Kopterit.net

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Konna - 08 Tammikuu, 2014, 12:47:23

Otsikko: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 08 Tammikuu, 2014, 12:47:23
Laskeskelin tuossa kopujen eroja varaosa kustannuksista suhteessa lentoaikaan.
Tieteellinen lopputulos omalla kohdalla on tällä hetkellä se että nano cpx on tullut lentoaikaan suhteutettuna helvetin kalliiksi toisin kuin 450 rexi
Asiaan vaikuttaa tietysti sekin että nanolla mennään pitkin seiniä ja 450 tehdään vasta kun osataan.

Ja noi nanon moottorit... Niitähän pitäisi ostaa tukkupaketti kerralla. Kestoonsa nähden kalliita ovat.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Toeh - 08 Tammikuu, 2014, 12:52:40
Bladen tuotteista nuo pienet on yllättävän kalliita. Mcpx kestää mitä vaan tai ainaki se vanha. 130X on taas kuulemma todella kallis laite. Nuo saa toki aika kovaa rääkkiä kuten sanoit.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: jinx - 08 Tammikuu, 2014, 13:00:18
Ei 130x niin kallis kuitenkaan ole. Lähinnä siinä menee perän rattaita ja peräputkia, ainakin mulla. Rattaat toki maksaa jonkun verran, mutta peräputkea kun ottaa metritavarana, on se melkein ilmaista (valmiit putket onkin sitten 7-8 euroa kpl).
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: vee73 - 08 Tammikuu, 2014, 13:00:43
Olen kans huomannu ettei pikkukopterit tule niin halvaksi kuin äkkiseltään vois kuvitella.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Otou - 08 Tammikuu, 2014, 13:30:57
Kyllähän noihin pikku rääpäleisiin saa menemään rahaa todella paljon! Itsellä vuodessa mennyt varmasti yhden uuden 500 trexin verran mutta silti niistä saatu kokemus on korvaamaton apu oppimisen kannalta! Noilla kun uskaltaa tehdä ihan mitä vaan.

Nyt tilanne kääntynyt niin että pikkuset on pölyttynyt hyllyllä jo yli kolme kuukautta. Paras lento/torppisuhde ollut 450 rexillä joka meni torpitta yli 6kk :)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 08 Tammikuu, 2014, 13:45:19
Kyllähän noihin pikku rääpäleisiin saa menemään rahaa todella paljon! Itsellä vuodessa mennyt varmasti yhden uuden 500 trexin verran mutta silti niistä saatu kokemus on korvaamaton apu oppimisen kannalta! Noilla kun uskaltaa tehdä ihan mitä vaan.

Nyt tilanne kääntynyt niin että pikkuset on pölyttynyt hyllyllä jo yli kolme kuukautta. Paras lento/torppisuhde ollut 450 rexillä joka meni torpitta yli 6kk :)

Tuo on aivan totta. Jos nanon torpit muutettaisiin ison kopun torpeiksi olisi myydään palstalla varmaan auto myynnissä  ;D
Mutta lentoaika kustannus on ihan tajuton noissa pienissä...
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: vee73 - 08 Tammikuu, 2014, 13:58:21
Onhan pikkukopteri kyllä aivan mainio ensimmäiseksi harjoittelu kamppeeksi.
Minäkin torppinu Walkeran 4G6 kopterilla käsittämättömät summat rahaa.
Mutta, ei olis varmaan isommalla tullut opittua niin kantapään kautta.
Sitten kun perusasiat alko olla jotenki hallussa,
jäi pikkukopterit kotiin.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Pohjola - 08 Tammikuu, 2014, 16:01:00
Halpaahan se on vaihdella Nanoon moottoreita tjsp. Täällä on yhdestä controlboardista irronnut
komponentteja ja toisesta sekoilee vastari. >:(
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: puisto_kemisti - 08 Tammikuu, 2014, 16:33:25
Enemmän se sepaluksen takana tuntuu onnistunut pirofunneli 700:lla, kuin jollain pienellä paarmalla, mikä ei mene edes nukketalon seinästä läpi ku lapasesta lähtee.

Quarkki on itellää rahaa jonku ver säästänyt, mutta S.R.B:sta ei ole ylös alaisin lennättelyyn.
Omassa tapauksessa tosin torppeja tullut niin vähän, että en osaa sanoa muuta ku et kustannuspolitiikka on ihan 50/50.


Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Tohtori R - 08 Tammikuu, 2014, 16:33:31
juuri ton pikkukopterin kalliin varaosapolitiikan takia itsekkin aikanaan luovuin noista kokonaan ja vannoin etten enää koskaan osta yhtään tollasta esim e-fliten enkä muidenkaan pientä kirppua.

niihin menee satasia rahaa ihan pikkuajassa. lopputuloksena ei kuitenkaan ole lentämisen fiilistä vaan pelkkää sirinää :D

monta kertaa oon meinannu ton mun lupauksen murtaa ku tullu jotain uusia markkinoille. onneks oon aina saanu alkuun hillittyä ja sitte ku aikaa on tiimalasissa valunu on niiden uusienkin kohdalla tullu karu totuus niiden laadusta ilmi. viimeisimpänä hyvänä esimerkkinä toi allun 150 rexi. kyllä poltteli mutta hillitsin ja nyt ku lueskellu ni enpä montaa latia siitä maksais.

itse kuulun siihen ryhmään joka pitää simuttelua ihan kivana puuhana ja siinä saa kyllä mielestäni enemmän lentämisen tuntua ku noilla mikrokokosilla. tätä ei voi tietenkään yleistää koska kaikki ei tosta tykkää. siinä on kuitenkin varaosakustannukset halvat ;)

suhteutetuna mun kallein kopteri on luultavasti ollut mCPX jonka modasin sitte jossain vaiheessa harjattomaksi päämoottorin osalta.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Toeh - 08 Tammikuu, 2014, 16:47:51
Minä taas kuulun niihin joille mCPX opetti parhaiten funnelit, perä edellä kasit oikeen ja väärin päin ja muutenki päin ja leijunnan joka päin joka suuntaan. Harjallisena ja nopealla holdi sormella se kone kesti kaiken. Nyt kun jostain löytäisin vielä sellasen mCPX rungon niin pistäsin tuon vanhan kasaan ja alkaisin treenata funneli kahdeksikkoa jne. Simuttaminen on kivaa, mutta tuolla mCPX:llä oli kiva kokeilla eka kaikkea ja sen jälkeen isommilla se oli helpompaa. Eihän sillä mitkään tic tocit tai vastaava menny mutta nuo kasit jne.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: jinx - 08 Tammikuu, 2014, 17:07:25
No joo, sen verran täytyy ottaa takaisin omia kommenttejaan, että onhan siihen 130x:ään rahaakin mennyt. Varmaan olis saanu jonkun 450 kokoisen sillä rahalla. Ainakin käytetyn. Mutta loppukesästä alkoi jo rajoittumaan enimmäkseen noihin peräputkiin ja perän rattaisiin.

On sillä laiska simuttaja kyllä sitten säästänytkin. Jos jokainen torppi olis tullu isommalla, olis lentämiset jääny aika vähälle varaosia odotellessa. Ja olis menny omat ja lainatut. Sillä kun ei kynnys koittaa uusia juttuja ole kovin korkealla. Mun mielestä on siis pikkukone hintansa (ja varaosansa) haukkunut.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Tohtori R - 08 Tammikuu, 2014, 17:36:22
Niinhän se menee että noi microkokoset on hyviä sellasille jotka ei jaksa simuttaa koska yksittäiset torpit ei yleensä maksa mitään.

On ne hyviä muillekkin mutta käy vaan kalliiksi. Niitä ku tulee sitte kanssa vedettyä pitkin seiniä.

Pääasia että oppii.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: artova - 08 Tammikuu, 2014, 17:59:20
Nyt kun jostain löytäisin vielä sellasen mCPX rungon

Onhan noita joka paikassa myynnissä. Itselläni kaksi vuotta sitten ostettu mCPX vielä aktiivikäytössä, tosin ei taida yhtään alkuperäistä osaa olla enää jäljellä :o Toinen lentämätön mCPX on kirjahyllyssä odottamassa pääsyä museokopteriksi ;D

Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 08 Tammikuu, 2014, 18:27:37
Pääasia että oppii.

Nimenomaan
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: vee73 - 08 Tammikuu, 2014, 19:31:57
Eiku pääasia että viihtyy.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Tohtori R - 08 Tammikuu, 2014, 19:44:05
Eiku pääasia että viihtyy.

juuri näin.

kustannuksista täytyy sanoa että halvin laite käyttää suhteutettuna lentotunteihin mitä mulla on ollu on kyllä ehdottomasti toi miniProtos. halvat sulakeosat sopivissa paikoissa ja aivan upea värkki lentää. saa sitä lentämisen fiilistäkin :)

kaikkihan hajoo joskus ja on mulla tossakin ollu pari kallista torppia mutta ku ottaa huomioon että värkissä on 900+ lentoa ja varmaan satakunta torppia joista ehkä 30:lla on jotain hajonnu (en oo vähään aikaan lueskellu muistiinpanoja) ni on kyllä uskomattoman kestävä laite!

hankintahinta onkin sitte suolanen ton kokoselle ku taitaapi olla yli tonnin mutta niinhän se on että "kallein on usein loppupeleissä halvin" :)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: heikkit - 08 Tammikuu, 2014, 20:32:18
kustannuksista täytyy sanoa että halvin laite käyttää suhteutettuna lentotunteihin mitä mulla on ollu on kyllä ehdottomasti toi miniProtos. halvat sulakeosat sopivissa paikoissa ja aivan upea värkki lentää. saa sitä lentämisen fiilistäkin :)

Tilasin tuossa Miniprotokseen varaosapussin. Painoi 170g ja maksoi noin 100 eur - kilohinta noin 600 eur. Ymmärtääkseni hopea maksaa noin saman verran. :-)
Mutta totta ei ole kultaa kalliimpaa & toivottavasti noilla torppailee hetken.


Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Kumppis - 06 Marraskuu, 2014, 16:19:52
Moi,

Vertailin tossa Trex550L, Goblin570, Gaui X4 II, Protos varaosakuluja (fastlad) noin mutu -tuntumalta.
Keräilin mukaan mainshaftin + laakerit, maingear, tailtube, torquetube + rattaat + laakerit. Nuppiosia en kyl huomioinu.
Näyttäs siltä et:

Vaikuttaako teistä realistiselta?
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: TeroS - 06 Marraskuu, 2014, 17:23:04
Toi sun varaosasetti on vähän outo, enemmänkin puoliks huolto- ja puoliks torppisetti.

Vertaa vaikkapa normi torppisetti, kopalla tai ilman. Puuttuu molemmat lavat, landarit, yhtenä myös vaikkapa runkolevyt? Esim. laakerit nyt ei joka torpissa mene, hifisti kai vaihtee ne jos vähän kopu pomppaa laskeutumisessakin... ;D
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: TimoK - 06 Marraskuu, 2014, 17:34:54
Protos ei hirveää tälliä nuppiin tarvi, että saa uusia myös lavan pitimet. Ne kun on muovia niin se linkkipallo lähtee siitä melko helpolla kävelemään. Lavat nyt maksaa aina saman oli minkä merkkinen kopteri tahansa niitä nyt ei välttämättä tarvitse hinta vertailun takia huomioida kokonaiskustannuksen takia kylläkin.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Kumppis - 06 Marraskuu, 2014, 18:18:59
Joo. lapoja en huomioinu ku ne on kaikissa about samat. Muuten vertasin siihen mitä trex450 on "tarvinnu" vaihtaa.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: njs - 06 Marraskuu, 2014, 18:47:11
Oliko tässä tarkoituksella kaksi vähän pienempää ja kaksi isompaa isompaa kopteria? Kyllä noidenkin lapojen välillä on hintaeroa muutama kymppi.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Iron_man - 06 Marraskuu, 2014, 18:49:05
Tossahan on aika eri kokoisia koptereita vertailtu keskenään, joten en tiedä miten järkevä noita on keskinään edes vertailla. Isomman kopterin torppikustannukset luonnollisesti ovat isommat kuin pienemmän lähes aina. Isommasta kalliimman torpata tekee kalliimpien osien lisäksi se, että torpissa hajoaa enemmän. Esim 250 rekkula on tosi halpa torpata. Ei sen takia että osat olisivat oleellisesti halvempia kuin 450:ssä, vaan siksi ettei siitä torpissa hajoa paljon mitään.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Kumppis - 06 Marraskuu, 2014, 18:51:52
No sanokaa mikä on teidän kokemus oikeista kustannuksista.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 06 Marraskuu, 2014, 18:59:04
450L Dominator perustorppi lapoineen on siinä 35 € luokkaa. Joskus harvoin jää lavat ehjäksi niin silloin ei ole pahan hinnasta torppausta.

Mutta torpit on AINA tapauskohtaisia! Joskus hajoaa enempi joskus vähempi.
Minusta rekkulan torppi ei ole pahan hintainen.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Iron_man - 06 Marraskuu, 2014, 19:13:32
Mulla makso Dominaattorin viime torppi 100e lapoineen  :o Eikä hajonnut servon rattaita tms kallista. Osa osista tuli toki kahden kappaleen pakkauksissa, joten jonkin verran hintaa per torppi saanee alaspäin.

Allun lavat maksaa jo yli 20 euroa. En ymmärrä miten voi selvitä 35 eurolla, ellei kyseessä ole pelkkä kopterin kaatuminen tms.

1.0000  x      450DFC Main Shaft Set    10.99€
1.0000  x      Black Slant Thread Main Drive Gear/121T    6.93€
1.0000  x      450 Feathering Shaft    6.45€
1.0000  x      Bearings(685ZZ)    4.65€
1.0000  x      450L Torque Tube    10.98€
1.0000  x      Bearings(MR83ZZ)    4.49€
1.0000  x      450L Tail Linkage Rod    3.95€
1.0000  x      M0.6 Torque Tube Front Drive Gear Set/26T    11.90€
1.0000  x      Torque Tube Rear Drive Gear Set    11.90€

= 72.24e + lavat. Ja postikulut päälle :P
Otsikko: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: TeroS - 06 Marraskuu, 2014, 19:18:15
Mulla o torpit ollu välillä 30-2000€, vehkeestä ja torpin tyylikkyydestä riippuen ;)

Näkisin turhana tän tyyppisen laskemisen, kaikki rahat tää harrastus kuitenki vie :)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 06 Marraskuu, 2014, 19:32:19
Mulla makso Dominaattorin viime torppi 100e lapoineen  :o Eikä hajonnut servon rattaita tms kallista. Osa osista tuli toki kahden kappaleen pakkauksissa, joten jonkin verran hintaa per torppi sanee alaspäin, mutta ei kyllä paljoakaan.

Allun lavat maksaa jo yli 20 euroa. En ymmärrä miten voi selvitä 35 eurolla, ellei kyseessä ole pelkkä kopterin kaatuminen tms.

1.0000  x      450DFC Main Shaft Set    10.99€
1.0000  x      Black Slant Thread Main Drive Gear/121T    6.93€
1.0000  x      450 Feathering Shaft    6.45€
1.0000  x      Bearings(685ZZ)    4.65€
1.0000  x      450L Torque Tube    10.98€
1.0000  x      Bearings(MR83ZZ)    4.49€
1.0000  x      450L Tail Linkage Rod    3.95€
1.0000  x      M0.6 Torque Tube Front Drive Gear Set/26T    11.90€
1.0000  x      Torque Tube Rear Drive Gear Set    11.90€

= 72.24e + lavat. Ja postikulut päälle :P
Minulla on kiinasta aika kattava valikoima varaosaa domiin. Ja kuten mainitsitkin aika paljon osaa tulee 2 pakkauksissa. Komean torpin kyllä olet nykässyt tuolla listalla  ;D
Mutta kuten sanoin ei ole kahta samanlaista torppia  :D
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 06 Marraskuu, 2014, 19:33:26
Mulla o torpit ollu välillä 30-2000€, vehkeestä ja torpin tyylikkyydestä riippuen ;)

Näkisin turhana tän tyyppisen laskemisen, kaikki rahat tää harrastus kuitenki vie :)
Aivan tosi  ::)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Kumppis - 06 Marraskuu, 2014, 19:34:41
Näettekö eroo hihnaperäsellä ja kardaaniperäsellä torpin sattuessa?
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: TimoK - 06 Marraskuu, 2014, 19:38:16
Hihna voi jäädä ehjäksi säästää tt:n hinnan. Viime torpissa olikin melkein ainoa mitä jäi ehjäksi.... :o
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: vee73 - 06 Marraskuu, 2014, 19:41:59
Mulla on käytännössä mennyt 700 ja 800 kokoisen kanssa lyhennettynä, T&T. Eli, tonni & torppi :D
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Kumppis - 06 Marraskuu, 2014, 19:48:15
Mulla on käytännössä mennyt 700 ja 800 kokoisen kanssa lyhennettynä, T&T. Eli, tonni & torppi :D
Toi tulos laannuttaa kyl kovimmankin kopteri stondiksen  :-\
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Tohtori R - 06 Marraskuu, 2014, 20:23:02
Toi tulos laannuttaa kyl kovimmankin kopteri stondiksen  :-\

ei rahaa voi lennättää. kopteria voi :D uutta kopteria ja torppia vaan...

joku mainitsi että Dominator torppi on sen 35e. kuinkahan montakmmentä torppia mulla on miniprotoksella missä menee vaan lavanpitimet. usein vaan toinen. se on kolmisen euroa :D välillä tietty saa sitte ihan solmuunkin.

tosin sähän kyselit isompia kopuja. ainakin trex500 maksoi mulla aina 200-350e torpata eli oli todella kallis laite pitää. tarkistin just logista joka sano että otanta oli 6 torppia ennenku uskoin :D
omasta mielestä toi on surkea kokoluokka. hajoaa torpissa mutta FBL aikakautena ei juuri eroa lennossa 450 kopteriin. tai eroaa tietenkin mutta ei oleellisesti.

noi oikeat 500 lapoja pyörittäväthän on sitte taas ihan eri tarina.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: jkkmobile - 06 Marraskuu, 2014, 20:31:56
ei rahaa voi lennättää. kopteria voi :D uutta kopteria ja torppia vaan...

joku mainitsi että Dominator torppi on sen 35e. kuinkahan montakmmentä torppia mulla on miniprotoksella missä menee vaan lavanpitimet. usein vaan toinen. se on kolmisen euroa :D välillä tietty saa sitte ihan solmuunkin.

tosin sähän kyselit isompia kopuja. ainakin trex500 maksoi mulla aina 200-350e torpata eli oli todella kallis laite pitää. tarkistin just logista joka sano että otanta oli 6 torppia ennenku uskoin :D
omasta mielestä toi on surkea kokoluokka. hajoaa torpissa mutta FBL aikakautena ei juuri eroa lennossa 450 kopteriin. tai eroaa tietenkin mutta ei oleellisesti.

noi oikeat 500 lapoja pyörittäväthän on sitte taas ihan eri tarina.
Sä osaat nykyään torpata "paremmin" kuin silloin 500sen aikaan.. ja nykyään lennetään nurtsin päällä eikä kivimurskassa!

Mulla menny 500sessa rekkulassa aika tarkkaan 100 e per torppi..
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: J@ni - 06 Marraskuu, 2014, 20:33:02
Älkää TORPATKO!   ;D ;)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Iron_man - 06 Marraskuu, 2014, 20:38:41
Alusta jossa lentää vaikuttaa tosiaan aika paljon kans torpin vaurioihin. Pinsiössä kun torppaa soralle tai kivikkoon niin yleensä on koppakin ihan ruvella ja uusimiskunnossa. Nurtsin päällä ja pellolla yleensä koppa selviää aika vähillä vaurioilla.

Mutta joo, kuka näitä nyt jaksaa laskea. Tää harrastus kannattaa nähdä elämää rikastuttavana eikä köyhdyttävänä, kuten joku viisaasti joskus totesi  8)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Tohtori R - 06 Marraskuu, 2014, 20:42:52
ja niinhän se menee että se on otettava just se mitä kuolaa eikä koittaa järkeillä. ei niillä kustannuksilla saa olla niin paljoa väliä. jos ostaakin jonku "järkipelin" ni se kuolaaminen jatkuu sitte heti sen hankinnan jälkeen ja lopulta sulla on sitte ne molemmat eikä tullukkaan halvaksi :D
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 06 Marraskuu, 2014, 20:51:25
ei rahaa voi lennättää. kopteria voi :D uutta kopteria ja torppia vaan...

joku mainitsi että Dominator torppi on sen 35e. kuinkahan montakmmentä torppia mulla on miniprotoksella missä menee vaan lavanpitimet. usein vaan toinen. se on kolmisen euroa :D välillä tietty saa sitte ihan solmuunkin.

tosin sähän kyselit isompia kopuja. ainakin trex500 maksoi mulla aina 200-350e torpata eli oli todella kallis laite pitää. tarkistin just logista joka sano että otanta oli 6 torppia ennenku uskoin :D
omasta mielestä toi on surkea kokoluokka. hajoaa torpissa mutta FBL aikakautena ei juuri eroa lennossa 450 kopteriin. tai eroaa tietenkin mutta ei oleellisesti.

noi oikeat 500 lapoja pyörittäväthän on sitte taas ihan eri tarina.
On minullakin useampi "torppi" missä on napsahtanu lavanpitimen linkki joka on muutaman euron. En vain laske niitä torpeiksi.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Tohtori R - 06 Marraskuu, 2014, 20:55:36
On minullakin useampi "torppi" missä on napsahtanu lavanpitimen linkki joka on muutaman euron. En vain laske niitä torpeiksi.

joo kyllä toi kokoluokka on se joka sopii paljon torppaavalle :)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: TeroS - 06 Marraskuu, 2014, 20:57:29
...omasta mielestä toi on surkea kokoluokka. hajoaa torpissa mutta FBL aikakautena ei juuri eroa lennossa 450 kopteriin. tai eroaa tietenkin mutta ei oleellisesti...

Tästä ollaan kärkkäästi montaa eri mieltä ;D

Muistetaas ny että tämä on harrastus. Harrastukseen meneviä rahoja ei lasketa. Ja jos lasketaan ni kerrotaan vaimokkeelle suurin piirtein kertoimella 0.33 laskettuna.

Mikä tahansa harrastus maksaa, voihan sitä kopteria lennättää torppaamatta, kyllä se leijuu sen 10 minuuttia paikallaan, on sitten eri asia tyydyttääkö se jokaista lennättäjää, mua ei :)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 06 Marraskuu, 2014, 21:01:58
joo kyllä toi kokoluokka on se joka sopii paljon torppaavalle :)
Täysin samaa mieltä. 450 on minulle se kokoluokka jolla uskaltaa räimiä ja lipsahdus ei vie ihan koko tiliä kerralla.
Ja kuten TeroS tuumasi niin torpin hinta haitari voi olla muutamasta kympistä tonneihin.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Dutchman - 06 Marraskuu, 2014, 21:07:00
Mä oon kanssa sitä mieltä, että mitä niitä laskee. Torpattu kopteri on kumminkin laitettava kuntoon jos haluaa lennätellä. Tietty jos ei halua, niin ainahan sen voi "siivota"... Niin, ja kaupasta saa uusia kittejä.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Konna - 06 Marraskuu, 2014, 21:20:03
Muistetaas ny että tämä on harrastus. Harrastukseen meneviä rahoja ei lasketa. Ja jos lasketaan ni kerrotaan vaimokkeelle suurin piirtein kertoimella 0.33 laskettuna.

Mikä tahansa harrastus maksaa, voihan sitä kopteria lennättää torppaamatta, kyllä se leijuu sen 10 minuuttia paikallaan, on sitten eri asia tyydyttääkö se jokaista lennättäjää, mua ei :)
Kyllähän nämä lauseet vaimolle alkaa useimmiten "tämähän oli puoli-ilmainen" tai "tosi halvalla sain"...  ;D

Minulla on vain kahdenlaisia kopuja, torpattuja ja jotka tullaan torppaamaan  ::)
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: TimoK - 06 Marraskuu, 2014, 21:22:26
... Niin, ja kaupasta saa uusia kittejä.

Onnex saa, sain Protoksen niin muruiksi, että tuli halvemmaksi ostaa uusi kitti kuin korjata vanhaa  :(
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Dutchman - 06 Marraskuu, 2014, 21:36:01
Onnex saa, sain Protoksen niin muruiksi, että tuli halvemmaksi ostaa uusi kitti kuin korjata vanhaa  :(
Tiedän tunteen. Mulla meni muinoin Freya... Ei siitä jäänyt kuin ruuvit ja sähköt. Oli aika yllätys, että kopu voi mennä niin paskaksi. Jopa tankki halki, suodatin poikki, ja ne AL-palikat, jotka pitää runkolevyjä erillään kaikki vinoiksi. Perä atomeiksi, ja nuppi ilman purkaamista molokkiin. Runkokin kolmeen osan.. Mutta parin päivän päästä löytyi uusi kitti jäljelle jääneille materiaaleille! Tällä kertaa eri merkkinen laitos.
Otsikko: Vs: Varaosa kustannukset
Kirjoitti: Toeh - 07 Marraskuu, 2014, 15:51:27

Mikä tahansa harrastus maksaa, voihan sitä kopteria lennättää torppaamatta, kyllä se leijuu sen 10 minuuttia paikallaan, on sitten eri asia tyydyttääkö se jokaista lennättäjää, mua ei :)
Näin.  :D