Kopterit.net
Tekniikka => Sähkömoottorit, noparit, akut, laturit ja becit => Aiheen aloitti: -DaMulQ- - 15 Syyskuu, 2008, 21:40:48
-
Elikkäs,
olen kuullut että moteille tekisi hyvää alussa käyttää niitä vesilasissa pienillä kierroksilla jokunen tovi.
Pitääkö paikkansa, mitä tällä toimenpiteellä saavutetaan?
VR
Edittiä: Elikkäs nimenomaan harjallisilla moteilla..
-
Hiilet kuluu hyvin muotoonsa, en kyl itte ole ikinä ajanut sisäännoita, tosin enpä ole paljoa harjallisia käyttänyt ::)
-
Kyllä minä silloin ennenmuinoin kun tuli autopuolella käytettyä noita harjallisia, niin juurikin tein siten että ajoin yhden AA kennon loppuun vesilasissa (370 luokan mottoreita ja pienempiä). En ikinä tehnyt sen tarkempia testejä tuolla saavutettavasta hyödystä, mutta mutuna ainakin tuli sellainen fiilis että moottorit olivat hiljaisempia tuon operaation jälkeen.
-
Ookkei, elikkä täytyypä laitttaa uudet motit lasiin pyörimään ennen asennusta :)
-
itelläni oli joskus muinoin HoneyBee, pari kertaa kerkesin lennellä ja päätin kokeilla tuota vesilasi juttua.. noh, kone vesilasiin ja annoin siellä hiljalleen pöristä 5minuuttia. mielestäni kone kävi tasaisemmin operaation jälkeen.. vai kuvittelenko? :D
-
Et kuvittele,silloin vanhaanaikaan jokainen alan harrastaja ajoi mottinsa vesilasissa.
Saa hiilet sopimaan paremmin kollektoriin.
Tulee tehoa ja käyttöikää lisää huomattavasti.
-
Itse olen saanu elvytettyä yhden moottorin vesilasissa :)