Kopterit.net
Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: Koippa - 22 Kesäkuu, 2014, 18:04:54
-
Tossa on yksi projekti mielessä ja oon miettinyt että onko noissa moottoreissa mahiksia saada toimiin täydellä teholla eri pyörimissuuntaan. Lähinnä aattelin esim OS:n uutta bensakonetta, nitro kun sotkee kuitenkin sen verran.
-
Aika vaikeaa, kampiakselin "huuhtelureiän" ajoitus pitäisi muuttaa päinvastaiseksi verrattuna kampeen....jotain OSsia on saanut väärinpäin pyörivänä tehtaan tekemänä. Ei taida saada enää?
-
Mikä on tarkalleenottaen tarve sille erisuuntaan pyörimiselle?
-
Suunnittelin tossa, et jossain vaiheessa vois koittaa laittaa pari cp-kopteria perät vastakkain kiinni toisiinsa. Keppiperäisessä kun veto menee nappiin. Lähinnä siinä oli ideana että on moottorikin kahdennettuna toimintavarmuuden takia. Toki sama moottorin kahdentaminen on ollut mielessä ihan normi yhen rungon versioonkin. Kummatkin jutut tarvii kikkailua omalla tapaa. Mut pakko jotain projekteja on yrittää kehittää.
-
Laita remmiperä, niin saavat pyöriä samaan suuntaan.....ei se törkytuubi kuitenkaan toisen roottorin pyöritystä mekaanisesti kestä, ei kyllä monet peräremmitkään.
-
Hirobon Chinookissa on remmiveto toiselle nupille. Koska remmi on käännetty 180 astetta, niin toinen nuppi pyörii eri suuntaan. Nuppien ajoitus ei saa käsittääkseni muuttua millään kierrosalueella, oli konstruktio mikä tahansa.