Kopterit.net
Multikopterit => Multikopterit => Aiheen aloitti: Hodarij - 30 Toukokuu, 2014, 11:12:08
-
Eli löysin videon jossa selvitetään hieman mistä vois johtua ne karkaamiset pahntomilla.
eli malttia ennenkuin lähtee. ite juuri tuon härvelin omistajana aiheellinen video. ja tosiaa iosd näyttää kotipaikan näytöllä että
sitä kannattaa seurata myös jos on heti alussa kilometrin päässä :)
https://www.youtube.com/watch?v=2bxjL7wFyb8 (https://www.youtube.com/watch?v=2bxjL7wFyb8)
-
Eli löysin videon jossa selvitetään hieman mistä vois johtua ne karkaamiset pahntomilla.
eli malttia ennenkuin lähtee. ite juuri tuon härvelin omistajana aiheellinen video. ja tosiaa iosd näyttää kotipaikan näytöllä että
sitä kannattaa seurata myös jos on heti alussa kilometrin päässä :)
https://www.youtube.com/watch?v=2bxjL7wFyb8 (https://www.youtube.com/watch?v=2bxjL7wFyb8)
Eka kommentti tuossa videossa tiivistää oman ajatukseni tämän videon hyödyllisyydestä: Great tips for sure, but this did not help my buddy +Jason Arnold from his channels TryThisTech and Trythis0001. He had full GPS lock, and home set, and was in full control as normal, but then out of nowhere, it took off and flew away...
Toki manuaali kannattaa lukea, mutta eipä se karkaamisia taida estää
-
Karkaamisen mahdollisuutta ei millään voida kokonaan poistaa, mutta jos se pystytään minimoimaan, niin silloin ohjeiden noudattamisesta on ollut hyötyä.
Ainoa millä karkaaminen voidaan kokonaan poissulkea, tehdä multikopterista siimaohjattava :D
-
Lentelin P2 kanssa n. 10 minsaa ilman ongelmia. Sitten yhtäkkiä pahntom alkoi hiljalleen pyöriä vastapäivään. Etäisyyttä oli aika paljon ja kotiin lentäminen oli haastavaa kun suunta muuttui kokoajan. Pääsin kuitenkin kotiin ehjänä.
Tein kompassin kalibroinnin ja seuraavalla lennolla ei ollut vastaavia ongelmia. Olin tehnyt tuon kompassikalibroinnin ainoastaan ennen ensilentoa ja nyt sitten n. 50 akullisen jälkeen uudestaan. Maantieteellisesti olen pyörinyt aika lähellä kotipihaa. Pitäisikö tuo kompassikalibrointi tehdä useammin? Ilmeisesti Phantomissa jokin ledifunktio kertoo milloin kalibrointi ainakin tarvitsisi suorittaa.
-
Tein kompassin kalibroinnin ja seuraavalla lennolla ei ollut vastaavia ongelmia. Olin tehnyt tuon kompassikalibroinnin ainoastaan ennen ensilentoa ja nyt sitten n. 50 akullisen jälkeen uudestaan. Maantieteellisesti olen pyörinyt aika lähellä kotipihaa. Pitäisikö tuo kompassikalibrointi tehdä useammin? Ilmeisesti Phantomissa jokin ledifunktio kertoo milloin kalibrointi ainakin tarvitsisi suorittaa.
Jos tarpeeksi sekaisin, niin on ledifunktio. Itse olen taas kalibroinut kompassin ennen jokaista lentokeikkaa, eli parin akullisen välein. Ihan vain varmuuden vuoksi :).
-
Oma kokemus,
Syy yksi: GPS-ATT-MAN radio kanavan säätö ei aina pysy paikallaan vaan siirtyy FS tilaan. (varsinkin kun käyttää omaa radiota.)
DJI teki myös radio päivityksen versio 1 jälkeen mahdollisesti samasta syystä.
Syy kaksi: GPS 2.4 Ghz vastaanotin on häiriö herkkä. Wimax, telemetria ja muut sellaiset peittoavat GPS signaalin. GPS lockki katoaa ja kopu suuntaa kiinaan.
-
Lentelin P2 kanssa n. 10 minsaa ilman ongelmia. Sitten yhtäkkiä pahntom alkoi hiljalleen pyöriä vastapäivään. Etäisyyttä oli aika paljon ja kotiin lentäminen oli haastavaa kun suunta muuttui kokoajan. Pääsin kuitenkin kotiin ehjänä.
Voi olla, että tuo yllämainittu ongelma oli hanskavika. Taas lennätelin ja kokeilin käyttöliittymän eri ominaisuuksia. Painoin Accelerometer Sensor Mode- nappia, jolloin phantomi alkoi pyöriä juuri samalla tavalla kuin edellisellä kerralla. Eli minulla saattoi olla silloinkin tuo moodi mennyt vahingossa päälle.
Onko kukaan saanut toimimaan PV2 ground station-moodia? Minulla onnistuu reittipisteiden luonti hienosti, kaikki etenee siihen asti kunnes painan Go-nappia. Silloin tulee herja -> vaihda GPS-moodiin. Mikäköhän minulla on pielessä? Sateliitit on löytyneet, eli vihreät valot vilkuttaa ja S1 kytkin on yläasennossa. Mistä tuo vaihto GPS-moodiin tehdään?
-
Eikös tuo ground stationi ole vain vision malleissa? Itellä vision+ ja hyvin toimii.
-
Eikös tuo ground stationi ole vain vision malleissa? Itellä vision+ ja hyvin toimii.
Minulla on pelkkä vision-malli. Mutta katsoin DJI:n sivuilta, että tässä karvahattumallissakin ground station pitäisi pelittää.
Minulla on aivan sama ongelma kuin tällä kaverilla. http://www.phantompilots.com/viewtopic.php?f=7&t=22375&sid=c49710d13ccc867898849a5277659eaa (http://www.phantompilots.com/viewtopic.php?f=7&t=22375&sid=c49710d13ccc867898849a5277659eaa)
-
Juu kyllähän se siinäkin pitäisi toimia...jos kaikki päivitykset tehty ja silti ei pelaa niin en osaa auttaa. Ite päivitin kopun,kameran ja appsin niin rupes pelaamaan.
-
Minulla on kaikkein uusimmat softat, paitsi tuo kamerapäivitys puuttuu. Luulin, ettei sillä olisi mitään vaikutusta asiaan. Toisilla foorumeilla on ollut mainintoja, että kameran päivityksen jälkeen homma olisi alkanut pelittämään. Kokeilen töistä päästyäni kameran päivittämistä.
-
^ Kyllä se niin on, että kameran softa pitää myös olla viimeisin, jotta Ground Station-moodi toimii. Pikkaisen sydämen tykytystä aiheutti ensimmäinen nousu. Kaikki reittipisteet oli minulla ohjelmoitu 30 metriin. Luulin tietysti, että kopteri nousee home-positiosta 30 metriin ja vasta sitten ykköspisteelle. Mutta lähtö tapahtuikin vähän niinkuin lentokoneen nousukiito liiterin räystäitä hipoen.
Kaiken kaikkiaan ground station toiminto tuntui aika hightechiltä.
-
Hienoa et sait pelaamaan. :)
-
Lentelin P2 kanssa n. 10 minsaa ilman ongelmia. Sitten yhtäkkiä pahntom alkoi hiljalleen pyöriä vastapäivään. Etäisyyttä oli aika paljon ja kotiin lentäminen oli haastavaa kun suunta muuttui kokoajan. Pääsin kuitenkin kotiin ehjänä.
Itselläni teki Phantom 1 saman tempun. Oli niin kaukana, etten nähnyt vastapäivään pyörimistä. Koitin vain epätoivoisesti pakittaa kotiin toivoen kontrollin palaavan. Videolta tarkasteltuna älyöttämällä tuurilla lopetti pyörimisen perse kotiin päin, jolloin pakki toimi. En älynnyt siinä paniikissa home- tai courselockia käyttää. Liekkö olisi edes toiminut.