Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Jyri - 16 Syyskuu, 2008, 02:11:58

Otsikko: TRex 450 SE V2: Samalla moottorilla 3S ja 4S setupit?
Kirjoitti: Jyri - 16 Syyskuu, 2008, 02:11:58
Tuli sitten huomattua että Scorpionin moottorista (2221-8 v2 kv3595) on laakerit menossa (tyyppivika), nyt pitäisi vaan jostain löytää uudet laakerit ja samalla tietysti mielessä on käynyt varamoottorin tilaaminen ja hiukan on ruvennnut houkuttamaan Scorpionin 2221-10 joka on kv3000 mosa. Ajattelin että sillä voisi lentää sekä 3S että 4S konfiguraatioilla. nupille saisi meinaan kiekkoja seuraavsti:
80% teho
3S 15t pinion 2664 rpm
4S 13t pinion 3078 rpm
Eli vaikuttaisi siltä että siinä olisi ihan kivasti kasvunvaraa kevyestä leijuttelusta ja ff lentelystä kovempaankin 3D vääntöön, tiedä sitten taitaisi saada lisää lentoaikaakin tuolla ???

Eli kun haluaisi lisää potkua niin ei muuta kuin 13t pinioni ja 4S akut ja menoksi!

Onko jollakin kokemusta miten hyvin moinen mahtaisi toimia?
Otsikko: Vs: TRex 450 SE V2: Samalla moottorilla 3S ja 4S setupit?
Kirjoitti: mnentwig - 16 Syyskuu, 2008, 08:11:52
I have two identical Neu motors in my two 450ies (don't ask me for the exact type, though).
One runs on 3s, 13 teeth, the other one on 4s 11 teeth. I got fed up with tuning throttle curves and set it now to 100 % flat... much better  ;D
Surprisingly, flight time is almost equal on 2200 mAh, about 6:40.

Otsikko: Vs: TRex 450 SE V2: Samalla moottorilla 3S ja 4S setupit?
Kirjoitti: Jyri - 16 Syyskuu, 2008, 08:25:43
Kuulostaa hieman siltä että sinulla olisi Neu 1107H/2Y joka on kv3300 moottori, outoa on se että jos ajat molempia 100% flat niin headspeed ei voi olla sama noilla kahdella setillä.
Tein pikku laskelmat ja alla tulos:
Neu 1107H/2Y kv3300
3S 13t 100% = 3175
4S 11t 100% = 3582

Voisiko olla sinun setup, kuulostaa kyllä aika hurjata tuo lähemmäs 3600 headspeed? Luuletko että sinulla on suunnilleen tuollainen ero kierroksissa. Katsoin että samat varoitukset laakereiden kestävyydestä on NeuMotorsin sivuilla kuin Scorpioneilla, eli lienee vaan niin ett älaakerit on koptereissa aika kovilla.
Onko Neu moottoreita saatavilla jostakin Euroopasta, nopeasti Googlettamalla en löytänyt?
Otsikko: Vs: TRex 450 SE V2: Samalla moottorilla 3S ja 4S setupit?
Kirjoitti: mnentwig - 16 Syyskuu, 2008, 08:37:24
Kuulostaa hieman siltä että sinulla olisi Neu 1107H/2Y joka on kv3300 moottori, outoa on se että jos ajat molempia 100% flat niin headspeed ei voi olla sama noilla kahdella setillä.
Tein pikku laskelmat ja alla tulos:
Neu 1107H/2Y kv3300
3S 13t 100% = 3175
4S 11t 100% = 3582

Voisiko olla sinun setup, kuulostaa kyllä aika hurjata tuo lähemmäs 3600 headspeed? Luuletko että sinulla on suunnilleen tuollainen ero kierroksissa. Katsoin että samat varoitukset laakereiden kestävyydestä on NeuMotorsin sivuilla kuin Scorpioneilla, eli lienee vaan niin ett älaakerit on koptereissa aika kovilla.
Onko Neu moottoreita saatavilla jostakin Euroopasta, nopeasti Googlettamalla en löytänyt?
Yep, it's a wild little thing... 1107/2Y on 3s and 1107H/2Y (with fan) on 4s.
Well, they tell us to check the bearings every couple of flights, I guess that's normal.
The headspeed is indeed different, but 3000 isn't that bad either.
No European distributor, sorry. But no problems with bearings, either, after maybe 300 flights on 4s.
Otsikko: Vs: TRex 450 SE V2: Samalla moottorilla 3S ja 4S setupit?
Kirjoitti: Jyri - 16 Syyskuu, 2008, 13:04:47
Oletko voidellut laakereita, kuinka usein ja millä?
Otsikko: Vs: TRex 450 SE V2: Samalla moottorilla 3S ja 4S setupit?
Kirjoitti: mnentwig - 16 Syyskuu, 2008, 14:56:09
nope, never had problems with them.
Otsikko: Vs: TRex 450 SE V2: Samalla moottorilla 3S ja 4S setupit?
Kirjoitti: Jyri - 16 Syyskuu, 2008, 15:28:46
Ok, no nyt alkaa tulla konkreettisia syitä miksi maksaa tuplahinta Neusta....pitää laittaa harkintaan. Onko muuten tietoa onko niitä jossakin varastossa vai ovatko tilaustavaraa aina?