Kopterit.net
Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: Hayabusa - 06 Huhtikuu, 2015, 07:06:22
-
Niinhän tämäkin lähti niin lapasesta , eipä ollut puolisolla mitään hajua kuin tässä käy kun vuosi sitten isänpäivänä osti mulle Jamaran koaskiaali kopun.
Nyt on kotona erillinen kopterihuone josta löytyy
Walkera 120 , Beam 450 se , Goblin 380, Goblin 500 ja Goblin urukay
Koko homma tietty lähti lapasesta kun löysin foorumin ja kävin Talosaaren kentällä katsomassa.
Silloin kotona oli joku T Rex alumiini kopio Jamaralta joka ei lentänyt ikinä,
tai siis lensi kyllä lukuisia kertoja noin 10 sek ja tonttiin, kovaa oli vääntö kauppiaan kanssa
Kunnes hän totesi myyvänsä silkkaa paskaa jolla ei voi lentää , ja rahat tuli takaisin.
Kaikki oppi on siis tullut kantapään kautta.
Viime syksyn kopterikurssin myötä vasta opin mistä oikein on kysymys ja mikä vaikuttaa mihinkin
Eli voisi sanoa että vasta nyt alkaa pikku hiljaa olemaan käsitys siitä mihin pitäisi pyrkiä ja miten :)
-
Mä itte
-
Taustat löytyy Rc auto maailmasta jossa puuhailin reilun 10 vuotta tehtaan kuskina ja
Viimeiset vuodet kauppiaana , oli omat sisä ja ulkoradat , oma Rc seura ja ukkoja sopnssattiin ja opetettiin ja vietiin ulkomaille kisoihin.
Tähän harrastukseen siis on vankka tausta ja lukuisten tempausten ja lajikehittelyjen jälkeen olen katsonut tätä kopteri hommaa , sivusta.
Rc - autopuolella siis 2 kansainvälistä tv prokkista , guinness maailman ennätys
Yli sadan tonnin sponssit ja 3 tv spottia ,
3 1000 neliön osastoa , messukeskuksessa ja yli 5000 myytyä Rc autoa
Ja viimeiseksi vielä rakennettiin Leppävaaraan pohjoismaiden hienoin Rc faciliteetti
Jonka päälle on nyt tehty vanhainkoti :)
Eli kaikkea on puuhailtu Rc kikottimien kanssa , ja heti kun tähän hommaan mukaan lähdin
Niin huomasin että olisi paljon tehtävää jotta lajia saisi eteenpäin .
Eli joku vika varmaan mulla on koska aina sitä rupeaa kehittämään ajatuksia jolla lajiin saa uusia harrastajia ja oppia ja lentopaikkoja ja kaikkea vastaava
Eli ehdotuksia sataa , jotkut saattaa olla hyviä jotkut taas ei :)
Koko harrastuksen osalta , mukavia ihmisiä siis ole saanut tavata tämän viimeisen talven ja syksyn aikan , kiitos kaikille avusta .
No nyt sitten kohti kenttää ( jos vaikka oppis tänäänkin jotain )
-
Jaahas se oli beam torpattu ämmänsuon
Leppäpuskaan , lavat ja pääratas .
Mitä opin, älä katso taimeria , säädä värinä päälle :)
Loistopäivä 16 akkua ajettu 380 ja 500 yhteensä
-
Mullakin on henkilökohtanen Guinnesin ennätys, mikäs sulla on? ;D
-
Tommonen
-
Näillä pitäisi iso peikko saada tulille
-
Ivan loistavat servo armit , eipä tarvitse koskea subtrimmeihin
-
Mua o aina noissa arveluttanu se että kui ne pitää ääritilanteissa.
-
Mikäs vika subtrimmeissä on?
-
Ja taas mentiin! Poppari check, Cocacolat check 8)
-
Mihin kopteriin meinaat nuo laittaa?
-
Mites nää muoviset? nyt mennään! ;D
-
Siis urukay siis näillä täydentyy , ja noi armit on 700
Beamin armit , noi ääri tilanteet ei oo ihan tätäpäivää :). Viel
Kyllä se saa niin hiton tiukalle et rattaat paukkuu ennen kun noi pettää
.. Toisaalta noiden kuuluisi pettää ennen kuin servot paukkuu
Ja mitä tulee subeihin , ei kai niissä vikaa ole mutta eipä tarvitse alku setupissa vaihdella ja etsiskellä armeja jotta pääsisi 90 asteen kulmaan
-
Tuos ny nuo on, hyllyjä lisää :)
-
Hieno toi 3-läpyskän nuppi.
-
On se j ja järeä
-
Siis urukay siis näillä täydentyy , ja noi armit on 700
Beamin armit ,
Enpäs oo kuulukkuaan semmosesta kuin 700 beam. Oiskohan se kummiskin 600
-
Hayabusan tekniikka vaan rc tt:hen niin ennätyksessä lukee 300km/h ;)
-
Hienoja laitteita:)
Servoarmissa puristussovite on kiva, Forzassa on sellaiset. Kyllä ne JR pojat on näitä pohtineet, sen verran on ammattimaista toimintaa kun olen niitä kentällä nähnyt.
-
Nexusta , pyroo ja kosmikkii
-
On se vaan järeetä tavaraa kosmik 200
Ja tietty Vertical hobista
-
Ja Bavarian kuin kynttiläksi kakkuun
-
"Harrastelijoiden pikku puuhastelua."
:) Nyt on oikia ote harrastukseen :)
-
Per,,, ei sovi mun pro servoarmit , siihen taas tyssää.
No tilaus tehtaalle lähti just ni , keskiviikkona saa nupin säätöä kohti :)
Miksi helvetissä noissa paketeissa ei oo servoarmeja ..
Murrrrrr
Meinasi pikku parku päästä ku ladilta i chargeria ja virtalähdettä vonkasin
786 € + ja sitten vielä se agregaatti ja akut
Video toi on 6 d setti ,,. Morjens
-
Nintendon sais suomestakin http://www.madpilot.fi/icharger-4010duo-10s-40a-2000w-dual-ports-balance-charger-discharger-p-3468.html (http://www.madpilot.fi/icharger-4010duo-10s-40a-2000w-dual-ports-balance-charger-discharger-p-3468.html)
-
On se vaan järeetä tavaraa kosmik 200
Ja tietty Vertical hobista
Kui sää tommottii noparii, toiha kuumenee ilmä jäähyripoja :)
-
Kiitos linkistä , tilattu sieltä ..
Tero siksi kun se on paras :). Ja ainoa ja oikea
-
Tero varmaan tarkotti sitä ku tosta on se cool malli missä jäähyrivat. Mulla on sellanen ja sain siihen tänään jo vähä lämpöäkin :D yleensä se ei paljoa ressaile.
-
Tero varmaan tarkotti sitä ku tosta on se cool malli missä jäähyrivat. Mulla on sellanen ja sain siihen tänään jo vähä lämpöäkin :D yleensä se ei paljoa ressaile.
Onneksi hajos maassa! vaihtu vaan yks servo.2kpl servoking ja yks bertti http://www.youtube.com/watch?v=PXTH4V5DWcs#ws (http://www.youtube.com/watch?v=PXTH4V5DWcs#ws)
-
Olen käsittänyt et, tuo lämpö onnlähinnä noissa 3 deeeee hommien ongelma.. Ja kun tämä laitos keskittyy poppeliin ja sit euroon , niin isot pojat tehtaalta sanoi et ongelmia ei ole, ja tuon setapin ohjeisti ennio .. Jos se ny mitään noista tajuu :)
Muutenkin tuli sellainen fiilis ku Sabin kanssa mailailin
Ja kysyin paljon ennen ostopäätöstä , meilejä tuli
Niiden tiimi kuskeilta ( mikä oli mielestäni tosi jees , on tehdas laittanut jätkät duuniin
Opastamaan uusia harrastajia)
Ja vielä viime viikolla tuli kysely että olenko saanut pelit lentoon ? Ja onko mitään ongelmia johon tarvitsen apua , toki ne on vain maileja mutta kuitenkin
Super hyvä fiilis on ollu kaikesta mitä olen Sabin kanssa asioinut
Toki multikopterilta on tullut koneet niin 380 kuin tuo Uruguay
Mutta kaikki palikat on tullu tehtaalta niin myös 500
Ainoa asia joka ei ollu tiedossa et kuinka sairaasti nousee harrastuksen kustannus
Kun kokoluokka nousee 500 noihin isoihin koptereihin
Ja nimenomaan tuo akku, nopari , moottori ja laturi homma
-
Kyllähän kustanukset nousee kun kaupasta ostaa kalleita kaupasta mitä löytyy.
Toki 700 kokonen on huomattavasti kalliimpi kun 450:nen. Mutta voi toimivan 700:n tehdä paljon edullisemmilakin koponenteilla ja nekin toimivat taatusti.
Jos haluaa ajaa isoilla nupopikiekoilla ja todella kovaa niin tarvitaa noita 200A nopareita. Mielestäni perus 3D lennätykseen niitä ei tarvita.
-
Toi halvalla hyvää ei oo koskaan onnistunut , ja jos tässä olis tarkoitus suht vakavasti yrittää tuota kilpailu touhua niin , ina ne halvat pomppaa eteen jossain vaiheessa . Niin se on joka harrastuksessa
Ja kuten sanoin tuo kisa homma on ainoa joka vetää, tätä mun hommaa
-
Jokainenhan harrastaa omien mieltymystensä ja resurssiensa mukaan, tuolla sun tyylillä ei jää homma ainakaan kalustosta kiinni. :)
-
Mites toi valkeran mankka ja vastarit liittyy laatuun?! Itse en isoa kopua noilla veivaisi ( kokemusta on )
-
Joo walkeran radio kannattanee vaihtaa ensitilassa. En kyllä minäkään monen tonnin kopteria tuollaisella lentäisi. Kokemusta on Devo 7 ja Devo 12 mankoista, eikä juuri hyvää sanottavaa löydy. Kai noilla nyt periaatteessa toki voi lentää kalliimpaakin laitetta, mutta jos niinkun laatuun haluaa panostaa niin noista kannattaa ensimmäisenä hankkiutua eroon.
-
Mulla on viä devon 10 kans ton toisen lisäks, ei se mankkana sinänsä huono ole. Walkeran vastarista sit onki konkka tippunu kesken lennon....
-
Iha sama mikä mankka tai vastari niin ongelmia kaikilla. Oikeesti. En vaihtanu futteen koska ei sovi käteen mulle...
-
Iha sama mikä mankka tai vastari niin ongelmia kaikilla. Oikeesti. En vaihtanu futteen koska ei sovi käteen mulle...
Teron jeti on helvetin hieno ja täytyy nostaa hattua et viitti luopua dx9 mikä on kuitenkin helvetin hyvä ja puhuu
-
Jep tää mankka on ollu esillä usein , mutta vasta nyt on tullut muutamia asioita eteen jossa toivoisi parempaa logiikkaa ja toiminnallisia muutoksia kuten , erityyppisiä katkaisimia, useampaa lentotilaa, eri lentotiloihin miksauksia, telemetriaa ... Yms . Mutta nyt kun jotenkin edes pärjään ton mankan kanssa ja löydän sieltä suunnilleen sen mitä pitää säätää , niin on iso kynnys taas vaihtaa mankka ja 5 sateliittia.. Nyt alkaa olee ukko imetty aika kuivaksi.. En oikein usko et noi vehkeet putoo taivaltaa devo mankan takia .. Mutta joo harkinnassa ollu jo pitkään
-
On tullu nähtyä itsekkin ku walkeran kantaman takia yhteys pätkii. Voi olla huono yksilö (ei en ole itse omistanut) mutta jättäisin mäki tollaset kauppaan. Jotenki lelun olosiakin. Ainaki ne vanhat mistä mä nyt puhunkin.
Radion tärkein ominaisuus on kuitenkin laatu ja luotettavuus.
Mä en ainakaan miellä noita samaan lauseeseen walkeran kanssa.
-
Uutta laturia pukkaa ja kohta tuleepi power
Handmade in Finland
-
poweri hand-made in finland vai kiinalaisten pikkutyttöjen kasaama, tietokoneessa ollut ja suomessa jumpperoitu :)
-
Asiallisia laitteita, sopivat kovaan kisakäyttöön:)
-
Sopivat sujuvaan ja mukavaan harrastamiseen :D
-
Ja taas maksetaan oppirahoja , ostin ec5 liittimiä ( se sininen akkuliitin)
Hämmästykseksi näissä isoissa 5000-5200 6S on ec 3
No siis vaihdoin siis niitä , ja samalla lailla kuin ennenkin , yksi johto kerrallaan juotin tuon kultaisen naaraan akkujohtoon ja yritin laittaa sitä sen jälkeen liittimeen ja eihän se sinne menny ollenkaan , ei edes lekalla , ihmettelin aikani ja huomasin että niitä liittimiä on kahta eri liitintä , toinen siis menee liittimeen yläkautta ja toinen siten että liittimen sininen runko pujotetaan akkujohtoon ensin ja sitten juotetaan tuo kultainen holkki, ja sitten vedetään tuo kultainen holkki sinne liittimeen sisään.
No kerpele sentään , no holkit irti , johdot pujotetaan siis sinne siniseen liittimeen ja holkit kiinn , mutta siis tässä tapauksessa oli vanha 3 liitin otettu pois ja kun aloin juottaa holkkia johtoon niin tuo miinus johto pääsi irti ja osui + holkkiin voe rähmä mikä salama ja holkki siis
Suli keskeltä halki ja pöytään puolen sentin kuoppa..
Olen aina super varovainen . Mutta siis tuon eri liitin tyypin takia moinen säätö
Onneksi akku oli varasto latingissa ja kennot säilyi ainakin mittauksen perusteella
On niissä isoissa akuissa niin helvetisti paukkua että noudattakaa ääretöntä varovaisuutta
-
jälkiviisastelu on hienoa mutta teippaa aina toinen johto työn ajaksi :D
btw. mistä sä ostit noita EC5 liittimiä mitkä pitää eka pujottaa? ihan vaan etten itse osta samasta paikasta vahingossa. Mä oon aika monta kymmentä juottanu ja ikinä ei oo tullu sellasta vastaan mikä pitää ensin pujottaa...
toinen on että miten voi olla viistonnisessa ec3? minkä paksuset johdot siinä sitte on ku eihän noi awg 10 johdot edes mahdu EC3 holkkiin. vai onko nää jotain pienen C-lukeman akkuja? mulla kun tuppaa johdotkin lämpenemään joten sais olla awg8 mielummin.
-
Nehän vaan painetaan juottamisen jälkeen siihen siniseen runkoon. Kun tarpeeks painaa niin napsahtaa paikalleen. esim talttapää meisselillä
Mun mielestä ainakin helpoimmat liittimet kun voi huoletta liekillä juottaa. Eikä tarvi ees kutistesukkaa.
-
Ebaysta on tullut molempia malleja, muovit vaikuttaa samalta, mutta liittimessä viiste eri suuntaan.
Tapatalk
-
Juuri näin , Leppävaarassa jostain rc kaupasto ostin nuo ja juuri niissä oli viiste siten et joutui liittimen puolelta ajamaan se sisään.. Eli silloin johto pitää olla jo paikoillaan ... No näitä toisia , eli musta normaaleja ostin sitten Hobby linnasta josta vein viimeiset,, ei oo stadissa missään noita lisää. Joka hiton shopin kävin ja yleiselektroniikat ja muut ,,
Ja siis dualsky 5200 oli noi 3 kii.. Ny on tulossa genssiä jossa on kai noi 5 .. Ja juu noi 5200 on muistaakseni 30 c otin vain yhden setin ja genssii tulee kolme lentosettiä ..tarttis se yhdys piuha rakentaa,, kuitenkin niin että kumpaakin akkua ladataan erikseen ei 12 ässänä ..
Meni melkoinen kasa ku laituriin molempiin johtoihin, kontronikkiin ja noihin dualeihin..
Mutta jää kai haaveeksi lentää tolla viikonloppuna , ku ei oo servoarmeja ,, ei menny noi hienot aluarmit urukaihin ... No Italiasta on tuloillaan jossain Saksan päällä lentokoneessa :)
Ny lentelee ni ei ota niin kauhiasti kuulaan
-
Se o joo jännää toi hyppysähkö, se kun haluais sitä ilmaväliä nottei tuu kipunaa ;D
Oppirahat on hyvä välillä maksaa niin pysyy tuo asennus- ja säätöturvallisuuskin mielessä. Taas muistat hetken aikaa että se punainen ja musta on syystä eriväristä ;D
-
Juuri näin , Leppävaarassa jostain rc kaupasto ostin nuo ja juuri niissä oli viiste siten et joutui liittimen puolelta ajamaan se sisään.. Eli silloin johto pitää olla jo paikoillaan ... No näitä toisia , eli musta normaaleja ostin sitten Hobby linnasta josta vein viimeiset,, ei oo stadissa missään noita lisää. Joka hiton shopin kävin ja yleiselektroniikat ja muut ,,
Ja siis dualsky 5200 oli noi 3 kii.. Ny on tulossa genssiä jossa on kai noi 5 .. Ja juu noi 5200 on muistaakseni 30 c otin vain yhden setin ja genssii tulee kolme lentosettiä ..tarttis se yhdys piuha rakentaa,, kuitenkin niin että kumpaakin akkua ladataan erikseen ei 12 ässänä ..
Meni melkoinen kasa ku laituriin molempiin johtoihin, kontronikkiin ja noihin dualeihin..
Mutta jää kai haaveeksi lentää tolla viikonloppuna , ku ei oo servoarmeja ,, ei menny noi hienot aluarmit urukaihin ... No Italiasta on tuloillaan jossain Saksan päällä lentokoneessa :)
Ny lentelee ni ei ota niin kauhiasti kuulaan
liittimistä vielä. Itse otan akut aina ilman liittimiä jos mahdollista. Jos liitin on kiinni ni raksasen pois ja juotan itse. Kaikilta kokeilemiltani merkeiltä turnigysta saksalaisten ja jenkkien kautta genssiin on ollu luokattoman huonoja ja jopa vaarallisia juotoksia noissa liittimissä. Tuntuu että ne lämmittelee vähä liitintä ja tökkää sitte piuhan perään. Ei siinä tapahdu kunnon juottumista.
Suosittelen ainakin tarkistamaan hyvin. Ainakin joskus roikku pakissa noita varottavia esimerkkejä. Voin napsia kuvia jossain välissä jos ne on vielä tallella.
-
liittimistä vielä. Itse otan akut aina ilman liittimiä jos mahdollista. Jos liitin on kiinni ni raksasen pois ja juotan itse. Kaikilta kokeilemiltani merkeiltä turnigysta saksalaisten ja jenkkien kautta genssiin on ollu luokattoman huonoja ja jopa vaarallisia juotoksia noissa liittimissä. Tuntuu että ne lämmittelee vähä liitintä ja tökkää sitte piuhan perään. Ei siinä tapahdu kunnon juottumista.
Suosittelen ainakin tarkistamaan hyvin. Ainakin joskus roikku pakissa noita varottavia esimerkkejä. Voin napsia kuvia jossain välissä jos ne on vielä tallella.
Noi EC3 akut olen käyttänyt tehtaan liittimillä.
-
Nojoo. Pikkukoptereissa on itselläkin saattanu mennä sellasenaan. Oon kyllä tarkistanu silti.
Ku kopterin kokoluokka rupee olemaan 700 ni näitä asioita kannattaa oikeesti vähä miettiä.
Ei silti pidä vähäksyä noita 350-380 kokosiakaan ku ei sellanenkaan naamassa kivalta tunnu ku se hallinta lähtee. Voi olla vikat lennot silläkin kokoluokalla
-
Saman huomasin , nyt oli dualsky akut juotettu kyllä niin että pysyy
Mutta noi 1800 genssit putos kyllä ku näki kolvin.
Itse käytän fluxia kaikissa juotoksissa , pysyy ja Tina juoksee sinne minne pitää
-
Ny on aamu 10 sovitettu , sukitettu, juotettu , yhdistetty , leikattu sormee , roiskittu
Tinaa nenään otsaan ja kaulaan . Bavarian säädetty servot keskitetty armit valkattuja asennettu.
Ja vaikka ja mitä . Huomenna ois puomi paikoilleen
Swas suoraksi ja lapakulmat ja kontrinik alustetaan
Sitten se on säätölentoja vajaa valmis
-
Kuva on kiva :)
-
Ämmänsuolla 10 akkua linjalentoa ja cobraa hinkkaan
-
Voisitko mitata tuosta 500:sen akusta IR:t ichargerilla? Sehän on Dualsky akku?
-
Toki ;D mitä siis haluat tietää , ni tiedän kertoo :)
-
Kun olet ladannut akun, paina status nappia ja näyttö siirtyy IR välilehdelle. Siitä vaikka kuva ja sitten tiedot vielä mikä Dualsky akku.
-
Ja jo ennen latausta voi tarkastaa sen, kun pitää nappia hetken pohjassa
Tapatalk
-
Ja jo ennen latausta voi tarkastaa sen, kun pitää nappia hetken pohjassa
Voi, mutta lukuja on helpompi verrata kun mitataan täytenä.
-
Tyhjä akku antaa paljon isompia lukemia
-
Toki, mutta on kiva seurata miten se muuttuu latauksessa.
Tapatalk
-
Nyt on virrat i chargerissa laitan spexit ku lataan
Latasin eilen bantamilla .
Jäi käteen ihan törkeen hienot työkalut
-
Ny se ois valmis .. Abua
-
Ny se ois valmis .. Abua
Kai sää vedät poppiksen lauantaina tolla??? ;)
-
Ei per... Se oli pläni mut voi jäädä haaveeksi , voi olla liianjännää
Ja pitäis keritä säätää gyro
-
No kyl sen aina kerkee säätään, vaikka sit siin aamulla ;D
Saas nähä millä koneella mä lennän. Valinnan varaa on, pitää kattoo lauantaina millä innostuu lentämään. 550E edelleenkin odottaa osia, sillä oli tarkotus....Ei oo muuten kerenny nyt harjoitteleen olleskaan tota ohjelmaa et kylmiltään melkeen vedetään. 8)
-
Vinkki heti ekan että kun lähdet testaamaan niin huomioi tuo perä. Kuvassakin näkee että perälavat ja epräevä ovat samanpituiset ja maavaraa ei käytännössä ole. Tuossa riittäisi 115mm lapojen sijaan 95mm lavatkin. Suosittelen telineet laittamaan niin että mahdollisimman korkeat ja evään parin sentin ajtko jos haluat että pysyvät perälavat ehjänä. Mulla oli jälkiä vaikka kuinka varovasti olen yrittänyt laskea niin että joku nokka johonkin koloon että perä jää ilmaan :)
-
Ois hienoo kuulla miten tommonen kolmilapa nuppi karjuu, kun sitä vähä rääkkää. En oo koskaan kuullu :) Saat antaa vähä ääni näytteitä joskus GTCRCA:lla ;)
-
Vinkki heti ekan että kun lähdet testaamaan niin huomioi tuo perä. Kuvassakin näkee että perälavat ja epräevä ovat samanpituiset ja maavaraa ei käytännössä ole. Tuossa riittäisi 115mm lapojen sijaan 95mm lavatkin. Suosittelen telineet laittamaan niin että mahdollisimman korkeat ja evään parin sentin ajtko jos haluat että pysyvät perälavat ehjänä. Mulla oli jälkiä vaikka kuinka varovasti olen yrittänyt laskea niin että joku nokka johonkin koloon että perä jää ilmaan :)
Kyllä sieltä lavoista lähtee ylimääräset pois ihan hetkessä, ei niistä kannata olla huolissaan. Eikö ne Nummelan pojat demonnu miten sitä kakslapasellakin perällä lennettiin ihan hyvin vaikka puolet oli silppuuntunu koivikkoon :D
-
Juu tuota perää katselin:) ja mieti et luulis 500 perälavat
Riittävän . On oikeesti niiiiiin lähellä , tilasin jo ne FAI telineet
-
Sit videoi ensilennosta. Ja pilotin käsien vapinasta lennon jälkeen :)
-
Sit videoi ensilennosta. Ja pilotin käsien vapinasta lennon jälkeen :)
Oman kuussatkun ensilennon jälkeen ei meinannu saaha valokuvaa koneesta ;D
-
Koitamma tämän toteuttaa :)
Näistä se sitten lähti , ja tähän on tultu
Kuvassa siis jamara 450 jamara 100 ja jamara koaksiaali
20 vatkain ja siis kaikki noi osti vaimo mulle :)
Noiden elinkaari oli lyhyt
-
Ei tainnu tyttö tietää miten lapasesta tämäkin sitten lähti :)
-
Videolla ei ole paljoa katsottavaa ainakaan taivaslennolla kun maisema vaihtuu siihen malliin ettei kamera ehdi mukaan. Taivaalla todella liukas laite. Leijunnassa eleetön ja hiljainen kun kierrokset 3 lavalla matalat :)
-
Laitoitko se vakio pinjonin ?
Porukka on sanonut että on leijunnassa hyvin vakaa ja värinätön
Tuo liukkaus onko verrannollinen 600-700 gobliniin
Vaiko vielä liukkaampi , tuota viltsun eaglea ku on katsonut ni se menee
Kuin hidastettuna taivaalla , verrattuna peikkoihin
-
Vaihdoin 19 pinjonin kun sitä suositellaan Scorpparille. Arin Trex (3-lapa ja samoilla tehoille) Blacksharkin kopalla kulkee kovaa mutta jää tälle vaikka ajelee nollakulmilla :)
Nopeus ei ole hyve tässä kohtaa kun mietitään F3C lentoa, jatkuvuudesta on etua pystyliikkeissä kyllä. Joutuu siis opettelemaan Eaglien jälkeen ihan uuden lentotyylin tuon kanssa. Leijunnassa melko eleetön mutta pitchin suunnassa erilainen kuin 2 lapainen. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan kuin muutamaa vaihtoehtoa lapakäyrässä. Sen verran vähän vielä lentoja ettei pysty sanomaan sen tarkemmin.
-
Jaahaaas se ois sitten lataussalkun rakentelun aika
Ei jää virroista kii :)
-
Kovin tutun olosia kuvia, ihan niinku ois pohjosesta tulleita povereita :) (Miten sulla o vaan 15 volttia jännite tosa laturis? Vanhalla poverilla otettu kuva?)
-
Juu vanhalla , tuo kuvatus
-
Vihdoin isopeikko oli ilmassa, pikkuisen jännitti
Ei kyllä missään tapauksessa niin paljon kun kuvittelin.
Iso kiitos Viltsulle joka tarkasti mekaaniset säädöt ja nuo niin
Ei mulle aukeavat mankan säädöt .
Kyllä noi isot kopterin on vaan niin cool
-
Loisto palikka , leveät landarit ja kone täysinsuorassa
-
Isolle peikolle kantolaukku
Pysyy kunnossa ja saa kiinni , pehmusteet joka puolella
Törkeen hyvä :)
-
Sinne meni 500 Goblin , kivasti leikkaantui kahtia
Peräkasetti , kaikki muu säilyi : puomi , perän hiilarit , slider, tönäri ja perän
Linkit ,toinen pää lapa säleeksi ... Muut ok
-
Mitä tapahtu?
-
Se putosi :)
-
Ei mitään käryä , hieman taisi kadota asento ja helvetinmoinen puuska tuuli
Onneksi oli bailout ,,, ikinä en sitä muista :)
No parsitaan ( oli varalla punavalkoinen koppa ja puomi)
Ja loput kilkkeet on hyllyssä
-
Aika selvästikkin multa jumitti perän mekaniikan. Mulla on käyny samanlailla monta kertaa ;)
-
Aika selvästikkin multa jumitti perän mekaniikan. Mulla on käyny samanlailla monta kertaa ;)
Ei lisätä sinne perään mitään ylimääräsiä öljyjä ja rasvoja. Kerää vaan likaa ja jossakin vaiheessa hirttää kiinni
-
Ei lisätä sinne perään mitään ylimääräsiä öljyjä ja rasvoja. Kerää vaan likaa ja jossakin vaiheessa hirttää kiinni
Juu ei. Eiköhän tuossakin oikeesti multa oo tullu maapallon kosketuksesta :D
-
Ei lisätä sinne perään mitään ylimääräsiä öljyjä ja rasvoja. Kerää vaan likaa ja jossakin vaiheessa hirttää kiinni
Jos öljy perässä on pahasta niin miten selität nitron perän toiminnan 8) . On meinaan öljyä juu on.
-
nitrossa sitä tulee kokoajan lisää joten sillä on pesevä vaikutus.
näkeehän tosta hajapusan perästä nyt että se öljy on keränny perän täyteen multaa :P
-
Tail shaft is made from steel, the tail slider made from brass. This is a so called 'self - lurbicating' pairing of material. Brass is an alloying of copper and zinc, so no extra lubrication needed here.
Any liquids (oil) will only bind dirt and abrasion
Nitrosta en tiedä kun ei ole kokemusta. Mutta jatkuvaa puhdistusta ilmeisesti ::)
-
nitrossa sitä tulee kokoajan lisää joten sillä on pesevä vaikutus.
näkeehän tosta hajapusan perästä nyt että se öljy on keränny perän täyteen multaa :P
Noin vähästä mullasta kone menee jumiin. ;)
Saisko tolle annettua "nitron pesevää" vaikutusta jos sen päällä leijjuttais vähän aikaa. 8)
Minä en muuten ole huomannut nitrossa pesevää vaikutusta, sotkevaan ole kyllä tutustunut. ;)
-
Yööööökkkk nitrooo likaa , :)
Uudet kuteet 500 ja kohti ääretöntä :)
-
Itellä alko Synergyssä tässä kevätpuolella talvea perä jumimaan kylmässä. Koitin putsailla slideriä aika ajoin aina ja se kyllä auttokin joka kerta, mutta jumiminen palasi aina vaan jo parinkymmenen lennon jälkeen. Sitten lopulta laitoin jotain öljyä ihan pikkuisen slideriin ja sillä lähti toimimaan. Kertaalleen olen sen jälkeen putsannut kakkajämää akselin ympäriltä pois, eikä sitäkään ollu juuri minkään vertaa siellä. Mitään jumimisia ei enää ole ollut. En sitten tiedä oliko tuo räkä jotain syysleirillä nitronsavusta tarttunutta nokea tai jotain muuta öljyä tuntemattomista lähteistä, mutta öljyllä se puhdistui.
-
Jos on pakko jotain liukastetta käyttää niin suosittelen teflon-öljyä (muistaakseni CRC:n tököttiä spray-pullossa). Kerää likaa huomattavasti vähemmän (melkeinpä ei ollenkaan) kuin "perinteiset" öljyt ja rasvat.
Noita perä-akseleita on melko erilaisia, esim. Mikado suosittelee että jos on tiukka laita akseli porakoneeseen ja hio hienolla vesihiomapaperilla hiukan jotta on liukkaampi, mutta älä rasvaa.
-
Joo itseasiassa itsellänikin todennäköisesti tuli tiukemmat välykset peräakselille sen jälkeen kun syksyllä laitoin sinne kardaanikonversiokitin myötä uuden peräakselin. Nyt varmaan on just sen verta nafti että likapartikkelit ei mahdu väliin kunnolla ja pakkasessa vetää sitte tiukalle.
-
Mä oo ite käyttänyt perässä ja swassissa todella juoksevaa kuulalaakeri öljyä
Ja aina lentopäivän jälkeen pyyhkinyt pois huolella ja lisännyt uudet.
Näin samalla poistuu kaikki lika ( tai näin oletan )
-
Mä oon aina torpin jälkeen kaivanu meisselillä enimmät mullat ja siirtolohkareet pois perä kotelosta ja lopuksi paine ilmalla, eli puhaltanu suulla ikään kuin viimeseksi silaukseksi että siitä tulee perfecto. Huomannu senki että nuo on tosi ilosia monesti ku oikeen kunnolla tonttaa ja kun viimein pääsee takas ilmaan ne oikeen pelkästä ilosta ja riemusta heiluttaa perää, ikään kuin kiitokseksi korjauksesta :)
-
Noista peräslidereiden laakereista tulee usein rasvaa ulos joka menee tietty siihen akselille ja alkaa jumittamaan. Pienenpieni tippa aseöljyä on oikein hyvä tapa liukastaa ja pestä se rasva siitä pois. Tietysti jos pysyy kuivana ja puhtaana niin hyvä niin.
Liukas öljy on ihan ok mutta kaikki rasvat ja vaseliinit tietää hankaluuksia
-
Ok , kiitoksia :) taas
-
Siitä lähti taas yksi uuteen kotiin :)
-
Ja näin
-
Tästä syystä juuri tykkään alu putkesta perällä.
Kuitu perällä on hyvin vaikea tallentaa tapahtuman kulkua persoonalliseen abstraktiseen taiteen muotoon, näin ollen luodun taiteen katsojan mielikuvituksella onkin suuri osa esineellistetyn muodon tulkintaan ja osalla taiteen ystävistä onkin vaikea tulkita teoksen merkitystä ja tarkoitusperää :o
-
Eiks ton putken pitäis lähtee ehjänä irti, vetäsikkö kunnon buumstraikin??
-
Ei se aina lähde. Näyttää kyllä siltä, että on lavoillakin ollut osuutta katkeamiseen. Omasta pirstoin yhden peräputken kun meinas kaatua laskussa, lavat haukkas maata ja sitten putkea...
-
Siihen ei irrotussysteemit ja nylokit auta jos tullaan mahalleen maahan ni tottakai lapa silpoo putken ja itsensä. Näin se vaan on.
-
Kopukat alkaa olee kasassa jos huomenna sais ne ilmaan toivottavasti hieman pidemäksi aikaa
Urukay jäi siis Eestin kasa sähköjä pöydällä ne hyppää johonkin lähiaikoina , ku vaan tietäisi mihin
Ny mennään 500 ja 380 voimin kohti uusia pettymyksiä.
-
Ny mennään 500 ja 380 voimin kohti uusia pettymyksiä.
Loistava asenne! :D
-
Nää korkkas servoista 380 nupista
-
Oliko sabin armit? Kuulemma sen verta jämyt että noi menee. BK armit taas niin hennot että ne menee ja noi säästyy. Näin ainakin sanotaan muailmalla. Samoissa yhteyksissä varotellaan bk armeista pakkasella ku menevät vissiin ilmassa.
Omat pikku bk servot on muuten kehittäny aika hävyttömän klapin. Onko muut valitellu sellasesta?
-
Pistin viestiä bk lle ja kysyin tästä välyksestä
( vastaavat varmaan tänään ) ja juu en ole ennen kuullut , huomasin kun aiheesta kirjoitit.
Nummelan pojat myös kehoittivat että käyttäisin niitä bk n omia armeja
Parempi katkennut Armi , kuin rikkinäinen Servo
-
Toi servon "ratas" näyttää katkeavan aina tuosta samasta kohdasta ja vieläpä harvinaisen siististi.
Voisko tässä olla sama juttu kun aikoinaan jonkun kopumerkin perä-akselissa. Liian suoraksi työstetty nurkka?
En tiedä onko sen pyöristämisessä mitään järkeä vai meneekö vaan heikommaksi :/
-
Tucho on jäljillä. Pyöristys ehkäsee murtumista. Titaani on muutenki hauras materiaali. Joku floppi noissa servoissa on tullu. Ratassarja sika hintanen, murtuu herkästi poikki ja kuluu nopeesti väljäksi.
Edit: voiko tuo välys johtua siitä että on vaan niin raskas kopteri ja pienet servot ja rattaat? Tohtorin lennätyskään ei ihan keveimmästä päästä ole
-
Eihän toi ole mitään ennenkuulumatonta että servon akseli murtuu tosta kohtaa. Porukka tumppaili noita x3 gaueja yhessä vaiheessa ja servo meni melkein aina tosta kohtaa vaikka sillon käytettiinkin yleisesti mks tuotteita ku nuppi ei antanu muualta periksi niinku esim miniP kohalla jossa menee aina lavanpidin. Sanoisin että kannattaa käyttää sellasia armeja jotka antaa periksi ennen akseleita. Itselläkin bk armit käytössä. Tossa taitaa muuten olla futaban rihlotus ja itse bert on joskus jossain maininnu että kannattaa käyttää jotain futaban armeja. En oo vielä selvittäny mitä mallia mutta pitäis antaa periksi ennen servoa mutta kestää kuitenki ilmassa myös pakkasella.
Tohon välysjuttuun odotan vastausta mielenkiinnolla
-
Eikä kannattais hankkia suosiolla MKS:n HV servot? :)
-
Video , tän torpin palikat olikin enemmän kuin luulin ,
Lavat eteen taakse , taka lavanpitimet , lepari, pää lakrut, pää akseli, oneway lakrut
Taka akseli, ja sillai , nyt alkaa olee uutta palikka 500 niin että riittää , ja tottakai toi uusi canopy murtui .... Kele
-
Bk vastaus tuli ja se on käännetty asianosaisille
Bk suositus pikku gobliniin on siis heikko Armi , ei SAB oma Armi
On aivan liian vahva ja tuhoaa servon kun torppaa
Servojen klapista , kovassa käytössä on normaali kuluma ( mitä se nyt sitten tarkoittaakin )
-
Jos ei pahemmat o ku allun jotku servot ni nou hätä ;D
-
No niin , vihdoin 500 toimii..
Hyvä koulu oli tämä:
Lyhyt stoori : tikkuvirhe tai jotain ja kopteri putosi tonttiin ja hajosi.. Kansasin kopterin enkä huomannut servot kiinnikkeitä jotka oli hiili kuitua , yksi oli siis murtunut enkä tuota siis huomannut..
Eli kasattu kopteri kentälle ja ilmaan kevyttä leijuntaa , kopteri oli hieman laiskasti reagoivat , hieman lisää ilmaa ja voimakas oikee vasen heilautus ja hups kopteri pyörähti ja miljoonaa maahan..
Paljon palikkaa vaihtui, pääsääntoisesti perä kaikki paetsi pulley ja perä akseli. Sekä kopterin kaikki laakerit ja pääakseli yms ..
No iloisin mielin kentälle ja , kopteri nostettiin kevyeen leijuntaa .. Perä heiluu oikee vasen noin 3-4 cm liikettä hitaasti mutta koko ajan...
Sitten sormi suuhun , miksi siis vainon lisäys koska mikään sähköinen asia ei muuttunut . Kaikki osat herkät .. ???
No kasa tekstareita ja kaikki saatu ohjeistus oli jo tehty.. No kopu kainaloon ja himaan .. Puomit pois ja keskelle pöytää ...
Tiesin että perä servo oli saanut kovan iskun sabin Armi halkesi keskeltä . Eli peräservo tarkkaan syyniin.. Kytkin virrat kopteriin .. Ja nostin nupista siihen silmien tasolle , ja heiluttelin kopteria .. Peräservon armi reagoi liikkeeseen mutta jotenkin jähmeästi...
No hyllystä 380 ja virrat päälle ja heiluttelin kopteria, peräservo oli nopea ja liikkui pienemmästäkin liikkeestä ... No taas 500 kouraan ja juu peräservo todella tahmea. . No emax sai väistyä .. Ja bk tilalle taajuudelle vaihto gyroon ja keskitys , yms
Ja kopu kasaan ,, pieninajatus oli onkohan kaikki nyt muistettu ,, no kopu ilmaan ja samassa kun landarit nousi niin villi pyöriminen alkoi... Per korjaussuunnat väärin ..
Noo piuhat kiinni ja säätö .. Lapakulmat vielä tarkastukseen ja nollakulma ..... Ja nyt se vihdoin toimii
Tämä tarina oli todella opettavainen,, niin firmalle torppi osissa niin 380 kuin 500 osalta , sekä muistutus siitä että kiireellä ei tule kuin paskaa... Koko kopukka on käytävä läpi kun tulee maahan . Ja jokainen pienikin ihmeellisyys pitää korjata ja vaihtaa.. Tai tulee helvetin kalliiksi.. Eli oma huolimattomuus tässä tapauksessa maksoi.. Kaikki lavat, puomin, pää akselin ,yksisuuntaislaakerin ja hinhapyörän , ja slaiderin, ja koko perän.. Vitutukseen en edes laskenut mitä maksoi
-
Oon ottanu tavaks tsekata korjaussuunnat ennen jokaista akullista. Kestää 2 sekuntia eli siitä ei o kiinni. Tolla olis sulta yks sydänpysähdys säästyny :)
-
Niin oon aina kentällä katsonut .. Mutta nyt koko tää mun kaikkien koptereiden tuhon viikko
Otti kuulaan niin että meinas suoni katketa ,, ni ei keskittynyt
Mutta kyllä oot täysin oikeassa . On tää van sellainen laji et huh
-
Itse olen lähtenyt siitä, että euron säästö väärässä paikassa voi aiheuttaa tonnin vahingon. Yleensä torpin jälkeen vaihdan varmuuden vuoksi enemmän osaa, kuin välttämättä olisi tarpeen, jos ei voi olla täysin varma, että kaikki on ok (esim. laakereita). Toisaalta taas toimivaa laitetta ei kannata mennä pitelemään...
-
16 akullista 500 goblinia. On se vaikeaa torpit sai pelkäämään
Ja lento on jäätävän arkaa . Hieman keveni loppua kohti
Mutta 4 peräkkäistä torppia , on kyllä niskassa ja lompakossa
-
Ihan turha pelätä. Se tulee tonttiin kuitenkin joskus :)
Ota vähän enempi korkeutta ja tee kokeilut/kikkailut siellä, kerkiät vielä korjaamaanki ennenkuin jysähtää. Ja jos käy tuo mitä jotkut sanoo "no mut sit ei nää kopteria" ni sulla o liia pieni kopteri ;D
-
Juu näin täytyy tehdä .. Urukai vietiin käsistä , ni pe rakennetaan
Kyle Stacy
-
Simukin vois auttaa... just saying..
-
Simulla perusteet kuntoon niin ei tuu haamutontteja. Ellei lompsa oo pohjaton ;)
-
Kai se on pakko siihen taipuu
-
Näiden ympärille tarttis jotain laittaa ,,, ruuvaan ja väsään
-
Törkeen hieno ja , erittäin kevyt , canopin kanssa 1560g
-
Hiano se on:)
Aika muikeen näkönen tulee myös Speedystä mustilla kilkkeillä:)
-
Su laitoit ne spiidiin :)
-
Nyt aukesi simu.. Next ja rx2sim
Jos jollain on käyttämättä pc versio niin kiitos .. Tilaan huomenna jos jollain ei oo jouten
Kiitos iron man.. Hieno demo
-
Pari pikku juttua :) ja kohta se lentää ,,,
-
Nonniin kopu kasassa ja ensituntuma jäi hyvin lyhyeen, 1.5 akkua
Siirsin siis sähköt Urukaista , ihan pimee vika ilmestyi heti kun mankka vaihtui devosta / futabaan
Kun kopterin nostaa ilmaan niin perässä tapahtuu : hyvin nopeita äkkinäisiä nykäyksiä oikeelle.
Voisin kuvitella ensin staattista sähköä ( mitä siis ei ollut kun oli devo lähetin ja vastari) , ongelmat siis tuli heti kun laittoi Futaba j10 kehiin.
Ja staattisuuden vie vielä pois , kun kopterin laittaa pöydälle, virrat päälle ja liikuttaa
Pitsiä ylös / alas niin tulee äkkinäisiä nollauksia liikkeeseen,
Samoin kun liikuttaa perää ( siis edelleen pöydällä virrat päällä ) ja siis ottaa puomista kiinni ja vie oikeelle ja vasemmalle niin yht äkkiä perä nollaa ...
Menee niin hermo näiden sähkö juttujen kanssa..
Missä vika , vaiko laitatko taas devon paikoilleen
-
Jokin asetus ongelma tässä siis on , mutta kun ei tajuu ni ei tajuu
JERKING TAIL SERVO
If the tail gyro‘s auxiliary channel is at neutral position, it will stay around the switching point between heading hold mode and normal mode, and will randomly switch it on or off. use either a positive or a negative signal in the tail gyro channel to define heading hold or not and to obtain a useful gyro gain.
Yllä oleva siis bavarianin ohjeesta..
Siis tuo on hieman hepreaa.
-
Onko sulla servo tyyppi valittu perälle oikein? Voi toimia jotenki vaikka ois väärä. Saattaa väärällä asetuksella toimia melkein oikeen ainakin vbarissa, mutta kun perää heiluttelee tikusta laidasta laitaan saatta hukata keski kohan ja ampua liikkeen laitaan yli.
Edit: Mulle täyttä hepreaa tuo Bavarian, enkä tosiaan tiiä onko edes siellä päinkään veikkaus. Mutta heitinpä jotain että saat jotain näpyteltävää ja ajan kulumaan :D
-
Jokin asetus ongelma tässä siis on , mutta kun ei tajuu ni ei tajuu
JERKING TAIL SERVO
If the tail gyro‘s auxiliary channel is at neutral position, it will stay around the switching point between heading hold mode and normal mode, and will randomly switch it on or off. use either a positive or a negative signal in the tail gyro channel to define heading hold or not and to obtain a useful gyro gain.
Yllä oleva siis bavarianin ohjeesta..
Siis tuo on hieman hepreaa.
Eikös toi sano että jos perän gainin säätö on niollassa niin gyrö vaihtaa hh modesta normal modeen koko ajan ja aiheuttaa ongelmaa.
Jos näin niin määrittele futtesta perä gainin kanava oikein.
-
Eikös noi ole nyt ihan samat oireet kun siinä 380:ssä mitä ihmeteltiin viime viikolla?
-
Kai perän keskikohta on määritetty oikein ja siis se pitää tehdä gyron normal puolella jolloin servo keskittää kun tikku keskellä. Gyron perän arvo ei saa muistaakseni olla alle +-10%(tai +-20%, en oo varma) asteikolla -100 - 100(jos 0-100 niin ei 45-55) silloin voi olla kyseinen ongelma et vaihtelee HH ja normal välillä.
Toinen ainainen vaihtoehto on tärinä. Mulla teki sekunnin välein perän heittoja ja aina samaan suuntaan. Syynä pieni tärinä. Kolmilapanen on hankalampi tasapainottaa kuin 2 lapanen. Vaikka esim lavat täysin samat, niin vaikuttaa jos yksikin lavan piden vähänkään eri pitunen, eli lavan kiinnitysreikä kauempana akselin keskeltä. Kannattaa tarkistaa lapakeskiön rakenne ensilentojen jälkeen. Mulla asettu vasta lennettäessä ja tuli pieni välys joka aiheutti tärinää.
-
Tärinä ei tuota tee ... Kopteri pöydällä ei käynnissä ...
-
Tärinä ei tuota tee ... Kopteri pöydällä ei käynnissä ...
No sit.... löysä liitin on yksi vaihtoehto. Sellanenkin on sattunu. Ei ollu ihan irti mut ei menny tarpeeksi sähköö läpi kun servo liikkui.
-
Kanavat on oikein ja gain hh modessa mutta tuosta bavarianin ilmoituksesta saa sen kuvan että gain kanavan "keskikohta" pitäisi olla hh moden puolella muuten tulee ongelmia, mikä sinänsä on aika jännä koska luulisi radiosta tulevan jatkuvasti joku tietty prosentti riippumatta siitä missä kanavan keskikohta on.
-
Lähetitkö Haya jo sen toisen kaverin gyron tehtaalle? Tää on munkin mielestä niin kuin Jerkku sanoo, eli samat oireet mitä aikaisemmin ihmeteltiin. Että jos kuitenkin on säätö-ongelmasta kyse.
Alla oleva osa ohjeesta:
"use either a positive or a negative signal in the tail gyro channel to define heading hold or not ..."
Mikä on tuo "signal", joka mainitaan. (Viltsu varmaan alla puhuu samasta asiasta)
Tää nyt alkoi itseäkin kiinnostaa, vaikka ymmärrys on "hieman" vajaa asian suhteen...
-
Signal on Radiosta tuleva gain arvon määrittelevä signaali.
-
En tiedä tosta gyrosta mutta niinku koitin jo yyveellä muotoilla ni onhan se gaini reilusti siellä hh puolella ettei nyt vaan kanavan huojuessa käy ratepuolella?
Onko sulla sbus käytössä? Sehän on alusta loppuun digitaalinen eikä kanavat huoju ainakaan fasst systeemissä. En tiedä miten noissa futten halvemmissa. Esim spekulla ja satelliiteilla oli sitte taas analoginen jolloin kanavat huoju yllättävänkin paljon. Samaa vois olettaa radiosta ku radiosta jos vastari johdotetaan erillispiuhoilla koska sillon signaali on välissä analoginen. Itse käyttäisin aina väylää (sbus)
Sulkekaa yks kerrallaan niitä mahdollisuuksia.
Staattinenkaan ongelma se ei ole jos sätkii pöydälläkin ilman kaasua.
Mites mankan servomonitor? Ettei vaan oo tikulla huono potikka
-
Signal on Radiosta tuleva gain arvon määrittelevä signaali.
Juurikin näin, ja joissain vehkeissä missä on erikseen se gyro asetus mankassa, niin voi mennä ihan metsään niiden arvojen kanssa. Ei oo sit lähelläkään normi servojen -100-0-100 arvoja, ja näitähän fbl-purkit käyttää. Eli jos sieltä laittaa sen "hyvin" HH-puolelle niin voi olla just siinä rajalla. Kannattaa laittaa maksimi HH-puolelle tai sit ohjaa normaalin kanavan siihen syöttöön. Taraniksessa näkee millisekuntteina sen lähetetyn signaalin suoraan. Jos siihen ei oo mahiksia siin maksimi arvot on gyro-asetuksillakin varmasti jommalla kummalla alueella.
-
Juurikin näin, ja joissain vehkeissä missä on erikseen se gyro asetus mankassa, niin voi mennä ihan metsään niiden arvojen kanssa. Ei oo sit lähelläkään normi servojen -100-0-100 arvoja, ja näitähän fbl-purkit käyttää. Eli jos sieltä laittaa sen "hyvin" HH-puolelle niin voi olla just siinä rajalla. Kannattaa laittaa maksimi HH-puolelle tai sit ohjaa normaalin kanavan siihen syöttöön. Taraniksessa näkee millisekuntteina sen lähetetyn signaalin suoraan. Jos siihen ei oo mahiksia siin maksimi arvot on gyro-asetuksillakin varmasti jommalla kummalla alueella.
Futten T8FG:ssä ainakin tuon saa muutettua valikosta gain arvon oikealta puolen ylhäältä normal tilaan.
-
Sbus on käytössä ja fasst .. Katsotaan nyt nuo esitetyt läpi , kiitos näistä
, vian selvittely jatkuu sitten kun tullaan takas Italiasta ..
-
Tossa nyt gyron tiedot
-
Radion asetus tähän tilaan ,, niin perä toimi normaalisti
-
Radion asetus tähän tilaan ,, niin perä toimi normaalisti
Toi pitäisi kaiken järjen mukaan olla nyt normaali puolella 50% teholla siis perä. Softasta tietokoneelta näet totuuden. Pöydällähän normi ja HHtilojen erona on se ettei HH palauta servoa keskelle kun perä paikallaan. Voi olla että tulee vähän takas päädystä(kuten 3GX) tai sit jää ihan laitaan. Tilan näkee siis rud tikkua heiluttamalla hyvin, et seuraako liikkeitä takas keskiasentoon. HH100% ainakin mulla vetäsee käytännös pöydällä servoo laidasta laitaan täysillä.
-
Kaikki mahdollinen hinkattu , jopa netistä löytyi samanlainen ongelma
Johon vastaus oli radion vaihto.
Tuntuu että tuo radio ja bavarian ei tajua toisiaan yhtään
Ja siis sama ongelma 2 eri kopterissa
Setup : futaba 10j , bavarian demon sx, nexus nuppiservot . Bk peräservo. Kosmik 200
Setup 2 : futaba 10j , bavarian demon S , bk nuppiservot, bk perä , hobbywing 100A
Ja siis molemmat nollaa signaalin pöydällä joko liikuttamalla perää tai ohjaamalla perää sekä antaa ohjaus sykäyksiä nuppiin ..
Siis pöydällä ,,
Ja siis molemmat toimii devo 10 radiolla ja sbus vastarilla moitteetta
Ei voi tajuu
-
Sbus on käytössä ja fasst .. Katsotaan nyt nuo esitetyt läpi , kiitos näistä
, vian selvittely jatkuu sitten kun tullaan takas Italiasta ..
Varmaan tarkotit Hayabusa S-FHSS, eikä FASST. FASST on noissa täyden kantaman radioissa kuten T8FG jne näyttää molemmat olevan full range.
Voiko tuossa olla kyse siitä että tuohon hitaampaan protokollaan on ympätty telemetria ja sbus2. Onko missään ilmotettu moniko bittisiä nuo on? Onko tuo S-FHSS vastarin sbus täysin identtinen FASST:in sbusiin. Luulis että tuopuoli ois standari ja langattoman puolen protokollat vaa ois erona.
Ite kyllä poissulkisin vielä analogisella signaalilla tekeekö samaa.
-
Tota, katoinko mä väärin ton sun mankan kuvan, onko sulla joku mixaus päällä rudderista gyro-kanavaan? Miksi?
Nollaa minkä signaalin? Mitä gyro sanoo ja mitä servomonitori sanoo noissa tilanteissa? (Onko demonissa joku monitorointi?)
Radiossa on futten sivujen mukaan S-FHSS ja S-Bus, ei siis S-Bus2:sta, Demonin manuska sanoo tukevansa S-Bussia. MIkä vastari? Onko futtessa vastarille jotain säätöjä?
Musta tuntuu että jonkun bitin asetus on väärin mutta mikä...
-
Varmaan tarkotit Hayabusa S-FHSS, eikä FASST. FASST on noissa täyden kantaman radioissa kuten T8FG jne.
Voiko tuossa olla kyse siitä että tuohon hitaampaan protokollaan on ympätty telemetria ja sbus2. Onko missään ilmotettu moniko bittisiä nuo on? Onko tuo S-FHSS vastarin sbus täysin identtinen FASST:in sbusiin. Luulis että tuopuoli ois standari ja langattoman puolen protokollat vaa ois erona.
Ite kyllä poissulkisin vielä analogisella signaalilla tekeekö samaa.
T-FHSS on tuossa 10 futabassa vakiovastarilla.
-
Eikö tuo T-FHSS just tarkota S-FHSS, mutta ympättynä telemetrialla/SBUS2:lla
-
Tyhmä kysymys, onhan SBus kaapeli vastarissa kiinni SBus reiässä eikä SBus2 reiässä?
-
Radio on siis tää ja vastarille menee tuohon oikealla olevaan reikää
-
Pystytkö ottaan kuvan vastarin kytkennästä? Nimittäin jos tarkotat kuvan nuolta niin se on sbus2 ja ei pitäiskään toimia.
-
Eli kun kopteri on ilmassa perä nykäisee oikealle 3-5 senttiä randomisti tai nyökkää eteenpäin .
Ja siis kun kopteri on pöydällä ja moottori ei käy tapahtuu seuraavaa:
Jos mankasta ohjataan perää oikea vasen niin tikkua heiluttaessa niin servo värähtää kesken liikkeen ja lyö lavat keskelle ja jatkaa sitten taas liikettä ohjauksen mukaan . Sama homma nupissa olipa ohjausliike ylös alas tai sivulta sivulle ..
Tero ja noita miksauksia on mankassa koska tuossa bavarianissa on niitä keino horisontteja ja bail outteja . Sekä ollaan tuotu nupin ja perän geinit mankkaan , Viltsu osaa varmasti kertoa asian paremmin .
Eilen poistettiin nuo kaikki mutta ei mitään muutosta, luulimme jo löytäneet vian koska huomattiin kosmikin servo jännitteen olevan vakioasetuksessaan 5 volttia , ja servot on hv servot jolloin nostettiin tuo volttimäärä 7,3 ja näytti siltä että vika katosi . Mutta ei sitten niin käynytkään.
Nyt ajatus on että kulkeeko tuolla kuitenkin jotain telemetria tietoa joka sotkee tai tukkii signaalia
Mitään telemetria antureita ei ole mutta radio esim kuitenkin näyttää noparin antaman virran ja servojen käyttämän virran ...
-
Wilikki juu ei siis ole tuossa nuolen osoittamassa paikass vaan tuossa oikeassa laidassa jossa liitin on pystyssä
-
No sitten, ihmettelinki ettei vois toimia kyllä ollenkaan :)
Vastarin asetuksetki on sellaset, että se joko toimii tai ei toimi ja sulla sbus täytyy olla valittuna nyt ku jotain eloa kuitenki.
Oma epäilys on kans tuon S-FHSS bitti resoluution riittävyydestä telemetria tiedon siirtoon rinnalla. Voiko olla? :o
Analogia tietoon tuon kai ei pitäs vaikuttaa ku latenssina?
Kokeilisin sitä vielä.
-
Olen Wilikin kanssa samaa mieltä että voisi kokeilla vielä analogisella johdotuksella jos jotenkin tukkii/aiheuttaa häiriöitä s-bus väylään mankassa ei pitäisi olla mitään miksauksista päällä poistettiin gain ohjauksetkin bavarianin ja mankan välillä ei mitään vaikutusta. Vika ilmenee ihan randomisti eli vaikuttaisi joltain häiriöltä. Tuli eilen mieleen se telemetrian tukkima liikenne mutta luulisi olevan netti pullollaan tekstiä ongelmasta.
-
Moi,
itte käytin T10J:ssä vain RUD (CH5) kanavaa gyro määrittelyyn. Eri arvot riippuen idle tilasta.
Purkki hoiti AIL/ELE:n.
Tuleeko tossakin sama vika?
-
Jos tulee kosmikilta teleä niin tossa rulee kyllä jotain outoa, se kosmikin telemetria kun pitäis tulla niistä optioporteista, onko kosmikissa ainoastaan ne servoliittimet kiinni eli mitään ei o sinisillä johdoilla optioporteissa?
Alan uskomaan tohon resoluutioon, Jeti teki SBussin omiin vastareihin niin siinä oli betaversiossa jotain resoluutio-ongelmaa. Koitan kaivaa infoo siitä.
-
Kokeiltu pelkällä rudder gain säädöllä ja kokeiltu ottaa bavarianista kaikki gain ohjaukset kanavien kautta pois mikään ei poista ongelmaa. kontrinikilta ei tule ainakaan läpi saakka telemetria tietoja eikä se oikein selitä miksi hobbywingillä varustettu toinen kopteri tekee samaa. Sieltä tulee vain vastaanottimen sisäinen jännite tieto lähettimeen. Harmillista kun bavarianissa ei ole logi mahdollisuutta jolla voisi nähdä mitä siellä tapahtuu. Ongelma on jännä varsinkin kun lennossa se tekee paikallaan ollessaan yhtäkkisiä liikkeitä perän ja elevator suunnassa.
-
Ja nykiminen tapahtuu Goblinissa, onko etu ja takapään välillä johtavuutta = staattinen purkaus!
Se myöskin aiheuttaa noita nykäyksiä!
-
Ja nykiminen tapahtuu Goblinissa, onko etu ja takapään välillä johtavuutta = staattinen purkaus!
Se myöskin aiheuttaa noita nykäyksiä!
Aiemmin oli todettu jo että tuli myös pöydällä ilman että roottori pyörii --> Ei siis staattinen sähköstä johtuva ongelma.
-
Onko demonissa mitään radio-monitorointia, eli jos kopu on pöydällä niin kattois softasta mitä tapahtuu kun nykäsee?
Imuttelin ton demonin softan mutta en löytäny siitä mitään demo-tilaa tms jolla näkis tota setuppia.
-
Toi protokollahan on tosiaan fhss eikä fasst niinku aikasemmin mulle vastasit. No se nyt ei ole olennaista.
Nyt pitäis kattoa kahta asiaa. Mankan servomonitoria että tuleeko se sieltä asti. Ja gyron servomonitoria tuleeko nykäys ohjauskäskynä vai keksiikö se purkki sen ite.
Gain kanavahan on nyt rajattu ulos koska vaihdoitte gainin säädettäväksi suoraan gyrosta?
Oliko se gain myös varmistettu ettei oo liian hilkulla kahden tilan välimaastossa?
Onhan bec jännite nyt vielä keraan mitattuna servoille riittävä ja onhan se vakaa?
En tiedä noista fhss vehkeistä mutta kai niistä saa sen telemetrian kokonaan disabloitua. Tosin kanavamonitoreja tuijottamallahan se tarve tulee ilmi.
Noiden jälkeen seuraavaksi koittaisin toisen merkkisellä gyrolla. Järjestelmällisesti vaan vaihtoehtojen poissulkemista
Ihan sama millä. Kuhan vaan pöydällä näkee nykiikö.
-
Tarjosin jo toisenmerkkistä radiotakin testaukseen:)
Jeti on ilmeisesti niin surkea, että ei kelpaa edes vianselvitykseen...
-
Tarjosin jo toisenmerkkistä radiotakin testaukseen:)
Jeti on ilmeisesti niin surkea, että ei kelpaa edes vianselvitykseen...
Mulle kelpais, vaikka koelennätykseen😊.
-
ei kai kukaan oo jetiä haukkunu. spekua vaan :D
jetit on vaan niin kalliita! mulle kelpais kanssa vaikka sanotaan pariksi vuodeksi kokeiluun.
-
Tuulihaukka ei vaan ole ollut yhteydessä, sillä ajattelin että ei kelpaa;)
-
ei kai kukaan oo jetiä haukkunu. spekua vaan :D
jetit on vaan niin kalliita! mulle kelpais kanssa vaikka sanotaan pariksi vuodeksi kokeiluun.
Syssyllä tulee uus DC/DS-24, veikkaan että DC/DS-16 saa melko edukkaasti joitain kipaleita.
-
Syssyllä tulee uus DC/DS-24, veikkaan että DC/DS-16 saa melko edukkaasti joitain kipaleita.
Joo alehinnalla saa vain 3-4 14sg futtee😢
-
Tällä viikolla Jeti julkaisee fw päivityksen, jolla DS16 päivittyy 16ch -> 24ch
-
Jaa eikö niillä oo 5 kanavaista ku mä tartten sellasen ;)
-
Pussy
-
Ei vaan ei radiota kanavien määrällä valita ku ei niillä tee kertakaikkiaan mitään
-
No helkkareiden kanssa pärjää 7ch mankalla. Lennujen kanssa tarvii useamman, mulla kun on molempia.
-
Kaikki ratkesi helposti . Ei toimi ni ei toimi . Takaisin kauppaan Hobby Linna
Mankka pöytään ja selvitys tilanteesta , mankka lähti futaballe jatkotutkimuksiin ja hyvitettiin vaihdossa uuteen SG 14 ja kaikki ongelmat katosi samantien . Ja kaikki toimii loistavasti .
Kiitos Hobby Linna , loistava palvelu .
Ja iso kiitos aktiivisesta auttamisesta . Kaikki kokeiltiin mutta lopputulema oli ei toimi
Syy ( ei tiedä)
-
Pääasiahan on että pääsee rojuilla ilmaan :)
-
Ja vehkeet toimii...
-
Sait sitten viimein kunnon Futten eikä mitään budjetti laitetta.
-
No katoitko sä niitä servomonitoreja sitte ollenkaan? :D jos vika tosiaan oli mankassa ni se olis selvinny heti niitä kattomalla. Mankan potikkavika ni molemmat monitorit olis nykiny. Mankan softa/muu hardisvika ni vaan koneen puolen monitori olis nykiny.
Hyvä että tuli kuitenki kuntoon ja onhan sulla nyt paljon paremman protokollan radiokin.
Vaihdoit kai myös fasst vastarin paikalleen?
-
Nyt vaan laitat vielä virtasensorit joka kopuun niin ei tartte käyttää mitään turhia timereitä. Mankka ilmoittaa kun oot purkanut esim. 80% akusta. :)
Ijalle vaan viestiä että tarttet x määrän niitä ;D http://www.jauho.fi/home
-
Nyt vaan laitat vielä virtasensorit joka kopuun niin ei tartte käyttää mitään turhia timereitä. Mankka ilmoittaa kun oot purkanut esim. 80% akusta. :)
Ijalle vaan viestiä että tarttet x määrän niitä ;D http://www.jauho.fi/home
Ja jännitemittaukset niin ei tarvi miettiä että onko akku täysi vaiko lennetty.
-
Ja jännitemittaukset niin ei tarvi miettiä että onko akku täysi vaiko lennetty.
Onneksi jänö mittauksiin ei tartte ostaa erikseen palikkaa. Saa ihan suoraan vastarista 70V asti :)
-
Ai ei tarvi palikkaa? EIks se tarvi sen spessujohdon? Vai onko siinä spessua vaan se mikki hiiren paskan kokonen liitin?
-
Juu koko setti vaihtui ... Vielä on se toinen kopu jossa sama juttu . Katsomme siitä sen servononitor. Jutun jota Tohtori sanoi , toki Viltsu varmaan osaa tuohon vastata , käsittääkseni se katsottiin ja mankka laitettiin itse ajelemaan servoja
-
Mankan servo monitorista ei nähnyt tosin nopeassa liikkeessä näyttö ei pysy ihan mukana :-) bavarianissa valitettavasti monitori tilassa servot eivät enään liiku tosin en nyt ole varma katsottiinko niin tarkkaan että olisi nähnyt pitää vielä katsoa siitä toisesta. Vaikuttaa kyllä joltain väylästä tulevalta häiriöltä mikä on liikaa gyrolle
-
Taitaa olla monitorointien näytteenottotaajuudet nii matalat ettei tollaset häröt jää näytölle ku tuurilla vaikka niitä oiski.
-
Ai ei tarvi palikkaa? EIks se tarvi sen spessujohdon? Vai onko siinä spessua vaan se mikki hiiren paskan kokonen liitin?
Liitin vain, ja virallisesti sulake. Pikkuvastarissa tulee mukana sovitin servoliittimeen. Omissa on johdot kierrätetty joistain mini koaksiaali ir koptereista.
-
Mankan servo monitorista ei nähnyt tosin nopeassa liikkeessä näyttö ei pysy ihan mukana :-) bavarianissa valitettavasti monitori tilassa servot eivät enään liiku tosin en nyt ole varma katsottiinko niin tarkkaan että olisi nähnyt pitää vielä katsoa siitä toisesta. Vaikuttaa kyllä joltain väylästä tulevalta häiriöltä mikä on liikaa gyrolle
Nyt vasta tuli mieleen, että tietokoneella ois nähny PPM signaalista nopeesti, kätevästi ja realiaikasesti ainaki jos kyse ois ollu potikoista...
-
Ainakin viallisesta spektrumin dx8 mankasta näki hyvin servomonitorista rikkinäisen rudderpotikan vaikka olikin äärimmäisen nopeita räpsyjä jotka käänti ihan pikkasen perää pitch liikutettaessa tietyn kohdan yli.
En tiedä onko futaban monitorointi sitte hitaampi. Voihan se ollakkin.
-
Vaikeelta tuntus uskoo että ois kahessa uudessa mankassa potikka vika vaikka onhan se mahollista. Varmaan semmosen potikkavian näkeeki monitoroinnista jos liukupinta on kulunu puhki osin.
Oiskohan vaan tuon bavarianin softassa joku epäsopivuus esim. 10 kanavaseen sbus bittivirtaan tahi jotain.
Pääasia että haja pääsee jo torppaamaan koppelonsa :D
-
Kahessa?
E.mä kyllä kans veikkaan jotain tollasta yhteensopivuusjuttua.
Olishan sen voinu myös erillisjohdottaa kokeeksi.
-
Joo kahessa. Hajabusan kaverilla 380:sessa ja sitte ite tirehtöörin kopteris. Näin oon ainaki ymmärtäny.
Koitinhan mä pari kertaa ehottaa analogia signaalilla testausta.
Edit: Mutta olihan tuo fiksuin ratkasu. Ei tarvi ihan heti päivitellä enää ratiota. Tietty vähä hintavampi kokeilu, ellei ois tullu kuntoon.
-
Juu kahdessa , ja siis molemmat toimi täysin normisti devolla
Molemmat ostettiin futaba j10 kahdesta eri liikkeestä
Ja molemmilla heti sama vika .
Ja Kimin 380 tuo vika pudotti kopterin ekalla akulla:)
Ja molemmissa kopuissa eri bavarian ja siis futten vanha 8 ja futten SG 14
Toimii täysin näissä setupissa ... Eli tuo 10j tuottaa tiedonsiirtoa eri tavoin kun nuo muuta mankka/ vastari parit ..
Hobby linna lähettää tuon vehkeen Futtelle takaisin toivottavasti kuullaan syy
Onko kellään täällä kopterissa tuota J 10 käytössä ..?
-
Juu kahdessa , ja siis molemmat toimi täysin normisti devolla
Molemmat ostettiin futaba j10 kahdesta eri liikkeestä
Ja molemmilla heti sama vika .
Ja Kimin 380 tuo vika pudotti kopterin ekalla akulla:)
Ja molemmissa kopuissa eri bavarian ja siis futten vanha 8 ja futten SG 14
Toimii täysin näissä setupissa ... Eli tuo 10j tuottaa tiedonsiirtoa eri tavoin kun nuo muuta mankka/ vastari parit ..
Hobby linna lähettää tuon vehkeen Futtelle takaisin toivottavasti kuullaan syy
Onko kellään täällä kopterissa tuota J 10 käytössä ..?
Kumppiksella mun mielestä on T10J ja gyrona aito kbar.
Veikkaampa, että Futtesta tuo oire ei johdu, vaan Bavarianista.
Jos kiinnostaa niin voin käyttää sen toisen mankan ja vastarin kiinni tietokoneessa ja kattoo tuleeko PPM:ään tai sbus signaaliin häiriötä, tai epäloogisia piikkejä. Tod.näk ei tuu.
-
Olisihan se mielenkiintoista saada tietoa mistä voisi johtua. Olen samaa mieltä ettei tuo voi olla kovin yleinen ongelma koska olisi muuten netti pullollaan tekstiä asiasta. Voi hyvin johtua jostain Bavarianin ja futten vastarin tiedonsiirto ongelmasta. Pää asia että kopterit lentää mahdollisimman paljon :-) ja onhan tuo 14sg huomattavasti loogisempi käyttää.
-
Ja mikä tärkeintä varsinkin noita isoja lentäessä se käyttää kunnon fasst protokollaa eikä tota fhss joka on vissiin suunniteltu puistovastareita silmälläpitäen
-
Mulla oli alkuun t8 fhss mankka ja siinä ei ollut minkäänlaisia ongelmia vaikka lensin sillä multiakin aika kaukana. Telemetrian takia tuli sg14, eikä sinällään ole ollut ongelmia. Fhss tosin ei ole käytössä kuin simulaattorissa ja kuvaus multissa.
Tapatalk
-
En usko että siinä ongelmia onkaan. Se on vaan suunniteltu astetta kesympiin vehkeisiin.
Itse ainakin haluan pelata radiojutuissa varmanpäälle ku on ollu tota huonoa tuuria erään merkin kanssa.
-
Bavarianin vastaus
I only can tell that there was an issue with the receivers for the T10J. After a while, new receivers came out and no more trouble was reported.
I must admit that I am not 100% sure if it was resulting in the same issue that you are facing, but yes, there was some issues with that radio. Not on regards to our system though, but in general.
I also heard from a few out there that getting a brand new Rx of the same type as delivered with their T10J when it was first available solved any issue.
Sorry, but that is all I can tell. Do not know more
bavarianDEMON Intelligent RC Systems
Fon +49 (0)8142 - 44 88 - 188
Fax +49 (0)8142 - 44 88 - 288
Mobile +49 (0)160 - 478 5008
joe@bavarianDEMON.com | www.bavarianDEMON.com
A division of
CAPTRON Electronic GmbH | Johann-G.-Gutenberg-Str. 7 | 82140 Olching | Germany
-
Aika ympäripyöreä vastaus mutta selittäis kyllä kivasti.
Kyllähän se radioiden kuningaskin voi tyriä.
-
Vastaavan sain suullisesti Sabilta ku oltiin siellä
-
Pakko parantaa näkyvyyttä tummaa taivasta vastaan en nää
Kopun asentoa
-
Suht sama linja ,veitsellä freehandina
-
Tohon vielä non-carbonin tail boom?
http://www.goblin-helicopter.com/shop/product_info.php?cPath=99_132&products_id=23624
-
Siisti päivä takana , 14 akkua ainakin +26 tyyni
Alkaa kulkee , silmukat ajettu .. Siistiiii
-
Koput ruokinta-aikaan paikalla
-
Surr ja uups ja pörrrr
Kohta tulee pikkuveli tolle 570 KSE ja sekin tulee fleettiin
-
Surr ja uups ja pörrrr
Toivottavasti ei pam räks ja poks 8)
Nitron äänet ne sentään on jotain: ännän-nännän-nännän-ään-ään-äääääää... :D
Tämä oli alkukevennys tälle päivälle.
-
Flipit ja väärinpäin leijut ohjelmassa , viimeisen viikon aikan on tullu kehitystä enemmän kuin koko vuonna :)
-
Hienoa! :)
Kannattaa kans simussa reenailla säännöllisesti. Tosi hyvä tapa reenata orientaatiota simussa on pyörittää hitaasti kopteria ja koittaa pitää se paikoillaan. Reenaa molemmat pyörimissuunnat. Nextissä esim pyörität 700 kopua siellä koriskentällä yhdessä kohtaa. Oikein päin tämä varmaan jo onnistuu, mutta inverttinä vaati ainakin minulla pari kuukautta päivittäistä reenaamista. Vartti päivässä riittää hyvin.
Kun toi on selkäytimessä, niin kopterin ohjaus missä tahansa orientaatiossa/asennossa pitäisi ainakin useimmiten onnistua alitajuisesti oikein.
-
Kannattaa kans simussa reenailla säännöllisesti. Tosi hyvä tapa reenata orientaatiota simussa on pyörittää hitaasti kopteria ja koittaa pitää se paikoillaan. Reenaa molemmat pyörimissuunnat.
Tätä liikettä minä kanssa neuvoin tekemään.
Sehän oli aikanaan syysleirillä järjestetyssä 3D-poppiksessa yksi arvosteltava liike, 2 sekuntia minimi per kierros.
Aloittaa simussa, jos kentällä tuntuu liian isolta riskiltä. Ja sitten vaan toistoa miljoonittain jääräpäisesti.
Highly recommended by Iron_man and Pekka.
Ilman muuta muutakin kannattaa tehdä, ettei ole liian puuduttavaa.
-
Itse tuossa huomasin kesällä että peruuttaminen aukesi ihan yhtäkkiä, muuttui täysin osaamattomasta liikkeestä hyvin nopeasti hyvin hallittuun liikkeeseen. Inverttitaivaslentoa olen treenannut jo alkukeväästä asti ja se ei vaan mitenkään tahdo muuttua luontevaksi. Sitten huomasin että tuo paikallaan hitaasti pirottaminen onnistuu oikeinpäin vallan mainiosti mutta inverttinä paljon huonommin. Eli tästä päättelin että tuo inverttinä leijutus hitaasti pirottaen pitää ottaa haltuun simussa ihan kunnolla, ennen ei lähde inverttitaivaslento aukeamaan kunnolla, ja ennen sitä ei liene kannata peruuttelua inverttinä lähtä kokeilemaan.
-
Loistosettiä ja pikku torppi :)
-
Goblin Urukay comp kasaus alkaa tänään :)
Servot , tietty BK
Nuppiin DS 7002
Perään DS 7006
-
Törkeän sairaan hieno
-
3d harjoittelu johtaa malliin jr speed :)
-
Toihan on hieno ;)
-
Uusia vehkeitä fleettiin
Tuo pikku 380 KSE on kyl aivan mieletön vekotin
500 sport , ei oo saanu juurikaan lentoaikaa.
Josko tänään olisi sen aika , jos myrsky laantuu
-
Vähän uutta lookkia
-
Toimii. Kävikö dippauksessa vai?
-
Nyt täytyy myöntää, jotta on tyylikäs mankka.
-
Entäs sitte kun kopterin väri vaihtuu? :D
-
Entäs sitte kun kopterin väri vaihtuu? :D
Tareqillaki on mankka per kopu ;)
-
Tareqillaki on mankka per kopu ;)
No niimpä tietenki, kuinkas muutenkaan :D
-
Ajateltu juttu :)
-
Ite suunniteltu ja lähetetty ninja wraps
Löytyy facesta ,, edullista yksilöintiä
Tekevät tosi makeita juttuja , haittana on pitkät jonot
Mutta hieman malttia niin saat sitä mitä haluat
Vbar ja jeti on helpoimmat ,, duunaa
-
Jetiin on kans toi pimpyourjeti. Ja Jeti o melko helppo, suora levy jossa pari reikää :)
Noi o komeita :)
-
Onneksi fraupner on sen verran mageen näkönen, ettei pimppailua tarvi.
-
onko raupnerissa kertakaikkiaan mitään huonoa!? ;D
-
onko raupnerissa kertakaikkiaan mitään huonoa!? ;D
Vain radiotorpit :-X
-
Konna jos todistaa edes yhdenkin, niin tajoon bissen :D.
Toni: Eipä oo eteen tullut. Olen tyytyväinen
-
Tänään muutama akku
-
Kirkas aurinko siä eteläs ;D
-
Nyt on nätti kuva. Harvoin näkee kustomi canopyjä niin monet kuvat yksitoikkosia. Mut tää on hyvä.
-
Kyl täytyy näin harrastajan näkövinkkelustä sanoo et
On nii. Vaan toi 500 koko jotenkin vaan hyvä.
Helppo roudaa , ison fiilis .. Suht edullinen
500 sport ja 700 KSE on kyl mun henkilökohtaiset suosikit
-
Kyl täytyy näin harrastajan näkövinkkelustä sanoo et
On nii. Vaan toi 500 koko jotenkin vaan hyvä.
Helppo roudaa , ison fiilis .. Suht edullinen
Kyl se vaan niin on. 700 tulee mukaan jo vähän jännäfiilistä ku torppi maksaa paljon.
Itekkin kyl viel hankin tollasen mihin menee 425~500 lapaset. 550 allu on aavistuksen isompi kuin esim goblin 500 ja 500 allu taas vähän pienempi. G500 vissiin niukinnaukin lnetää samoilla akuilla kuin 700 parina jos sabin sivuja on uskominen.
-
Itsellä on 500 6s 3700 ja 4000
5000 on musta ihan liian painava 500 ..
Toi 700 3 lapaisena on jotenkin mukavampi treenaa 3 D juttuja
Ja niinkuin sanoit äijä momentti on isompi :)
-
Uutta sähkösetuppia uuteen Goblin Urukay Carbon comppiin
-
Olipa huippupäivä kentällä ,, kiitos Markku kuvista
-
Hyvää pääsiäistä
-
Paljon lentoja viime sunnuntaina 3 kopterilla 24akun verran
Törkeen hieno päivä ( 3d räpellystä ja paljon oho tilanteita )
-
Loisto jengillä taas kentällä , mieletön sää
Jopa huppari riitti , Markku räpsi taas
-
Tästä se lähtee goblin Thunder
-
Sähkö setup , X -nova , Mks , bavaria, Hobbywing 130
-
Mikä Xnova toi on, ei saa kuvan teksteistä selvää.
-
Hobbywing 130A V4 on ,tehty paikat sille valmiiksi
-
Timo 4030 560 KV
-
On niin kiva lennellä näillä , suosikki vaihtuu joka päivä :)
-
Uups .....
-
2 Tuntia 3 ukkoa tota etsi ämmän ryteiköstä
18.00 se löytyi koko perä aivan soseena , nyt taas kunnossa:)
-
570 KSE alkaa olee , muutama johdon lyhennys ja sit
Alkais olee, kuume hieman hidastaa :)
-
Goblin 420 sport
Muutamia lentoja takana , Hauska laite
-
Ilmassa hyvä näkyvyys
-
Joo, näyttää hyvältä vaikka on niin tumma perussävy.
-
Varmaan magee koppu ja hyä koko. Tää keltainen puomi mikä mulla on 380KSE on aika huono talven harmaassa sääsä. Täällä ylhäällä ei enää aurinkoo näy paljoo.
-
Akut latautuu , ja kentälle 11 aikaan
-
Comet saa hieman TEHOA
-
On se melkoinen laite , joka lennolla pelottaa :)
-
On siisti laite tämä Comet
-
Mini - Comet .. ihan pelkkää kivaa :)
Ja lentää kuin unelma :)
-
Uutta Suomi linjaa , white Thunder, maalaus Cossu
-
Komee on. Hyvät värit, näkyy varmaan hyvin taivaalla?
-
Joutui radion vaihtaa sävyihin sopivaksi :)
-
100 vuotiaan suomen kunniaksi
-
Pikku torppi , siinä meni 700 KSE sentin paloiksi
-
Pitkän harkinnan jälkeen , olihan se uusi 3 lapa tehtävä.
700 sportin pohjaan tuo rakentuu .
Mielenkiintoista on nähdä ero ison ja pienen rungon välillä
Thunderin ja compin ero on kuitenkin noin 3 cm joka on paljon
Kovasti kehui Stacy että thunderin pohjassa 3 lapa on jees
Ja näyttää Bossion myös sillä veivaavan
-
Pikku torppi , siinä meni 700 KSE sentin paloiksi
Ei kiva. Eikä ollu Wilikinkään tonttaus kiva. :(
Hyvä, jos jengi pystyy suhtautumaan omiin torppeihin huumorilla, itellä huumorintaju pettää tonttausten kanssa aika aikaisessa vaiheessa. Joku pikkukopteri, jonka saa kentällä saman tien koljattua, on eri juttu.
-
Ei kiva. Eikä ollu Wilikinkään tonttaus kiva. :(
Hyvä, jos jengi pystyy suhtautumaan omiin torppeihin huumorilla, itellä huumorintaju pettää tonttausten kanssa aika aikaisessa vaiheessa. Joku pikkukopteri, jonka saa kentällä saman tien koljattua, on eri juttu.
Muutama laatikollinen kopterikittejä komerossa, niin ei se niin hirveästi harmita.. :D
-
Uutta noparia 200A scorpioonia
-
mitä tossa kulmassa on? Tinaa vai alupursketta? :o
-
Jotain pakkauksen pehmuste töhnää ,
-
Soma on. Noi kuin konkat törröttää ikävästi.