Kopterit.net
Helikopterit => Vintage => Aiheen aloitti: Haikara - 18 Huhtikuu, 2014, 17:23:59
-
Tuli hommattua otsikon mukainen kopteri. Laitehan oli model expossa näytillä joten moni on sen jo nähnyt.
Tässä vähän specsejä laiteesta
moottori Enya 35ss heli
gyro fp-g135bb malli hyrrä (pitää kuin tauti...)
laitteessa on pitch toteuttu tangolla läpi pääakselista joten mitään ccpm miksauksia ei mankasta tarvita vaan käytössä on
90 astetta miksaus.
500 pitkät puiset päälavat
Moottorin on putsattu, nyt se käy ja kukkuu.
Tein jo laitteella ensi lennon noin 5 sekuntia enempää ei uskaltanut kun perä haki niin paljon.
Mutta se ei pelaa joka pelkää, uutta yritystä tulee. :)
-
ootko tarkistanu gyron potikat mittarilla? :D
-
en ole tarkistanut mutta ainakin laakerit gyrossa kullostaa siltä kun sinne olisi jäänyt orava jumiin.
Öljysin kyllä laakerit mutta ei se auttanut. Vois kyllä tosiaan pistää potikoihin voitelevaa potikan
puhdistus ainetta.
-
Saatko kuvaa tuosta nupin miksauksesta miten se toimii.
Olen nähnyt yhden kopterin livenä jossa oli myös jotenkin nykyisiin koptereihin verrattuna toteutettu eri tavalla miksaus. En vaan nyt oikein muista hommaa. Siinä kuitenkin yksi servo kallisti kahta servoa tietyissä liikkeissä.
-
en tiiä mitä gyron potikoita tarkotatte. sensorin vai "käyttöpanelin" jos sensorin, niin ei tossa semmosta potikkaa ookaan. se on toteutettu magneetilla ja jollaa ei mekaanisella anturilla. potikka käyttösiä jos hakee ni saa mennä jo melkein 70 luvulle.
-
Siinä kuitenkin yksi servo kallisti kahta servoa tietyissä liikkeissä.
Oisko yksi esimerkki: Kyosho Caliber 3.
Lapakulmat tulee servon perästä, joka kääntää servoräkkiä, jossa on kiinni swashplaten vasen/oikea/eteen/taakse.
Eli riippumatta oikean tikun asennosta, pumpatessa kaasua vasurilla, tanssivat oikeaa tikkua tottelevat servot kuin iltamissa swashplaten pysyessä suorana.
-
en tiiä mitä gyron potikoita tarkotatte. sensorin vai "käyttöpanelin" jos sensorin, niin ei tossa semmosta potikkaa ookaan. se on toteutettu magneetilla ja jollaa ei mekaanisella anturilla. potikka käyttösiä jos hakee ni saa mennä jo melkein 70 luvulle.
avasin gyron sensorin lootan ja laitoin hyrrien laakereihin tipat ase öljyä. Samalla ihmettelin että miten hyrrien kallistuminen mitataan veikkasin potikoita niinkuin tohtorinkin. Se on siis ilmeisesti toteutettu magneeteilla ja hall anturilla pitää tutustua paremmin seuraavalla avaus kerralla.
-
videoo
Tosta näkyy hyvin kuinka pitch kanava toimii kaasu servon alla on oma servo picthille siitä menee linkki ängkkärin takana olevaan armiin, joka ohjaa pääakselinläpi menevää tankoa joka sitten ohjaa lapakulmia. Kattokaa video. 8)
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j2hXqcClVsc (https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=j2hXqcClVsc)
-
Toi on magee! Ebaystkin löytyy kivasti osia ko. visputtimeen. Hieno on.
-
Toi on magee! Ebaystkin löytyy kivasti osia ko. visputtimeen. Hieno on.
Niin on magee, hauska välillä kokeilla näitä vanhempia laitteita. Niin ja kattelin myös että ebaysta saa aika hyvin osia.
Video gyrosta aika eksootinen laite.
http://youtu.be/62QeUe5PgF4 (http://youtu.be/62QeUe5PgF4)
-
Tutun näkönen härrävärkki. Yks mikä kantsii tarkistaa on moottorille menevien johtojen juotos siellä moottorin päässä. Aikaa myöten saattanut murtua juotoksen vierestä. Tulee semmonen hauska "gaini vähenee" -efekti kun hyrrästä loppuu kierrokset lennossa. Lisäksi motista jos hiilet kuluu ei jaksa enää pitää jengaa yllä ja perä menee löysäksi :)
-
ensimäinen "lento". kuunnelkaa miten hienot äänet puulavoista lähtee. 8)
www.youtube.com/watch?v=rw3R-0-MWT4&list=HL1398108551&feature=mh_lolz (http://www.youtube.com/watch?v=rw3R-0-MWT4#ws)
-
Tuli taas huuruuteltua Kaltilla tankillinen. Kevyttä leijuttelua vaan kun perä ei pidä. Kertokaahan näistä old school gyroista tietävät miten herkkinä ne on
tärininöille meinaan kaltti kyllä tärrää aikapaljon. Lisäksi onko näissä käytetty vielä lisänä revo mixia kompensoimaan picth äkillisiä muutoksia?
Kysyy virtuaalisukupolven edustaja
Mää oon pelannu vaan 8-bittistä Nintendoa sillon kun kovat jätkät on reenanny lentämistä näillä härveleillä. 8)
-
Ensimmäinen oikea lento. Menee kuin raiteilla nyt kaikki 3ree kuskit homaamaan näitä :o 8).
]www.youtube.com/watch?v=IRH0kmsB9iA&feature=youtu.be] (http://www.youtube.com/watch?v=IRH0kmsB9iA&feature=youtu.be)
-
Tahtoo nähdä ton leirllä!
-
Kuulostaa, että huomattavasti korkeammat kierrokset. Onko näin ja auttoiko se peräpitoon ?