Kopterit.net
Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: Happymen - 23 Huhtikuu, 2015, 22:16:56
-
Tämmönen kone tuli talouteen vähän aikaa sit. 6S setuppi: Nexuksen servot, Hacker Pro70A, Helidrive 1700kv, 3GX.. Gens Acen 6S 1450mAh akuilla mennään tällä hetkellä.
Alunperin miulla oli FrSky Taranis. Sitä ihmettelin muutaman illan ajan enkä saanut sitä kommunikoimaan järkeviä 3GX:n kanssa. Muutama henkilökin koitti auttaa asiassa (kiitokset heille), mutta ei oikein auennu meikäläiselle.. Kai tää on vähä sama asia ku opettelis Linuxia Windowsin jäljiltä! Päähänpistona sitten tilasin Graupnerin MZ-18 jonka sain kommunikoimaan kahdessa illassa kopun kanssa! :) Niin tosiaan, Beami kantaa myös kyydissään Graupner GR-12 vastaria. Jossain vaiheessa päivitellä sähköpuolta itselle tutumpiin merkkeihin, vaikka kyllä tuo noillakin liikkuu... 8)
Kone olis ensimmäisiä lentoja vaille säädelty. Jos tuon viikonloppuna sais käymään ilmassa!
Mukana tullut transparentti koppa pääsi kilikolipullon eteen ja muuttui tämän näköiseksi (ohessa kuva).
Palaillaan!
-
Tulipa tuossa eilisiltana vaihdettua Demoni Alignin purkin tilalle. Asennus oli tosi helppo wizardin avulla. Kone olis kokeiluja vaille säädelty..
Vähän ikävä tuo Beamin purkkiteline ku on semmosessa kuopassa runkolevyjen välissä ja tuo Demoni on sen verran iso ettei mahdu kokonaisuudessaan levyjen väliin. Molemmat teipit ja alulevy niiden välissä purkki nousi kuopasta runkolevyjen reunojen yläpuolelle. Saas nähdä onko liian elävä alusta...
-
En malttanut odottaa tuulen tyyntymistä vaan kävin akullisen leijuttelemassa.. Mitähän tähän sanois. En ole paljoa koptereilla lennellyt mutta 3Gx ja Demonin ero on huomattava ainakin leijussa.. Hakia perän gainit kohilleen ja jos on keliä niin viikonloppuna sitten taivaalle.
Demonissa on sisässä vakioasetukset joita se tyrkytti. Perän pysäytystä joutuu vähän säätämään.
-
Alkaa usko loppua Beamin perän säätöihin!!! Vaikka Demoni kyydissä ni silti se sama ongelma jatkuu. Nopeesta pirotuksesta kun pysäyttää ni perälähtee hakkaamaa. Sit jos haluaa että tämä ongelma poistuu ni pitää laskea Gainit niin alas että perä ei pidä enään leijunnassa. Perän voimansiirto on kunnossa, käsineen väänsin takaroottoria ja pidin pääroottoria paikoillaa ni ei siellä mikään luista tai anna periks.
Peräservona on Nexus DSW417MG.. MKS:sät heittää kyytii... ^^
Vissii siirtyä takasin Aligneihin, niissä ei ole ollu ongelmia ikuna..
-
Kokeile Gaui X3 ;D
-
Kattelin jo tuossa kds agile 5.5 ja siihen sähköjä...
-
Kattelin jo tuossa kds agile 5.5 ja siihen sähköjä...
Kattele ihmeessä jotain muutakin... kiinan kopu länkkäri hinnalla ja järjettömällä suunnittelulla. Ton kun vetäset tonttiin nii servotkin menee palasiksi kun toimivat ylimmän laakerin tukina.
-
Kattele ihmeessä jotain muutakin... kiinan kopu länkkäri hinnalla ja järjettömällä suunnittelulla. Ton kun vetäset tonttiin nii servotkin menee palasiksi kun toimivat ylimmän laakerin tukina.
Ööh? En ihan ihan sanois noinkaan.
-
Ööh? En ihan ihan sanois noinkaan.
Ei tartte sanoakaan ;)
Noi 3 standii on toki tukina myös mutta vääntyvät torpissa ja repivät servoja mukanaan. Pari helifreekin heeboo kyseli multa joku aika sitten jos piirtelisin niille vähän lisävahvistusta tohon, molemmilla menny käpy ku servotki osina suht pienestä torpista..
-
Sit o vähä pehmiää "metallia" pojat laittanu.
-
Juu no oishan toine varteenotettava runko Goblin 570.. Mut pitää ihmetellä tuota sitten enempi kesällä.
Nyt takasi Beamiin. Oon saanu perän mielestäni niin hyväks ku sen ny saa. Hyvin pienet pidonmenetykset johtuu moottorin terävähköistä kierrosvaihteluista... Luulisin..
Mikäs olis varma ja tehokas moottori/nopari yhdistelmä 6S setupilla tuole Beamille? :) Täl hetkellä moottorina Helidrive mk3 1100kv ja ellen väärin tietoja vilkaissut niin tää on Hobbyking kamaa? Hacker pro 70a syöttää virtasta.. Jotain yge/ scorppari yhdistelmää oon katellu mut mitä raati sanoo?
EDIT: Puhun ihan höpöjä.. Moottori siis tämä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44479__Turnigy_HeliDrive_SK3_Competition_Series_2839_1700kv_450_size_heli_UK_Warehouse_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44479__Turnigy_HeliDrive_SK3_Competition_Series_2839_1700kv_450_size_heli_UK_Warehouse_.html)
-
Onko sulla tasanen kaasukäyrä? Onko govia noparissa?
-
Joo flatti käyrä. Norm 60%, id1 75% ja id2 100%. Ja outoa kun noiden välillä ei tunnu minkäänlaisia muutoksia kierroksissa...
Oon yrittäny etsiä netistä manuaalia tuolle noparille mut ei meinaa löytyä...
-
Pitäis kyllä olla ihan selkee ero noilla prosenteilla? Katoppa mankan servomonitorista että lähteekö noi oikeesti kaasukanavalle?
-
No jopas... Katoin servomonitorista palkkeja ni kaasupalkki nousee -100:sta vain 0 asti.. Ja menin kaasukäyrävalikkoon niin sinne on ilmestynyt THR.Limit 000% teksti. Ennen en ole tuollaista huomannut. Nyt etsiä mistä sen saa pois! !
-
No jopas... Katoin servomonitorista palkkeja ni kaasupalkki nousee -100:sta vain 0 asti.. Ja menin kaasukäyrävalikkoon niin sinne on ilmestynyt THR.Limit 000% teksti. Ennen en ole tuollaista huomannut. Nyt etsiä mistä sen saa pois! !
Sen saa pois chsetupista, keskellä vasen potikka on defaultisti throtle limit, en kyllä ymmärtä miksi.
-
Varaudu pieneen käytöksen muutokseen kopterissa :)
-
Kiitos Ranelle jälleen neuvoista. Jätin koneet maalle odottelee ens viikonloppua. Mutta eiköhän tuo limit juttu selviä ku saa mankan kätee! Pitääki vissii kiusata Ranea mankkaa liittyvissä jutuissa tästä lähtien, kun taitaa niitä harvoja Graupnerin omistajia olla! :)
-
En tiedä miksi, mutta tuli tilattua Beamiin Alignin 460mx 1800kv motti, Align 45A Esc sekä 12T pinioni...
-
Nyt on aiemmassa postauksessa mainitut moottori ja nopari kii. Mankasta sain throttle limitin pois ja noparin kaasukalibroinnin sun muut asetukset kohilleen.
Hackerin säätimellä ei ole ollu ku joku 60% kierroksia käytössä. Niinku TeroS sanoi niin koneesta tuli ihan toinen kone. :D
Perä toimii nyt sen verran että kävin 2 akkua tyhjentämässä taivaalle! Kivaa oli. ^^
Ei muuta ku pari lisäakkua ostoon ja kovaa ajua. Perää vielä hienosäädellä ku siltä tuntuu.
-
Tulevana viikonloppuna pitäs ottaa tuo perä taas syyniin. Käydä nyt ajan ja ajatuksen kanssa Demonin säätöjä läpi. Aika hyvin haravoin säädöt kyllä viimeksin, mutta en saanu perää toimimaan kunnolla.
Toivottavasti tuohon alkais saamaan jotain tolkkua viikonloppuna.
Jos jollain on 450-kokonen kopteri ja siinä Demoni, niin millä p-lock gain arvolla lennetään? :)
-
Tulevana viikonloppuna pitäs ottaa tuo perä taas syyniin. Käydä nyt ajan ja ajatuksen kanssa Demonin säätöjä läpi. Aika hyvin haravoin säädöt kyllä viimeksin, mutta en saanu perää toimimaan kunnolla.
Toivottavasti tuohon alkais saamaan jotain tolkkua viikonloppuna.
Jos jollain on 450-kokonen kopteri ja siinä Demoni, niin millä p-lock gain arvolla lennetään? :)
Voin tsekata omat säädöt huomenna ja pistää sulle tänne arvot. Kannattaa ekana tarkastaa että perän painelaakerit on kunnossa ja muutenkin mekaanisesti tiptop. Ja jäykät perälavat parantaa gyron toimintaa.
Voin myös suositella kokeilemaan eri preset-asetuksia. GY-520 oli mulla aika hyvä omaan Emblaan.
-
Voin tsekata omat säädöt huomenna ja pistää sulle tänne arvot. Kannattaa ekana tarkastaa että perän painelaakerit on kunnossa ja muutenkin mekaanisesti tiptop. Ja jäykät perälavat parantaa gyron toimintaa.
Voin myös suositella kokeilemaan eri preset-asetuksia. GY-520 oli mulla aika hyvä omaan Emblaan.
Täytynee tutkia vielä mekaniikka tarkemmin. Perällä on orkkis (?) muovilapaset.. Mutta jos kehtaat niitä arvoja laitella ni jos niistä lähtis hakemaan..
-
Eilen tarkistelin gyron asennusta ja koitin saada sitä napakammin kiinni... Hetken pyörittelin ja tulin siihen tulokseen että parempi kun ei sävellä sitä rungon väliin. Joten tässä lopputulos. Ei ole Beami ajatellut muita kuin kapeita purkkeja runkoa suunnitellessa. :D
Vaikkei Bava tätä asennusta suosittele niin siinä se nyt on ja toimii.
Nyt taitaa plock gain olla arvossa 10. Perän gaini on vähän alta 50. Leijutuksessa tuntuu toimivan ihan ok.
Odotella taivaslennoille parempaa keliä, tuulee nyt niin pirun kovaa.
-
Tässä mun perän setuppi Emblassa. Toimii taivaallakin oikein hyvin, pientä epämääräisyyttä tuo perään JR Forzan säädin, ei oikeen pidä kierroksia niin suurilla kulmilla heilahtelee vähän.
-
Kiitos! Tein leijuharjotuksia idle2 100% kaasulla. Akku täynnä tuntuu pelittävän ihan hyvin mutta kun muutamien minuuttien jälkeen kierroksia on vähemmän niin tuntuu olevan pikkusta levottomuutta perässä.. Mutta se ei ole jatkuvaa.
Huomasin swashissakin välystä. Tehdä nuppiremppaakin piakkoin! :)
-
Koneen kanssa käyty kentällä. Ei se pelaa vieläkään toivotusti. Perän hakeminen tulee esille parhaiten kun tullaan korkealta vähän nopeemmin alaspäin. Lähes pystysuoraan. Ja kaarroksissa perä kääntyy "pykälittäin". Mitähän tuon kanssa tekis...
Allu olis tuttu ja turvallinen sekä toimivaks todettu kone. 550 himottas. ^^
-
Sori etukäteen, saatan kysellä ihan tyhmiä ja ehdottaa outoja juttuja:)
Onks se "pää"gain säädetty ihan huippuarvoonsa? Mitä korkeammalle sen arvon saa, sitä parempi.
Onko perän liikeradat molemmille puolille lähellä samaa? Bavarianin ohje suosittaa moista. Niin ja ne olisi hyvä olla mahdollisimman lähellä 100%.
Millä etäisyydellä peräservon pallolinkki on servoarmilla? Jos sitä voi siirtää lähemmäs keskipistettä, peräservo saa kääntyä enemmän ja saa silloin paremman resoluution ohjaukseen.
Kantsii myös rohkeasti lähteä kokeilemaan eri arvoja, esim laittamalla alkuun p-gain real time tuningiin niin voi esim potikalla lennossa testailla eri arvoja :)
-
Liitteenä kuva ohjelmasta perän osalta.. Pallolinkki on toisiks lähimmässä reijässä servoarmia, eli aika lähellä keskipistettä.
Vois koittaa tuota real time tuuningia. :)
-
Laita revo-mix nollaan. Siihen ei saa koskea. Se sekoittaa ton perän.
-
Kun ei vieläkään... :D Mie en nyt enään oikein ymmärrä mikä tuossa on. Menee kuitenkin 450 domi Allu ostoon ihan näinä päivinä. 550 on jo vähän kalliimpi ylläpitää. En oo enne tämmösil pienillä lennelly mut tuon Beamin jälkeen (sillee ku se toimii) ni nää pienetki on ihan fiksuja vehkeitä.
Jos jotain kiinnostaa tuo Beami niin se vaihtaa sähköineen ilman vastaria ja akkuja omistajaa 450€urolla. Joutuu pistää Demonin sen mukaan ku ei taida mahtua 450 allun rungon sisään! (Ärrimurri) Lisätietoja yv. ;)
Tässä menis muuten koko kausi taas säätelyyn joten jättäydyn pois näistä "eksoottisista" merkeistä...
-
Virallinen myynti-ilmo! Ei pää kestä! ;D
https://www.kopterit.net/index.php?topic=26354.0 (https://www.kopterit.net/index.php?topic=26354.0)
-
Tuli hommattua Allun 450L domi. Oli mukava kasailla kun oli itselle tuttua Allua.
Pakettihan oli Allun super combo eli orkkis sähköillä mennään. Aligni on saanu oman fbl purkkinsa ohjelmoinnin suhteen tälle vuosituhannelle. Eli purkki oli tosi helppo ja looginen ohjelmoida.
Jouduin ostamaan bluetooth kikkareen purkin perään kun omas miniläppärissä on näytön resso niin pieni ettei Gpro softa toiminut siinä. :D Tein siis ohjelmoinnin puhelimella (S4). Vielä pitäis ohjelmoida radioon käyrät kohdilleen niin pääsee kokeilemaan konetta ilmaan.
Rungon sisään työnnettävä akku kiskoineen vaikuttaa pätevältä ratkaisulta. Ja vaikka pieni kone on kyseessä niin hyvin oli tilaa asennella sähköt. :)
-
Tänään oli rexi ekaa kertaa leijunnassa. En ole muuta säätäny ku perän gainit sinnepäin ja loput on tehdasasetuksilla. Nyt 4 akullista leijutellu pihassa. Jos lauantaina pääsis taivaalle. Kone on erittäin vakaa ja muutenkin hyvä leijutella. Leijuu melkein koskematta tikkuihin! Lapaurakin on just eikä melkein..
En tiedä oliko fiksu veto mutta miulla on kokeilussa ptfe rasva rattailla.. Katotaas kuin nopiaa kerää gagaa ja syö rattaat. :D
Nämä ensiaskeleet rexin kanssa menny pelottavan hyvin. Mitähän katastrofaalista tässä kohta tapahtuu. :D
-
Tänään oli rexi ekaa kertaa leijunnassa. En ole muuta säätäny ku perän gainit sinnepäin ja loput on tehdasasetuksilla. Nyt 4 akullista leijutellu pihassa. Jos lauantaina pääsis taivaalle. Kone on erittäin vakaa ja muutenkin hyvä leijutella. Leijuu melkein koskematta tikkuihin! Lapaurakin on just eikä melkein..
Nämä ensiaskeleet rexin kanssa menny pelottavan hyvin. Mitähän katastrofaalista tässä kohta tapahtuu. :D
-
Tulipahan tänään ulkoilutettua Rexiä. Oli siis ensimmäiset taivaslennot ja tuntuhan tuo lapasissa pysyvän. Päivän saldo 6 akullista. Jospa se nyt sitten tästä lähtis rullaamaa! :)
Täl hetkel 2 akkua ja maanantaina pitäs tulla 2 lisää. Tuolla setillä pitäs pärjätä kunhan sais kenttälatauskaluston kuntoon. Tietää siis aggregaatin ostoa...