Kopterit.net
Multikopterit => Moottorit, noparit ja akut => Aiheen aloitti: phuul - 13 Maaliskuu, 2015, 19:35:04
-
Mites teillä muilla on nuo moottorit lämmennyt lentojen yhteydessä?. Tänään tuli lennettyä 1 akullinen aurinkoisen päivän kunniaksi ja lennon jälkeen huomasin, että moottorit olivat lämmenneet huomattavan voisi jo sanoa, että kuumaksi. Onko normaalia vai tuliko aikanaan kiristeltyä akselit liian tiukkaan. Vaikka kiristin niin on silti hieman väljää. kopterilla lennetty varmaankin joku 25 akullista. Ei kai laakerit ihan siinä ajassa vielä hajoa.
kopterina toimii walkeran qr x350 pro
vielä sen verran, että kerran kyseisen lennon aikana laskeuduin ja kopteri rupesi vain välkyttämään vasenta merkkivaloa tosi nopeasti. jonka se lopetti noin 10 sekunnin kuluttua jonka jälkeen jatkoin lentoa. Jotain hämärää taitaa olla.
-
Tuskin mitään "vikaa" moottoreissa
Minullakin moottorit lämpenevät kuumiksi, ilmeisesti alitehoiset paskamoottorit ilman jäähdytystä tuossa kopterissa.
Itselläni on menossa laakerit moottoreista, Minkähänlaiset laakerit näissä mahdollisesti on ? (lattapäätyinen malli)
-
Kolmesta quadista kokemusta ja ei noi moottorit oikein koskaan lämpene. Speksattu silleen että moottorit ei yleensä ole äärirajoilla, lämpötila ulkona aina alle 30C, yhdellä quadilla on oikein lennettykin ja pari muuta ollut enemmän sellaista leijuttelua.
ESC:eissä joskus tuntunut jotain lämpöjä, mutta ei noikaan varsinaisesti koskaan oo ollu kuumia.
-
Mulla on tuon x350:sen (ei PRO) tekniikka siirrettynä isompaan runkoon joka on noin 100-150 grammaa raskaampi kuin tuo alkuperäinen muovirunko ja vaikka lähes koko lento mennään kaasu tapissa niin moottorit ovat heti laskeuduttua hädintuskin haaleat.