Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Beam => Aiheen aloitti: Hayabusa - 26 Maaliskuu, 2015, 08:23:18
-
Paketti purettu ja kopteri kasassa , sähköjen kiinnitystä vailla.
Yleisvaikutelma ( vertaan goblin ja walkerat)
Osat työstöltään hyvät , alupalikat loistavat ja eloksointi moitteeton
Osien sopivuus täydellinen , ei ainoatakaan kohtaa josta joutuu työstämään
( ei ku olipa canopy joutui hieman näyttää dremeliä)
Nuppi ja perä niin toleransseissaan kuin vaan voi olla , laadukkain vekotin näistä koptereista jota olen kasannut
Huomenna pitäisi päästä ilmaan :)
-
Sellainen
-
Sivulta
-
Perä
-
Mukava että porukka alkaa tekemään näitä kasauskertomuksia erilaisista laitteista. Ei tartte kaikkien keksiä ruutia uudestaan.
Perän pulley näyttää aika pieneltä. Onko hihnassa jotenkin erikoisen isot hampaat?
Näitä ei kauheasti suomessa taida olla (beameja yleensä)
Samilla on eastsidessa 600 kokonen ja onhan toi tuntunu hyvin ilmassa pysyvän mitä nyt alkuun oli owb ongelmia.
-
Taitaa noita ovb ongelmia on vähän kaikilla, paitsi alulla. Toi on toivan näköinen. Otahan pätkää testilennosta
-
Perän pulley on pieni, kun on tehty mahdollisimman kevyeksi ja on yhtä osaa. Ei tarvitse silloin erillisiä rullia. Tuossa kuvaa ilman belttiä:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/tail-houging-e4se-p-3817.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/tail-houging-e4se-p-3817.html)
Tuosta 600:sta (siis E6 Avantgarde) on tullut V2 malli, joka meilläkin on ja siinä on uusi OWB (One way bearing) ja paljon muutakin uutta, eli sen ongelmat on jo fiksattu :)
Tuossa vähän kuvia uudesta mallista:
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=658876 (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=658876)
-
Perän pulley näyttää aika pieneltä. Onko hihnassa jotenkin erikoisen isot hampaat?
Tottahan se on, että ainakin näin vaihtelevien lämpötilojen aikoina tossa perä luistaa mun kopuista (kaikki aktiivikäytössä olevat hihnavetoisia) helpoiten ja remmin riittävän kireyden kanssa saa olla jonkun verran tarkkana, ellei sitten ota satunnaisia perän pettämisiä mukavana lisähaasteena. ;D
-
Hihnan hammastus on iso jos vertaan gobliniin tai valkeraan
-
On joo aika ison näkönen hammastus. Hyvä niin.
-
Valmis , sähköt mentiin halvalla eli siirsin noparin ,gyron , peräservon ja moottorin walkerasta ja nuppiservot vaihdoin nexus pro servoihin ..
Katsotaan kuin toimii
-
Hieno nuppi ja swas
-
Diggaan kovasti, noi täyskoppaset on aika raskaan näkösii ja toi on tollanen kivan sporttinen. Näyttää laadukkaalta.
-
Makee saundi ku on derlin ratas , ensimmäiset akut lennetty
Ja erittäin positiivinen kokemus
-
Eikös tämä ketju kuuluisi tuonne kopterivalmistajat osioon?
-
Mihin sinne :)
-
Mihin sinne :)
fixededed
-
Tämä kopteri on siis hyvin laadukas tekele , osien sopivuus on just eikä melkein , suht selkeät ohjeet , erityishuomio ohjeissa pienellä painetut lauseet lukitteen käyttämiseksi , perä kokonaisuudessaan tehtaalla kasattu mutta lukitteet puuttuu , esikasauksessa on käytetty voimaa joten ruuvit on suht kovaa kiinni mutta siis ilman lukitetta , .
Pääakselin nupin ja rattaan kiinnityksessä on paketissa mukana ruuvi ja ohut mutteri, nuo mutterit vaihdoin jo nyloc muttereihin ,,mielestäni hieman pliisu mutteri kohtaan joka pyörii kovin lujaa.
Elevator servo on myös kiinni kahdella ruuvilla jossa liian pitkä pultti johon myös tulee tuollainen ohut mutteri . Vaihada pultit lyhyempään tai katkaise . Osuus hihnaan jos hihna syystä tai toisesta löystyy.
Paketissa on hyvät ohjeet välityksistä eri moottoreiden kv lukujen mukaan .
Samoin peräakselissa ei ole ns flatti kohtaa johon matoruuvi kiinnittää perä lapojen kiinnityspalikan
( mielestäni se flat alue tarvitaan ) eli sen siihen akseliinn tein
Pää lavat on erittäin tiukat , nuppiin , ja kokonaan valkoiset ( itse en pidä noista valkoisista lavoista)
Canopi sai myös parin millin verran dremeliä ei olisi mennyt paikoilleen , ilman dremeliä
Muita huomioita en löytänyt, nuppi ja perä on super smoot täysin klapiton , tiukka ja herkkä
Ja siis helppo upgreidaus walkerasta , samat sähköt kiinni ja ilmaan ( itse tosin vaihdoin nuppiservot)
-
Taas on beam ilmassa , pääakseli uusittu . Jännä ku niitä tulee varaosana 3 kpl
Pussissa , ja leparia 2 pussissa, kätevää
-
Heh. Se on hassu juttu kun noissa "premium" kopuissa ostetaan 1 lepari kerralla ja rekkula laittaa 3 samalla hinnalla... En moiti allua millään tapaa 2 kpl on omassa fleetissä.
-
Näissä po vehkeissä :) siis tulee yhdessä pussissa 3 pää akselia ja 2 leparia
Ja hinta oli jotai 15 eemeliä
-
Mikäs tähän kopuun olis passeli perä servo jos pistäis itellekkin tollasen?
Niin jos vielä verticalista löytys kun luonnollisesti sieltä tilattas!
-
Mikäs tähän kopuun olis passeli perä servo jos pistäis itellekkin tollasen?
Niin jos vielä verticalista löytys kun luonnollisesti sieltä tilattas!
Nexus DSW416 tai DSW417, 416 on paljon voimakkaampi ja sopii myös 500 kokoluokkaan.
http://www.verticalhobby.com/kauppa/digital-201-servo-metallirattailladsw417mg-p-3849.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/digital-201-servo-metallirattailladsw417mg-p-3849.html)
http://www.verticalhobby.com/kauppa/digital-248-servo-metallirattailla-corelessdsw416mg-p-1974.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/digital-248-servo-metallirattailla-corelessdsw416mg-p-1974.html)
-
No nyt se beami tuli ajettuu tonttiin ja tarvis varaosia mutta kun katellut niitä verticalista niin samoja osia on useempia eri vaihtoehtoja. Kitin mukana tullut kasausvihkonen on mielestäni aika surkee kun siinä ei ole osanumeroita osille niin löytyskö netin syövereistä sille SE versiolle mitään manuskaa josta vois katella niitä numeroita, ei tarvis tilailla summamutikassa osia. Sille kärpäslätkäversiolle kyllä löytyy manuskat jossa jopa osanumerot.
(olis sittenkin pitänny hommata se koplini >:( )
-
SE malliin siis aina ensijaisesti SE osat, ne löytyy vaikka hakusanalla E4SE
http://www.verticalhobby.com/kauppa/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=e4se&sort=3a&page=1 (http://www.verticalhobby.com/kauppa/advanced_search_result.php?search_in_description=1&keywords=e4se&sort=3a&page=1)
Joitain osia on siis erikseen Standard, Pro, Advanced ja SE mallille. Nuo ensimmäiset oli siis niitä lätkällisiä malleja. Mutta kaikissa osissa pitäisi lukea mille mallille ovat.
Muut osat sitten käykin kaikkiin malleihin.
-
Okei.
Tottunnut vaan siihen että kun on kopukan ajanut atomeiksi niin on voinut räjäytyskuvasta kattoo osanumerot ja pistännyt tilaten uutta osaa.
Esim. Noi pääakselin laakerit, kokoa ei löydy räjäytyskuvista eikä netistä ihan helposti. Saanhan sen mitattua vanhasta mutta mitä se auttaa jos kattoo uutta ja ei ole kun joku numero joka ei kerro mitään kun ei ole sitä numeroo siinä räjäytyskuvassa.
Mutta muuten oon beamin laatuun todella tyytyväinen.
-
Esim. Noi pääakselin laakerit, kokoa ei löydy räjäytyskuvista eikä netistä ihan helposti.
Alemmalle laakeripukille mainittu MR115zz joka on siis 5x11x4 (http://www.avidrc.com/product/1/bearings/361/5x11x4-Metal-MR115ZZ-bearings.html (http://www.avidrc.com/product/1/bearings/361/5x11x4-Metal-MR115ZZ-bearings.html)). Lavanpitimen laakeri vastaavasti MR84zz eli 4x8x3 (http://www.avidrc.com/product/1/bearings/15/4x8x3-Metal-MR84ZZ-bearings.html (http://www.avidrc.com/product/1/bearings/15/4x8x3-Metal-MR84ZZ-bearings.html)).
Laakerit ovat bulkkitavaraa, ihan sama mistä niitä ostaa (paitsi ebaysta tms "halvalla"). Noi ovat hyvin yleiset koot 450-luokassa joten muiltakin merkeiltä löytyy.