Kopterit.net

UUSI HARRASTAJA, aloita tästä => Kopterit - Aloittelijan kysymykset ja vastaukset => Aiheen aloitti: tompe - 26 Kesäkuu, 2015, 11:54:37

Otsikko: 2t bensa seos
Kirjoitti: tompe - 26 Kesäkuu, 2015, 11:54:37
Minkä prosenttista bensaa pitäisi sekoittaa kun ohjees oli seossuhde 4:1
Otsikko: Vs: 2t bensa seos
Kirjoitti: Pohjola - 26 Kesäkuu, 2015, 12:07:35
Neljä litraa bensaa ja litra öljyä, tulee yhteensä viisi litraa.
Tarkoittaa että öljyä on 20%.

Jos johonkin bensaa polttavaan moottoriin tuollaista pitäisi laittaa, arvelen olevan ongelmia edessä.

Otsikko: Vs: 2t bensa seos
Kirjoitti: tompe - 26 Kesäkuu, 2015, 13:35:14
Noin siin moottorin ohjeessa oli.sisään ajo suhde 4:1 ja sen jälkeen 5:1. Moottori on go engine gh 56 bensa heli moottori.
Otsikko: Vs: 2t bensa seos
Kirjoitti: calicha92 - 26 Kesäkuu, 2015, 13:58:03
tollasta tietoa löyty netin syövereistä. eikös nx4 bensamottiinkin laiteta joku 10-12% ölppää?

9:1 for normal fly (10%)
7:3 for hard 3D fly (30%)

A distributor from Germany recommended "Liqui Moly RACING SCOOTER 2T SYNTH"
""for gasoline helicompters are better oils, which are intended to be used in scooters - there is the engine still running to high RPM because of variator""

For Brakein, I use 7:3 oil mix and rich settings (I think that it is rich - I do not have any experiences with gasoline engines).
For normal fly, I am going to use 9:1.
Otsikko: Vs: 2t bensa seos
Kirjoitti: tompe - 26 Kesäkuu, 2015, 14:24:59
Ok kiitoksia. Pitää kokeilla 10-12% bensal kun vaan saan motin kiinni.
Otsikko: Vs: 2t bensa seos
Kirjoitti: Pohjola - 26 Kesäkuu, 2015, 21:58:16
No tuota, kannattanee kuitenkin noudattaa moottorinvalmistajan suositusta öljyn määrän ja laadun suhteen.
Moottorissa on liukulaakeri kiertokangen alapäässä, öljy osaa huonosti tuollaiseen voitelukohteeseen
itsekseen. Voitelua yritetään varmistaa runsaalla öljymäärällä.
Kannattaisiko varmistaa ennen ekaa käynnistystä että ko. laakeri ei ole kuiva kokoonpanon jäljiltä?
Katselin joskus YouTubesta tuon moottorin kasausvideon, ainakaan siinä ei laitettu moottoriin tippaakaan
öljyä, ei mihinkään kohtaan.
Ongelmia odotan lähinnä sen takia että noin suuri öljymäärä saattaa karstoittaa moottorin perusteellisesti.
Lisäksi öljy bensan joukossa tuppaa laskemaan oktaanilukua, mistä voi seurata nakutus mikä rikkoo moottorin. Jos karstaa kertyy palotilaan ja se alkaa siellä hehkua, on senkin seurauksena ennenaikainen
sytytys mikä sekin aiheuttaa nakutusta.