Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => SAB => Aiheen aloitti: Hayabusa - 12 Elokuu, 2015, 06:27:51
-
Kohta saatavana nuppi setti
http://www.youtube.com/watch?v=GSQCYEAPF08&sns=em
-
Kailin trioblin
-
Tuollainen
-
Kyle testaa
http://www.youtube.com/watch?v=MQyKwjug6EQ&sns=em
-
Hyvä lento
Sent from my D5803 using Tapatalk
-
Komee pätkä juu mutta se mikä vähän hakristaa niin ~2:40 ja alas vaikka välissä oli myös vähän hitaampaa pyöritystä. Tuo on jo lyhyt lentoaika.
-
teho ei tuu ilmaseksi. Tos on kuitenkin 30% enemmän lapapinta-alaa.
-
Siis 50% enemmän ;)
-
Hyvä laite jos tykkää akkujen vaihtamisesta ja lataamisesta.
Onhan tossa vauhtia, ketteryyttä ja terävyyttä.
Itse en osaisi käyttää noita ominaisuuksia noin paljoa.
-
Kuinka moni tollasta settiä ajaa? Ei kovin moni
Ja taasen esim mun lentelyllä 1800 rundeilla
700 KSE lentelee saman kuin 2 lapaisella
Mutta onhan noita ennakossa jo toistakymmentä settiä :)
-
Onko tietoa mitä tuo setti maksaa?
-
Siis 50% enemmän ;)
3-bladet voivat käyttää kapeampia lapoja kuin normit, näin ainakin Forzassa. Kapealtaha nuo tuossa kuvassakin näyttävät, liekö tuosta asiasta mittausfaktaa vielä? Lisäys lienee 5-50% siis..
-
Ajattelin ny tota että kahteen ku lisätään 50% niin tulos on kolme :) Liian aikasta ruveta hifisteleen :)
-
Hieno lento tosiaan. Lentoaika ei ole pitkä, mutta toisaalta ei ole myöskään tietoa että ajettiin tuossa akku tyhjäksi vai loppuiko ohjelma ensin? Mitään radion ajastimen piippausta ei ainakaan kuulunut.
Itseä ainakin kiinnostaa se että miten tuollainen kolmilapainen toimii pienemmillä kieroksilla. Sanotaan vaikka 700 koossa sellaisia kierroksia jotka vastaavat 2-lapa nupin kiekkoja 1800 (onko se sitten 1600 vai mitä)? Olen ajatellut että se voisi olla järkevä yhdistelmä, sillä lavoista enemmän pinta-alaa, joten se puree paremmin. Ongelma 2-lapa nupilla pienemmillä kiekoilla kopteri alkaa menemään pysähdyksissä läpi ja toisaalta suunnanvaihdokset alkavat voblaamaan, tähän 3-lapa nuppi voisi tuoda helpotusta.
-
Ei se 2 lapanenkaan mene paljoa yli 3 min tuollaista settiä. mulla on timerissa 3:37 ja olen saanut sillä ajettua akun niin kuiviin, että yge veti cut offin laskuun tullessa...
-
Mä vetelen 2-lapa sablinilla 4min ja vielä jää 20pinnaa akkuun. En kyllä pommitakkaan sillä..
-
Vähä tulee noita videoita katteltua, mutta avian ku joskus oisin nähny semmosta rauhallista ja tyylikkään smuuthia lentoa. Nykyään kaikki on tommosta tikut laidassa revitystä jossa kopteri on kolmessa paikkaa yhtäaikaa. Onhan se livenä ihan hienon näköstä ajoittain, mutta ite tykkään enempi kattoo semmosta letkeää vemputusta. Eikö noilla sitte pysty siihen, vai onko se vaan niin out jo semmonen lilluttelu. Voihan toki olla, että noiden ammattipilottien aikataulutus on nii tiukka, ettei yksinkertasesti vaan ole muutavaihtoehtoa ku olla useessa paikkaa yhtäaikaa.
Noh kohtahan se nähdään jos maikko pääsee Sablinia maistamaan, pystyykö sillä lentää arvokkaan tyylikkään smoothisti :D
-
Vähä tulee noita videoita katteltua, mutta avian ku joskus oisin nähny semmosta rauhallista ja tyylikkään smuuthia lentoa. Nykyään kaikki on tommosta tikut laidassa revitystä jossa kopteri on kolmessa paikkaa yhtäaikaa. Onhan se livenä ihan hienon näköstä ajoittain, mutta ite tykkään enempi kattoo semmosta letkeää vemputusta. Eikö noilla sitte pysty siihen, vai onko se vaan niin out jo semmonen lilluttelu. Voihan toki olla, että noiden ammattipilottien aikataulutus on nii tiukka, ettei yksinkertasesti vaan ole muutavaihtoehtoa ku olla useessa paikkaa yhtäaikaa.
Noh kohtahan se nähdään jos maikko pääsee Sablinia maistamaan, pystyykö sillä lentää arvokkaan tyylikkään smoothisti :D
Komppaan täysin. Smoothia lentoo pikkukierroksilla kyllä katselee mielummin, kun tällästä adhd tulitusta.
-
Komppaan täysin. Smoothia lentoo pikkukierroksilla kyllä katselee mielummin, kun tällästä adhd tulitusta.
Mun mielestä lento oli erittäin smootia! Tosin isoilla kiekoilla ;D
-
Sitä pehmeätä täsmällistä lenätystä näkee kun kattelee F3N kisa videoita.
Noi esittelyt pyrkii olemaan aina tota päämäärätöntä revitystä.
-
Mun mielestä toi oli kyllä omalla tavallaan erittäin smoothia lentoa. Kyseisen pilotin käsiala on hienoa kun lennossa ei näy mitään virheliikkeitä. Kaikki liikkeet pysähtyy smoothisti eikä mene yli ja palaa takas. Homma on muutenkin lapasessa. Esim korkeus säilyy kun käy pidemmällä jne. Todella hienoa katseltavaa.
En mäkään päättömästä repimisestä tykkää videolla mutta tää ei näyttäny päättömältä vaan joskin nopealta niin erittäin smoothilta ja hallitulta. Siinä on iso ero!
Sent from my D5803 using Tapatalk
-
Kyllä tästä videosta voi sanoo, et harvinaisen smoothii lentoo pikkukoneella esittelyvideoksi. Tulee mieleen isompi kone. Tätä videoo jopa minä pystyn seuraamaan. 99% varmaan 3D räiminnästä on sellasta mis ei pysy mukana.
3-lapasesta viel sen verran. Suurempi hyrrävoimahan tarvii enemmän voimaa poikkeuttamiseen. Pystysuunnassa ei hyrrävoima vaikuta, niin siinä luultavasti suuremman lapapinta-alan ero näkyy selvimmin. Todellinen hyöty käytössä on kuitenkin kysymysmerkki.
-
Ainakin ensimmäisten lentojen perusteella tuntuu, että 3 lapainenkin Goblini vaatii kunnolla kierroksia, jotta on elementissään. Näin ainakin 700 kokoluokassa. Pienemmillä kierroksilla paino rupeaa nopeasti tuntumaan ja tarkkuus kärsii. Varmaan säätämällä saa toimimaan ihan kohtuudella pienemmilläkin kiekoilla, mutta eivät nuo oikein taida low-rpm ajoon suunniteltuja olla.
-
Tuossa varmaan tulee vastaan se että kolmilapasessa lavat on paljon pyörteilevämmässä ilmassa, varsinkin leijutuksessa ja hitaissa käännöksissä pienillä kierroksilla, niin sitä pitoa ei sitten tahdo olla niin paljoa kuin kaksilapasella. Sitten kun ilmavirta menee puhtaana lapakehän läpi niiin kolmilapanen tuottaa lähemmäs sen 50% enempi nostetta kuin kaksilapanen. Näin veikkaan minä.
-
Tuossa varmaan tulee vastaan se että kolmilapasessa lavat on paljon pyörteilevämmässä ilmassa, varsinkin leijutuksessa ja hitaissa käännöksissä pienillä kierroksilla, niin sitä pitoa ei sitten tahdo olla niin paljoa kuin kaksilapasella. Sitten kun ilmavirta menee puhtaana lapakehän läpi niiin kolmilapanen tuottaa lähemmäs sen 50% enempi nostetta kuin kaksilapanen. Näin veikkaan minä.
Pikaisen kokeilun perusteella Hayabusan 700 KSE:llä se on kyllä ainakin pienessä liikehdinnässä todella vakaa verrattuna 2-lapa nuppiin. Eli en usko että tuo pyörteily teoria vaikuttaa vakauteen. Aikaisemmin mainittu hyrrävoima voi olla totta. Vakaampi leijunnassa ja toisaalta lapa tulee useammin kierroksen aikana "kääntökohtaan" joka saa kopterin flippaamaan enemmän paikallaan. Tämä sitten ilmeisesti jonkin verran vie enemmän tehoa.
Tämä siis omaa mutua. Kokeilemaan pääsee myöhemmin.
-
Isoin ongelma tuossa KSE:ssäkin tuntuu olevan lyhyt lentoaika. 5300mAh akuilla pikkasen päälle 3 minuuttia mun lennossa. Jonkin verran enemmän virtaa tuo ylimääräinen lapa tosiaan ilmeisesti haukkaa.
-
Isoin ongelma tuossa KSE:ssäkin tuntuu olevan lyhyt lentoaika. 5300mAh akuilla pikkasen päälle 3 minuuttia mun lennossa. Jonkin verran enemmän virtaa tuo ylimääräinen lapa tosiaan ilmeisesti haukkaa.
Sähköjen kanssa tuo lentoaika on ikuinen ongelma.
Jos kopun runko on painava ei hyötykuormaa "akkua" saa riittävästi mukaan.
Ja jos ajetaan isoilla tehoilla/nuppikiekoilla on tehon kulutus suurta. Sama vaiva taitaa olla myös tässä kolmilapanupissa.
Näistä seuraa väistämättä lyhyt lentoaika.
Sähkökopunkin pitäisi olla mahdollisimman kevyt, jolloin se lentäisi hyvällä "hyötysuhteella". Näin savutetaan hyvä liikehtimiskyky ja kohtullinen lentoaika.
Minusta hyvä lentoaika sähkö kopulle on 4 min. Pidempikin kelpaisi.
Näihin lentoaikohin pääsen 500 ja 700 kopuilla.
Eli elämä on ikuinen kompromissi.
-
Mun mielestä toi oli kyllä omalla tavallaan erittäin smoothia lentoa. Kyseisen pilotin käsiala on hienoa kun lennossa ei näy mitään virheliikkeitä. Kaikki liikkeet pysähtyy smoothisti eikä mene yli ja palaa takas. Homma on muutenkin lapasessa. Esim korkeus säilyy kun käy pidemmällä jne. Todella hienoa katseltavaa.
En mäkään päättömästä repimisestä tykkää videolla mutta tää ei näyttäny päättömältä vaan joskin nopealta niin erittäin smoothilta ja hallitulta. Siinä on iso ero!
Sent from my D5803 using Tapatalk
No joo kieltämättä on rauhallisimmasta päästä tuo. En sitä meinannukkaan etteikö ois tarkkaa ja virheetöntä, mutta nykyään suurin osa viteoista enemmän, tai vähemmän gurmuutusta.
Näähän on maku juttuja. Mä tykkäisin videolta kattella esim. Timo Wendtlandin tyylistä lentoo. Kerkee tällanen hidas älynenki tajuta mitä oikee tapahtuu :D
http://www.youtube.com/watch?v=JkCeNdhIBZs
SORRY OT
Edit: Ai-ai mitä karkkia Ranelle videon sähköt :D
Sender: Graupner MZ-24
Flybarless System: Graupner GR-18 HoTT FBL System
TS Servos: 3x Graupner HBS 660 BB MG
Heckservo: Graupner HBS 770 BB MG
Regler: Graupner Brushless Control +T 100HV ( BEC auf 8V )
Taitaa Rauno nyt pikkusen tykätä ;D
-
jos tekevät videon missä näkyy stickit, niin voisivat ees ajoittaa videot ees melkeen kohalleen.
-
No joo kieltämättä on rauhallisimmasta päästä tuo. En sitä meinannukkaan etteikö ois tarkkaa ja virheetöntä, mutta nykyään suurin osa viteoista enemmän, tai vähemmän gurmuutusta.
Näähän on maku juttuja. Mä tykkäisin videolta kattella esim. Timo Wendtlandin tyylistä lentoo. Kerkee tällanen hidas älynenki tajuta mitä oikee tapahtuu :D
http://www.youtube.com/watch?v=JkCeNdhIBZs
SORRY OT
Edit: Ai-ai mitä karkkia Ranelle videon sähköt :D
Sender: Graupner MZ-24
Flybarless System: Graupner GR-18 HoTT FBL System
TS Servos: 3x Graupner HBS 660 BB MG
Heckservo: Graupner HBS 770 BB MG
Regler: Graupner Brushless Control +T 100HV ( BEC auf 8V )
Taitaa Rauno nyt pikkusen tykätä ;D
Mä tykkään kanssa katella tollasta rauhallista ja sitä on kiva lentää itsekkin. Tää ei vaan ollu paras mahdollinen esimerkki. Kopteri ei mielestäni mene tässä yhtä smoothisti ku edellisessä eikä ollu kauheen teknistäkään (katoin vaan puoleen väliin) jotenki toi kopteri ei ollu tossa niin lukitun ja hallitun olonen vaan kaikki liikkeet haki jonkunverran ja virheliikkeet näkyy. Kopterista kuuluu muuten aika rikkinäinen ääni.
Tässä on kyllä edelleen mielestäni yksi parhaista kopterivideoista ikinä
https://youtu.be/H6piD8LF-Ho
-
Mä tykkään kanssa katella tollasta rauhallista ja sitä on kiva lentää itsekkin. Tää ei vaan ollu paras mahdollinen esimerkki. Kopteri ei mielestäni mene tässä yhtä smoothisti ku edellisessä eikä ollu kauheen teknistäkään (katoin vaan puoleen väliin) jotenki toi kopteri ei ollu tossa niin lukitun ja hallitun olonen vaan kaikki liikkeet haki jonkunverran ja virheliikkeet näkyy. Kopterista kuuluu muuten aika rikkinäinen ääni.
Tässä on kyllä edelleen mielestäni yksi parhaista kopterivideoista ikinä
Oli vähä huono joo esimerkki mulla. Tyyli suuntaa tarkotinki vaan.
Tää sun viimenen oli kyllä paras mitä ikinä oon nähny, vaikka näky siinäki virheitä/korjuksia :D
-
jos tekevät videon missä näkyy stickit, niin voisivat ees ajoittaa videot ees melkeen kohalleen.
Mode1
-
Mode1
ihmekkös näytti niin oudolta. en huomannu tota.
-
Onhan toi nyt selvä että kun liikuteltava lapkehän massa kasv about 50% niim tarviihaan se enempi juissia.
-
Sehän riippuu paljon myös lapojen pituudesta.. eikös esim uruquaissakin oo 730 3 lapasena ja 750 2 lapasena..
Myös lapojen paksuudessa on eroja.
-
Isoin ongelma tuossa KSE:ssäkin tuntuu olevan lyhyt lentoaika. 5300mAh akuilla pikkasen päälle 3 minuuttia mun lennossa. Jonkin verran enemmän virtaa tuo ylimääräinen lapa tosiaan ilmeisesti haukkaa.
Onko vieläkään hajua minkälaisilla kiekoilla ajelet? Meinaan kuulosti vehje aika iloselta ilmassa ;D
Kun pienemmät jengat ei käy ja sitä agrea pitää olla niin perkeleesti niin tuossahan se lopputulos on
Meikäläinen tissuttelee alle 2000hs ja 6-7min pysyy vehkeet ilmassa kun ei hakkaa tikkuja ees taas ::)
-
Onko vieläkään hajua minkälaisilla kiekoilla ajelet? Meinaan kuulosti vehje aika iloselta ilmassa ;D
Kun pienemmät jengat ei käy ja sitä agrea pitää olla niin perkeleesti niin tuossahan se lopputulos on
Meikäläinen tissuttelee alle 2000hs ja 6-7min pysyy vehkeet ilmassa kun ei hakkaa tikkuja ees taas ::)
Eipä ole hajua. Epäilisin että 2000 pinnassa ovat.
-
Onko vieläkään hajua minkälaisilla kiekoilla ajelet? Meinaan kuulosti vehje aika iloselta ilmassa ;D
Kun pienemmät jengat ei käy ja sitä agrea pitää olla niin perkeleesti niin tuossahan se lopputulos on
Meikäläinen tissuttelee alle 2000hs ja 6-7min pysyy vehkeet ilmassa kun ei hakkaa tikkuja ees taas ::)
Aika kovat jengat varmaan. Allu reagoi ainakin jo 1700rpm melkosen tarkasti vakio lavoilla. 1550 on vähän pehmee pitch.
-
Itsellä on 630 goblinissa kolmella lavalla 1600rpm mutta se ei vielä taipuisi kunnon 3d liikkeisiin.
-
Simone ajaa
1300-1450 ei. Enempää
http://www.youtube.com/watch?v=8n5tfghsiZ0&sns=em
-
Ja pehmeet lennot Kaililta
http://www.youtube.com/watch?v=nqILfG3DsvQ&sns=em
-
Ja pehmeet lennot Kaililta
Tommonen ehjä, ämpyilemätön piroflipsilmukka kyllä ottaa hatun päästä.
-
Tuos tuo nuppiliini
-
Mikä ihmeen aivopieru niille on tullu kun ovat tehneet ton dfc tyyliin!?!!!
-
Mikä ihmeen aivopieru niille on tullu kun ovat tehneet ton dfc tyyliin!?!!!
Mikäs vika siinä on jos ja kun on tehty oikein.
-
Mikäs vika siinä on jos ja kun on tehty oikein.
Miten alunperin väärin suunnitellun voi tehdä oikein? Toimivaksi sen voi saada, mutta ei oikein tehdyksi ;D
Eikö tää DFC kortti jo käännetty ja roskiin jo laitettu...
-
Oishan tuohon varmasti ollu muitakin ratkaisuja kuin DFC. En voi ymmärtää.
-
Yksi mahdollisuus on dfc:stä tehdä toimiva. Kukaan ei ole vaan tehnyt sitä ja heikentää vähän rakennetta. Ei toi ainakaan voi lepattaa yhtään.
-
Samalla linjalla Koipan kanssa. Eikös DFC:n ongelma ollut nimen omaan lepatuksessa? Kolmilapanupithan ei taida samalla tavalla lepattaa mitä kaksilapaiset, vai? Silloinhan DFC rakenne olisi heti paljon paremmin toimiva mitä kaksilapaisessa. Vai onko jollain parempia perusteluita miksi tämä on paska tai hyvä?
Edit Täällähän (https://www.kopterit.net/index.php?topic=27178) tästä DFC nupista olikin jo keskustelua. Ehkä parempi jatkaa väittelyä siellä :)