Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu sähkökoptereista => Aiheen aloitti: jmäkinen - 13 Lokakuu, 2014, 06:41:52
-
Elikkä pitäs saada apua polttiksesta sähköksi.mikä moottori ja nopeudensäädin ja akut??ja mistä kun itsellä ei ole mitään hajua ;) :Dkopteri on hirobo freya 90.
-
Tarvit moottoripukin ensin, esimerkiksi tämä setti
http://www.tmrf-shop.de/Silent-Power/Umbausatz-Eagle-Freya-OP1-OP2-ohne-Motor-Regler.htm?shop=tmrf&SessionId=&a=article&ProdNr=90-Freya-A&t=82&c=82&p=82 (http://www.tmrf-shop.de/Silent-Power/Umbausatz-Eagle-Freya-OP1-OP2-ohne-Motor-Regler.htm?shop=tmrf&SessionId=&a=article&ProdNr=90-Freya-A&t=82&c=82&p=82)
Säätimeksi Kontronik jive 80 hv riittää hyvin, moottori Kontronik Pyro pitkällä akselilla, kv 450, myös 520 saa välityksellä sopivaksi.
Akut esim Gens, 12 s ja kapasiteetti 5000-6000 Mah
Siinä yksi vaihtoehto.
-
Mieti vielä kannattaako. Konvertoin itse SDX:n sähkölle ja ainakin siinä on ollut vaikka mitä murhetta mm. http://www.kopterit.net/index.php?topic=23236.0. (http://www.kopterit.net/index.php?topic=23236.0.)
-
En lähtis vertaamaan sdx ja freyaa keskenään... Sdx muovirunko muovinuppi ja pienempi laite. Freya iso kopteri, runko suhteessa kokoon paljon vahvempi (eri käyttötarkoitukseen, freyassa ei keveys ole ollut suunnittelussa ykkösprioriteetti), freyassa varmaan vielä jäykkä metallinuppi. Pari freyaa muutettuna sähkölle oon nähnyt ja ovat toimineet oikein hyvin, täysin vakiona.
Tietenkin kasata pitää huolella ja alumiininen peräputki aika pakollinen juttu.
-
Joo. Tosin mulla on tossa sdx:ssä hirobon kaikki alukilkkeet mitä saa. Ex-perä, ssl nuppi, e3:sen swash jne..
-
Kiitos neuvoista ja nyt löytyi valmis settikin jo :)
-
Saakos muuten ton tmrf saksan sivun jotenki englannin kieliseks?
-
Kuinkahan äkkiä paketti tulee tuolta saksasta.?tilasin moottoripukan tuolta
Tmrf-shopista ja nyt on menny viikko ja kaks päivää.enkä saanu mitään seuranta koodia.?
-
Mulle on tullut noin viikossa paketit aina Rudiltä. Ei myöskään ole laittanut mitään seurantanumero.
-
Joo no se voipi olla jo huomenna ovella.ei vaa malttas oottaa ;)
-
Kyllä se paketti aamulla saapui.nopeesti tuli.moottori jo paikassa ja huomenna valmis:)
-
Kerro sitten miten toimi:)
-
Freya toiminnassa ja pelaa mahtavasti.!kyllä sähkö on kiva. :)
-
Tietenkin kasata pitää huolella ja alumiininen peräputki aika pakollinen juttu.
Juho,
Mielenkiinnosta... Mikä vitsi tuossa alumiinisessä peräputkessa vs hiilari on?
Ilkka
-
Omien kokemusten perusteella hiilariperäputki on alumiinista löysempi ja näin ollen herkempi tärinöille. Vakiomittaisilla peräputken tuilla(hiilikuituiset jos peräputkikin) perä lähtee tärisemään ylös-alas liikettä yli 1900 nuppikierroksilla. Vaikka kopteri olisi kasattu oikeasti hyvin.
Ongelman ratkaisu on joko pidennetyt peräputken tuet, noin 10-15cm alkuperäisiä pidemmät, tai yksinkertaisesti jäykkä alkuperäinen alumiiniputki.
Itsellä on käytössä Blackshark 3 kopat, jotka tekee hihnan säädöstä erittäin vaikeaa. Siksi hiilikuituinen peräputki on käytännössä välttämättömyys, kun alumiinin lämpölaajenemiskerroin on paljon suurempi ja hihna pääsee elämään.
-
Omien kokemusten perusteella hiilariperäputki on alumiinista löysempi ja näin ollen herkempi tärinöille. Vakiomittaisilla peräputken tuilla(hiilikuituiset jos peräputkikin) perä lähtee tärisemään ylös-alas liikettä yli 1900 nuppikierroksilla. Vaikka kopteri olisi kasattu oikeasti hyvin.
Ongelman ratkaisu on joko pidennetyt peräputken tuet, noin 10-15cm alkuperäisiä pidemmät, tai yksinkertaisesti jäykkä alkuperäinen alumiiniputki.
Itsellä on käytössä Blackshark 3 kopat, jotka tekee hihnan säädöstä erittäin vaikeaa. Siksi hiilikuituinen peräputki on käytännössä välttämättömyys, kun alumiinin lämpölaajenemiskerroin on paljon suurempi ja hihna pääsee elämään.
ah so. itellä on ollu tuo hiilariputki just sen takia kaikissa Hariboissa, kun olen laiska kirrailemaan hihnaa... ja kiekat vissiin just passelisti alle tuon kriittisen rajan, kun en ole tuota vaappumista huomannu.
Ilkka