Kopterit.net
Multikopterit => Rungot => Aiheen aloitti: Mika Lukumies - 10 Joulukuu, 2014, 17:24:46
-
No niin, nyt pukkaa Antiltakin comboa. :) http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-quadcopter-combo-pure-carbon-fiber-frame-p-4576.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-quadcopter-combo-pure-carbon-fiber-frame-p-4576.html)
Runkona on ilmeisesti täysin hiilikuituinen eli tämä? http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-full-carbon-fiber-mini-quadcopter-multicopter-frame-ki-p-4577.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-full-carbon-fiber-mini-quadcopter-multicopter-frame-ki-p-4577.html)
Vaiko sittenkin lasikuitu+hiilari? http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-carbon-fiber-mini-quadcopter-multicopter-frame-kit-p-4404.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-carbon-fiber-mini-quadcopter-multicopter-frame-kit-p-4404.html)
-
Ekassa linkissä lukee pure carbon fiber, eli täyttä hiilikuitua.
-
Kohta alkaa miniquadia pörräämään! Vielä kun omaani saisi fpv-vehkeet kyytiin. Antti voisi vähän selvennellä vielä tuotetietoja, tuleeko 2204 vai 1806 moottoreilla ja tosiaaan onko runko hybrid vai full carbon?
-
Hienoa kun alkaa täältäkin pukkaamaan minejä :D
-
Tuo malli on siis isommilla 2204 moottoreilla ja 6x3 hiilikuitupotkureilla ja on täyttä hiilikuitua.
On tulossa myös hieman kesympi ja edullisempi malli, joka on sitten 1806 2300 kv moottoreilla ja 5x3 hiilikuitupotkureilla. Tämä siis sama, kuin mitä meillä on ollut syyskuusta kittinä myynnissä (mutta moottorit, säätimet ja flight controller tulee mukana). Elektroniikka siis kuten tuossa suosituksissa ja tuo carbon lasikuitu hybridi:
http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-carbon-fiber-mini-quadcopter-multicopter-frame-kit-p-4404.html (http://www.verticalhobby.com/kauppa/st250-pro-carbon-fiber-mini-quadcopter-multicopter-frame-kit-p-4404.html)
Flight Controllereina kaikissa CC3D, jossa stabilointi ominaisuus (tai auto level), eli pelastaa aloittelijan, kun vain osaa päästää tikuista irti ;)
Flight controllereita on tulossa myös lisää, mm. APM.
-
Tuo vaikuttaa kivalta!
Mites tuo 4s? EMAX:in escit ei kestä kun 3s...
Jonas
-
Mahtaakohan tuo olla kovin ylipainoinen 2200mAh 3s akuilla? Entäs kun on fpv laitteet kyydissä? Ei huvittaisi hommata taas eri kokoisia akkuja kun noita on jo käytössä muissa lentävissä
-
Mahtaakohan tuo olla kovin ylipainoinen 2200mAh 3s akuilla? Entäs kun on fpv laitteet kyydissä? Ei huvittaisi hommata taas eri kokoisia akkuja kun noita on jo käytössä muissa lentävissä
Menee liian painavaksi ja vaikuttaa lentoon. Noi pienemmät akut on noin 10€/kpl HK:n eurooppa varastolta.
-
Menee liian painavaksi ja vaikuttaa lentoon. Noi pienemmät akut on noin 10€/kpl HK:n eurooppa varastolta.
Tuota vähän pelkäsinkin mutta kiitos vastauksesta. Ärsyttävää vaan jos täytyy joka vehkeessä olla eri kokoiset akut
-
Älähän nyt jufo höpäjä. Tucholta ottaa muutaman sopivan akun, niin eihän se näissä leikeissä missään tunnu... :)
-
Tuota vähän pelkäsinkin mutta kiitos vastauksesta. Ärsyttävää vaan jos täytyy joka vehkeessä olla eri kokoiset akut
Mut jufollahan lentää 500 logkin 2200mah 3s pakalla?? Vitsi vitsi ;D
-
Mut jufollahan lentää 500 logkin 2200mah 3s pakalla?? Vitsi vitsi ;D
Tota pitäis varmaan joskus koittaa, 6s:llä onkin niin pelottavan kovat kiekat nupissa ::)
-
Tota pitäis varmaan joskus koittaa, 6s:llä onkin niin pelottavan kovat kiekat nupissa ::)
Mökin taakse on mentävä joka kerta kun logo nousee ;D Hitto kuuluu vaan suhinaa. Niin sä et oo myöntänyt et 12s setuppi 6s akulla ;) ;D Eli 3s sopiva?
-
No ni, kohta pääsee metsään rällästelemään FPV:tä oikein kunnolla..Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt.. ;D
Runko vaikuttaa kestävältä ja jäykältä, moottoreista ensivaikutelma oli "Hellanlettas voi kun ne onkin pienet" :-* Ainakin omassa combossa moottorit on näppituntumalla laadukkaan oloiset, pyörii jouhevasti eikä ole välystä pysty/sivusuunnassa.
Jos viikonloppuna kerkeis tutustumaan CC3D:n sielunelämään ja sais sen jopa ilmaankin.
-
Helposti meni kasaan ja tuo softakin oli todella helppokäyttöinen. Wizardin ohjeiden mukaan vaan.. Meidän varastomies, joka on aika aloittelija multien kanssa pisti tuon nippuun ja lentokuntoon, softineen päivineen neljässä tunnissa (minä tosin autoin kolvaamaan ja vähän katsoin olkapään yli kun softaa viritteli).
-
Jep, tämä video on nyt muutaman kerran tullut katsottua ja vaikuttaa liian helpolta ollakseen totta. Taidan olla pessimisti..
http://vimeo.com/51501748 (http://vimeo.com/51501748)
-
Juu oli helppoa, ei kaveri katsonut ohjeita ollenkaan, vaan meni tuolla Wizardilla suoraan. Se sen piti kysyä minulta, että mikä ESC ohjaustaajuus on ja noiden Emax:in Simon K säätimien kanssa voi käyttää sitä nopeampaa Turbo PWM:ää.
Sitten vaan lentelemään, vaikka autohalliin ;)
https://www.youtube.com/watch?v=lQuEgVNAQhE (https://www.youtube.com/watch?v=lQuEgVNAQhE)
-
Voi hitsin kinkku! Nyt vaikuttaa siltä, että yksi nopari on rikki. Varovasti kaasua lisäämällä moottori lähtee pyörimään, mutta jos hiukankin nopeemmin lisää kaasua, niin moottori nytkähtää ja noparista kuuluu alku piipitykset. Kokeiltu toisellakin moottorilla ja sama juttu ajotuksia muutettu jne, mutta mikään ei auta.
Nooh, ei tässä vielä lentämään oliskaan päässy, mini USB piuha kadoksissa ja luulen että se on eukon jäljiltä, huomannu että äijällä menee kaikki aika harrastuksen parissa ja ostanu itelleen kuitenkin jonkun mini USB:llä ladattavan värinä vehkeen. ;D
-
Kylmäjuotos löydetty yhdestä johdosta, korjattu ja nyt tuntuu toimivan. Kasaus jatkuu. :)
-
No ni, ensimmäinen lento takana ja fiilis olis nyt sellanen, että isot joutaa myyntiin ja tästä lähin keskityn vaan näihin pienempiin. 8)
Lento tuntuma on paaljon mukavampi ja kiukkuisempi kuin isommilla. CC3D kortti vielä asentamatta, nyt lennettiin Dualskyn FC450 joka toimii varsin hienosti.
Jännityksellä odotan huomiseen miten CC3D muuttaa lento tuntumaa. :)
-
No niin, tää on taas tätä kun pitäis tietokone johonkin liittää niin heti alkaa ongelmat. ;D
Olen yrittänyt ohjelmoida CC3D korttia Openpilot ohjelmalla ja heti siinä alussa jossa pääsee katsomaan fc:n ja vastarin kuvan kytkennöistä, niin siinä ei mulla näy muuta kuin kaasukanava ja näin ollen ohjaimen kalibrointi ei myöskään onnistu. Oisko mitään ideoita mistä lähtisin vikaa hakemaan? Ohjaimessa ja vastarissa on kyllä kaikki asetukset kunnossa.
Edit: Se yksinäinen musta johto, niin pitäiskö se liittää johonkin kanavaan? Noissa videoissa ei siitä kyllä ollut mitään kuvaa/eikä kai juttuakaan..
-
Mikä vastari sinulle on tuossa kiinni ja laitoitko ne kaikki kanavat erikseen kiinni, vain PPM / S-bus liitännällä ? Ylimääräinen piuha lienee se lentotila/gyron herkkyys, se vain kanavaan 5 tai 6 ja sitten sopivaan kytkimeen radiosta.
-
Tuli mieleen, ettet vaan laittanut siis normaalisti kaikkia kanavia kiinni normivastarista cc3d:hen ja valinnut sitten yhdistystavaksi PPM ?. Silloin odottaa, että yhdessä kanavassa tulisi kaikkien signaali. Pitää siis valita silloin PWM.
-
Vastarina on FrSky 8 ch ACCST.
Laitoin nuo piuhat vastariin mitkä näkyy kuvassa paitsi mustan jätin kytkemättä ja yhdistystavaksi PPM luonnollisesti. ;D
Tänään löysin jonkun venäläisen videon joka väitti, että tuo yksittäinen musta johto olisi miinus..?
-
Problem solved :) Mutta älä luota venäläisiin, se musta on kuudes kanava.. Eli kutosen signaaliin, ei maahan.. Ei sillä kyllä oiken käyttöä ole, viidellä pärjää hyvin, joten voi jättää poiskin. Voi siihen laittaa vaikka lisää lentotiloja, mutta kolmiasentoisella kytkimellä saa tuohon yhteenkin jo kolme.
-
No nyt onnistui OP:lla kaikki jutut ja kopterikin tuntuu erittäin hyvältä lentää. :D Kiitos!
-
Mitenkäs on, kun netistä löytyy kahta eri noparin ja CC3D kytkentää.
Eli siis saako jokaisessa noparista tulevasta servojohdosta olla punainen johto paikallaan vai ei?
Yleensähän se menee niin, että vain yhdestä otetaan virrat ja muista irroitetaan punainen johto ja näin mullakin nyt on.
-
Mitenkäs on, kun netistä löytyy kahta eri noparin ja CC3D kytkentää.
Eli siis saako jokaisessa noparista tulevasta servojohdosta olla punainen johto paikallaan vai ei?
Yleensähän se menee niin, että vain yhdestä otetaan virrat ja muista irroitetaan punainen johto ja näin mullakin nyt on.
Riippuu minkälainen BEC noparissa on, jos linear niin ei niin väliä. Mutta jos switching niin sitten ei.
-
Riippuu minkälainen BEC noparissa on, jos linear niin ei niin väliä. Mutta jos switching niin sitten ei.
Ok, joo linearit ovat. Tattis.
-
Riippuu minkälainen BEC noparissa on, jos linear niin ei niin väliä. Mutta jos switching niin sitten ei.
Mistä tietää/tunnistaa onko BEC linear vai switching?
Esimerkiksi mulla on itselläni RCTimerin 12A SimonK ESCit ja niissä on BECit, mutta kun RCTimerin sivuilla ei sitä lukenut, niin mistä tunnistan kumpaa mallia noi on?
Tai ylipäätänsä jatkossakin jonkun toisen merkin ja mallin kohdalla, onko jotain mistä ton tunnistaa?
-
Mistä tietää/tunnistaa onko BEC linear vai switching?
Esimerkiksi mulla on itselläni RCTimerin 12A SimonK ESCit ja niissä on BECit, mutta kun RCTimerin sivuilla ei sitä lukenut, niin mistä tunnistan kumpaa mallia noi on?
Tai ylipäätänsä jatkossakin jonkun toisen merkin ja mallin kohdalla, onko jotain mistä ton tunnistaa?
Noi on linear. Kyllä sen infon löytää kun vähän kaivelee. Ja jos on epävarma, parempi laittaa varmuuden vuoksi vaan yhdestä tulemaan virta.
-
Joo, oli tuolla RCTimerinkin sivuilla minikombon sivulla joku näköjään kysynyt ja saanut vastauksen tuohon, mutta lähinnä mietin josko olisi ollut joku selkeä merkki tai muu vastaava, mistä sen olisi tunnistanut.
Tosin monestihan toi BEC onkin kutistesukan alla, joten hankala siitäkään mitään etsiä.
Mutta parempi tosiaan tehdä noin kuin neuvoit.
-
No johan onnistuu nykyään helposti minin säätäminen kun on noita valmiita pohjiakin jo olemassa. Laitoin QAV250 parametrit sisään ja nyt on tosi hyvän tuntuinen, ihan toista luokkaa kuin omat räpellykset. ;D