Kopterit.net
Tekniikka => Radio-ohjaimet, servot, gyrot ja lisävarusteet => Aiheen aloitti: Mesihukka - 02 Toukokuu, 2015, 15:35:21
-
Tästä onkin foorumilla ollut puhetta, mutta ajattelin että oma ketju aiheesta lienee ihan paikallaan.
VBar NEOsta on 4 eri versiota, joista tarkempaa tietoa löytyy täältä http://shop.mikado-heli.de/VBar-Electronics/VBar-NEO.htm?shop=k_mikado_e&SessionId=&a=catalog&t=7568&c=8035&p=8035 (http://shop.mikado-heli.de/VBar-Electronics/VBar-NEO.htm?shop=k_mikado_e&SessionId=&a=catalog&t=7568&c=8035&p=8035)
Allekirjoittaneen päälimmäinen fiilis on se, että tää uusi VBar tarjoaa selvästi enemmän vastinetta rahoille. Perus VBar NEOlla on hintaa 189 €, mutta express softassa on enemmän ominaisuuksia aiempaa nähden (esim. sähkögovi ja pankit). Sensori -ja muita hw päivityksiä näyttäisi myös tulleen, joten mielestäni tässä on menty selvästi asiakaslähtöisempään suuntaan.
Tällä hetkellä myynnissä on vasta nuo Vlink versiot, mahtaako kellään olla tietoa koska perusmallit tulee myyntiin?
-
Allekirjoittaneen päälimmäinen fiilis on se, että tää uusi VBar tarjoaa selvästi enemmän vastinetta rahoille. Perus VBar NEOlla on hintaa 189 €, mutta express softassa on enemmän ominaisuuksia aiempaa nähden (esim. sähkögovi ja pankit). Sensori -ja muita hw päivityksiä näyttäisi myös tulleen, joten mielestäni tässä on menty selvästi asiakaslähtöisempään suuntaan.
Tällä hetkellä myynnissä on vasta nuo Vlink versiot, mahtaako kellään olla tietoa koska perusmallit tulee myyntiin?
Vaikka Express sisältääkin enemmän niin silti siellä on mm. noi kiinteät expot, eli aika harva pärjää ilman Pro-versiota. Parempi olisi ollut, että Pro vakioksi vaikka kympin lisähintaan ja rescue päivitys sitten erikseen sitä haluaville.
Näytti Mikadon sivuilla lukevan että perusmallit tulisi ensi kuun lopussa. PC softa ei ole valmis, joten ei niillä purkeilla mitään tekisikään ennen sitä.
-
Tässä ne nyt on. Posti mies toi tänää .
-
Laitanko sulle yv:nä osoitteen, johon voit lähettää sen mitään tekemättömän Silverlinen?
-
Silverit ja minit kelpaa
-
Katsotaan miten käy. Silverline gyrosta puutuu se tarkein eli itte sensori. Se skulaa neon kans. Ministä en tiedä. Ehkä jouten tai se menee sporttiin. Sitten on kaikki vbar controll koppuja.
-
Nyt on neo pro+rescue softalla 450L allussa. Mennä setuppi vielä läpi ja testailla ilman lapoja että mitä toi rescue tekee ja mistä vivuista vetää. Huomenna ehkä testi rescue lento.
-
Miloinhan Mikado saa näitä valmiiksi?
Taitaa olla hirvee hehkutus ja puolenvuoden odotus.
-
Miloinhan Mikado saa näitä valmiiksi?
Taitaa olla hirvee hehkutus ja puolenvuoden odotus.
Saahan niitä jo, pitää vaan ostaa mankka samalla että voi käyttää ;D
-
Miloinhan Mikado saa näitä valmiiksi?
Taitaa olla hirvee hehkutus ja puolenvuoden odotus.
Kysy Mikadolta
-
Kysy Mikadolta
Hyvä ajatus DONE! :-[
Saahan niitä jo, pitää vaan ostaa mankka samalla että voi käyttää En osta pa ukolla ei oo haluja eikä massia. 8)
-
Mikado USA sanoi että heinäkuussa tulisi.
-
Tuli tilattua Gobliniin vastariton Neo, tänään tuli eRCmarketilta tämmönen viesti:
Dear Business Partner, June 2nd 2015
we want to inform you in a timely manner about the following
Notice to Customers and Business Partners, VBar NEO
Dear Customers and Business Partners, today we have to inform you about a necessary business
decision regarding VBar NEO:
After careful consideration and with deep regret for our loyal customers and business partners
we have decided to postpone the release of VBar NEO for other radio systems for at least one
more month.
The reason for our decision is the Asian practice of copying products: Mini VBar and VBar have
been copied on a large scale in the past, and brought to market at dumping prices. Of course
we fight these scheming with all might. But even with international patents, we cannot effectively
and economically stop both production and distribution of these copies, even through large and
We have reason to believe that attempts are being made again to copy our current products.
We consider the dangers for our company too great that, despite more sophisticated security
measures, our top product will again be an easy target of such scheming, especially once it is
possible to set it up with freely available software, and to use it with any radio system.
We will therefore add more security mechanisms to the PC software and at the same time try
not to hamper everyday use more than necessary.
But this will take time.
We hope for your understanding for our decision, which we by no means take easily. As a
medium-sized German business, however, we do not see a different course of action to protect
our products than taking all possible measures to make copies and the use of copies as difficult
as possible.
-
Enpä ole yllättynyt :(
-
Miksiköhän muiden ei tarvitse ottaa tollaista linjaa.
Täytyy alkaa tutkia muita vaihtoehtoja gyropuutteeseen. >:(
;) ;) ;) [size=78%]Ostaisko vaikka Vbar kopion.[/size] ;) ;) ;)
-
Just kans mietin et pitsäköhän vittuillakseen ostaa mini Kbar siks aikaa ku tota joutuu venttailee :D
Ymmärrän toki että Mikadoa hatuttaa kloonit, mutta vähän kyllä tuntuu tuulimyllyjä vastaan taistelulta tää niitten toiminta, jossa sijaiskärsijänä ovat viime kädessä asiakkaat. Eiköhän ne Kiinalaiset se softan saa crackattua joka tapauksessa.
-
Ja toi kopioiminen lähtee aina tavalla tai toisella sisältäpäin. eli yleensä oma vene vuotaa. :)
-
"Aina" on väite jonka tueks ois hyvä laittaa faktaa pöytään. Pc-softan kopsaaminen ja elektroniikan reverse-engineering ei ole rakettitiedettä.
-
"Aina" on väite jonka tueks ois hyvä laittaa faktaa pöytään. Pc-softan kopsaaminen ja elektroniikan reverse-engineering ei ole rakettitiedettä.
Mikado yrittänee rakentaa mankan kanssa ns suljetun järjestelmän mankan kanssa , jonka kloonaminen olisi vaikeaa.
Nyt samalla kun "yrittävät" tehdä hyvää kopiosuojausta pääsevät tällä tavalla katsomaan miten markkina reagoi tähän aiaan.
Jos myynti romahtaa paine NEO:n markkinoille sattamiseen kasvaa.
Jäämme näkemään kumpi voima voittaa.
Ei ole mukavaa olla markkinoiden ykkös merkki.
Saman aikaisesti muut saavat kehittää ja markkinoida tuotettaan rauhassa.
-
Just kans mietin et pitsäköhän vittuillakseen ostaa mini Kbar siks aikaa ku tota joutuu venttailee :D
Tähän minä en sorru, ainahan voisin ostaa miniVbaarin mutta kun sen ei .....
-
"Aina" on väite jonka tueks ois hyvä laittaa faktaa pöytään. Pc-softan kopsaaminen ja elektroniikan reverse-engineering ei ole rakettitiedettä.
No ymmärrä miten haluat :) aina ehkä vähän liikaa mutta yleistä kuitenkin.
-
K-bareja vaan kehiin. Kokemus gold warriorista ja 3 kpl minejä. Kaikki hyviä ja kestää meressä uimisenkin :D
-
K-bareja vaan kehiin. Kokemus gold warriorista ja 3 kpl minejä. Kaikki hyviä ja kestää meressä uimisenkin :D
Ei vastaa toiminnallisia laatu vaatimuksia 8) .
Muutenkin kloonien aika on mun kohdalta ohi.
-
Alkaa olee ilmeisesti Mikadolla kohta valmista, tuli viesti ercmarketilta että saavat neon postiin joko tän viikon lopulla tai ens viikon alussa.
-
Joo, ne oli jo vihreellä mikadon sivuilla tänään, nyt o taas maininta "ei tällä hetkellä saatavilla". Eiköhän niitä pian ala valumaan.
-
No ny ois, jokos joku o kokeillu / tilannu? Raportti? Skriinshotteja softasta? http://shop.mikado-heli.de/VBar-Electronics/VBar-NEO.htm?shop=k_mikado_e&SessionId=&a=catalog&t=7568&c=8035&p=8035
-
Eilen sain Neon hyppysiin ja olihan siinä muutama tänka på ennen kun sain homman pelittämään. Jälkeenpäin ajateltuna olisi ehkä kannattanut lukea ensin ohjeita, mutta nyt mentiin vähän vaikeamman kautta ;D
Vanhoihin Vbareihin verrattuna Neon kanssa joutuu tosiaan kikkailemaan hieman enemmän, joten ajattelin listata olennaisimmat jutut tähän.
Ensinnäkin ongelmia on odotettavissa jos käyttiksen kieli on joku muu kuin englanti tai saksa, jolloin softa puskee "Corrupt file" herjaa kun sitä yrittää käynnistää. Ongelma korjautuu kuitenkin melko helposti:
Klikkaa Vstabi NEO kuvaketta hiiren oikealla ja valitse "ominaisuudet"
Klikkaa "kohde" ja lisää loppuun "l en". koko rimpsun tulisi siis näyttää tältä: "C:\Program Files (x86)\VBarControl\jre\bin\javaw.exe" -Xmx200M -jar "C:\Program Files (x86)\VBarControl\VStabiShell61o.jar" -c config_61 -n -l en
Perinteiseen tyyliin purkki pitää rekisteröidä ja tämä tapahtuu Vbar control managerilla (boot plug pitää olla purkissa kiinni tässä vaiheessa). Jotta purkin saa juttelemaan softan kanssa, pitää rekisteröinnin jälkeen ladata vielä keys tiedosto Mikadon sivuilta. Tämä tapahtuu seuraavasti.
Kirjaudu Vstabiin ja mene osioon "My Devices".
Lataa keyfile koneellesi ja kopioi se siihen kansioon, johon olet asentanut softan (oletuksena c:/program_files(x86)/VBarControl)
Näiden steppien jälkeen homman pitäisi pelittää. Viimeinen huomion arvoinen asia on käynnistää softa ensin ja vasta tämän jälkeen kytkeä usb piuha purkkiin kiinni. Jos järjestys on väärä, ei softa muodosta yhteyttä purkkiin.
Tarkemmat ohjeet PC softasta löytyy täältä http://www.vstabi.info/en/node/1856
Corrupt file ongelmasta on myös tarkempaa tietoa Vstabi foorumilla http://www.vstabi.info/forum/read.php?53,133642,133659#msg-133659
-
"ohjeet on luusereille!" ;D
-
Tästäkin vaikeudesta saamme kiittää noita kaikenmaailman koobaareja [emoji35]
-
Key:tä ei onneks tarvii lisätä joka käytön yhteydessä.
-
Nyt on alun säätämisen jälkeen toiminu pääosin hyvin, paitsi parilla kerralla ei oo jostain syystä muodostanu yhteyttä. Purkin ja softan buuttaminen on toistaiseksi ratkaissut tilanteen.
Tänään oli mulla Neon ensilento ja kopterina siis Goblin 500. Eipä sitä voinu ku hymyillä, omiin näppeihin täydellinen tuntuma, eikä mitään ylimääräistä elämää havaittavissa.
Asetuksetki oli oikeestaan laakista hyvät, pientä gainien säätöä ja sit vaan kovaa ajoa :) Paras gyro millä oon lentäny.
-
Ja sen kyllä näki. Mies hymyili kuin se kuuluisa Hangon keksi lentojen jälkeen :)
-
Niih, varmasti on hyvä, kun noi vanhat silverit ja bluet toimii myös täydellisesti eikä tee mitään ylim.
Nyt on alun säätämisen jälkeen toiminu pääosin hyvin, paitsi parilla kerralla ei oo jostain syystä muodostanu yhteyttä. Purkin ja softan buuttaminen on toistaiseksi ratkaissut tilanteen.
Tänään oli mulla Neon ensilento ja kopterina siis Goblin 500. Eipä sitä voinu ku hymyillä, omiin näppeihin täydellinen tuntuma, eikä mitään ylimääräistä elämää havaittavissa.
Asetuksetki oli oikeestaan laakista hyvät, pientä gainien säätöä ja sit vaan kovaa ajoa :) Paras gyro millä oon lentäny.
-
Jos jollakulla aikaa ja viitseliäisyyttä, niin voisi vähän jelpata.
Pakettina nyt Goblin380 VBar Neo, Futaba T8J, ja sbus vastari. Ennenkuin alkaa savut tulemaan, niin apuja niiden estämiseen.
Kuinka noi kytketään? Bindataan? Vastarin osaan bindata. Pitääkö toi bindausliitin olla vbarissa kiinni?
Sbus liitin aux3 vai aux1, molempiin kun on ollut ohjetta. Vai säädetäänkö mankasta että kumpaan?
Virtajohto vastariin vai vbariin, vai molempiin.?
Swashi asetus mankassa H-1 vai HR3
Jos jokin hyvä ohjesivusto tiedossa, niin sellainen. Suomeksi tuskin löytyy.
-
Ootko päässy siihen asti, että purkki juttelee softan kanssa? Setupin teko menee suurelta osin samalla tavalla ku wanhoissaki Vbareissa (eli se Tero S:n säätö ohje on suurelta osin relevantti), eroa on lähinnä rituaaleissa, jotka pitää suorittaa että purkin saa keskustelemaan softan kanssa. Mut anyway, vastauksia osaan kysymyksistä:
- Bindausliitin kiinni kun rekisteröit purkkia, ei tarvita enää setupin teossa
- Bindaus tapahtuu samalla tavalla ku wanhoissa Vbareissa
- Swash pitää olla H-1
- Virrat voi kytkeä esimerkiksi johonkin auxiin
-
En ole vielä alkua piemmällä, siksi ajattelinkin kysellä etukäteen. Tietoja olen yrittänyt ettiä.
Pitääkö toi purkkikin rekisteröidä jotenkin? Oletin, että heidän mankat vaan. ?
-
Joo sun pitää tehä käyttäjätunnus Mikadolle (jos ei oo jo), ladata Vbar control manager ja sillä rekisteröidä purkki (tässä kohtaa pitää olla se bind plug kiinni). Jos lontoo taittuu, niin kannattaa tsekata niitä Vbarin mukana tulleita ohjeita, ne on ihan suht hyvät. Itselläkin tuli ton kanssa kesällä muutama tänka på, ja tätä ketjua kun skrollaat ylös niin löytyy selostus tosta rekisteröintiprosessista .
-
Kiitti, tästä oli jo apua.
Ne mukana tulleet ohjeet oli pelkästään saksaksi.
-
Erikoista, pitäs ne olla englanniksikin. No jos tos on käyny joku kämmi, ni ohjeet löytyy myös tästä http://www.mikado-heli.de/downloads/anleitungen/vbar_neo/QSG-Broschuere_A6_NEO_en_web.pdf
-
Ei onnistu rekisteröinti. pluki on kiinni, ja kaiken yrittänyt tehdä ohjeiden mukaan.
Aina hetkeksi löytää vbarin, ja sarjanumerot ym. tulevat näkyviin, sitten samantien yhteys katkeaa. Kone piippailee ja heittää popuppia näkyviin, jostain kahdesta ladatusta ohjelmasta.
On tämä kivaa
-
Oliks sul tää ajuri asennettuna? http://www.vstabi.info/en/node/318
-
Joo kyllä sekin on. Saattaa olla, että mun läppärissä on vikaa, tai jokin ohjelma vaan puuttuu.
Laitoin win10 lataukseen, jospa se auttais. Tällä latausvauhdilla menee kyllä koko ensviikko, kui onkin niin hidas.
-
Ei tästä nyt vaan tule mitään, ei onnistu uuden neon rekisteröinti edes.
Managerissa tulee vaan device connected ja disconnected vuorotellen. Välissä löytää jopa sarjanumeron jne.
Eikö kellään ollut samaa? En enää tiedä mitä tehdä.
Ihan uusikin on koko neo.
-
Ootko koittaku toisella piuhalla? Jos yhteys pätkii siitä?
-
Eihän virtalähde "huoju"? Eli sähkön saanti on taattu?
-
Haa. Kun en muuta enää keksinyt, niin vaihdoin hiiren ja vbarin paikkoja keskenään läppärissä.
Nyt tulee yhteys vbariin, ja silti hiirikin toimii.
En ymmärrä, miksei tossa toisessa usb kanavassa toiminut, ehkä sen takia en saanut brainejakaan toimimaan.
Kivoja nämä tietokoneet, niistä mitään tietämättömälle.
-
Virta ei riitä USB-portissa? Mistä NEO saa sähkönsä kun säädät? (Salliiko NEO sähkönsyötön USB-portista?)
-
Ihan 6s akusta noparin kautta tulee virta. Vastarin kautta ja ilman olen kokeillut.
Taitaa olla toi mun usb kanava sökö.
-
neo ei sähköisty usb portista. tai sähköistyy pienellä kikalla eli tuunaamalla tollanen johto missä toinen pää on usb uros ja toinen pää servoliitin missä vaan +- kytketty. Tollanen tulee VSim kikkuran mukana.
Omalla kohdalla oli ongelmana USB hubi joka ei vaan ymmärtäny tota ja teki ihan samaa että pumppas edestakas. se winukan tunnistus ja irrotus äänikin soi vuoronperään.
Laittamalla suoraan koneeseen kiinni homma korjaantui. sähkönsyötöstä toi ei ole kiinni. Tossa hubissa sitä piisaa paljon enemmän (erillinen poweri) ku koneen portista.
-
Nyt on rekisteröinti onnistunut. Siihen se sitten jäikin.
Videon mukaan mennään my device sivulle, ja painetaan sitä vbar neota ja key file lataus alkaa. Mulla ei siitä tapahdu mitään.
Siinä on erillinen linkkikin, sen olen ladannut, mutta ei vaan pelitä.
Gyron valo pitäisi kai sammua, mulla se aina vaan vilkkuu.
-
Nyt on rekisteröinti onnistunut. Siihen se sitten jäikin.
Videon mukaan mennään my device sivulle, ja painetaan sitä vbar neota ja key file lataus alkaa. Mulla ei siitä tapahdu mitään.
Siinä on erillinen linkkikin, sen olen ladannut, mutta ei vaan pelitä.
Gyron valo pitäisi kai sammua, mulla se aina vaan vilkkuu.
Katso lataus kansiosta onko keyfile siellä. Siitä se pitää siirtää vbari softan kansioon.
-
Nyt toimii kaikki muu, mutta moottori lähtee pyörimään vasta, kun kaasu on melkein täysillä, eikä siltikään pyöri tarpeeksi.
Eiköhän sekin tästä selviä, tai jos joku tietää heti, mitä tehdä, niin neuvoa.
-
Kokeile Vbarin govilla, jos mahollista.
-
Jos olen oikein neon toiminnan ymmärtänyt niin kaasu pitää määrittää pankkeihin tai sitten viedä suoraan vastarilta noparille kaasutieto. Jos käytät Neon kautta pitää noparille opettaa raja arvot jotka taas tehdään neon softasta aktivoimalla kyseinen toiminto.
Siis tämä jos ei käytä vbar controlleria
-
Mulla teki tolleen kun oli noparista gov päällä jolle ei ollut opetettu mitään kierros aluetta. Neosta en osaa sanoa mitään. Mikä nopari kyseessä?
-
Yge90LV Toimi 3gx:n kanssa hyvin, en ole jälkeen sitä säädellyt.
-
Mikä tosta NEOsta tekee noin vaikeen? Tuntuu että joka toisella on jotain hämminkiä tuon kanssa?
-
Mä oon miettiny samaa. Usealla älytöntä säätämistä ja ihmettelyä. Ei houkuta tommonen.
-
Ei siinä softan perusteella ole mitään eroa normi Vbariin. Ainoa ongelma lienee tuo rekisteröinti, kun se key filu täytyy olla oikeassa kansiossa.
-
Ilmeisesti on joo aika lailla samanlainen kuin edellinen vbar säädellä muutamalla eroavaisuudella. kerran yhden asentanut ja ei siinä loppujen lopuksi mitään ihmeellistä ollut kun teki ohjeiden mukaisesti kaikki avaintiedostojen siirrot ym.
-
Ei siinä softan perusteella ole mitään eroa normi Vbariin. Ainoa ongelma lienee tuo rekisteröinti, kun se key filu täytyy olla oikeassa kansiossa.
Mua taas ihmetyttää että mikä ihmeen key filu? Rekisteröity on mutta en oo mitään filuja nähny.
-
Tarvinee käyttää vaan jos käyttää läppäriä konffaamiseen? Sähän huidot mankasta?
-
Tarvinee käyttää vaan jos käyttää läppäriä konffaamiseen?
Juurikin näin. VBar radion kanssa ei tarvi keyfileä
-
Jaa no ilmankos.
Tehän tietätte mistä nää vaikeudet johtuu. Niistä kopiobaareista. Se on ranenki ihan turha mutista mitään ku omastakin laatikosta löytyy kopiobaareja :D
-
Ai se on kopiobaarien vika, että agilityä ei saa riittävästi 😆. Niin ja onhan tuossa ihan aitojakin 😉
-
No ei kyllä voi olla helpompaa, jos on toi mankka millä setup tehdään. Jopa minäkin pystyin sen tekemään ;D
Ja gilityä tulee kakslapanupille enemmän mitä minä tarviin
-
Rane se oli kyllä ihan mun tyhmyyttä. En vaan osannu säätää oikeaa arvoa ensin. Ongelmahan oli toi kolmilapanuppi joka vaatii matalammat gainit. Se taas pienentää cyclic nopeutta niin että säätö ei riitä. Toi optimizerin säätöhän lukee kyllä ihan vstabin sivuilla ku ottaa silmän käteen ja kattoo.
Säätö vei lopulta 5sek eikä tarttenu ottaa konetta maahan tai käsiä ulos lähetinpussin lämmöstä ;)
Tulee väkisin mieleen että miksei näitä oo aina säädetty näin. Olis monet lennätykset tullu lennettyä mitkä on jääny lentämättä ku ei oo viittiny näpit jäässä säätää konetta ja kytkeä johtoja tai bt kikkuloita :)
Turha sun on tota sättiä ku et oo ikinä koittanukkaan. Koitat vaikka helmikuussa ku tuut käymään ni huomaat. Tosta ei vaan säätöjen teko parane!
-
Mutkun Ranella on graupneri... ::)
-
...
Turha sun on tota sättiä ku et oo ikinä koittanukkaan. Koitat vaikka helmikuussa ku tuut käymään ni huomaat. Tosta ei vaan säätöjen teko parane!
Elä Launo hemmetissä mee kokeileen! Se käy kalliiks ja eihän näistä kaiken maailiman Futaboista ja Raupnereista pääse eroon, ku markkinat on kyllästetty veepaariratioilla :o
Vaikka noiden viheliäisten filujen ja kansioiden syy oiski piratismi. Nii ei se mee järkeen mulla miksi sarjaliikenne on pitäny jättää pois. Onhan tuo vaan ihan poissulettu vaihtoehto säätää kopteria tietokoneella >:( Kännykkä ja pluutuutti nyt ois ollu jollain tavalla siedettävä vielä.
-
Nii ei se mee järkeen mulla miksi sarjaliikenne on pitäny jättää pois. Onhan tuo vaan ihan poissulettu vaihtoehto säätää kopteria tietokoneella >:( Kännykkä ja pluutuutti nyt ois ollu jollain tavalla siedettävä vielä.
Tää on kyllä kieltämättä asia mikä tulee iskemään mikadon lompakkoon kovaa ja hartaasti. Eihän toi vaan ole vaihtoehto jos ei omaa niiden omaa radiota. Ite veikkaan kyllä että huomaavat virheensä ja joskus tulee uus softa missä se taas on.
Rautahan tukee kyllä. Tohon ei V-link neoonhan kytketään edelleen toi vastari tolla samalla liitännällä. se vaan on ripoteltu kahteen porttiin se 4 karvaa. Periaatteessahan se olis vaan softa ni taas tukis.
Toi johto ei sitten tule mukana vaan sen joutuu ostaa erikseen tai rakentamaan itse. mielestäni vähän hassu lähestymistapa.
Mikado lähtee olettamuksesta että jos ostat neon niin se on aina vlinkillä. jos taas ostat satelliitin niin se on olettamuksena aina tolla vanhalla nelipinnisellä riviliittimellä ja tarkotettu vanhoihin veepaareihin. Sitä ne ei oo ottanu huomioon ollenkaan että joku voi lentää kopterilla missä on hiilarinen koppa ja vlink neon antennit ei ylety järkevästi ulos kopasta eli joutuu turvautumaan ei vlink neoon ja satelliittiin. sillon joutuu näpertämään jos ei tajua ostaa tota piuhaa samalla kun se ei kuulu mihinkään pakettiin.
Siänsä eihän tossa ole ku nyppää noi pinnat ulos tuolta ja ujuttaa uusiin kuoriin. 10sek homma.
(http://www.vstabi.info/sites/default/files/DSCN7016-s.jpg)
(http://www.vstabi.info/sites/default/files/DSCN7010-s.jpg)
(http://www.vstabi.info/sites/default/files/DSCN7012-s.jpg)
-
Pakko vielä kysellä. Mulla on sbus vastari, Yge90 nopari. Noparista lähtee 3 piuhaa. Mihin ne kuuluu tökätä, ja tarviiko edes kaikkia ?.
Noparin säädin ohjeen mukaan kortilla, mutta ei vaan pelitä kunnolla.
-
Tää on kyllä kieltämättä asia mikä tulee iskemään mikadon lompakkoon kovaa ja hartaasti. Eihän toi vaan ole vaihtoehto jos ei omaa niiden omaa radiota. Ite veikkaan kyllä että huomaavat virheensä ja joskus tulee uus softa missä se taas on.
No voi ny vi.... Uhrasin muutama ajatuksen tuon mac softan tuijotteluun. Tässä purkissa ei pysty edes perän gaineja enää säätämään kuin softan kautta. Noissa vanhoissa sen sentään on voinu valita. Nousi ärsytyskynnys taas sen verran lisää, että kohta menee mankka vaihtoon. Gyro merkin vaihto ei vissiin ole vaihtoehto ::)
-
Pakko vielä kysellä. Mulla on sbus vastari, Yge90 nopari. Noparista lähtee 3 piuhaa. Mihin ne kuuluu tökätä, ja tarviiko edes kaikkia ?.
Noparin säädin ohjeen mukaan kortilla, mutta ei vaan pelitä kunnolla.
Eti se rpm karva ja tökkää purkkiin ja ota Vbarin govi käyttöön niin sun huolet on pois pyyhkäisty :D
-
Eikös se tarvi sen ygelle tehdyn erikois johdon?
Voihan sen tietty tehdä itekkin.
-
Eikös se tarvi sen ygelle tehdyn erikois johdon?
Voihan sen tietty tehdä itekkin.
Hyvin mahollista, en oo oikeen ygelle koskaan lämmenny ni ei oo tullu niitten kaa puljattua. Mut anyway, suosittelen kyllä sitä Vbarin govia.
-
No voi ny vi.... Uhrasin muutama ajatuksen tuon mac softan tuijotteluun. Tässä purkissa ei pysty edes perän gaineja enää säätämään kuin softan kautta. Noissa vanhoissa sen sentään on voinu valita. Nousi ärsytyskynnys taas sen verran lisää, että kohta menee mankka vaihtoon. Gyro merkin vaihto ei vissiin ole vaihtoehto ::)
Eikös tohon mee laittaa se sinihammas mokkula. Voi kännykällä säädellä. Tai sitten vbar radio.
-
Eikös tohon mee laittaa se sinihammas mokkula. Voi kännykällä säädellä. Tai sitten vbar radio.
Nokun ei ole sarjaliikennettä niin ei saa sinihammasta kiinni >:(
Tohtorihan osas sanoo että itse rauta tukis sitä kyllä.
Ei ole vaan softa puolta ainakaan vielä purkissa joka tukis tätä.
-
Mikä neuvoksi.Neo ei saa yhteyttä läppäriin.Avain ladattu 9 kertaa.Aina sama kohtalo.Eli " VStabi neo "auki läppäriin,usb kiinni neopurkkiin,virta akusta. Ohjelman "usb" palaa vihreänä,"no connection" punasena ja purkki vilkuttaa puna vihreää.Toisinaan ilmestyy heti teksti ettei avainta löydy tai jotain.
Rekisteröinti tehty.Aikasemmat mini vbarit toimii kyllä.Olis pitäny tyytyä vähempään ja laittaa lisää minivbaria tana. :'(
-
Mulla oli sama juttu. Ongelmana oli , että hiiri ei saa olla kytkettynä. Täytyy käyttää toucpadia, vai miten se kirjoitetaan.
Vahingossa kuukauden kiroamisen jälkeen selvisi.
-
On kyllä ihme ongelmia tuossa Neossa. No toivottavasti saatte skulaamaan.
-
Mikä neuvoksi.Neo ei saa yhteyttä läppäriin.Avain ladattu 9 kertaa.Aina sama kohtalo.Eli " VStabi neo "auki läppäriin,usb kiinni neopurkkiin,virta akusta. Ohjelman "usb" palaa vihreänä,"no connection" punasena ja purkki vilkuttaa puna vihreää.Toisinaan ilmestyy heti teksti ettei avainta löydy tai jotain.
Rekisteröinti tehty.Aikasemmat mini vbarit toimii kyllä.Olis pitäny tyytyä vähempään ja laittaa lisää minivbaria tana. :'(
Oothan myös pastettanu sen keys filen oikeeseen paikkaan? Jotenkin myös muistelen, että järjestyksen pitäisi olla 1. Softa auki koneelle 2. virta akusta purkkiin 3. Piuha kiinni purkkiin.
-
Tilasin yhen neon ja nään jo painajaisia valmiiks. Mun hermoilla täst ei hyvää seuraa ;)
-
Onneks ei tartte sekaantua. Mua vähä harmittaa että sulkivat non-VBC käyttäjät noinki tehokkaasti pois.
-
Wintoosa puolella en saanut pelaamaan sitten ollenkaan, mutta Maclla ei mitään ongelmaa....
-
Kaikki ylimääräiset piuhat irti läppäristä, myöskin hiiri. Sitten alusta alkaen kaikki uusiksi, niin yks tapa saada ehkä toimimaan.
Jokin siellä sekoittaa.
Itsellä katkeaa yhteys heti, jos kytken hiiren. On kyllä pari kertaa toiminut silloinkin, mutta kun hiiri ennen neota, niin ei koskaan.
-
Saako ees ottaa virtaa seinästä vai täytyykö vetää talo kokonaan pimeeks pääkatkaisijasta et pääsee juttelee neon kanssa. Toimiskohan jos vaihtas wintoosan taustakuvaks vbc mankan :P
-
Kyllä se Kiporin kai vaatii :)
Hondalla ehkä parempi :)
-
Itsellä nuo neot on toiminut moitteetta kun key file on siellä oikeassa kansiossa, ajurit asennettuna tietokoneeseen, usb johto tietokoneeseen, usb johto kiinni neossa ja virta gyrolle. Onhan bindaus plugi pois paikoiltaan? Ei toimi neon vstabi ohjelma jos plugi on paikoillaan. Kokeiltu omalla läppärillä ja kaverin pöytäkoneella.
-
Kun Ei pelaa niin Ei,plugi on irti ,kaikki muutkin ylimmääräset piuhat pois.Semmosen hokasin että kun hiiren oikealla täppää "ominaisuudet"tuohon avain tiedostoon niin se piti erikseen "sallia"koska oli estetty?Voisko nuita "estoja "olla muuallaki kun ei pelaa niin ei.
Kun tuon viheliäisen avaintiedoston kopioi vbar control manager kansioon ,alkaa se kysymään: kieli, saksa vai lontoo ,tere tulemas manager 1,3 setup wzard jne.Ollaaanko tässävaiheessa kartalla?
-
Mulla oli kans vanhalla langattomalla hiirellä vbar control probleemi. Hiiri pois niin skulas hyvin.
-
Nyt lyödään kantapäät yhteen ;D.Neo yhteys toimii.Vika oli siinä kun nörtikksi en ma syntyny.Yritin turhaan kopioida avain kansiota "ladatut tiedostot"osiossa vbarcontrol manageriin.Kun se piti kopioida windows8 OS(C:) alta löytyvälle program files(*86) ja sieltä vbarcontrol kansioon.
Tämänhän te tietenki tiesittekin.
Kiitoksia avusta.
-
Hieno homma kun sait pelaamaan :)
-
Täytyy taas ihmetellä ??? Siis onko tosiaan niin, että, jos Neosta valitsee external govin, niin mankan kaasukäyrän prosentti-luvulla ei ole mitään vaikutusta muuta kuin siihen, että kaasu on joko on tai off. Se arvo mitä sitten servo portista syötetään laitetaan suoraan PC- softasta, joka pankkiin erikseen. Näin siis, jos ei VBC:tä omista.....
Lähtökohtaisesti manuaalit on luusereille, joten semmoista en vaivautunut lukemaan, mutta mitenkään muuten en tuota saanut pelaamaan....
No ongelma tai "ominaisuus" on helppo tietysti kiertää tökkäämällä noparinpiuha suoraan vastariin kiinni, jolloin mankasta saa kierroksia suoraan muutettua.
-
Niin eli olla käyttämättä vbarin govia, nii ei tarvii edes piuhoja irroitella 😅
-
On toi vaan hyvä että Timo jaksaa testata ;D
Ei voi ku jatkaa tota Mikadon ihmettelyä, alkaa muodostumaan käsitys että siinä meni hyvä gyrtsa "harakoille".
-
Noko en mää mitään varsinaisesti koita testata, yritän vaan saada ton uuden lelun torppi kuntoon tän vuoden puolella ::)
Kyllä se siltä vähän alkaa tuntumaan, että ei ole kauhean häävi purkki käyttää ilman VBC:tä...
-
Luulis, että tajuavat virheensä jossain kohtaa ja pukkaisivat uutta softaa ulos.
Tai ainkin toivoisin niin. Vois sitte itekki ostaa mahtollisesti tollasen.
Nii edellyttää tietenki, että avaisivat sen bluetooth puolenki tuosta vielä.
-
onhan tohon lääke :)
-
Niin on, kaksikin. Voi joko ostaa VBC:n tai vaikka Spartanin......
-
tänään tuli lenneltyä. latailen kohta videon joka nyt ei ole kummonen mutta emäntä tuli paikalle kuvaamaan vasta ihan vikalle akulle.
Tein sellasta smoothia liikehdintää ja on kyllä pakko sanoa että ei noi vanhat veepaarit ole koskaan noin hyvin pitäny suuntaansa liikkeessä. rolliflippejä voi tehdä vaikka minuutin ja vehe ei vetele mihinkään. no ei tossa videolla tehdä minuuttia rolliflippejä mutta saa siitä käsityksen.
Mielestäni toi NEO on huomattavasti parempi ku vanhat veepaarit.
onko se se uus softa vai anturitekniikka? se selviää ku laitan ton speedin nyt lentokuntoon. siinä on silveri kutossoftalla.
-
Wellcome to Spartan´s world ;)
tänään tuli lenneltyä. latailen kohta videon joka nyt ei ole kummonen mutta emäntä tuli paikalle kuvaamaan vasta ihan vikalle akulle.
Tein sellasta smoothia liikehdintää ja on kyllä pakko sanoa että ei noi vanhat veepaarit ole koskaan noin hyvin pitäny suuntaansa liikkeessä. rolliflippejä voi tehdä vaikka minuutin ja vehe ei vetele mihinkään. no ei tossa videolla tehdä minuuttia rolliflippejä mutta saa siitä käsityksen.
Mielestäni toi NEO on huomattavasti parempi ku vanhat veepaarit.
onko se se uus softa vai anturitekniikka? se selviää ku laitan ton speedin nyt lentokuntoon. siinä on silveri kutossoftalla.
-
Siis eihän tuossa mitään ongelmaa ole, sen jälkeen kun kopteri on saatu säätöihin. Kuka niitä nyt jaksaa jatkuvasti rassata. Ihan ajatuksena vaan kylmii jos kierroslukua pitää vaihtaa, siten että kopteri on virroitettuna usb-karvanpäässä. Kuka oikeasti viittii repiä ne motin johdot irti joka kerta.
No tämänkin voi tietty tehdä niin, että käyttää kopterin virroissa ja jättää Neon optiguardin varaan, jolloin riskiä ei ole. Ottaa vaan kaakeliin kun oletettavasti tämän hetken paras gyro on tehty noin hankalaksi käyttää. Jos ei siis omista saman merkin mankkaa.
-
ymmärrän tuskan. Kyllä toi Mikado joutuu vielä nielasemaan ja avaamaan systeemiään. veikkaan että homma sakkaa tolla VBC pakotuksella loppupeleissä.
Vaikka eipä siinä se on loistokampe jos ja kun saavat sen telemetrian koon suuntaan. Kontronikin pitää siis julkaista se TelMe moduli.
-
Siis eihän tuossa mitään ongelmaa ole, sen jälkeen kun kopteri on saatu säätöihin. Kuka niitä nyt jaksaa jatkuvasti rassata. Ihan ajatuksena vaan kylmii jos kierroslukua pitää vaihtaa, siten että kopteri on virroitettuna usb-karvanpäässä. Kuka oikeasti viittii repiä ne motin johdot irti joka kerta.
No tämänkin voi tietty tehdä niin, että käyttää kopterin virroissa ja jättää Neon optiguardin varaan, jolloin riskiä ei ole. Ottaa vaan kaakeliin kun oletettavasti tämän hetken paras gyro on tehty noin hankalaksi käyttää. Jos ei siis omista saman merkin mankkaa.
Tai jos ottas vaan lavat irti? Itse en kyllä ole vaivautunut, sitäpaitsi eihän niitä kierroksia ees setuppipuolelta tarvi säätää, senku klikkailee haluamansa arvot kuhunkin pankkiin siitä alkunäkymästä. Minusta NEO:n säätäminen läppärillä ei ollu yhtään sen hankalampaa ku Mininkään, ennen VBC:n hankkimista. Ainoat ongelmat oli alussa saada purkki juttelemaan softan kanssa, ja sekin johtu pitkälti siitä, etten viittiny heti alkuun lukea ohjeita :D
-
Mulla on neo 800 ja lowrpm. Extra anturi on silverline. Pitää kokeilla pelkää neon anturii.
-
Mulla on neo 800 ja lowrpm. Extra anturi on silverline. Pitää kokeilla pelkää neon anturii.
Nythän se sun laite käyttää sitä silverin anturia sitte pääasiassa ja neon oma on vaan backuppina. Mä ottaisin sen kyllä pois turhana. Tai ainakin olis mielenkiintosta koittaa huomaako eroa. Nopeudet pitäis pikkasen muuttua koska neossa on enemmän resoluutiota.
-
Eikai tuo resoluution lisäys nopeutta tuo vaan tarkkuutta. Jos raja-arvot on 0-100 x-määrä arvoja siinä välillä.
Nythän se sun laite käyttää sitä silverin anturia sitte pääasiassa ja neon oma on vaan backuppina. Mä ottaisin sen kyllä pois turhana. Tai ainakin olis mielenkiintosta koittaa huomaako eroa. Nopeudet pitäis pikkasen muuttua koska neossa on enemmän resoluutiota.
-
Eikai tuo resoluution lisäys nopeutta tuo vaan tarkkuutta. Jos raja-arvot on 0-100 x-määrä arvoja siinä välillä.
Lisää resoluutiota mutta sama softa tarkottaa hitaampia nopeuksia samoilla agility arvoilla kaikille akseleille
-
No täytyy kai tätä purkkia vähän kehuakin. Loppujen lopuksi purkkia ei tarvinnut kytkeä kovin montaa keraa USB-piuhaan, että sai asetukset kohdalleen. Tätä tosin auttoi Tohtorilta etukäteen udellut gain arvot.
Täytyy sanoa, että tuntuma on, no erilainen. Verrattuna esim Miniin. Fiilis on vähän niin kuin lentäisi simua livenä. Esim. perä on ihan uskomaton. Se ei tee mitään ylimääräistä liikettä, vaikka mitä tekisi. Tiedä sitten mikä osuus itse kopterilla (570KSE) on asiaan.
-
Miten ootte laittanu vbar govin pelittämään neossa jos futaba radio ja yge nopari.Vstabin video ohjeilla on menty.Valittuna vbar gov,ja pankkeihin asetettu kierrokset mutta missä näkyy todelliset kierrokset?Laitetaanko nyt aina kaasukäyrä 100% kun pankkissa on se haluttu kierosluku.Onko joku(tero)suomentanu neoa ,lähinnä tuo govi ihmetyttää kaikine arvoineen.
-
Jenkaa tulee sen verran mitä kuhunkin pankkiin on laitettu, mankan kaasukäyräl ei oo välii.
-
Onkos tossa tapahtunu jotain muutosta 5 -> 6 softaan
Vitosessa nimittäin kannatti ajaa setuppi vaan kerran ja laittaa sinne se maksimikierrosluku govin osioon.
Mankasta sitte kaasu suoraan prosentteja siitä.
Eli jos laitat sinne goviin vaikka max arvoksi 2000rpm
Mankan kaasu 100 = 2000rpm
Mankan kaasu 90 = 1800rpm
Mankan kaasu 80 = 1600rpm jne
Eli suoraan prosentteja maksimiarvosta.
Ei tota asetusta kannata sinne purkkiin viedä ku sen voi hoitaa kaasukanavallakin
-
Jos on pankit käytössä niin noinhan se menee. Mulla kun ei ole niin tein tollee tohtorin mainitsemalla tavalla.
-
Onkos tossa tapahtunu jotain muutosta 5 -> 6 softaan
On käsittääkseni. Ne kiekathan asetetaan siitä alkunäkymästä samalla tavalla ku gainit sun muut, eikä setuppipuolelta.
En tosin oo pc softaan koskenu sitten mankan vaihdon, mut sellanen käsitys mulla on, et kaasukäyrä ei tohon vaikuta.
-
On käsittääkseni. Ne kiekathan asetetaan siitä alkunäkymästä samalla tavalla ku gainit sun muut, eikä setuppipuolelta.
En tosin oo pc softaan koskenu sitten mankan vaihdon, mut sellanen käsitys mulla on, et kaasukäyrä ei tohon vaikuta.
Koita. Veikkaan että ei oo muuttunu mihinkään
-
Ei vaikuta kaasukäyrä. VBC:tä en tiedä, mutta esim. Futtella ei. Kaasun arvo laitetaan "aloitusnäyttöön" pankki kohtaisesti. Samoin on perän gainin laita. Neossa ei ole enää vaihtoehtoa säätää sitä mankan kautta.
-
Onko siis niin että bankkeja on pakko käyttää?
-
Täältä näyttäisi löytyvän ohjeet miten toi Neo laitetaan Futaban kanssa toimimaan:
http://www.vstabi.info/en/node/1946
Mulla ei ole ollut Futabaa niin en ihan ymmärrä mitä tuossa tehdään(ennen VBC:tä oli spektrumi), mutta ei siinä kaasukäyriin kosketa vaan laitetaan SE(?)-kytkin ohjaamaan bankeja ja SG(?)-kytkin käynnistämään moottori. Joku joka ymmärtää Futabaa varmaan voi selventää enemmän mitä kaikkea tuossa tehdään :)
-
Onko siis niin että bankkeja on pakko käyttää?
On, ainakin sitä yhtä.
-
Ok eli tämäkin on ajettu kohti vbc ostopäätöstä :D
-
Siis ainoa mitä neo, mun mielestä mukaan ymmärtää "kaasukäyrästä" on, että onko kaasu on vai off. Itse kaasun %-arvo asetetaan läppärillä softaan. Ainakin näin kun on valittu external govi käyttöön. Tämä siis kun toimitaan muulla kuin VBC:llä. Siitä ei ole kokemusta. Ainakaan vielä ::)
-
Itse olen säätänyt nuo neot niin että vbar ei ohjaa kaasua ollenkaan, tämä tietenkin silloin kun ei käytetä vbarin govia. Huomattavasti helpompi hallita kierroksen muutokset ja ei tarvitse opettaa vbarilla nopeuden säädintä. Pankit tietenkin voi sitten vaikka mixata/asettaa gyro kanavan kautta kytkimien taakse miten haluaa, tällöin voi määrittää kolme pankkia sellaiseksi kun itsestä tuntuu hyvältä :) Jos käytätte vbar neon kautta kaasun ohjausta pitää vbarilla opettaa noparille kaasualue.
-
Ensilentoa vaille olis gob770.Tuo neon govi ei vaan herätä luottamusta.Toisessa bankissa 500 rpm toisessa 1700 rpm.Ei eroa korvakuulolla? Todellisia kieroksiahan ei näy missään,vaan pitäskö näkyä?Minulla ei syty tuossa govin sarakkeessa kuin "ramp limit" valo vaikka kaasu olis missä asennossa.Ei vissiin löydä ygeltä kierroksia.ygen mukana tuli kyllä tuo johto vbariille( rpm).Kaasukäyrällä ei tosiaan väliä.Herää jossain 70%pinnassa.Jos kokeilis pistää vastarilta suoraan escille ja valitsis sen ulkoisen govin kun joku govi on kuitenki valittava.Tuossa pöydällä näyttäis toimivan kaasukäyrien mukaan.Pitääköhän tuo yge ohjelmoida uudestaan ,se kun on vstabin ohjeiden mukaan asetettu vbar goville?Akut alkaa olla täynnä,Kentälle siis.
-
Eikös siinä pyydetyn alapuolella pitäs näkyä todelliset rundit. Jos näyttää nollaa pyöriessään niin silloin ei rpm tietoa tule tai joku muu mättää. Onhan ygen asetukset varmasti oikein?
-
Ei näy alapuolella mitään. Se ei varmaan löydä ygen rpm .Tuossa ygessä on tuo ohjelmointikortin / rpm piuha.Kortti kyllä toimi tuon kautta.
-
Sitten sulla varmaan on rpm kadoksissa jostain syystä. Varmista vielä että asetukset on menny perille kun tuo ygen ohjelmointi on vähän haastavampaa kuin monessa muussa.
Meneekö neolle yks vai kaks johtoa? Jos ei muuta niin laita hobbywingin anturi. maksaa muutaman euron.
-
Neolle menee kaksinapanen rpm johto.En malttanu enää ihmetellä vaan tein ensilennon ilman govia ,mankan kaasukäyrillä.On se JYTKY tuo 770.Olis varmaan ääneen naurattanu jos ei olis niin pirunkylmä.
Muuten ok mutta perä vispaa rauhalliseen tahtiin .Kokeilin 70 ja 80perän gainit, ei vaikutusta kuten ei kierroksillakaan.Tuo MKS 669 servo pykältää kyllä käsin väännellessä ja bindaa miltei koko ajan.Että sekin vielä.
-
Toi rauhallinen vägäys nyt tuntuu olevan monen goblinin ongelma talvisin. Perä tahmaa. Akselin hiominenkaan ei sitä kokonaan mulla poistanut. I gainin lasku auttaa tohon vaikka leijunnan pieni vispaus ei lentämiseen juuri vaikuta. Mulla ainakin pientä elämää molemmissa goblineissa mutta antaa olla. Servon bindaus varmaan johtuu jäykästä perästä.
-
Voihan se olla uutuuven jäykkä tuo perä.Pikku goblinissa ei ikinä moista ongelmaa.Jos kokeilis futaban bls251,pitäs vaan purkaa x5:sesta .Ei viitis ehjästä purkaa.
-
:)Kerranki valohoito auttoi.Kävin kaikki piuhat vielä läpi ja hukassa olleet rpm tiedot löytyi neosta.Joku liitin siellä temppuili.Tuo pelastus toiminto näyttäis ainakin "kuivaharjottelulla" toimivan.Ootteko testannu ilmassa?
-
Olen testannu rescueta lennossa ja pelitti just niinku pitikin. Default asetukset käytössä.
-
http://shop.mikado-heli.de/VBar-Electronics/VBar-NEO/VBar-NEO-VLink-6-1-Express-white.htm?shop=k_mikado_e&SessionId=&a=article&ProdNr=05001&t=7568&c=8035&p=8035
Uutta väriä pukkaa.
-
Neo sai uusimmassa päivityksessä multikopteri firmiksen:
https://www.youtube.com/watch?v=oXfWb4-HBGw
-
Jo oli aikakin.
Muut ovat markkinaosuuksin jaossa jo pitkällä edellä.
-
mielenkiintoista dataa VBC foorumilla...
Selittänee sen miksi HW noparit kanssa ilmeisesti pikkasen potkasee spoolupin alussa. Jotain tollasia tuolla on ainakin valiteltu. Eipä toi vaarallista ole ku itekki ajellu vuoskaudet pikkuygeä airplane modessa. Potku tulee mutta ei se mitään haittaa. K nyt on ihan oma tapauksensa. Onneksi niiden oma govi (jivePRO/Kosmik) on upea ni ei haittaa.
Ok - some more words:
In our Gov spec we have a "jump" in the signal for the ESC to start the motor.
This is documented in our spec for ESC manufacturers. Scorpion, Castle and YGE have fully implemeted a soft spoolup as soon as the jump comes up and will fade over to our signaling as soon as the RPM has been stabilized.
Kontronik has released a "half-baken" version (we had no chance to test and give our comments) - and did not implement this first start behaviour whic is a requirement in the spec. K just follows our signaling straight - w/o soft first turns and fading over ;-(
So - the only way will be to set the motor off down to a value where the "jump" signal will be the normal motor off to get a linear ramp for spoolup.
regards (EN) / Gruss (DE)
Rainer Vetter
Mä en oikeen ymmärrä mitä toi kontronik tossa muka saavuttaa että ne ei jaa mtään tietoja muiden kanssa ja sooloilee ihan mitä tykkää.
Luulis että kaks saman maalaista firmaa vois edes puhua keskenään.
-
Mikä ton nykäsyn tarkotus on tossa NEOssa jos kerran muuta pärjää ilman? Herättää mosa? Tollai loogisesti ajateltuna mosa + esc ny vaan tottelee mitä niille sanotaan jos meinaan ovat siinä lankku-moodissa?
-
Ei tule muuta mieleen ku että joillekki nopareille ei lineaarinen nousu riitä potkaisemaan mottia pyörimään ja johtaa noparin palamiseen tjsp. Liittysköhän noihin multeihin?
-
Es ist eine spielplatz fur unsere kleine kinder....
-
No mä nyt ajattelin että toi olis sitä ku toi vbar toimii govina ni ennenku motti pyörii kunnolla ei tule myöskään kunnollista dataa moottorin pyörimisestä. Toisinsanoen tulee se alkupotku mikä esim vanhoilla ygeillä tulee.
No nyt ku se nopari onkin ulkosen govin tilassa ja tietää mitä odottaa ni se tekee moottorin liikkeellelähdön omalla soft startillaan jonka ne on hieronu hyväksi. Sitte ku sieltä tulee kierrosdataa ni siirtyykin ulkoseen ohjaukseen. Ei perustu tietoon vaan on puhdas arvaus.
Vanhalla ygellä tulee potku koska joutuu ajamaan airplane modella. Uudella ei tule koska se ymmärtää tota veepaaria ja osaa lähteä itse nätisti.
Mitähän tapahtuu jos ottaa sen bailout idle täpän pois sieltä? Jäiskö toi pulssi tulematta bailoutissa? Nopari tekee mitä? Menee omalla softstartilla?
Mä en suoraansanoen jaksa koittaa ku homma toimii hienosti ku asetukset on oikein :)
-
Mulla Scorpparin commanderilla tulee toi nykäsy, mutta eipä se pahemmin haittaa, tikulla voi vähän painaa vastaan.
-
Mulla on neo ja hw 100a hv eikä kyllä tu mitään nykyjä. Ei tullu myöskään yepin noparilla. Joku tais mainita et vlink neolla tulis ja sateliitin kanssa ei tulis. Tiedä sitten.
-
Mikä neuvoksi?Nupin kierokset ei nouse pyydettyyn.Eli punanen palkki kyllä jatkaa nousua mutta kierokset tökkää n.1700rpm vaikka pyytää 2000rpm.Kun palkki nousee tappiin alkaa yge 160 herjaamaan 5 piip.Eikai tuo 1700rpm ole teoreettinen maksimi kun käytössä 12s vaikka vois olla 14s.Eli yge160 Quantum 4530-450kv vbar neo ja 12s.Opuksesta 20T pinjonilla suhdeluku 10,7 ja 5pole goviin.Moottori lämpenee tyhjästä,niinku pilottiki.
-
Nimellisjännittellä (44,4V) Teoreettinen maksi ilman kuormaa 1867 rpm. Jos nyt en ihan perseelleen laskenut. -> isompaa pinjonia.
-
Onko ygelle opetettu maks kaasu alue neon kautta?
-
Miten kaasu opetetaan vbarin kautta, että sais siitä varmuuden? Joku oli tehny siten että NEO ei ohjaa kaasua olenkaan,eli noparilta suoraan vastaanottimeen piuha vai?Mitä tuohon Yge; en pitää muutta jos laittas suoraan mankalta kaasukäyrät ja kokeilis joko se goblini alkas singahtamaan.(selkokielellä kiitos ;) niiku lapselle.
-
Sen kaasun saa opetettua sieltä governor välilehdestä. Jolloin gyro muuttaa kaasu signaalin 0-100% ja noparin pystyy ohjelmoimaan tällä.
-
NEO:oon on näköjään tullu kauan kaivattu päivitys, eli alumiinikuoret
http://shop.mikado-heli.de/VBar-Elektronik/VStabi-NEO-VBasic-Empfaenger/VStabi-NEO-Zubehoer.htm?shop=k_mikado&SessionId=&a=catalog&t=7568&c=8037&p=8037
-
No nyt. Veikkaan että tämä heijastuu suoraan lentokäytökseen ja etenkin tärinänsietoon. Alumiini on kuitenkin tukevampaa ja massiivisempaa kun toi ihan käsittämätön paukkumuovi mitä ovat käyttäneet.
Mulla on kerran ollu neon klipsi auki mutta maailmalla niitä on murtunu vaikka kuinka paljon.
-
Mul on kans yhestä kuoret vaihettu. Oli siinä tosin myös pinni poikki, joten lähetin ihan tehtaalle huoltoon.
Muuten noi ny on kestäny, mut jos jatkossa hajoaa niin laitan kyllä varmasti alumiinikuoret.
-
Miten se kortti tulee niihin kuoriin kiinni?
-
Jaa niinku mikä kortti?
-
Piirikortti :D
-
Jaa no nyt ma ummarran :D
En oo sen tarkemmin tutkinu, veikkaan että se vaan työnnetään tonne alempaan puolikkaaseen, ja yläpuoli kanneksi päälle.
https://img.rcgroups.com/http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161013/50bccd3b702df0e7c8e7a93354757f17.jpg?h=AkmNx7TxwvWB58L7b7egXQ