Kopterit.net
UUSI HARRASTAJA, aloita tästä => Multikopterit - Aloittelijan kysymykset ja vastaukset => Aiheen aloitti: heikkit - 07 Huhtikuu, 2014, 16:41:58
-
the new firmware for the Phantom 2 series includes a No Fly Zones feature to help users use this product safely and legally.
Onko tämä ollut joku ongelma? En vaan ymmärrä mikä ongelma tässä nyt ratkaistaan....
Osaako karannut Phantom laskeutua ennen kun se lentää Hki-vantaan kentälle? :-)
http://www.suasnews.com/2014/04/28442/dji-introduce-firmware-to-prevent-flight-near-airports/ (http://www.suasnews.com/2014/04/28442/dji-introduce-firmware-to-prevent-flight-near-airports/)
Vantaalla suht iso alue "fly safe" zonea :-)
http://www.dji.com/fly-safe/category-mc (http://www.dji.com/fly-safe/category-mc)
-
jos kaikki alueet merkataan kriisin aikana sotilastoiminta alueeksi, Phantom lennättäjät pysyy maassa. ;D
Estääköhän tuo lennättämisen esim. seutulan alueella :D
-
jos kaikki alueet merkataan kriisin aikana sotilastoiminta alueeksi, Phantom lennättäjät pysyy maassa. ;D
Estääköhän tuo lennättämisen esim. seutulan alueella :D
Eiköhän ne kestä kaikki leikkikalut maassa, jos niin julistetaan em. kriisi juttu.
Mutta onhan se tietty ylenhauskaa parjata jotakin, eikö ?
-
Mutta onhan se tietty ylenhauskaa parjata jotakin, eikö ?
Aina sitä sen verran ;D
Melko iso on alue No Fly Zones- alueena......
Taidan pitää näppini erossa DJI vehkeistä :o
-
the new firmware for the Phantom 2 series includes a No Fly Zones feature to help users use this product safely and legally.
Onko tämä ollut joku ongelma? En vaan ymmärrä mikä ongelma tässä nyt ratkaistaan....
Osaako karannut Phantom laskeutua ennen kun se lentää Hki-vantaan kentälle? :-)
http://www.suasnews.com/2014/04/28442/dji-introduce-firmware-to-prevent-flight-near-airports/ (http://www.suasnews.com/2014/04/28442/dji-introduce-firmware-to-prevent-flight-near-airports/)
Vantaalla suht iso alue "fly safe" zonea :-)
http://www.dji.com/fly-safe/category-mc (http://www.dji.com/fly-safe/category-mc)
Tähän ei kyllä kannata sitten luottaa sokeasti. Puuttuu näköjään esim Malmin lentoasemalta suoja-alue kokonaan tuossa DJI:n sivuilla olevassa kartassa. Samoin vaikkapa Utti, ihan vain muutama mainitakseni...
-
Itselle tuo kuulostaa oikein kiitettävältä lähestysmistavalta. Senhän vaihtoehto on, että ekan vakavan tapauksen tullen lainsäätäjät rajoittavat lentämistä paljon isommalla sudilla.
Varsinkin Phantomeita on myyty isoja määriä aloittelijoille (kokonaismäärät kymmenien tuhansien yli, jos Sveitsi yksin 6000+).
Toisaalta tuo tie saattaa sitten lopulta johtaan siihen, että joka maassa on oma pakollinen lentokieltolista. Estäähän tuo jo nyt lentelyn Taivaallisen Rauhan aukion lähellä.
Jotain tarkennuksia tuohon nykyiseen ekaan no-fly toimintaan:
- Nuo kieltoalueet eivät muutu ellet päivitä firmistä käsin -> DJI:n toiveet eivät kriisitilanteessa paljoa vaikuta
- Nykyinen logiikka isojen kenttien lähellä on: 2.5km sisällä jostain satunnaisesta kentän pisteestä (joku terminaaleista usein) ei voi noista ilmaan. 2.5 kilometristä 8:n kilometrin päähän tuon maksimi lentokorkeus kasvaa lineaarisesti 10 metristä 130 metriin.
- Jos Phantomilla ei ole GPS signaalia, maksimi lentokorkeus tuo sama 130m (400 jalkaa).
- Kieltoalueet on selkeästi jostain kannasta haettu ja generoitu, ilman että kukaan katsonut niiden järkevyyttä käsin. Muuttunee johonkin suuntaan aikanaan, miten vaan DJI ja muut sen halvalla saavat tehtyä.
-
Niin siis pystyyhän noilla alueilla lentelemään ilman gepsiä. Eli hyöty 0?
-
Niin siis pystyyhän noilla alueilla lentelemään ilman gepsiä. Eli hyöty 0?
Juu niin pystyy.
on tosta jotain hyötyä.
-
tohon dji:n alueeseen kuuluu myös RAKU:n lennokkikenttä.
Ilmailuradioyhteys lennonjohtoon, muuhun lennonvalvontaelimeen tai kentän radiotaajudelle pitäisi olla kyllä vähimmäisedellytys, noin 1km etäisyydellä kentistä. Tällä voi suhteellisen hyvin varmistua muusta liikenteestä. Lennokkihan on aina väistämisvelvollinen.
-
Ilmailuradioyhteys lennonjohtoon, muuhun lennonvalvontaelimeen tai kentän radiotaajudelle pitäisi olla kyllä vähimmäisedellytys, noin 1km etäisyydellä kentistä. Tällä voi suhteellisen hyvin varmistua muusta liikenteestä. Lennokkihan on aina väistämisvelvollinen.
Hmm. Ei. Valvottuun ilmatilaan ei mennä sotkemaan, vaikka olisi radio millä kuunnella. Korpikentillä asia on toinen, mutta sielläkin noudattaisin erityistä varovaisuutta. Amatöörille ilmailuradioslangin ymmärtäminen voi olla yksinkertaisesti liian vaikeaa.