Kopterit.net

Tekniikka => Asetukset, säädöt ja vinkit => Aiheen aloitti: Koippa - 19 Syyskuu, 2015, 15:41:21

Otsikko: Laakerimateriaalien erot käytännössä
Kirjoitti: Koippa - 19 Syyskuu, 2015, 15:41:21
Tässä rexiin laakereita etsiessäni törmäsin moniin vaihtoehtoihin. Perusmateriaaleina normi teräs, rosteri tai keraaminen/hybridi. Sitten on vielä suojauksissakin avoin, metallisuojattu ja kumisuojattu. Alun laakerit metallisuojattuja, ehkä kumisuojaus parempi koska tiiviimpi sekä helppo irroittaa jos haluu lisätä rasvaa. Onko kokemuksia, onko eroja esim. torppikestävyydessä?

Tarkoituksena on tilata ainakin Allun 700/800 sarjan laakereista pääakselin laakereita ja nupin painelaakereita.
Otsikko: Vs: Laakerimateriaalien erot käytännössä
Kirjoitti: rane78 - 19 Syyskuu, 2015, 17:23:46
Tilaat niitä laakereitä mitä manuskassa lukee. Helppoa eikö vain? Allun lakrut on hyviä. Sitten kun torppaat vaihdat jos pykältää. En itse lähtis torpin jälkeen laakereissa säästelemään.
Otsikko: Vs: Laakerimateriaalien erot käytännössä
Kirjoitti: Koippa - 19 Syyskuu, 2015, 17:27:12
Aattelin jos sais parempia tilalle. Vakiolaakerit on ihan perus teräs laakereita.
Otsikko: Vs: Laakerimateriaalien erot käytännössä
Kirjoitti: rane78 - 19 Syyskuu, 2015, 17:36:57
Allun ongelma on ollut ainakin väljät akselit. Ei niinkään laakerit. 600:ssa pää akselin laakerit on melko väljät, joten aika sama mitkä laakerit sinne lyö. 700:ssa olen todennut allun laakerit erittäin hyväksi, eikä syytä ole ollut säätämisiin. 700:sen välykset on sitten erittäin hyvät. Itse ajattelin instaloida 700 3:nen laakerin päärattaan alapuolelle. Noitten laakereiden kestävyys nkin sitten eriasia nirtomoottoreissa. Siellä keraamiset tuntuvat toimivan pisimpään.
Otsikko: Vs: Laakerimateriaalien erot käytännössä
Kirjoitti: Koippa - 19 Syyskuu, 2015, 17:54:04
Mulla on 700 ja 800 kolmannet laakerit. Nyt vasta vähän aikaa sitten sain FL-pääakselin joka yltää kolmannelle laakerille. Sitä kun saa kahden ja 3 laakerin mallia.