Kopterit.net

Multikopterit => Asetukset, säädöt ja vinkit => Aiheen aloitti: Perusmalli QRX-350 - 12 Helmikuu, 2015, 22:03:35

Otsikko: Banaaniliitin kannattaa erottaa toisistaan.
Kirjoitti: Perusmalli QRX-350 - 12 Helmikuu, 2015, 22:03:35
On muuten hyvin tiukka irrottaa lennon jälkeen, varsinkin jos on kädet vähänkin rasvassa tai kohmeessa. Yksitellen kiinnitettynä ja irroitettuna se on paljon helpompaa. Siihen päälle kun vielä sulattaa/lämmittää kutistesukan , niin ei ole niin liukas.

Lisäksi minä tein tähän omaan Walkera qrx-350(ei pro) reiät akun luukkuun, jotta johdot roikkuu ulkona. Kävi nimittäin niin, että kun tarkistin johtojen kuntoa, ne säikeet oli lähes poikki katkenneet, koska niillä ei tässä minun mallissa ole juurikaan tilaa olla normaalissa asennossa, vaan ne piti aina survoa  käsittämättömän pieneen tilaan. Pro-mallissa taitaa olla enemmän tilaa johdoille?

No sitten köyhän neuvo, jos jalat ovat liian lyhyet gimbaalille tai ylipäätään, varsinkin lumella eivät tahdo oikein riittää. Tein muovisesta polkupyörän pumpusta 5cm:n mittaiset pätkät ja liitin ne kaksipuolisella teipillä sisältä ja kuumaliimalla täytin ulkoapäin. Alapuolisen rei'än voi täyttää sitten jollain kevyellä aineella.
Pro-mallissahan tätäkään ongelmaa ei ole.
Nyt on maastossa ja lumessa selvästi parempi lähteä ja laskeutua. Ei ota kamera kiinni mihinkään. http://aijaa.com/9GnE83 (http://aijaa.com/9GnE83)
Otsikko: Vs: Banaaniliitin kannattaa erottaa toisistaan.
Kirjoitti: Hegu - 13 Helmikuu, 2015, 06:28:24
Kiitokset vinkeistä!
Yksi lisää listaan on kompassin asennuspaikka ja kosteussuojaus. Varsinkin lumen pöllytessä kompassi kastuu. Ajattelin dipata sen kumiin ja saada hiukan kosteussuojaa.
Otsikko: Vs: Banaaniliitin kannattaa erottaa toisistaan.
Kirjoitti: Perusmalli QRX-350 - 13 Helmikuu, 2015, 08:24:05
Mitä siinä tapahtuu, jos kompassi kastuu ja menee epäkuntoon ja oikosulkuun? Miten se vaikuttaa lentoon? Minäkin olen tuota miettinyt, että kovin altis se on siinä paljaana. Normaalilennossa tuskin mitään, mutta jos sattuu tarvitsemaan GPS-kotiintuloa, niin.......?
Otsikko: Vs: Banaaniliitin kannattaa erottaa toisistaan.
Kirjoitti: Hegu - 14 Helmikuu, 2015, 15:08:30
Mitä siinä tapahtuu, jos kompassi kastuu ja menee epäkuntoon ja oikosulkuun? Miten se vaikuttaa lentoon? Minäkin olen tuota miettinyt, että kovin altis se on siinä paljaana. Normaalilennossa tuskin mitään, mutta jos sattuu tarvitsemaan GPS-kotiintuloa, niin.......?

Mahdoton sanoa kokeilematta. Veikkaisin että kompassi on käytössä myös manuaalitilassa pitämässä nokkaa samassa suunnassa. Tuo toiminta riippuu koodaajan tekosista. Yleisesti nää vehkeet ei kestä yhdenkään anturin sekoilemista. Arduun olivat ottaneet ensiaskeleet vikasietoisempaan suuntaan, kun valvovat ainakin GPS signaalia suodattaen liian suuret heitot pois.

Kuis muuten tähän Walkeraan saa GPS tilan päälle? Olen kokeillut oikean ylänurkan kolmiasentoisella vivulla ja se ainakaan ei vaikuttanut mitään. Oikea vihreä lamppu vilkuttaa kuutta ja ylikin satelliittia.
Otsikko: Vs: Banaaniliitin kannattaa erottaa toisistaan.
Kirjoitti: Perusmalli QRX-350 - 18 Helmikuu, 2015, 10:26:54
Olipas hyvä kysymys?
Minun käsittääkseni se on päällä silloin, kun ne vihreät valot alkavat vilkkua oikealla puolella ja ne pitäsi olla niin, että 1 vilkutus + 4 = satelliittien määrä.
Sen parempaa tietoa ei minullakaan ole, olen kyllä törmännyt tuohon, että mitään kotiintuloa ei ole sitten tapahtunutkaan, vaikka katkaisin on juuri tuossa mainitsemassasi asennossa?
Tarkoitus olisi tässä keväällä lumien sulattua lähteä testaamaan juuri tuota ominaisuutta, että onko se hävinnyt kokonaan pois? Saattaahan se tietenkin olla, että muutaman torppauksen jälkeen jokin on mennyt rikki tässä itse laitteessa, mutta miksi se vihreä valo silloin vilkuttaa?
Sen tiedän, että tämä ilmiö on olllut muillakin, ettei se suinkaan mikään 100% idioottivarma ole! Varmaan ympäristökin vaikuttaa siihen.
Otsikko: Vs: Banaaniliitin kannattaa erottaa toisistaan.
Kirjoitti: Hegu - 18 Helmikuu, 2015, 10:31:02
Olipas hyvä kysymys?
Minun käsittääkseni se on päällä silloin, kun ne vihreät valot alkavat vilkkua oikealla puolella ja ne pitäsi olla niin, että 1 vilkutus + 4 = satelliittien määrä.
Sen parempaa tietoa ei minullakaan ole, olen kyllä törmännyt tuohon, että mitään kotiintuloa ei ole sitten tapahtunutkaan, vaikka katkaisin on juuri tuossa mainitsemassasi asennossa?
Tarkoitus olisi tässä keväällä lumien sulattua lähteä testaamaan juuri tuota ominaisuutta, että onko se hävinnyt kokonaan pois? Saattaahan se tietenkin olla, että muutaman torppauksen jälkeen jokin on mennyt rikki tässä itse laitteessa, mutta miksi se vihreä valo silloin vilkuttaa?
Sen tiedän, että tämä ilmiö on olllut muillakin, ettei se suinkaan mikään 100% idioottivarma ole! Varmaan ympäristökin vaikuttaa siihen.

Mun mielestä oikean puolen vilkutus kertoo satelliittien lukumäärän. GPS tilassa ton pitäis parkkeerata siihen kohtaan missä ohjaus lopetetaan ja kotiinpaluussa laskeutua lähtöpaikkaan. Täällä ainakin tuuli vie vaikka vivut olisi kuten ohjeessa on. Pitänee Googlata lisää.