Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => MSH Protos => Aiheen aloitti: Tohtori R - 18 Helmikuu, 2014, 19:45:54

Otsikko: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 18 Helmikuu, 2014, 19:45:54
no vastahan sitä 2v on odotettu!

tästä siis lähtee...

avataan nyt eka laatikoita.

viimepäivien ennakkotietona maailmalta on kuulunu että kiteistä on puuttunu toinen päälavanpitimen painelaakeri. no se puuttu myös tästä. lisäksi ihmisillä on ollu canopyssa pieni kräkki koska runko on paketissa sen sisällä täysin pehmustamattomana ja pääsee liikkumaan. mullakin oli pieni kräkki. myös peräputket on muiden romujen kanssa ihan levällään tuolla pisimmässä laatikossa ja joillain on ollu niissä jälkiä. mulla ne on kunnossa.

paketointi vois siis olla pikkasen parempaa. pieni miinus myös siitä painelaakerista joka tosin ei ole ongelma.

myös se tuli kyllä selville että mikä tässä nyt sitte painaa. tsiisus että kaikki on jöötiä. tää on kyllä selkeesti suunniteltu 800mm lavat mielessä. peräputkikin on varmaan tuplapaksunen 700 rekkulaan nähden  :o

täytyy avata sihijuoma ja alkaa ihmettelemään. lisää kuvia myöhemmin.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 18 Helmikuu, 2014, 19:47:43
lisää
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 18 Helmikuu, 2014, 19:53:16
niinjoo. paperista manuaalia ei ole. en olis kyllä kaivannukkaan ku se olis ollu jo valmiiksi vanhentunut.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: TeroS - 18 Helmikuu, 2014, 20:43:00
No kai lauantaina jo lentää? ;D
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Sammy - 18 Helmikuu, 2014, 21:45:47
Tohtorin tuntien kyseessä lienee pikkulauantai ;)
No kai lauantaina jo lentää? ;D
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: TeroS - 18 Helmikuu, 2014, 21:46:45
Sihijuomaa vaan ;D
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: zxiicci - 19 Helmikuu, 2014, 03:33:57
I see what you did there ;) sivarit ja katkottu flybar! :D Aika hyvä
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 04:24:48
I see what you did there ;) sivarit ja katkottu flybar! :D Aika hyvä

 :D :D :D
ei tahtonu viimeyönä saada unta ku oli tankokopteri talossa! eastsidessa on sitäpaitsi velvoite että tangot katkotaan.

rotoksen näpräily saa riittää tältä erää. johan se kellokin tais mennä melkein ympäri. mekaniikka kasassa suurinpiirtein. seuraavaksi sitte sähköjä. huomenna spämmäilen kuvia ja tarinaa kasauksesta.

Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Sammy - 19 Helmikuu, 2014, 10:37:47
Mites se sanonta menikään?

Voi kuule tohtori kun mä en voi tässä sulle kokopäivän paketissa osina makaavaksi kopteriksi muuttua :D

Tohtorin tuntien kyseessä lienee pikkulauantai ;)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 19 Helmikuu, 2014, 10:50:19
Pitäsikö laittaa pystyyn äänestys sittä milloin Tohtorin iso roottos lentää?
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Sammy - 19 Helmikuu, 2014, 11:46:57
Kellonaika riippuu vissiin Rohtorin tämän päivän työvuoroista :D
Pitäsikö laittaa pystyyn äänestys sittä milloin Tohtorin iso roottos lentää?
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 11:48:23
Kyllähän tossa vielä aikamoinen rupeama on jälellä. Sähköjen veto ja säädöt ku tuppaa ottamaan vähintään saman ku ite kasaus. Tänään on sitäpaitti liikaa häiriötekijöitä. Eiköhän toi tän viikon puolella leiju jos ei tuu mitään pysäyttävää
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: TeroS - 19 Helmikuu, 2014, 13:49:30
Leiju??!! Oot ollu liikaa Johnyn lähellä, sähä puhut ihan kirkkovenekieltä... :o
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: zxiicci - 19 Helmikuu, 2014, 13:52:10
Tero ainahan niitä leijutellaan ;D ei mekään koskaan niitä lennettä. Mennään aina vähän leijuttelemaan!
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 14:04:34
ei tässä saa nukkua ku puhelin soi kokoajan. eikö ihmiset ymmärrä että päivällä kuuluu nukkua! :D

nyt tästä kikkareesta on muodostunu jonkunlainen kuva noin niinkuin rakenteellisesti.

ensinnäkin täytyy sanoa että yllättävän moni osa jonka luulin kuvien pohjalta muoviseksi onkin mustaa alumiinia tai terästä. esim noita perän pitcharmeja jne hihnapulleyta. muoviosia on yllättävän vähän. alarunko on muovia mutta ei mitään muovailuvahamuovia. seos on tosi kovaa eikä notku kyllä mihinkään. toi alarungon iso muovikäikäle painaakin varmaan eniten kaikista osista jos moottoria ei lasketa. länderit on kanssa aika kovaa kamaa ja hajoaa varmaan kovassa laskussa. tää laite on yksinkertaisen näkönen mutta rakenne on loppupeleissä aika monimutkanen. ei vetotavalta vaan rungon kokoonpanon kannalta. noita kaikenmaailman alumiinikäikäleitä on tuolla monta ja lisäksi on hiilarisia jäykisteitä. lopputuloksena on aikamoinen tankki ainakin jos moneen 700 kokoseen vertaa. runko on todella jäykkä ja kaikesta huokuu että tää on tehty kestämään 800mm lapojen rasituksia ja kovaa repimistä. torppaaminen tällä voi olla tai voi olla olematta ikävää jos noi käikäleet ottaa pahasti itteensä. siitä tulee äkkiä iso potti ja työmaa. pitää pitää laite 0.5mm mullan yläpuolella.

aikalailla erilainen laite siis odotuksiin nähden. kuvien perusteella odotin yyberkevyttä hintelää laitetta joka just kestää kasassa. :D tää on kyllä ihan muuta.

hienoja yksityiskohtia tässä riittää. esim:
- 2 yksisuuntalaakeria päällekkäin. luulis pitävän
- remmin kiristykseen on säätöruuvit sekä edessä että takana niin että löystetään paikat ja sitte avaimella käännellään yhestä ruuvista sopiva kireys. sitte taas kiristellään kaikki kiinnitykset.
- pääakselilla on isot painelaakerit
- päärattaan sisällä on tollanen sulakehässäkkä
- canopymagneetit on kivat. laittaa kopterin ja kopan samaan huoneeseen ni ne imeytyy yhteen ittestään :D
- remmin saa vaihdettua irrottamalla 4 ruuvia (pääakselin lisälaakeripukki) koska perä on toispuoleinen.
- perän lavanpitimissä on vakiona ylimääräset ruuvit painona eli ns chinese weight modina joka helpottaa servon elämää ja parantaa perän pitoa
- lavanpitimissä on tässäkin asteikko mistä näkee ainakin nollakulmat jotenkuten. mittarillahan ne silti katotaan.
- toi akkukelkka on monimutkanen mutta äärettömän kätevä ja helppo. siitä kohta lisää.
- canopy on tilava ja sähköjä saa laittaa vähä mihin tykkää

tosta akkukelkasta. idea on loistava ja se toimiikin hienosti. noi 3 muovikäikälettä on ruuveilla kiinni tossa hiilarissa johon akut sitte laitetaan kuminauhoilla ja mä laitan kyllä velcroillakin. vaikka idea on hyvä ni tästä pitkä miinus joka toivottavasti on vaan yksilöjuttu. mun akkukelkan muovien ruuvin paikat on nimittäin sen verta väljät että sais olla 0.5mm isommalla kierteellä olevat ruuvit. kyllä noi nyt otti kiinni ihan hyvin mutta täytyy muistaa että ne pitää 1.6kg patteria mitä heitellään kymmenien geen voimilla taivaalla. mä en luota että ne pysyy kiinni! mulle on tulossa varaosia ja ne on varmaan tänään haettavissa postista. siellä on toinen akkukelkka ja pitää kattoa onko se samanmoinen. jos on niin soosoo corrado! pitää miettiä jos laittais jotain tököttiä kierteille ja vetäis kiinni. eihän noita tartte irti saadakkaan. mikähän on hyvää muoville? pikistä en laita koska mun tuurilla ruuvit jää puolväliin.

sähköille tässä on periaatteessa ihan hyvin tilaa mutta mulla on aina tää että mä haluisin kliinin asennuksen. toi mun bec on niin iso että eihän se mahdu tonne nokan sisään mihin becille on paikka. taitaa olla niin että bec menee peräkasetin päälle gyroanturin seuraksi ja veepaarin kytkentäyksikkö menee tonne nokan sisään. yge menee ygen paikalle :D kaikki virtajohdot, servon johdot jne saa kyllä kivan lyhyiksi. myös usb töpseliä pääsee siten näyttämään sekä veepaarille että becille ilman että tarttee mitään siirrellä tieltä. oikeestaan sähköt menee aikalailla kivasti paikalleen.

aika nahkeestihan tää pyörii ku käsin pyörittää. tosin niin pyörii minikin uutena nahkeesti mutta vetreytyy siitä nopeesti. ehkä tääkin tekee saman. toi hihna on aika kunnioitusta herättävän kokonen :D vähä ku goblinin moottorihihna mutta 2metriä pitkä :D

kuvia tuolla: https://plus.google.com/photos/100066246683236937505/albums/5982065915926756641?authkey=CPmM39G_1diBWQ (https://plus.google.com/photos/100066246683236937505/albums/5982065915926756641?authkey=CPmM39G_1diBWQ)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 14:13:14
jokaikinen palikka on ollu tähän asti just eikä melkein. toleranssit on pieniä ja mikään ei klappaa missään. osat sopii yhteen niin että ne tuntuu yheltä ennenku on edes ruuveja :D työn jälki on muutenkin hyvää. msh on parantanu myös ruuvien kanssa. nekin on hyviä eikä avaimet klappaa.

yks mistä mä en miniprotoksessa tykkää on noi muovit mihin on valettu metallikierteet sisään. niitä tässä ei ole ku yhdessä osassa joka on toi perän etukasetti. siinä ne on onnistunu kuitenkin oikein mallikkaasti. se kiristyy tota alumiinia vasten todella jämptisti.

msh siis parantanu montaa osa aluetta mitkä ei oo ollu sen parhaita puolia :)

kehitys kehittyy. välillä näköjään oikeeseenkin suuntaan :)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 14:24:22
niinjoo yks mikä pisti silmään ni linkit on tosi pienet kopterin kokoon nähden!

pallojen halkasija on 4.5mm

mitähän tossa on mietitty? :o
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: njs - 19 Helmikuu, 2014, 14:42:36
niinjoo yks mikä pisti silmään ni linkit on tosi pienet kopterin kokoon nähden!
pallojen halkasija on 4.5mm

Eli sama kuin Minissä? Sama juttu Compassilla, samat linkit Warpista 7HV:hen.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: TeroS - 19 Helmikuu, 2014, 14:45:16
Less is more? :)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Toeh - 19 Helmikuu, 2014, 14:46:44
Kentällä kattelin kans että miniP linkit on samat ku P500. Eli kaikissa samat linkkipallot.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: rane78 - 19 Helmikuu, 2014, 14:59:53
:D :D :D
ei tahtonu viimeyönä saada unta ku oli tankokopteri talossa! eastsidessa on sitäpaitsi velvoite että tangot katkotaan.

rotoksen näpräily saa riittää tältä erää. johan se kellokin tais mennä melkein ympäri. mekaniikka kasassa suurinpiirtein. seuraavaksi sitte sähköjä. huomenna spämmäilen kuvia ja tarinaa kasauksesta.

Missä mun sabilointi??? Ttuuuu
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 15:22:38
Ole hiljaa siellä! :D
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: rane78 - 19 Helmikuu, 2014, 15:34:05
Ei siis tarvi yölentoo miettii
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 15:35:28
Mennää mennää. 500 lentää nyt paljo rennommin!

Mä latailen akut valmiiksi!
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: rane78 - 19 Helmikuu, 2014, 16:07:36
Älä lataa, en todellakaan ole lentokunnossa, enkä lennä noita paskoja ilman stabbareita.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: SJo1 - 19 Helmikuu, 2014, 16:57:41
Onko tuo pelkkä mekaniikka punnittu? 2500gr tai jotain
Laita listaan komponenttien painot.
Hieno pelihän tuo on:D

-Samppa

Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 19 Helmikuu, 2014, 17:08:21
Onko tuo pelkkä mekaniikka punnittu? 2500gr tai jotain
Laita listaan komponenttien painot.
Hieno pelihän tuo on:D

-Samppa

ei mulla oo ku pikkuvaaka. otan sitte valmiin tuotoksen johonkin punnittavaksi.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 20 Helmikuu, 2014, 19:44:39
ei oo homma edenny sitte toissapäivän. eilen oli muuta kiirettä ja tässä oli muuan Rane kyläilemässä. lähti onneksi äsken. jotain se purnas tosta katkotusta stabbarista. kiittämätön kaveri! tein ison palveluksen ja sain vaan ..ttuilua. joi vielä mun asennuskaljatkin.

varaosalähetys tuli. kasasin ton toisen akkukiskon ja kyllä se vaan perkules on seki samanlainen etä ruuvit on vähä niin ja näin. kyllähän toi saattaa kestää mutta mikään pomminvarma ratkasu se ei ole. taidan pitää sen noin ja seurata tarkasti.

koomista sinänsä että ruuvit on 10.9 laatua mutta ne saa väännettyä muovikierteille käsin ilman avainta ku kierteet on niin väljät :D

joutuu nyt yöksi töihin mutta huominen ilta on aikaa vääntää. eiköhän toi huomenna valmiiksi saada. sitte joutuukin tuplavuoroon.

näillä näkymin sunnuntaina ilmaan. :)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 20 Helmikuu, 2014, 19:48:45
Tommiosia ne kaverit on.
Tulee punkkaamaan toisen luo sekottaa aikataulun ja harrastukset, juo vielä varatut tärkeät kaljat. ;)


Koeta nyt kasata ittes ja se kopu.


Kansa vaaatii ensilento videota!

Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 23 Helmikuu, 2014, 01:29:51
noniin nyt on taas harrastusta haittaavat työt hoidettu vähäksi aikaa. kerkesin eilen alotella johdotuksia (meni koko päivä) ja nyt jatkoin heti lätkämatsin jälkeen ja lopetin nyt. homma loppu siihen ku mankasta loppu akku ja olis pitäny alkaa huudattelemaan moottoria. ei liene hyvä idea yhdeltä yöllä. onneksi kahdeltatoista pystyi vielä dremelöimään :D

tässä tuli kitin mukana alumiiniset juuri oikeankokoiset servoarmit mukana että geometria menee oikein. no niitä saa kahdella eri sovitteella eli futte ja jr mutta ei tietenkään noilla MKS X8 sovitteilla. noissa servoissa on toi akseli melkein puolet normiservon akselia paksumpi. kauhee jööti :D jouduin siis käyttämään servojen mukana tulleita armeja. kaivoin miniroottoksen varaosista vielä vähän erilaiset pallot (eri kierre) ni sain ihan hyväksi.

täytyy koittaa kysyä meinaako corrado tehä sovitteet noille jöötiservoille...
tollaseet siis tulee kitissä mukana:
http://www.dropbox.com/s/minqxohxpj2n9v5/2014-02-22%2023.10.44.jpg (http://www.dropbox.com/s/minqxohxpj2n9v5/2014-02-22%2023.10.44.jpg)

sain sähköt ripoteltua itseasiassa paremmin ku ekaks olin suunnitellukkaan. nopari vaikka onkin iso mahtu becin kanssa vierekkäin nokan päälle eikä tee ees ahdasta. veepaarin kytkentäkikkare meni nokan sisään ja ite veepaarin anturi peräkasetin päälle mihin gyro on tässä kopterissa suunniteltukkin. vastarin huitasin perän alle koska siellä antennit sai kätevästi kulmaan toisiinsa nähden ku ripusti streevoihin.

yksi asia joka hieman ärsyttää on se että kaikki linkit perää lukuunottamatta pitäis aina olla turnbucle tyyppisiä eli vastakierteitä. monella valmistajalla ne onkin mutta tässäpä ei ole. linkinpäätkin on sellasia että ne menee vaan toisinpäin paikalleen. se tekee sen ettei lapakulmia saa samaksi vaan lavoille jää eroa 0.3 astetta. saa nähdä ilmeneekö lapaurana vai ei. saishan noi ku alkais ruuvailemaan vaan uutta linkinpäätä paikalleen... kyllä se lopulta osuis vahingossa oikein. pieniä ja yksinkertasia mutta niin ärsyttäviä asioita.

huomiselle jäi nyt sitte vielä ESC ohjelmointi ja govin säätö, servoliittimien kuumaliimailu jne... myös akkujen liittimet pitää vaihtaa. mä en luota noihin valmiiksi juotettuihin ku oon nähny monelta eri akkumerkiltä täysin ala arvosia suorituksia. itseasiassa yks genssin juottama liitin mulla taitaa ollakkin vielä jossain ku oli niin surkuhupasa. se ei naurata vaan siinä vaiheessa ku yli kolmetonnia tippuu katuun ja syttyy palamaan ku sähköt hävis.

huomenna on kova tuuli mutta kai se pitää käydä eastsidessä korkkaamassa.

kuvatuksia!

vastari:
http://www.dropbox.com/s/xt4g2b0sc8ubdk7/2014-02-23%2000.01.51.jpg (http://www.dropbox.com/s/xt4g2b0sc8ubdk7/2014-02-23%2000.01.51.jpg)

gytsatin:
http://www.dropbox.com/s/4vd4lxxnr1ksvi0/2014-02-23%2000.01.43.jpg (http://www.dropbox.com/s/4vd4lxxnr1ksvi0/2014-02-23%2000.01.43.jpg)

oikea kylki:
http://www.dropbox.com/s/taj2e0h9cu7psq1/2014-02-23%2000.01.18.jpg (http://www.dropbox.com/s/taj2e0h9cu7psq1/2014-02-23%2000.01.18.jpg)

vasuri:
http://www.dropbox.com/s/prmnnd0xohid2h6/2014-02-23%2000.01.32.jpg (http://www.dropbox.com/s/prmnnd0xohid2h6/2014-02-23%2000.01.32.jpg)

koppa:
http://www.dropbox.com/s/ncmlc7oqsru5vmv/2014-02-23%2000.03.39.jpg (http://www.dropbox.com/s/ncmlc7oqsru5vmv/2014-02-23%2000.03.39.jpg)

ylhäältä:
http://www.dropbox.com/s/jovd3geg0h2t02l/2014-02-23%2000.04.02.jpg (http://www.dropbox.com/s/jovd3geg0h2t02l/2014-02-23%2000.04.02.jpg)

punaset ydinvoimalat:
http://www.dropbox.com/s/9899mkie298jk2d/2014-02-23%2000.04.20.jpg (http://www.dropbox.com/s/9899mkie298jk2d/2014-02-23%2000.04.20.jpg)

http://www.dropbox.com/s/ynsmlyn9f9vw7mk/2014-02-23%2000.04.30.jpg (http://www.dropbox.com/s/ynsmlyn9f9vw7mk/2014-02-23%2000.04.30.jpg)

nuppi:
http://www.dropbox.com/s/98g9zahondeiupn/2014-02-23%2000.04.48.jpg (http://www.dropbox.com/s/98g9zahondeiupn/2014-02-23%2000.04.48.jpg)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: vee73 - 23 Helmikuu, 2014, 08:27:10
Tulipa mieleen tuosta huonosta akkuliitoksesta.. TP:n 6S 65C patteri joka mulla oli hensussa.
Siitä ku tunnit tuli täyteen, pilkoin akut eläkekäyttöön muuhun tarkoitukseen.

No juu, oli melkonen ylläri kun yksi kennojenvälinen liitos ei ollut tinaa nähnytkään  :(
Ei sitten niin vähääkään.
Ainoa pelastus oli se että, alumiinilätkät oli aika pitkiä ja ne oli taivuteltu parilla taivutuksella vastakkaisen navan kanssa päällekkäin. Näin kontakti oli säilynyt, eikä minkäänlaisesta kontaktiongelmasta ollut merkkejä navoissa.
Tämän löydöksen myötä usko TP:n akkuihin horjui aika lailla.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: SJo1 - 23 Helmikuu, 2014, 09:55:44
Alat Helifreakissä lobbaamaan noit linkinpäitä ja linkkejä, ne on kyllä aika kehnot.
Huomattavasti nykyaikaisempaa olis tehdä normi ja vastakierre linkin päihin, ei voi olla niin vaikea firmalle jolla on tuo muovin muovaus hyvin hallussa. Alarungon muotti on varmaan ollut mielenkiintoinen toteuttaa.
Linkin paksuus vois olla isompi, kun esim. linkkitankojen kierrepäitä on vahingossa tullut väänneltyä vinoon 450&500 protoksissa.
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 23 Helmikuu, 2014, 18:55:21
ensilento ja kommentit on nähtävissä tohtorin torppivälineissä

http://www.kopterit.net/index.php?topic=8246.2075 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=8246.2075)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 24 Helmikuu, 2014, 18:42:53
tuli punnittua. tosin ihan henkilövaaka käytössä ja kopteri sylissä.

lentopaino kaikkineen 6.1kg vähä se arpo 6.0 ja 6.1 välillä ja lapatuki oli paikoillaan joten sanotaan nyt sitte 6.0KG :)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: SJo1 - 24 Helmikuu, 2014, 20:48:24
Heh mä kun luulin, että SG:n 5.7KG oli painava noilla K rojuilla:)
Otsikko: Vs: Tohtorin SetäRoottoksen kasaus (P800)
Kirjoitti: Tohtori R - 24 Helmikuu, 2014, 20:51:13
onhan se. se kun on 700 ja tää on 800 :D mitäs se muuten oli? 5.9kg?