Kopterit.net
Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: 1m4s0_ - 24 Syyskuu, 2008, 10:34:42
-
Noniiin!
Olen vielä töissä mutta 450 dino odottaa postissa kotipaikkakunnalla :D
Hakea se ja kotiin hipelöimään... radioita odotellessa :)
Jos laittasi tänne vaikka turinoita ensimmäisestä torpista ja lento yrityksistä... takana ilmaista simua joku tunti ja leikkiä eskyn mehiläisellä.
esky = aivan kamala leijuttaa, yrittää poukkoilla kokoajan jonnekkin, kyllä oli melko tuulikin kun yritin...
-Sami
ps. toivottavasti oikeassa osiossa :)
-
Radio on lähtenyt matkaan, jos parin päivän sisään pääsisi kokeileen rexiä ^^
Koppakin on maalauksessa :)
Ottai kuvan ennen lentoa ja lennon jälkeen... kuinka palasina ollaan, kone että kuski :)
-
Noniin, kapula tuli tänään ja pari tuntia vierähti että sain sain taisteltua vastarin kiinni koneeseen ja johdot oikein, siihenkin sain hyvää apua täältä(kiitos avustaneille)^^
Sitten törmäsin siihen ongelmaan että lähettimestä loppuu akku, reikä löytyi lähettimestä laturille mutta eihän minulla sellaista ollut...
Joten kehittelin hienon virityksen rautalangasta, hauenleuvoista ja akkulaturistani. (laitan tänne kuvan myöhemmin ^^)
Huomenna aamusta kokeilemaan lentoa, jos sää sallii :))
Saa nähdä millaisia ongelmia tulee lähettimen asetusten kanssa...
-Sami
-
Njooo, eilen sitten kokeilin lennättää ulkona.. säätöjä en ollut pahemmin laitellut..
Noh siinä pari ympyrää sain lennettyä ja olin itseäni kohti tulossa, sivu tuulta korjaamaan liian ripeästi ja viistosti kyljelleen kentään (savihiekkasora sekoitusta).
Vahingot:
Landing skits
Main Gear
Feathering saft
Stabilizer rod
Onneksi ei sen pahemmin, isot training gear viritykset otti hyvin osumaa vastaan ja kopteri päätyi loppujen lopuksi oikein päin.
Ei tosin kuulu aiheeseen, mutta puhelimen näyttökin hajonuut taskussa tänään (N95)
Tarvikenäyttö tilaukseen ja vaihtamaan :)
Samoin repullinen varaosia kopteriin... kohta on tili taas tyhjä :D
-Sami
-
Ei tosin kuulu aiheeseen, mutta puhelimen näyttökin hajonuut taskussa tänään (N95)
Tarvikenäyttö tilaukseen ja vaihtamaan :)
off-topic vinkki ;)
http://www.truveo.com/How-to-change-the-LCD-on-your-Nokia-N95/id/3312837482 (http://www.truveo.com/How-to-change-the-LCD-on-your-Nokia-N95/id/3312837482)
-
Tuli postissa tänään välttämättömät osat että saa lentokuntoon, pari kuvaa vanhasta ja uudesta lookista ^^
Vielä pitää 2 puoleista teippiä löytää että saa gyron kiinni ja sitte perää säätämään! :)
-
Kolmannessa kuvassa näytää että pääakseli olisi vääntynyt... Taitaa olla optinen harha ???
-
Juu, optinen harha on ^^
-
25.10.08
Noniin, nyt se on sitten tehty... kunnolla leijuteltu ensimmäiset akulliset.
Suurien alku vaikeuksien jälkeen, pääsin vihdoin ilmaan. Harmaita hiuksia tuottanut perä on roiskaistu sliderin keskelle ja korjattu lapojen asento. Apu landarit on heitetty mäkeen ennenkuin on kunnolla kopteria ilmassa käytetty.. ei niitä tarvitse. Suuntaan kopterini kanssa ulos, kapealle talon edustalle, ilma voisi olla parempi mutta ei ainakaan sada ja maa on kuivunut hieman eilisestä tosin puuskittainen tuuli epäilyttää, mutta ei estä laskemasta kopteria maahan, kytkemästä radiota päälle ja akkua kopteriin. Sitte kaasua katiskalle, kierrokset nousevat ja kopteri meinaa lähtä pyörimään omia aikojaan. Muistin että foorumilla joku oli maininut että korjaus suunta on väähä lapojen kääntelyn jäkeen, throttle hodia päälle ja meisselöimään gyroa. Nyt uusi yritys ja kopteri nousee, perä on suht jämäkästi paikoillaan tosin tuntuu että käyrät ovat päin hel*****ä... ei tahdo löytyä tikulla paikkaa jossa leijuisi paikoillaan, tosin tähän vaikuttanee navakat puuskat joiden ansiosta kopteri kohta poikkoilee sinne ja tänne, tilaa on talon seinän ja paketti-auton välissä noin 3m, eteenpäin taas useita metrejä enemmän jossa avautuu avarampi paikka, jonne polkaisin kopteria välttääkseni lapojen lähempää tuttavuutta seiniä tai autoa kohtaan. Puuska tyyntyi ja palasin perä itseeni päin laijutellen takaisin tuttuun välikkköön. Tämä skenaario toistui pari kertaa jonka jälkeen kaunis laskeutuminen ja akku sisään latautumaan. Uusi akku paikoilleen ja ilmaan, perus leijuttelua ja pari eteen lento pyrähdystä, leijuttelu perä itseeinpäin takaisin.
Mahtavaa vihdoin voi alkaa harrastamaan 8)
Sisälle tultuani alkoi ihmetys, en ollut muistanut laittaa timeria päälle radiossa... katsoin laturin lataus aikaa joka näytti 11min 30sec. Toisella akullisella olin lentänyt +-10 min?? eikä väsymistä ollut huomattavissa...
Pitää seurata paljonko mAh menee akkuihin sisään.
-
Kolmannessa kuvassa näytää että pääakseli olisi vääntynyt... Taitaa olla optinen harha ???
Musta pääakseli näyttää suoralta ja stabilointiakseli vinolta... :P
-
Akulla jolla lensin +-10 mins meni säsään 1321mAh, eli vielä ois muutaman minuutin lentäny :)
Tuossa huoneessa ei ole mitään muuta kieroa kuin kuvaaja 8)
-
Pyri ajamaan vain 60-80% akun kapasiteetistä, muuten akun käyttöikä lyhenee kymmenillä lennoilla. Eli 2200mAh akulla 1320mAh - 1760mAh purkua. Jos nyt lensit 10 min niin 11min on vielä turvallista lentää :).
-op-
-
jep, ajattelin laittaa ajastimen johonkin 9min 30 sek - 10 min
-
Sen näkee selvästi kun akku alkaa tyhjenemään:
Kaasu kokoajan samassa kohtaa, niin kierrokset heittelee paljon ja alkaa perä väpättämään.
-
Kaasun nykiminen on säätimen tapa ilmoittaa akun loppumisesta, ja se riippuu säädetystä cutoff jännitteestä. En suosittele ajamaan cutoffiin asti, vaan mieluummin ottaa timerilla aikaa ja lopettaa vähän ennen. Cut off kannattaa muutenkin säätää korkeaksi. Itse en aja kennoja 3.5V tyhjemmiksi. Helppo tapa säästää akkua.
-op-
-
Jeps, josko tänään taas pääsisi kokeileen.. pilviseltä näyttää mutta toivottovasti ei sada eikä tulle mahdottomasti :)
Puuskittainen ja tuulahtelu tuo vähän haastettta ;)
-
Voikun olis noin. :)
Täällä on satanu ja tuullu koko päivän. >:( >:( >:(
Eihän tätä enää kestä... :'(
Ai että se nopeudensäädin tekeekin niin. :D
Joo heti kun huomaan niin oon lopettanu, akku kestää n.10min, jos akkua ajaa vaikka 9min???
Ja muuten viekö 3d paljonkin enemmän virtaa akusta kun leijutus???
-
Voikun olis noin. :)
Täällä on satanu ja tuullu koko päivän. >:( >:( >:(
Eihän tätä enää kestä... :'(
Ai että se nopeudensäädin tekeekin niin. :D
Joo heti kun huomaan niin oon lopettanu, akku kestää n.10min, jos akkua ajaa vaikka 9min???
Ja muuten viekö 3d paljonkin enemmän virtaa akusta kun leijutus???
Kyllähän se 3D vie, vissiin lentoajan porukoilla 6min luokkaa 3D:tä??
Jostaki bongasin tämmösen....
Tuolla kestää akku 10 mins eikä rupea kiukuttelemaan, olen ottanut silti alas 10 min kohdalla.. kyllä se piisaa :P
Itse olen laittanut nyt ajastimen 9 mins... sitte hissun kissun alas ja lataukseen... meni 1500+mAh sisään. eli vielä olisi voinut lentää.
Edit:
Kelistä, aamulla näytti että ei sada mutta tuuleskeli... niin vitut... nyt ei tulle mutta sataaa :D
-
2200mAh akulla lennän 5- 6minsaa. Pitkään aikaan en ole leijutellut mutta uskoisin että olisi noin 10 minsaa kestää niinkuin 1m sanoi.
-op-
-
26.10.08
Ilma oli antanut vihdoin myöten. Pilviverho repelillyt ja auringon viime säteet pilkottivat niidel lomasta.
Kopteri, akut ja radio autoon ja pellon reunaan, ensimmäinen akullinen meni siinä leijutellessa ja ympyää lennellessä. Toisella akulla jo vähän lentelin sinne sun tänne ja nose in leijuttelua...
No luontoonhan tietenkin kuuluu kun alku meni hyvin niin totahan pitää yrittää jotain... no piroja kokeilemaan :D
Pari ensimmäistä piroa meni suht ok, kolmas ei niinkään... pyörähdys jäi kesken ja uusi tökkäys että saisi loput asteet... no kone päätyi nokka minua kohti, siinä oli jo asentoja joutunut korjailemaan pari kertaa ja viimeinen silais kun tikkua väärään suuntaan ja kone hieman perä edellä maata kohti, korkeutta ei ollut nimeksikään.. mutta sain oikeistua konetta sen verran että jalat edellä maahan... koneen luo tarkastelemaan vahinkoja, yksi "o-ring" (feathering saftin kumi) oli katkennut ja lähtenyt kävelemään? :o
Näin alustavien tutkimusten mukaan ei ole syytä epäillä suurempia vaurioita, akselit ovat suorat ja muutenkin näyttää olevan ok.
Eli pellon hampaisiin jäi tuo O-ring ja Lavanpitimien linkki (katkesi)
Tosin palat tietenkin jäivät roikkumaan paikoilleen...
No jatkoa seuraa :D
Oli sitten vääriä kumeja varaosa laatikossa... v1 mallia tietenki, on v2 nuppi tuossa... nooh tilaukseen vähän osia.
Kokeilin jo idle1 moodia pellolla toisella akullisella ja todella hyvä lentää sillä, ja vaihto normista idleen menee hienosti ei mitään yllätyksiä :)
Edit:
Pari todella huonoa kuvaa
kysymys:
Onko nämä tarkoitettu feathering saftin kumeiksi?
v2 nuppi
http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=367 (http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=367)
http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=361 (http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=361)
-
Onko nämä tarkoitettu feathering saftin kumeiksi?
v2 nuppi
http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=367 (http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=367)
http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=361 (http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=60_38&products_id=361)
On.
-
Hoh hoijaa, miksi pitää olla näin typerä...
Sain katiskan eilen lento kuntoon ja kävin nyt lenteleen, ensimmäisellä akullisella ympyröitä lentelin, vaihdoin akun ja jatkoin puuhia... sitten menossa liian lähelle puita paniikilla yrittämään korjata, kaasua liikaa ja oksat rapisee... holdi päälle kopteri vingautta vielä tippuessaan oksista alas...
Nooh, juoksu jalkaa pienen luo vitutuksisessa, pff... siellä se maksaa risujen seassa maassa.
Typerä kun olin niin ei voinut edes odottaa parempaa ilmaa... aste pakkasta ja sumua pellollaa... lapoihin jäätynyt vesi kivasti.
Saa haukkua, totesin itseni jo ääliöksi ;D
Ihme kun ei mennyt etes hampaita... perän sliderin "slideri" meni ainakin paskaksi... Eikä tietenkään löydy laatikosta... kaikkea muuta löytyy, miksi aina pitää hajota se mitä ei ole? >:(
Tarkastelemaan lisää vahinkoja ->
Ja seuraavaksi tyydyn leijutteluun.. ja simutteluuun kuhan phiinix tulee...
PRKL!
-
Eikä tietenkään löydy laatikosta... kaikkea muuta löytyy, miksi aina pitää hajota se mitä ei ole? >:(
Setä Murphy osaa vastata tuohon... ;D
Itse olen todennut saman ja nykyisin luotankin jo että posti tuo nopeasti puuttuvat osat.
Yhtään varaosaa en viitsi enää hamstrata. Mutta on niita vielä vanhastaan pitkäksi aikaa...
-
Nuuh, heinät päätti tarrata kiinni ja estää säätämisen päivällä.. >:(
Ja toisessa kuvassa valojen viritys :D
-
Sulla on niin tehokkaat valot ettei voi kattoa sitä ilmassa :-\, pitäis saaha joku joka hajottais sen valon, niin näkyis joka suuntaan, mutta ei liian kirkkaana. :)
-
Sulla on niin tehokkaat valot ettei voi kattoa sitä ilmassa :-\, pitäis saaha joku joka hajottais sen valon, niin näkyis joka suuntaan, mutta ei liian kirkkaana. :)
Lentää kaukana ja korkealla ;)
-
Hii hoo,
Tänään 5 akkua takana ja uusia kokemuksia rikkaampana tänne teille ne jakamaan.
-2 astetta pakkasta, piti vähän etsiä vaatetta päälle ettei tule vilu pellon reunassa.
Astelin autoon ja huristelin katselemaan josko löytyisi joku hyvä pellon kaistale, sattuikin heti kohdalle... ajattelin kyllä että siellä voisi olla kohtuu hyvä paikka (kuva1).
Noh, kopteri pois autosta ja radiot päälle, akku kiinni ja ilmaan. Ensimmäinen akullinen meni sinne tänne leijutellessa ja tuntuman hakemista, toisella akulla jo hieman enemmän eteenpäin lentelyä ja nose in leijuttelu yrityksiä. Kolmannella akulla, nose in leijutusta ja 180 asteen pyöräytyksiä ja tail in leijutusta, tätä toistelin koko akullisen... Sitten tuntui jo sormissa että voisi käydä autossa lämmittelemässä, nooh autoa vähän käyntiin ja lämpä kehiin, sormet sulasivat ja akku vaihtui kopteriin, takaisin ulos ja ilmaan.
Nyt oli jo rohkeutta tullut ja 180 asteen pyörätysten ja nose in -> tail in leijutusten lomassa tuli jo 360 asteen pyöräytyksiä, tosin tail in -> tail in. Kolmatta akullista lennetty n. 4 minuuttia ja ajattelin napata valot päälle kun hieman jo hämärsi. Valot päällä jatkoin kikkailua n. 5 minuuttia ja otin alas. Vielä yksi akku jäljellä, mietin siinä että voisi käydä paikallisella urheilukentällä sen tyhjentämässä... sinne siis (kuva2)
Täällä jatkoin 5 akullisen kikkailemalla eteen lentoa, kääntö nose in leijuntaan pakoillaan, lento takaisin ja käännös tail in leijuntaan... Ja piro kikkailua ja leijuttelua eri muodoissa. Tänään emme siis kunnolla taivaalla lennelleet, tutustuimme kunnolla kopteriin ^^
Tuntuu että perä voisi toimia paremminkin, tosin oli hieman tuulista ja vaikutelma täydellisyydestä tarttunut simusta?
Joka akulla oltiin ilmassa +-9minuuttia, tästä on hyvä lähteä jatkamaan ^^
Pari kuvaa paikoista jossa lennätin, ja rexästä maassa valot päällä :)
Suuri saavutus sinäänsä kun kopteri on ehjänä ::)
-
Teillä on näköjään jo luntakin siellä. Ja hienot valot oot virittäny koneeseen.
-op-
-
Kiitos ^^
Pari hiutaletta tullu, joku aika sitte ku oli se pyry niin tuli varmaan 20-30 senttiä :)
-
Muija kuvasi tänään jopa 50 sekuntia lentoa, jossa kuuntelee moottorin ääniä idle pirossa niin hihna vetää jumia ja pitää ottaa alas, ennen laskeutumista yritän räpeltää normi modin päälle mut meneeki idle 2 ja perä hyppää takaisin ja sekoilee jotain ^^
Niin, lentoja takana alle 2h yhteensä + 10-15h simulla räpellystä.
http://www.youtube.com/watch?v=jFmtRoWQvwI (http://www.youtube.com/watch?v=jFmtRoWQvwI)
-
Hieno pätkä ! Taivas ja kopterin valot todella upeita sekä myös lento :D
Vai, että lentoa takana alle 2 h :P Tota ei usko.....! En ainakaan minä ::)
Ei kai sun kopterille käynyt mitään ??? Toivottavasti EI !
-
Ei, muuta kuin hihna meni uusiksi, oli hiuttanut jo aikaisemmin samalla tavalla... luulin korjanneeni asian, mutta näköjään en.
Pitää kokeilla ottaa vähän parempaa pätkää valoisalla, tuossa muuten perävaloista alempi sökönä..
Laskeutuessa jne ottaa yksi ledi aina maahan niin nirhaissut jalan poikki... korjasin nyt toimii sekin ^^
-
Onneksi selvisit vähällä !
-
Kävin taas leijuttaan hetken tuossa ulkona.
Kuvasinkin mutta eihän tuosta dikikameran kuvasta tullut mitään kun tarkenteli miten sattuu, oli pimeää niin lentovalot vain näkyi kuvassa ja välillä sumeni ^^
Noh kuvia räpsin pari 8)
-
Äsken kävin leijutteleen ja leikkiin, video on uppautumas juutupeen.
Melkein kävi hassusti ku yritin tupla piroa ^^
Videon lopussa tuo tapahtuu, sen jälkeen normi mode ja otan alas että pysyy ehjänä... onhan tuo aika onnettoman ja kamalan näköstä mutta ei vielä oikeen tuossa parempaan pysty (seli seli) ::)
Otin ennen tuotaki pikkupätkän mut se päättyy siihen ku puotan kenttää ettei osu tuohon tiiliseinään, lavat tais huitasta peräputkeen ku katkennu mun lentovalojen johto ja pukeen särö.. uus hiilariputki :( :D
kuva siitä ja video myöhemmin^^
edit: Auttoi se hihnan ohjarin poisto, ei enää mene hihna jumiin :)
edit2: Rupesin ihmettelemään, mikä tuohon putkeen on osunut... ei yllä lavat edes lyömään tuohon? :S
-
Tässä tuorein räpellys :D
http://www.youtube.com/watch?v=91OatxiAznk (http://www.youtube.com/watch?v=91OatxiAznk)
-
Aika lähellä tiili seinää uskallat lentää! :o
Itse paikkaa etsiessä pitää olla ainakin 20 metriä lähimpään esteeseen!
No, minullahan on Beltti ja sinulla reksä. Saattaa olla pieni ero!
Muuten ihan hienoa lentoa! ;D
-Miku
-
Kiitos ;)
Pitää varmaan illemmalla käydä lenteleen aavammalla vähän taivasta tms...
Jos ei tule näkee vielä ennen neljää ^^
-
Hienosti pysyy jo rexä hallinnassa sulla :).
-op-
-
Joo, niin hyvin et sain kenttään taas :D
-
Kuinkas kävi? Kyl sie meleko hyvin lennät noissa videoissa. Voi ku osais itekkii :)
-
Kyl sie meleko hyvin lennät noissa videoissa. Voi ku osais itekkii :)
OT: Kattelin kuvia sun galleriassa ja tuli samanlainen "voi ku osais itekkii" tunne ;). Millä kameralla kuvailet?
-op-
-
Kenelle osoitit tuon kysymyksen? :D
No eniveis itse kuvaan sony cybershot w-170... tuli ostettua, ihan kohtuu still kuvia saa.
-
Kenelle osoitit tuon kysymyksen? :D
Kts. Mikaelin galleria:
http://www.press.kuvat.fi/kuvat/ (http://www.press.kuvat.fi/kuvat/)
-op-
-
Hohoo!
Hieno fiilis! :D
Ensimmäiset ~7 flippiä tehty ^^
Kopteri vielä lentokunnossa :D
Ei vain tahtonut tehot riittää... meinasi käydä hassusti yhdessä ku tuli kenttään juuri kääntyi oikein päin ja vauhtihidastui ettei kovasti torppannut, sen jälkeen onnistui vielä.. mutta muuttui kopterin ääni.. pitää tutkia :D
Videotakin on tarjolla hieman, kännykällä tiedä sitten mitä siinä näkyy.
Koitan saada juutupeen ^^
http://www.youtube.com/watch?v=6RZncyf_T1M (http://www.youtube.com/watch?v=6RZncyf_T1M)
Siinä on videota, näkyy kyllä todella huonosti. Yksi flippaus näkyy ihan hyvin.
Tehot loppuu!
Tai taito, noh teholla taidon puutteenkin saisi korjattua ;D
edit:
Mitään vikaa en kopterista löytäny :S
-
Hyvinhän se jo ympäri flippaa! ;D
Taisi lumihanki ( vai mitä toi valkonen on? ) pehmentää laskua aika tehokkaasti.
Itsellä Beltin kanssa ääni muuttui kerran sellaiseksi matalemmaksi hieman kovemmassa laskussa.
Purin koko kopterin, ei mitään rikki.
Kaikki takas kiinni ja kokeileen, sama ääni edelleen.
Hieman tutkailtuani huomasin lavassa pienen röpön, lapa vaihtoon ja ääni oli poissa!
- Miku
-
Eiköhän se jotain lumentapaista ollut, märkää ja kylmää :S
Olisi mukavampi leikkiä tuollakin, mutta tuntuu niin auttamattoman tehottomalta...
-
Nyt se tuli! :D
Postin tytöllä oli vaikeuksia kantaa pakettia ^^
-
Perän säätö vielä...
Kaverukset kuvassa :)
Edit:
Nyt on peränkin mekaniikka suht kunnossa.
Vielä yks poseeraus.
-
Onpa se 450 pieni. :o
Ja 600 iso!
Noin iso kopteri ei taida paljoa tuulesta hievahtaa.
Millä radiolla tuota muuten ajelet?
- Miku
-
Ihanan iso 8)
DX7, molemmissa AR7000 vastarina.
-
Tuossa kuvassa näkyy joku elukan kuljetus laatikko taustalla. Onko teillä kissa?
-
Tuossa kuvassa näkyy joku elukan kuljetus laatikko taustalla. Onko teillä kissa?
Katos serlokki ;D
2kpl kyseisiä ötököitä, eilen niiltä lähti pal*** :D
-
Miten tosta sun rexästä muka tehot loppuu? mitä nuo vispilät ja muut on sit omaan rexäänsä viritelleet sillä niiltä ei ainakaa tehot lopu :D
-
Miten tosta sun rexästä muka tehot loppuu? mitä nuo vispilät ja muut on sit omaan rexäänsä viritelleet sillä niiltä ei ainakaa tehot lopu :D
Tehokkaammat moottorit, tuossa on mun vakio 430X
-
Tuossa kuvassa näkyy joku elukan kuljetus laatikko taustalla. Onko teillä kissa?
Katos serlokki ;D
2kpl kyseisiä ötököitä, eilen niiltä lähti pal*** :D
Joo tykkään älyttömästi kissoista, meirän katti päästettiin takas maalle (anoppilaan) mistä se oli lähtösinkin, saa painattaa siellä pitkin ja poikin. Raahaa välillä jotain metsälintuja pihaan mitkä on n. 2x kissan kokosia. ja sit se on kyllästyny metsästään pelkkiä hiiriä ja päästäisiä. Se ettii niitten pesän ja tuo sen pihaan jos se sattuu oleen sellanen "irtoavaa" mallia oleva.
Edit: Meni meinaa aika reippaasti offtopikkiin ;D mut, mitäs postasit kissankuljetuslaatikon!
-
heh, nuo on pyritty pitään sisäl tai häkis/valjais ulkona etteivät tapata itteensä mihinkää. Naapurin katti loukkasi jalkansa niin pahasti johonki ansaan et joutu lopettaan :s
Tuntuuhan nuita kaiken maailman rääkkääjiäki olevan, sais pätkiä mustaksi semmoset.
Olivat eilen vähä sekasin ku nukutuksesta heräsivät :p
-
Tuossa kuvassa näkyy joku elukan kuljetus laatikko taustalla. Onko teillä kissa?
Jotenkin veikkaisin, että se kissan häkki ei ole se pääasia tuossa kuvassa. ;D
- Miku
-
Hemmetti ku iso kokoero :D
600:ssa korkeutta 41cm, 500:ssa vaan 31cm
Pituutta 600:ssa 116cm , 500:ssa 81cm
Pääroottorin halkaisia 600:ssa 135cm, 500:ssa 97cm
Kyllä alkaa 500:nkin olemaan pikkuhärrävärkki tohon verrattuna :D
EDIT: tilaanko sittenkin 700...? :D Nääh
pysytään 500:sessa :D
-
Hemmetti ku iso kokoero :D
600:ssa korkeutta 41cm, 500:ssa vaan 31cm
Pituutta 600:ssa 116cm , 500:ssa 81cm
Pääroottorin halkaisia 600:ssa 135cm, 500:ssa 97cm
Kyllä alkaa 500:nkin olemaan pikkuhärrävärkki tohon verrattuna :D
EDIT: tilaanko sittenkin 700...? :D Nääh
pysytään 500:sessa :D
mmmm, I like it big ;)
Hurja polte päästä huomenna torppaan tuo 8)
-
Hurja polte päästä huomenna torppaan tuo 8)
Niin sitä pitää!!! ;D ;D
On muuten tosiaan iso tuo rexä. No ostan kyllä ite joskus samanlaisen, on niin iso että saattaa jo nähäkki taivaalla....
-
näin huono näkönenki ku minä niin ongelmia lentää pikkusta kaukana ^^
Tuon varmaan näkee jotenki ^^
-
Nooooniiin!
Nyt sitä on sitten leijutettu, kytkin kärysi kivasti ennen leijutteluja joten se siitä.. pitää tilata uusi kunhan tietää mistä ^^
No mutta pää asia että se kuitenkin leijui!
Videon saan juutupeen kuhan kerkeän, siinä tosin on timon hyppysissä tuo kapistus :P
Ai niin ja pikku rexä leijui nose in invertediä ensimmäisen kerran ;)
-
Nyt sitä on sitten leijutettu, kytkin kärysi kivasti ennen leijutteluja joten se siitä.. pitää tilata uusi kunhan tietää mistä ^^
Kuinka onnistuit tämän suorittamaan?
Edit: Katsoinkin toista topicia, jossa syy... hyi, hyi, olis pitäny tarkistaa...
-
Pyhitin seinästä osion katiskoille ^^
Saanen esitellä
Oikealla Align lippis, seuraavaana ylhäältä alas mentäessä DX7+Align radio sling, Trex 450s GF.
Ja viimeisenä muttei vähäisimpänä vasemmalla Trex 600NP ja löytyyhän sieltä viellä keltainen ämpärinuovi canoby 600:een 8)
-
Aika tuning lavat :D
-
Noi teipit ostin joskus HeliDirectistä,,halpoja komistuksia, liimaaminen kannattaa tehdä saippuaveden kanssa. Noi kimaltelevat sateenkaaren värejä kun lähtee oikein lapasista auringonpaisteessa,,tai sitten osaa muutakin kuin 2D leijuttelua
-
Noniiin,
Kävin 600 leijuttaan... Olisiko nupissa jonkin verran liian vähä kierroksia kun vaaputtaa, ja perä vispaa edelleen... laitoin tuplakerroksen teippiä mutta silti, tosin nyt on paljon maltillisempaa, ei arvo vaan vispaa samassa paikassa vähän.. voiskohan tuohonkin auttaa se kierroset nosto?
Tyhjäkäynniltä ei voi nostaa kaasua varovasti suoraan, kun meinaa tukehtua... pitää kikkailla kaasun kanssa siinä tiettyssä pisteessä että saa nousemaan... mutta muuten hieno peli ^^
Oljyssähän tuo oli kun hetki sitten paperilla enimpiä putsailin 8)
450 ei sen enempää, saldo löytyy torppauksista... saan purettua niin tulee koko vika lista ;D
Videot kunhan sonyyn löytyy se oma piuha... pitänyt tuokin tehdä vaikeaksi ettei mikään muu sovi >:(
Oli nuo kiinan lapaset vain jäljellä, noh... ajattelin että lyhennän toista sen verran että ovat saman mittaset... noh, sahasin pätkän irti katsokaa kuvaa, nämäkö lasikuitu lavat, puupalikka sisällä muuten onttoa ja lasikuitu pyöräytetty päälle ;D ;D
-
Tyhjäkäynniltä ei voi nostaa kaasua varovasti suoraan, kun meinaa tukehtua... pitää kikkailla kaasun kanssa siinä tiettyssä pisteessä että saa nousemaan... mutta muuten hieno peli ^^
Tuo on kohtuu varmasti vain kaasarin säätämistä. Voi joutua hieman pelaamaan sen kanssa jos vaikka ajat eri merkkisellä polttoaineella kuin edellinen kuski tai eri nitromäärällä. Mä yleensä lämmittelen konetta jonkin aikaa hieman kohotetulla tyhjäkäynnillä ennen ekaa ilmaan nostoa. Alkaa ottamaan paremmin kierroksia siinä siirtymässä tyhjäkäynniltä kierroksille, kun on vähän lämpimämpi. Jos meinaa kierroksia nostaessa tukehtua lämpimälläkin koneella, niin on tyhjäkäynti liian rikkaalla.
-
Sain johdon, pari kuvaa ja videota...
Torppi on kyllä hieno, vaikka itse sanonkin ;D
Heiluttaa ja väpättää 600 >:(
Näyttää pieneltä tuo 600 tuosa kuvassa, hämää vähän :D
600
http://www.youtube.com/watch?v=EwTuD2JpHa0 (http://www.youtube.com/watch?v=EwTuD2JpHa0)
450 inverted hooveria koittaaa
http://www.youtube.com/watch?v=e4jKda4pCkw (http://www.youtube.com/watch?v=e4jKda4pCkw)
450 torppi... loppu kameran heilautus kai yrittää seurata lentävää lapaa? ;D
http://www.youtube.com/watch?v=RNs7OIiuDwg (http://www.youtube.com/watch?v=RNs7OIiuDwg)
Älkää ihmetelkö kuvaus tyyliä, muija kuvasi niin voi olla omanlaisensa... ;D
-
Jos sulla on 600N:ässä noi oranssit perälavat mitkä laitoin matkaan niin ne ei oikein tuossa ole toiminut.Perä rupeaa resonoimaan helposti niillä ja jos kone tosiaan nyökkäileen niin heitä rundeja lisää nuppiin.
Tuo viimeinen videon pätkä kyllä oli hyvä ;D , odotan innolla kun rupeat 600 paiskimaan samallatavalla kuin 450:stä.
-
Jos sulla on 600N:ässä noi oranssit perälavat mitkä laitoin matkaan niin ne ei oikein tuossa ole toiminut.Perä rupeaa resonoimaan helposti niillä ja jos kone tosiaan nyökkäileen niin heitä rundeja lisää nuppiin.
Tuo viimeinen videon pätkä kyllä oli hyvä ;D , odotan innolla kun rupeat 600 paiskimaan samallatavalla kuin 450:stä.
Laitoin ne siksi ku kuulemma ne hiilikuituset ottaa siipeensä heti jos ottaa tuola pellonreunasa johonki ^^
Samakai se on tieten laittaa takasi ne toiset jos ne auttas toimiin paremmin, perh*** ku sataa tuota lunta niin ei päässy valosaan aikaan kokeileen tehä tuolle jotain. >:(
-
Siellä "lapissa" on niin hel..in kylmä että sun koneesi käy rikkaalla kun on tottunut tähän välimeren ilmastoon Rymättylässä. Seuraavaksi katsot mittarilla minkä laitoin mukaan että kuinka jäässä sun kone on ;D , seoksen säädön jälkeen heität kaasu käyrää vaikka 5-8% lisää joka pisteeseen. Luulisi nykimisen loppuvan.
-
Siellä "lapissa" on niin hel..in kylmä että sun koneesi käy rikkaalla kun on tottunut tähän välimeren ilmastoon Rymättylässä. Seuraavaksi katsot mittarilla minkä laitoin mukaan että kuinka jäässä sun kone on ;D , seoksen säädön jälkeen heität kaasu käyrää vaikka 5-8% lisää joka pisteeseen. Luulisi nykimisen loppuvan.
heh, pitääpä kokeilla ku sää sallii ;D ;D
-
Oho! Sehän leijuu selällään jo tosi komeesti!
- Miku
-
Hienot pätkät, kovaa menee jo pienempi taivaalla :).
-op-
-
Aika hienosti tuo pikkurekkula jo selkää ui. Aika kovaa se näköjään taivaallakin kulkee ;D
-
Ajattelin että tänään pääsisi kokeilemaan lentelyä mutta ei tulee varmaan 100km/h
Noh tein sitten tämän, miltä tulos näyttää kokeneiden nitroilijoiden silmään, jotain muutettavaa?
Huom, headeri ei ole lopullisella kiinnityksellä... jotain koitin vain kikkailla siihen :D
ikävästi tankkaus/hengitys letkut törröttää ::)
-
Samankaltaisia "hässäköitä" olen nähnyt muillakin...tuo "sähkömöykky" (Align 2in1 tjsp?) on vähän arassa kohtaa, jos fuilia roiskuu tankatessa tai letkun irrotessa niin se on helpolla täynnä sitä...siirtäisin terveellisempään paikkaan.
Tuossa alla mun versio aiheesta, olen tykästynyt yksinkertaisuuteen kun itsekin sitä olen....
-
Juup, se onkin tarkoitus siirtää siitä.
Tuossa on freyan kuvatus?
Vähän erinlainen kun tuossa rexässä, en tiedä miten nuita tuossa saisi yksinkertaistettua, kai ne toimii nuinkin... wikin ohjeesta kopioin ::)
-
Hohoi,
Palveluksesta vapautettuna (pariksi vuodeksi) polven takia niin tuli aikaa tähänkin hommaan taas... puolen vuoden tauon jälkeen taas kokeilemaan että pysyykö nämä kapistukset taivaalla mitenkään.
Pari kuvaa ja youtube pätkää kuvattu.. lyhyttä (nitrolla).
Kurvit on hukassa vähän vielä, kierrokset? kulmat(normi -3 -> +10) (idle -10 -> +10 (max +-15))?
Oli haastavaa käydä tuolla lennättämässä kun hyttysiä ilmestyi sankoin parvin siihen, tahtonut nähdä eteenpäin ja ikävät pistot häiritsevät kummasti.. videossa voi ilmetä pientä "värinää", kuvaajalla oli samoja ongelmia :D
Eka.
http://www.youtube.com/watch?v=zbCex9OHU68 (http://www.youtube.com/watch?v=zbCex9OHU68)
Toka.
http://www.youtube.com/watch?v=g6LMq_yb1BQ (http://www.youtube.com/watch?v=g6LMq_yb1BQ)
-
Pikku rekkulaki on päässy taas ilmoille... sai uudet armit jne... Pari kuvaaaap ja videotakin tulee kuhan saaaa tubeen.. kuvaaja välillä vähän jää jälkeen ja töhöttää kameran kanssa ;D ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=o8XQf4fqb8I (http://www.youtube.com/watch?v=o8XQf4fqb8I)
-
Eipähän näy video.
Tulee teksti "The video you have requested is not available"
Onko sulla vaikeuksia nykyään pitää se kopteri oikeinpäin kun joka kuvassa se ui selkää? ;)
-
Just uppasin tubeen niin menee aikaa ku se prosessoi sielä sitä :D
Joo, se ei taho enää oikeinpäin pysyä, mikä lie vika? :-\
EDIT: nyt näkyy.
-
Video 600 rekkulan viimeisimmästä lennosta viime viikolta,
Kuvaa 250 tulevasta setupista jne,
250 kasautuu ja lentää luultavasti ensi vkl :)
Setuppi:
3x hs65-hb/mg
ltg2100 + Fusonic HB-D-02
AR6100
5x flightmax 800mAh, 2x turnigy 800mAh
Akut tuli jalkapallossa.
http://www.youtube.com/watch?v=joxk0f8Kqks (http://www.youtube.com/watch?v=joxk0f8Kqks)
-
Näyttää lentäminen olevan hienosti hanskassa ;)
-
Hoho!
Aamulla ylös ja postiin :)
Sain 250 rekkulan kotiin ja rupesin purkaan pakettia, oli super combo... no trex-storessa oli tullut vahingossa väärä niin olivat ottaneet ylimääräiset turhakkeet kuten servot ja gyron pois :)
Noh rakentelemaan, vaihtaan ruuveja rc-screwz korvikkeisiin ja lisäämään lukitetta ja muutenki tarkistamaan että sitä on käytetty. Mutta tuntui että tuossa ruuvi setissä ei ole muoviruuveja vaan kaikki on tiheäkierteisiä metalliruuveja... näitä en sitten vaihtanut ollenkaan, osassa ruuveista tuntui olevan epäsopivat kierteet ja muutenkin oli ei niin onnistunut tuo ruuvisetti homma... align omat ruuvit oli jossain paikoissa mitä sattuu kantoja joihin ei sopinut mikään kuusiokolo, oma mukana tulevakin pyörähti tyhjää. No olkoot ne sitte niillä sijoillaan. Kokonaan kasaan en saanut pääakseliin katkenneen ruuvin takia, olen tyhmä... ja muijan jota ei hirveästi innostanut se että näpertelin kyseistä värkkiä ja hän sai katsoa yksin jotain hell's kitcheniä (piti jotain keksiä että pysyy kiinnostus ja häiriköinti muualla ;D )
No muuten ihan tyytyväinen pakettiin, sähköt sain asennettua mielestäni ihan onnistuneesti ja siististi... pääakselin saa uuden niin kokeilla saada servot kohdalleen ja niin päin pois.. pari kuvaa söpöliinistä.
-
Ihan hyvältä se näyttää :) Paitsi että pääakseli puuttuu ;D
-
Sain johdot niputettua, aika haastava saada laitettua nuo kun niin pientä värkkiä :D
Ja kun ar6100 on liittimet ylöspäin, onneksi tuossa gyroplatessa on kolot josta ne saa ylös.
Nyt vain ehjä pääakseli että saa lapakulmat yms nupin säädettyä, muuten kunnossa :)
Laitan vielä kuvia kun saan kokonaan kasaan, pieni ihQ ylläri :D
edit: En jaksanu vaihtaa akkuihin/nopariin liittimiä niin tein vaan adapterin tuohon :D
-
Hyvältä näyttää!
Olet saanut näköjään vaihdettua kuvista päätellen lähes kaikki rungon ruuvit. Itsekin aloitin rungon ruuvien vaihtamisen ruostumattomiin ja pikaisesti tutkien tein saman havainnon, kuin sinäkin. Ruuvisetissä ei näyttäisi olevan kierteitä tekeviä ruuveja (muoviruuveja)?
Tilasin lisäksi alumiinisen pohjalevyn (KDEDirect.com), kun Bob Finless kehui videollaan sitä niin kovasti. Hioin vielä 600:lla hiekkapaperilla rungon terävät reunat pyöreiksi. Muuta en sitten ehtinytkään viikonloppuna.
-
Pitääpä itekki harkita tuota alulevyä kun sen aika tuleee... tulee kun tulee :D
Pari kuvaa, nyt se on nätti... Lentänytkin jo pari akkua, perä on kyllä aika haastava.. eiköhän se siitä asetu kun tässä pääsee kunnolla sääteleen.
Paljonko otatte kulmia tuosta, säädin +-9 ja 100% flat kaasukäyrä ja kopteri lähtee kuin purkkatukasta :S
-
Mulla kulmia niin paljo ku nupista saa irti
Varmaankin jotain 11-12 astetta kumpaankin suuntaan. Lähtee ihan ok, tarpeeksi mulle...
-
http://www.youtube.com/watch?v=ESi-mlJQf0A (http://www.youtube.com/watch?v=ESi-mlJQf0A)
Pihalla vähä leikin, pieni kuvan "keila" ??? tuossa kamerassa... pitäs olla joku yber widescreenHDcamera
Mut kuuluu siellä rysäys ku tumpsahtaa, 3 kertaa tupsahtanu maahan ja ekalla keralla meni vaa lavat ku oli puuta vastassa... muuten ei oo menny mitää, kestävä ja aivan loistava värkki :D
Kestää 7 mins tuota pörräilyä.
kamera on rengasläjän päällä ihan kiinni semmosessa peltivarastossa, itse seison vähän sen takana, tuossa ku tumpsahtaa niin pelastaa koitan kopteria nuilta tuoleilta niin karkaa kulman taa eikä näe enää miten se menee :D
1.27 kohdassa, ladan takaaa... HA! ;D
laitetaan yks kuvaki :)
-
Siellähän meni kissa :)
Ihan hyvän näköistä lentoa ;D
-
Tänään 2x(7x7min) takaperin lentely harjoituksia tuossa pikku pihalla, parikertaahan se taas kopsahti muta ilman vahinkoja... alkaa jo luonnistumaan, vastapäivään tuntuu olevan hankalinta mutta parilla vimeisellä akulla oli jo ihan siedettävää.. tuli otettua vuoden luontokuvakin :D
-
Noi pinkit badlet (meniköhän oikein ;)) on kyllä hienot noissa kuvissa kun näkyy lähes pysähtyneinä.
Miten ne näkyy lennettäessä. Näkyykö ollenkaan?
-
Noi pinkit badlet (meniköhän oikein ;)) on kyllä hienot noissa kuvissa kun näkyy lähes pysähtyneinä.
Miten ne näkyy lennettäessä. Näkyykö ollenkaan?
Näkyy pinkkinä rinkinä lapakehässä, sexyt :)
-
Tänään 2x(7x7min) takaperin lentely harjoituksia tuossa pikku pihalla, parikertaahan se taas kopsahti muta ilman vahinkoja... alkaa jo luonnistumaan, vastapäivään tuntuu olevan hankalinta mutta parilla vimeisellä akulla oli jo ihan siedettävää.. tuli otettua vuoden luontokuvakin :D
Tuo lada tuolla taustalla on kyllä oikeuttaa vuoden luontokuva titteliin...
-
Noniin, runttasin 250 randomyberpiroroiskinnas sa... katosi suunta ja 100 flatilla tultiin hiekkakenttään, taisin just keretä napata holdia ennen runttausta... lavat ehjät jne kuvassa saldo rikki menneistä osista. Ja kuvia uudesta ilmeestä ja koko perheestä... 600 on ämpärimuovikanobi paikoillaan, itse tussilla sotkettu ajankuluksi älkää siis ihmetelkö 8)
-
Pistetään tänne!
Ensimmäinen oma "aerial" video kokeilu...
Kyydissä on ebaysta 16usd ostettu MD80 minidv kamera... ihan välttävä kuva, kiinnitystä pitää vähän mulkata täryttää vähän kameraa. On tuo parempi kiinnitys, aluksi oli sivuttain kyljessä ja oli kämälää huljutusta.
Tässä video
http://www.youtube.com/watch?v=spcbpjjQGZg (http://www.youtube.com/watch?v=spcbpjjQGZg)
-
Tässä pari kuvaa tämän hetkisestä rakkineesta ja kameran kiinnityksestä ^^
edit:
arvaako/tietääkö kukaan mikä auto viimeisessa kuvassa... tietokoneen taustakuvana ;D
-
Lamborghini Gallardo Edo Competition LP600/4
-
Lamborghini Gallardo Edo Competition LP600/4
Noniinpä tietenki, pitikö guuggelia käyttää ;D
-
Lamborghini Gallardo Edo Competition LP600/4
Ai niin kuin tää: http://jeteki.kuvat.fi/kuvat/Le+Mans+2009/IMG_1752.jpg
-
Lamborghini Gallardo Edo Competition LP600/4
Noniinpä tietenki, pitikö guuggelia käyttää ;D
Väittäsin kyllä et kuvassa on murcielago ku näyttäs valot levenevän taaksepäin.. Gallardoks en tossa menis veikkaamaan sillä perustein..
-
Murcielago on kyseessä, sama kuva on tässä ;D
Gallardossa tosiaan näyttää olevan "sirommat" silmät .
http://www.lmpcars.com/image/edo-lamborghini_murcielago_lp710_audigier_2009_1280x960_wallpaper_03.jpg (http://www.lmpcars.com/image/edo-lamborghini_murcielago_lp710_audigier_2009_1280x960_wallpaper_03.jpg)
-
Murcielago on kyseessä, sama kuva on tässä ;D
Gallardossa tosiaan näyttää olevan "sirommat" silmät .
Oot sit yhen viiestä saanu fleettiis.. ;D
-
Yksi oranssi Murcielago näkyi muistaakseni Jyväskylässä jokunen vuosi sitten. Kiinassa näin pari. Yksi yhden 5-tähden hotellin pihalla sunnuntai-brunssin jälkeen ja yhden näin parkkeeraavan diskon VIP-parkkipakkipaikalle Rolls Roicejen ja duunareitten Porsche-maastureiden viereen (kuvat hävisi, kun hävitin puhelimen samoilla nurkilla, tosin myöhemmin :().
-
Piti käydä tänään 3 akkua kokeilemassa, hävettää melkein laittaa tänne vispilän ja kumppaneiden videoiden jälkeen ^^
Perä on lennettävä mutta ei vielä tarpeeksi hyvä... tuuli saa heilumaan jne, loopissa selällään perä tykkää lähteä kiertämään :(
Säätöä ja neppailua kaipaa...
Videon tekele..
http://www.youtube.com/watch?v=i95unrO0riM (http://www.youtube.com/watch?v=i95unrO0riM)
-
Toissapäivän räpsyjä sain kaverin kamerasta 8)
-
Hienoja kuvia, tosin näyttää olevan aika kylmä;D
- Indiana Samppa
-
Meinas sormet vähä viilentyä ku unohdin hanskatki kotiin, edellisenä päivänä oli 600N kytkimen yksisuuntalaakeri söpö + akku loppu starterista, sitä edellisenä päivänä unohtui startteri... matkaahan tuonne on tulee kotova ~40km
Eilen 600:kin nousi ilmaan mutta sitten säätämisessä ilmeni omat ongelmansa ja govia ja mottia ei saatu vielä iskuun.
Enimmäkseen tuli katseltua kun Timo lensi Ravenillaan.. parit akut 450 pyöräytin.
Olisiko pakkasta ollut joku reilu 10 astetta ja pieni tuuli?
-
<oftopikki hassusta kirotus vriheestä>
edellisenä päivänä oli 600N kytkimen yksisuuntalaakeri söpö
Noi yksisuuntalaakerit osaa joskus olla tosi söpöjä ;D
</oftopikki hassusta kirotus vriheestä>
-
Ei ollut kirjoutusvirhe vaan ihan tahallinen söpöily ;D
-
Marianpäivän lennoilta pari fotoa kotperista, ainoana kopteristina olin :(
-
Olinhan minäki sielä.. Tosin ilman mitään roippeita ja eikai mua voi laskia kumpaankaan kastiin :-\
-
No meinasin lähinnä lennättäjiä eli ainoat kopterit ilmassa kokopäivä oli minun :D
-
Tänään kävin yrittämässä lentelyä pari akkua ekan akun lopulla takaperin lennossa perä päästi irti ja otin leijunteen heti... perä oli todella löysä ja ihan pitämätön itsekseen ryömi sinne tänne ja alkoi pyörimään todella hitaasti pikkuhiljaa kiihtyen jolloin toin maanläheisyyteen ja nappasin holdin... Paikan päälle katsomaan, rudderi reagoi normaalisti samoin kun kopteria heilutti... käytin virrat pois ja kopteri toimi taas ok... alkaa epäilyttämään josko tuo mun gy520 on joku maanantai kappale kun sillä tuntuu olevan kovat ongelmat tärinöiden yms kanssa(jos edes oli vai temppuileeko omiaan)...pitää tutkia paremmalla ajalla.
-
Tämmönen piti hakea kärkkäseltä, ei ihan totaalinen takinkääntö kun moduulilla spektrumin vastarit vielä tulee olemaan käytössä 8)
Hetken ihmettelin missä on antenni.. löysinkin sen radion pohjasta ja muistin että sinnehän se timokin sen aina lykkää ;D
-
Onpas hieno! ;D
Sitten vain säätämään tikut sopivaksi.
-
Joo monenlaista säätömahdollisuutta löytyy ^^
Saa nähdä, ihan erinlainen ku tottunut dx7, tässä oleva "kiekkonappula" on parmepi kuin dx7 napit... mutta silti dx6i:n rulla häviää dx7, se jotenki vaa oli inhottavan kapea ^^
-
Tämmönen piti hakea kärkkäseltä, ei ihan totaalinen takinkääntö kun moduulilla spektrumin vastarit vielä tulee olemaan käytössä 8)
Hetken ihmettelin missä on antenni.. löysinkin sen radion pohjasta ja muistin että sinnehän se timokin sen aina lykkää ;D
Oliko arvokaskin hankinta? Näyttää hienolta ja vaikealta :)
-
Hieno, kyllä. Vaikea, ei. Riittävästi ominaisuuksia ja toimintoja, VARMASTI.... :P nuitahan saa jo puoli ilmaiseksi.... Ite köyhdyin valtakunnan ekasta tuommosesta 785€ ja ny niitä saa alle 600€
-
Voi elämä tämä mankan kanssa :D:D
Ihan hukassa dx7 jälkeen, en saa edes idle kytkintä toimimaan oikein... siis että olisi 3 tilaa, saan vain normal ja keskimäinen pykälä tyhjä, sitten idle1... tänä iltana kova manualin selaus :D
Onneksi on melko selkeä manuaali.
-
HeHe.... sun pittää ottaa se inhibiitti pois päältä Idle2:lta ;)
-
Ei vaan piti käydä sieltä missä kytkin valitaan niin on/off valikon kautta valitseen missä kytkimen asennossa se on päällä :D
Ja sitte vielä mahdolista tehdä että ku kytkimet on jossai asennossa niin löytyy jotai toimintoja ja taas lisää jos joku kytkin on jossain... ja kurveissaki on miljoona säädettävää pistettä, pitch curveja en ole vielä löytäny ^^