Kopterit.net
Helikopterit => Hirobo => Kopterivalmistajat => Hirobo Nitro => Aiheen aloitti: El_magico - 20 Syyskuu, 2008, 22:34:28
-
Heips.
Ongelmia taas vaihteeksi.
Heh! Tänään menin taas kentälle, siinä toivossa että sais vietettyä viikon loppua poissa akan käkätyksestä. ;D
Virittelin romuja siinä ja starttasin koneen. Ajattelin että saa motti käydä lämpöseks -> polttelin malboron.
Sitten koitti totuuden hetki!
Kaasua koneeseen. Ossi otti kierroksia ja lavat lähtivät liikkeeseen. Ne vain ei oikein ottaneet vauhtia. Loppujen lopuksi urku oli auki ja lavat liikkuivat vain nimeksi, ossin huutaessa leipää.
Kotona purin kopun ja ihmettelin kun mikään ei näyttänyt olevan rikki, hinkkaavan, kanittavan tahi olevan mitenkään vituillaan.
Elikkä mistä löytyy vika?
-
Kytkin saattaa olla nuossut lopullisesti taivaaseen. Kenkä siis rikki tai pinta kellosta kulunut pois.
-
Tai ykssuuntalaakeri rikki. :o
-
Kytkin näyttää terveeltä ja yks suunta toimii :)
Pitäisköhän kaivaa mehumaijalla kuoppaja ja heittää toi sinne.
Sit vaan ottais turbo lentsun :)
-
Kyl mäki lähtisin sitä kytkintä veikkaileen...
-
Niinhän minäkin.
Kaikki vain näyttää kunnossa olevalta. Kellossaki on nauha hyvässä kunnossa.
-
Lähti käymään väärään suuntaan....
-
Lähti käymään väärään suuntaan....
Kuis toi on mahdollista, kun yksisuunta laakeri startti tangossa ja lavatkin pyöri oikeaan suuntaan.
Kokeilin uudestaan kasaus rumban jäljiltä ja sama vika oli yhä. :(
-
Kyllä se on mahdollista. Mulla craptori teki saman muutaman kerran. Liian rikkaalla.
-
Se toimii silleen että löpö syttyy, ja potkaisee takaisin jolloin motti lähtee taaksepäin käymään.... Jotkut starttaa lennumotteja pyöräyttämällä potkuria väärään suuntaan, ja motti potkaisee takaisin lähtien käyntiin oikeinpäin.... eli kyllä se on mahdollista. Mutta jos lavat pyöri oikeeseen suuntaan, niin sillon tästä ei ole kyse. Eikä takaperin käyvä moottorikaan ota kiekkaa niinkun oikeinpäin käyvä.
Mutta vaiha ykssuuntalaakeri. Ihan sama miltä se näyttää ulospäin tai tuntuu käsissä, mulla oli kerran ZAP400 sähkiksessä semmonen laakeri, joka käsin toimi ok, mutta moottorilla pyörittäessä päästi molempiin suuntiin. Ilmeisesti vika ilmenee vasta senverran kovilla kierroksilla että se ei tunnu käsissä.
-
Ossi otti kierroksia ja lavat lähtivät liikkeeseen...
Oops, kannttaisi varmaan lukea koko selitys ennen ku kommentoi... :-[
-
Usko vaan se on se ykssuuntalaakeri hommaa tommonen yber laakeri ni ei hajoa ;D
http://www.kopterit.net/index.php?topic=347.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=347.0)
-
Usko vaan se on se ykssuuntalaakeri hommaa tommonen yber laakeri ni ei hajoa ;D
http://www.kopterit.net/index.php?topic=347.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=347.0)
Heipsan.
Ihanan rentouttavaa oli sienimetsässä. Nyt oli kuitenkin vieroitus oireita nitron kärystä.
Kokelin siis tuota romua kun eilen purin sen. Nyt roottori lähtee jopa pyörimään.
Pyörii ihan vinhasti jopa.(Voi tosin johtua osittain siitä kun kytkin kellosta unohtui se 1 ohuen ohut prikka ;D)
Tikun puoli välissä jossa pitaisi lähteä leijjumaan kohta niin alkaa toi "kytkin" tai jokin muu luistaa.
Otampa nyt pois tuon hammas pyörän ja katson laakeria.
Mistäs sen näkee onko se rikki?
-
Se on rikki jos näet pinnassa halkeaman tai neulat on lähtenyt elämään tavallista enemmän. Uusi maksaa jotain 20e joten turha ostaa sitä kallista laakeria. Tavallisia menee 1-3 kesässä joten menee pitkään ennenkuin kallis maksaa itsensä takaisin
-
Se on rikki jos näet pinnassa halkeaman tai neulat on lähtenyt elämään tavallista enemmän. Uusi maksaa jotain 20e joten turha ostaa sitä kallista laakeria. Tavallisia menee 1-3 kesässä joten menee pitkään ennenkuin kallis maksaa itsensä takaisin
Hohoo sehän oli kahtena kappaleena siella :D eli kait se on sit rikki.
Mikäs tuon rikkoo, vai onko se vain ihan kulutus osa?
-
Kuluva osa se on, hajoaa herkemmin jos pääsee "eläämään" pesässään(=muovinen autorotaatiohubi tai kulunut alumiininen). Paras vaihtoehto on alumiininen hubi, johon se laitetaan kiinni kahden laakerin kanssa.