Kopterit.net
UUSI HARRASTAJA, aloita tästä => Multikopterit - Aloittelijan kysymykset ja vastaukset => Aiheen aloitti: Touho - 06 Heinäkuu, 2014, 15:43:21
-
Tosiaan oon aloittelija rc puolella muutaman vuoden ajellu rc offi trialia. Oon aina pitänyt valokuvaamisesta ja päätin laajentaa tähän suuntaan, alkuun hommasin walkera QR Y100:sen jonka kamera tuntui p****lta joten jalaksien väliin viritin rolley action cam 100 piirilevyn ja linssin. Tämmöstä reeni videoo oon saanu aikaan
http://youtu.be/bfuQYhzzOYc (http://youtu.be/bfuQYhzzOYc)
-
Tää ei kyl vissiin tähän topikkiin kuuluis
-
Tervetuloa :).
Täältä löytyy paljon hyvää infoa, kun vaan jaksaa lukea ja uskaltaa kysyä. Toinen hyvä foorumi on www.multirotorforums.com (http://www.multirotorforums.com), jos englanti taittuu.
-
siitä se alkaa.... hiukan synkkä alku videolle mutta iso + musiikista :)
-
Joo alku aon ehkä vähän synkkä. Tänään ekaa kertaan harjoittelin takapihn metässä ja reeniä vaatii viel paljon. Halu olis ollu kova hommata joku phantom mut päädyin reeni vaihtoehdoksi tohon walkeraan ohjaimena on devon 4. voiko joku neuvoo/ tietääkö joku kun ohjaimessa on nappi D/R mitä se tekee aika usein tuntuu ohjaus pikkasen vakaammalta, en tiedä johtuuko se mun omasta pääkopasta
-
D/R on yleensä rc vermeissä tarkottanut ns "ohjauksen puolitusta". Eli se ei anna ihan kaikkia kulmia käyttöön.
Eli ei varmaankaan pääkopassa pelkästään ole, se vaan rajoittaa käytettävissä olevaa liikehdintää. Näppärä ominaisuus.
Jos se engelska taittuu niin tossa vähän lisää:
http://www.rcheliwiki.com/Dual_rate
Dual Rate on siis sana josta tuo lyhenne D/R tulee.
Niinjuu, tervetuloa mukaan!
Tää laji osaa antaa paljon, mut kun koneet ropisee tonttiin niin koettelee välillä kans hermoja. Kaikinpuolin siis hauskaa touhua :D
-
Toi ohjaimen puolitustoiminto eli D/R on siitä hauska ett aikoinaan kun ostin minimultin ja käytin tuota toimintoa tuntui etten osaa lentää sillä :) Sitten kun vedin täysillä kulmilla niin ongelmat hävisi. Tiedä sitten miten suuri vaikutus asiaan kun aloittanut lennokeilla eikä niissäkään tullut koskaan mitään D/R käytettyä. Ainoastaan EDF jeteissä pakko käyttää D/R mutta maltillisesti :)
Tätä kuitenkin kannattaa jokaisen kokeilla, koska varmasti toista auttaa kun toista taas ei :)
-
Juurikin näin. Ite käyttäny D/R:a tasan kerran.
Joskus vuosia sitten mulla oli Tamiya Juggernaut monsu. Sellanen isohko rc auto minkä painopiste oli jossain puolenmetrin korkeudessa.
Kaikki neljä fillaria veti ja käänty, maastossa siis erittäin hauska. Ongelmaksi muodostui asfaltilla kovaa ajaminen, pienikin ohjauksen heilautus niin se yli 5 kilon myökky lähti kieppumaan katon kautta ympäri.
D/R:lla rajoitettiin ohjausta, joten aina kun teki maastosta siirtymiä asfaltilla niin D/R päälle.