Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: TeroS - 21 Toukokuu, 2015, 23:19:36
-
Ku lähtee kummasti negatiivis-sävytteisiä viestejä ketju(i)sta pois? ;D
-
Joo huomasin kanssa, että eräässä myyntiketjussa katosi kummasti kritiikki jossa viitattiin myyntiketjussa itse alustettuihin sääntöihin. :o
-
Yliherkkää moderointia havaittu, auttasko pepantteeni?
-
Muistetaan että ko. ketju on kauppiaan omalla alueella ja kauppiaan moderoitavissa.
Foorumin ylläpito ei ole välttämättä osallisena kyseisten viestien katoamiseen.
En kyllä ole vilkassu että ketä on poistanu ja mitä on poistanu. Tosin taisi kauppias ihan itse kirjoittaakkin että itse siivosi ketjua.
Mutta aattelinpa mainita väärinkäsitysten välttämiseksi. Ennenku aletaan keulimaan pskasta ylläpidosta foorumilla :)
-
jos haluaa antaa palautetta Kauppilalle tai selvitää jotain, niin kyllä yv tai puhelin yleensä ovat tehokkain ja fiksuin keino. Kyse on kuitenkin asiakas-suhteen luomisesta, vaikkakin internet anonymisoi kaupankäyntiä kiihtyvällä tahdilla. Kannattaa miettiä miten itse käyttäytyy, se voi vaikuttaa jatkossa saatavan henkilökohtaisen palvelun laatuun...
-
Ainakin selvisi missä yksi kieli on.
-
Ehkä kyseinen ketju ei ole oikea siihen kommentointiin. Kuuluu varmaan risut ja ruusut palstalle. Kommenteista jokaisen tulisi ottaa oppia ja mielellään antaa vastaus. Ketju kuitekaan ei toiminut niin kuin aloitusviestissä olleet säännöt edellyttivät. Näin ollen yritys asettaa ostajat eriarvoiseen asemaan.
Ei muuta kun tilaamaan tuote jota ei ole ilmoittanut kukaan ostaneeksi. Sääntöjen vastaisen toiminnan takia yrityksen tulee myydä sääntöjen mukaan toimineelle tuote alennetulla hinnalla. Luultavasti kuluttaja-asiamies ratkaisee myös asian samalla tavalla.
-
jos haluaa antaa palautetta Kauppilalle tai selvitää jotain, niin kyllä yv tai puhelin yleensä ovat tehokkain ja fiksuin keino. Kyse on kuitenkin asiakas-suhteen luomisesta, vaikkakin internet anonymisoi kaupankäyntiä kiihtyvällä tahdilla. Kannattaa miettiä miten itse käyttäytyy, se voi vaikuttaa jatkossa saatavan henkilökohtaisen palvelun laatuun...
Eli siis kauppaa pitäisi käydä salassa eikä ongelmakohdista puhua? Vähän outoa mielestäni
Jos jotain kritiikkiä löytyy kauppiasta kohtaan niin kai se nyt ilmi tuodaan? Ja mitä pahaa julkisissa kysymyksissä on? Mie ei ymmärrä.. Tämmönen toiminta vain mahdollistaa sen että kauppias voi viilata useampaa asiakasta linssiin
Mun mielestä jos kauppias toimii ja mainostaa julkisella foorumilla niin silloin pitäisi myös pystyä esittämään mahdolliset kysymykset julkisesti. Jos taasen kauppias ei halua käydä kommunikaatiota asiakkaiden kanssa ja vastailla kysymyksiin niin miksi tulla julkiselle foorumille edes hääräämään? :o Silloin kannattaa pysyä siellä omilla webbisivuillaan anonyymisti pelkkä sähköposti ja puhelinumero jossain näkyvillä.
Ihmeellistä menoa.. Mut noh.. Toiset kauppiaat ovat ymmärtäneet mitenkä homma pitäisi hoitaa jos foorumilla koittaa mainosta ja näkyvyyttä hakea, toiset taas ilmeisesti ei (okei, näkyvyyttä voi saada negatiivissakin merkeissä ihan vahingossa)
-
Nämä tietysti ovat mielipide-asioita.
Kyllä minä ainakin itse otan ennemmin suoraa palautetta, kuin että se tulee julkisesti SoMe:n kautta. SoMessa tuppaa käymään aina niin, että asiayhteydestä irrallaan olevat henkilöt tuovat keskusteluun oman näkemyksen, joka yleensä ei perustu mihinkään faktaan ja voi johtaa vääriin korjaustoimenpiteisiin tai vääriin tulkintoihin palvelun todellisesta laadusta. Tästä ei yleensä jää palautteen saajalle mitään muuta kuin p***n maku suuhun.
Olen nähnyt tämän tapahtuvan niin monta kertaa täällä, mulla suomalaisilla foorumeilla, Facessa ja keltaisessa lehdistössä. Multikeskustelu on yks sellainen.
-
Mutta jos paska on itseaiheutettua, niin kyllä se pitäisi kestää kuin mies.
Ei sillä, mulla ei ole asiayhteyttä kuten yllä viittasit, mutta kyllä tässä yhtä äkkinäisiä juonen käännöksiä ja draamaa on, että hiinä ja tähhä että jääkö kauniit ja rohkeat sarja toiseksi vai ei.
Enivei, popkorneja on haettu ja reilusti.
-
Somessa ja foorumeilla voi antaa palautetta julkisesti. Tässä on se erittäin hyvä puoli että palautteen saaja saa yleensä oman mielipiteensä, puolustuksensa ja parhaassa tapauksessa tarjoamansa mielipahan hyvityksen samaan yhteyteen palautteen kanssa.
Sosiaalisessa mediassa ei pysty asiakasta ja huonoa palautetta vaimentamaan pois. Ruutukaappaukset ja ihmisten hyvä muisti pitävät siitä kyllä huolen. Viestien poiston teho on yleensä täysin päinvastainen. Se on monessa yhteydessä huomattu 😊
-
Nämä tietysti ovat mielipide-asioita.
Kyllä minä ainakin itse otan ennemmin suoraa palautetta, kuin että se tulee julkisesti SoMe:n kautta. SoMessa tuppaa käymään aina niin, että asiayhteydestä irrallaan olevat henkilöt tuovat keskusteluun oman näkemyksen, joka yleensä ei perustu mihinkään faktaan ja voi johtaa vääriin korjaustoimenpiteisiin tai vääriin tulkintoihin palvelun todellisesta laadusta. Tästä ei yleensä jää palautteen saajalle mitään muuta kuin p***n maku suuhun.
Olen nähnyt tämän tapahtuvan niin monta kertaa täällä, mulla suomalaisilla foorumeilla, Facessa ja keltaisessa lehdistössä. Multikeskustelu on yks sellainen.
Onhan se hyvin ikävää toki että kaikki näkee kuinka hommat on mennyt reisille, siis kauppiaan kannalta. Siinä on kuitenkin viimeistään paikka korjata asia ja viedä homma kotiin. Hoitamalla asia edelleen päin vattua paskamyrsky vaan kasvaa ja se on kyllä ihan oikein. Ja ensinnäkään siihen tilanteeseen ei jouduta edes että julkisesti kritisoidaan ja ratkotaan jotain asioita jos hommat on alunperin hoidettu kunnialla
Vai kuinka moni on nähnyt kuinka esim. tuchon myyntihommia on kritisoitu täällä? En mä ainakaan oo nähnyt yhtään viestiä asiasta vaan ennemminkin positiivista palautetta kirjoitellaan siellä sun täällä kuinka homma toimii esimerkillisesti. Tietenkin voi olla että tucho on mastermind ja kerkeää sensuroimaan kaiken kritiikin liiketoimintaansa kohtaan koko interwebistä, mutta epäilen että taustalla on yksinkertaisesti vain hyvä ja joustava palvelu ;D
-
Tämä tuli vastaan ja yhdistin heti mielessäni tähän säikeeseen:
http://eioototta.fi/vinkki-varmaan-somekohuun-ala-pyyda-anteeksi-vaan-syyta-asiakkaita/
Ei kenellekään / millekään henkilökohtaisesti ole tarkoitettu, liittyy vaan aiheeseen osuvasti.
-
Voisi hyvin sanoo, et jokainen voisi miettiä itekseen mitä sanoo ja pystyykö ottamaan itse vastaan samanlaista puhetta.
Olen tässä törmännyt joihinkin, jotka ite heittää kokoajan jotain ja kommentoi toisten vehkeitä. Sit ei kestä itteensä koskevaa läppää tai kritiikkii ollenkaan.
Jos johonkin kampanjaan tai muuhun kirjoittaa säännöt, niin niitä noudatetaan.