Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Otou - 22 Syyskuu, 2014, 21:29:06
-
Facebuukissa tuli vastaan et kohta tulee myös 500 Domi. Huomatkaa millä nupilla! :)
-
Ihan siistin näkönen. Oisin vaan tykännyt enemmän tuosta 450 domin tyylisestä, pidemmästä canopymallista.
-
Tämmönen täytynee hommata. Se 450L tyylinen canopy olis kyllä ollu hieno.
-
Toi on kyä ihan nätti kopteri!
-
Pakko... Vastustaa... Ei Tero saa... Ei o varaa....
-
Tero, tuttu fiilis. mutta sitte ku se vastustuskyky heikkenee, tulee ns. kopteri-aids... sitte syödäänki pari kk pelekkää puuroa tai onkimatoja :D
-
Mun silmään tuossa ei kyllä ole juurikaan eroa edellisiin alluihin, muutamaa pikku juttua lukuunottamatta. Näyttää vaan ideat kiertävän kokoluokasta toiseen, mitäs sitä nyt pyörää keksimään uudelleen. Tai ehkä se on sitten joku allusokeus tms. kun näitä tuntuu tulevan kuin sieniä sateella... :P
-
Noinhan se on. Tää o allulle vähä ku formula vai mikä se oli gauille ;)
-
Nonii sitten tilaamaan. Vk 45 pitäs olla ekat toimitukset. http://www.robbe.de/t-rex-500l-dominator-super-combo.html#a_downloads (http://www.robbe.de/t-rex-500l-dominator-super-combo.html#a_downloads)
-
Ei tuo kyllä mun silmään vastaa mitenkään gauin formulaa. Nuppi on vaihdettu takaisin perinteiseen, mutta formulakopan yhtäläisyyksiä tuosta en löydä hakemallakaan. Perusallu, ei sen enempää eikä sen vähempää.
Toki kun olen loppuun asti kyllästynyt tuohon allun dfc-nuppiin niin tuo näyttää siltä että tuossa on taas hyvä vaihtoehto peruskopteriksi.
-
Ei tuo kyllä mun silmään vastaa mitenkään gauin formulaa. Nuppi on vaihdettu takaisin perinteiseen, mutta formulakopan yhtäläisyyksiä tuosta en löydä hakemallakaan. Perusallu, ei sen enempää eikä sen vähempää.
Toki kun olen loppuun asti kyllästynyt tuohon allun dfc-nuppiin niin tuo näyttää siltä että tuossa on taas hyvä vaihtoehto peruskopteriksi.
Eiköhän siinä tarkoitettu että toi domiaattor-sarja Allulla on vähän kuin formula gauille. ;)
-
NO joo, jos noin ajattelee. Tosin gaui vaihtoi vaan kopan, ei mitään muuta. FES oli sitten tankgoton kopteri tarpeellisine muutoksineen kun karsittiin osia nupista. Tangotonta versiota on sekä formula että perinteisellä kopalla tarjolla. Formula versiota ei taas ollut tarjolla tankolaitteena. (toivotaan että muistin oikein, ainakin olen monta tangotonta X-5 kopteria nähnyt ilman formulakoppaa)
Nyt sitten on tullut kovastikin päivitysosia ainakin X-5 sarjaan, mutta ne ei ole formula päivityksiä.
-
Onhan toi nyt muutunut paljon. Pannu toisinpäin ja lipot runkoon. Koppakin mahtuu paremmin. Kun ei o koskaan gaui testanut niin allu on hyä. Ei kannatte muita testailla. Loppu lompakko kuin muut on parempii.
-
Onhan toi nyt muutunut paljon. Pannu toisinpäin ja lipot runkoon. Koppakin mahtuu paremmin. Kun ei o koskaan gaui testanut niin allu on hyä. Ei kannatte muita testailla. Loppu lompakko kuin muut on parempii.
Saman muutoksen saanut kuin 450:kin. Allut on oikeesti hiton hyviä vehkeitä :) Olkoon vaikka goblini niin samanlai se lentää :)
-
Tuo näyttää omaan silmään kyllä hyvältä. Tuostahan saa hyvän 500:sen :( 12s setupilla :)
-
Saman muutoksen saanut kuin 450:kin. Allut on oikeesti hiton hyviä vehkeitä :) Olkoon vaikka goblini niin samanlai se lentää :)
ja toi on kyllä ihan roskaa :) 700e allun, 700 goblinin, X7 gauin ja 700 roottoksen omistaneena voin sanoa että kaikki ne lentää ihan täysin erilailla!
en oo testannu uusimpia alluja ni en voi sanoa miltä se tuntuu mutta jokainen kopteri on tähän asti tuntunu ihan erilaiselta vaikka onkin ollu veepaarissa suht samat asetukset. allussa oli biisti ja se on sen takia jääny mieleen huomattavasti kankeempana ku noi muut. siinä oli tosin niin korkee nuppikin että nupilleen ku olis torpannu ni ei olis ylettyny kopteriin ottamaan akkua irti :D
-
ja toi on kyllä ihan roskaa :) 700e allun, 700 goblinin, X7 gauin ja 700 roottoksen omistaneena voin sanoa että kaikki ne lentää ihan täysin erilailla!
en oo testannu uusimpia alluja ni en voi sanoa miltä se tuntuu mutta jokainen kopteri on tähän asti tuntunu ihan erilaiselta vaikka onkin ollu veepaarit suht samat asetukset.
Totta munassa lentää sillai eritavalla. Ehkä väärä sanamuoto mitä tarkoitin. Allu lentää niin hyvin ettei Goblin saa aikaiseksi mitään järisytävää.. Tietty ne on erilaisia.. :)
-
Totta munassa lentää sillai eritavalla. Ehkä väärä sanamuoto mitä tarkoitin. Allu lentää niin hyvin ettei Goblin saa aikaiseksi mitään järisytävää.. Tietty ne on erilaisia.. :)
Entä jos allu vaan sulaa ilmassa? :o
-
Onko näitä kellään täällä Suomenmaalla?
-
Paina matti tilausnappia niin kohta on:)
-
Paina matti tilausnappia niin kohta on:)
100A nopari ja virta-anturi on jo tilattu. Käyvät tosin myös muuhun laitteeseen.
Enää puuttuu gyro, akut ja kopu. Saas nähdä mitä tulee.
-
Pitkään on tullut mietittyä ja täähän ole päätymässä.
Setup joa on jo päätetty(tilattu):
- 3x MKS HV 9767 +9780
- SK 540
- Hobbywing Platinum-100A-V3
- virta anturi
- Futten fasstest vastari
Akku on vielä harkinnassa 2600 6s vaiko 3300 6s
-
Kuten toisaala on todettu on 500L saatu lentämään.
Kitti oli helppo kasata ilman virityksiä PAITSI. >:(
Perän sivulevyjen ruuvit ovat lian pitkät ja pohjaavat eivätkä kiristä levyjä kunnolla paikoilleen.
Ruuvit piti vaihtaa lyhyempiin joita sattui löytymään pakista.
Minusta aika paha moka muuten laadukkaaseen kittiin.
-
Nyt on lennetty noin 200 lentoa.
Avasin nupin ja vaihdoin yhden lavanpitimen laakerin, liimasin sisemmät kiinni ja vaoihdoin lepari muovit.
Vanhat olivat väljät ja uudet todella tiukat. Nyt on nupissa vähemmän välystä. Tämä ei toisin vaikuttanut lentoon suuntaan tai toiseen.
Hyvin toimiva laite.
-
Nyt tällä on lennetty n.350 lentoa.
Nuppiin olen vaihtanut 4 laakeria ja paine laakerit sekä kaksi kertaa leparinholkit.
TT rattaat meni alussa kerran kun moottorin johdon runkoon osumisen vuoksi jouduin ottamaan kopun vauhdilla alas. Samalla meni landarit rikki.
Nyt kopussa on gorillaan (pom pom pom) landarit.
Olen tosi tyytyväinen laitteeseen.
Ainut pieni puute näyttäsi olevan se, että laite on akun kannalta melko vaativa. Väänkin kylmä akku niin paras terävyys on poissa.
Tosin, jos jostain löytyy vähemmällä huollolla, paremmin toimiva 4min/akku 3D:tä lentävä laite voin harkita sitä.
-
...
Tosin, jos jostain löytyy vähemmällä huollolla, paremmin toimiva 4min/akku 3D:tä lentävä laite voin harkita sitä.
No mutta. sinähän kuvailit justiinsa Protos 500:sen :D Gyrohan näissä oksentaa sisuskalut pihalle siinä 700 syklin hujakoilla. Lento aika 4-6 min kierroksista riippuen 6S 2600mAh akuilla ja 480:llä lapasilla.
Ê: Niin ja on niin helppo lennättää, että jotku katsoo jopa Emmerdalea samalla :o
-
No mutta. sinähän kuvailit justiinsa Protos 500:sen :D Gyrohan näissä oksentaa sisuskalut pihalle siinä 700 syklin hujakoilla. Lento aika 4-6 min kierroksista riippuen 6S 2600mAh akuilla ja 480:llä lapasilla.
Voisko guron vaihto helpottaa tohon ongelmaan.
Kestäiskö alumiinirunkoinnen paremmin.
-
Nyt on 500L:llä pörrätty 500 akullista täyteen.
Ihan putkeen homma ei ole mennyt koska kahdesti on Allun lapa hajonnu ilmassa.
Tikku torppeja on ajettu yksi.
Tekniikan puolesta kopu on kestänyt hyvin. Etenkin perän vivusto on lähes välyksetön.
Moottorin laakereissa ei ole havaittavaan välystä. Rattaita on vaihdettu kun ne ovat hajonneet noissa vahingoissa. Uskson, että olisivat kestäneet tämän lentomäärän helposti ilman vahinkoja.
Nyt kopussa on kiinni Roortekit ja perällä Zealit.
Ihan hyvä yhdistelmä. Täytyy viikon loppuna testata kopua Allun perälavoilla.
-
Moro!
Mun veljellä ollu nyt hetken aikaa 500L Domi. Muuten hyvä vehjes mut sanokaa onko oikeesti mahdollista saada toi perä toimimaan kunnolla ihan originaali kilkkeillä. Kopterissa muuten kaikki toimii unelmasti mutta tuntuu että gyron gainista ei löydy muuta kun kompromissi huonon ja vielä huonomman väliltä. Siis matalammalla prossalla perä pitää leijutuksessa mutta rivakassa nousussa perä luistaa. Tästä taas prosenttikin isommalle niin perä vägää välillä enempi/vähempi. Kierroksia on kokeiltu nostaa hyvän maun rajoissa. Samoin läppärillä kokeiltu kaikkia kolmen gainin arvoja. Tuntuu että ,ne proportional gain ja mikä muu se nyt olikaan, ei vaikuta perän toimintaan millään tavalla. Tuntuu vaan et reippaassa nousussa perä ei vaan jaksa kumota moottorin vääntöö.
Jos tohon pitää alkaa jotain viriosia ostamaan niin miten ihmeessä Tzabo kavereineen laittaa tehtaalla näin toimimatonta settiä pakettiin ja vielä lentää niillä esittelyvideoilla kun itse pirut.
Kertokaa pliis onko vika setissä vai säätäjissä!
-
Mulla toimii 500l:n perä todella hyvin. Vakio mekaniikka on laadukas ja toimiva.
Onhan perä herkkä liikkumaan? Lavanpitimen linkin ruuvia ei saa kiristää liikaa, muuten perä tulee tahmeaksi.
500l:n maks. pit kulmat ovat +-11, mulla on tosin luokkaa +-12. Jos laittaa enemmän voi perä pettää.
Nuppikiekat on hyvä olla siellä 2800-3000.
Noilla toimii kun asiat on kunnossa.
Todella hyvä laite😊
-
Onkos gyro GPro vai 3GX ?
-
Juu se on gpro. Kiitos Matti tosta kommentista. Hyvä kuulla että tää ei oo ihan toivoton tapaus? Pitää tosiaan tsekata noi maks lapakulmat ettei oo mitään liian isoo. Samoin kierrokset kohalleen. Nyt ne on säädetty ihan korvakuulolla et hyvin naukuu.
-
Juu se on gpro. Kiitos Matti tosta kommentista. Hyvä kuulla että tää ei oo ihan toivoton tapaus? Pitää tosiaan tsekata noi maks lapakulmat ettei oo mitään liian isoo. Samoin kierrokset kohalleen. Nyt ne on säädetty ihan korvakuulolla et hyvin naukuu.
Ei todellakaan ole toivoton tapaus.
Ainuat ongelmat ovat olleet Allun lapojen kanssa.
Mulla on nyt takana reilut 600 lentoo tällä härvelillä :)
-
Miten ihmeessä ton perän saa kiinni runkoon tuossa vaiheessa, kuten ohjeiden mukaan kasatessa pitäisi tehdä?
Nuo metalliset kuusikulmaiset tapit hannaa vastaan laitettaessa niitä rungossa oleviin ulokekoloihin. Runkolevyjä
pitäisi taivuttaa erilleen paljon, jotta nuo menisivät paikoilleen. Uskaltaako niitä vaan vääntää?
-
Ei ne runkolevyt ihan helpolla murru vaikka vähän taivuttelis.
-
Ei ne runkolevyt ihan helpolla murru vaikka vähän taivuttelis.
Irrotin kuitenkin pari ruuvia runkolevyistä jotka olivat lähimpänä peräpalikkaa.
Tämän jälkeen runkolevyt taipuivat helposti ja sain perän paikalle.
-
hei miks tossa gprossa pitää olla neljä gainia perälle. Softassa on total udder gain adjustment sitte joku proportional gain ja integral gain ja toki radiosta saa säätää gainia myös. Voisko joku vähän valaista näitä perän asetuksia? Tuntuu että softan gain ja radion gain toimii eri tavalla. perä oli alkuun tosi kuminauhamainen ja teki hidasta heijausliikettä leijunnassa. Sain sen korjaantumaan softan gainia pienentämällä ja radion gainia kasvattamalla. Nyt perä toimii niin että pyörityksestä stoppaa takapotkulla eli menee reippaasti yli ja sitten palaa takas. Samoin kovassa nousussa käy sivulla mutta palaa heti keskelle. Collective to tail compensation ei auta tähän. Sitten kun akku vähän hyytyy ja startatessa nuppi ei kerää niin paljoa kiekkoja, niin taas menee asetukset perseelleen. Olis kiva saada täähän jotain selkoa koska on pikkusen tympee alkaa kokeilemaan eri arvoja ja eri arvojen kombinaatioita kun joka kerta pitää kopteri lykätä läppäriin ja säätää sitäkautta. Voi niitä aikoja ku joka kopterissa oli futten 401 ja pysty leijunnassa ruuvaamaan gainit kohdalleen ja homma alko toimimaan kahessa minuutissa. :o
-
Se kuminauha menis mielestäni softan tekstien mukaan I-gainin säädöllä. Toi takapotku taas haiskahtaa, et on noi stop-arvot liian kovat.
-
Olis kiva saada täähän jotain selkoa koska on pikkusen tympee alkaa kokeilemaan eri arvoja ja eri arvojen kombinaatioita kun joka kerta pitää kopteri lykätä läppäriin ja säätää sitäkautta. Voi niitä aikoja ku joka kopterissa oli futten 401 ja pysty leijunnassa ruuvaamaan gainit kohdalleen ja homma alko toimimaan kahessa minuutissa. :o
Kröhöm VBC...
Mutta joo, olisko helpompaa säätää noita gaineja vaan yhestä paikasta, niin olis vähemmän muuttujia mitä huomioida?
-
Ei taida oikeen kukaan suomessa noilla Gproilla lentää. Kuulostaa siltä, että ihan syystäkin.
Varmaan elämä helpottuisi jos laittaisi siihen vaikkapa vbarin? Ei tarvi kun default asetukset pistää sisään niin varmasti lentää jo kohtuudella.