Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: heskelin - 24 Heinäkuu, 2008, 07:26:16
-
Kaipaan lisää lentoaikaa ja ei tehostakaan haittaa koskaan ole. Nyt ajan vakiomoottorilla ja välityksellä. Lennon jälkeen mosa on liian kuuma, ei takuulla näpeissä pysyisi. Timing on mid, lentoaikaa 5 min 6S 4900mAh pakalla. Päriselyni on kevyttä "taitolentoa".
Hakusessa siis uusi moottori. Mikä on paras bolt-on korvike alkuperäisen tilalle? Painoarvo korkeassa hyötysuhteessa maksimitehon sijaan.
-
Mikä moottori? Mikä pinnioni? Mitä menee akkuun lennon jälkeen?
-
Mikä moottori? Mikä pinnioni? Mitä menee akkuun lennon jälkeen?
Vakio, kitissä mukana tullut Align L-mosa, 12T pinioni, 4900mAh akkuun menee 4-5 Ah viiden minuutin lennon jälkeen riippuen siitä paljonko revittelen.
-
Pistä 10T pinioni.. toi kakstoista hampainen on mielestäni liian iso..motti ei jaksa vääntää tolla pinionilla!!
-
Joo, 12T on aivan liian suuri... 11T maksimissaan. Mulla on T-Rexissä Neu 1515/2.5D/F/H, joka on aika tyyris, mutta on kuitenkin mielestäni hintansa väärti. Moottori antaa enemmän tehoa kuin 600L ja on lentojen jälkeen korkeintaan lämmin.
EDIT: akkuja kannattaa lennättää 80% säännöllä, eli niihin ei saisi mennä enempää sisään kuin 0,8*kapasiteetti. Muuten akkujen elinikä lyhenee tehokkaasti.
-
Et maininnut onko vino vai suora hampaiset rattaa. Vinohampaisessa päärattaassa on noin kymmenen hammasta enemmän kun suorahampaisessa. 12T vinohampaisella välitys vastaa 11T suorahampaista. Mulla on käytössä 10T, joka on mielestäni sopiva.
-
Juu, toi 12T on vinohampainen eli vastannee 11T suoraa. Jos alan lentämään tolla 80% säännöllä niin sittenhän lentoaikaa olisi 240 sekuntia eli 4 minuuttia. Ei paljoa naurata.
Samoilla kamoilla lentelin viime kesänä melkein tuplasti pidempiä keikkoja. Jossain on mätää. Hyllyssä oli toinenkin Alignin mosa jota kokeilin kanssa mutta ei auttanut.
Miten lentoaika tuolla Neu-moottorilla suhteessa orig mosaan? Jos kone ei lämpene niin arvatenkin hyötysuhde on parempi. Mistä ostit?
Joo, 12T on aivan liian suuri... 11T maksimissaan. Mulla on T-Rexissä Neu 1515/2.5D/F/H, joka on aika tyyris, mutta on kuitenkin mielestäni hintansa väärti. Moottori antaa enemmän tehoa kuin 600L ja on lentojen jälkeen korkeintaan lämmin.
EDIT: akkuja kannattaa lennättää 80% säännöllä, eli niihin ei saisi mennä enempää sisään kuin 0,8*kapasiteetti. Muuten akkujen elinikä lyhenee tehokkaasti.
-
Puhuin tosiaan suorahampaisista, joten 12T vinohampaisen pitäisi olla ok. Muistaakseni ajoin aiemmin juurikin samalla välityksellä, moottorilla ja Flightpowerin 6s1p 4900mAh akuilla. Lensin kuuden minuutin keikkoja, ja akkuihin oli vielä varaa laittaa sisään 80% säännölläkin. Olisiko hammasvälys tai hihna liian tiukalla? Mulla ei ole kopterissa nykyään stabbaritankoa ja lavatkin ovat 623mm, joten on huono verrata lentoaikoja. Kuuden minuutin lennon jälkeen laitan kuitenkin ~3000mAh sisään, jos ajan perustaivaslentoa 2000rpm nupissa.
Ostin moottorin Usasta ReadyHelistä, mutta se ei enää näytä kauppaavan Neuta. Esprit listaa moottorin kuitenkin sivuillaan http://www.espritmodel.com/. Euroopasta näitä on vaikea löytää, koska moottori on amerikkalainen.
-
Castlekin myy nykyisin NEUta:
http://www.castlecreations.com/products/neumotors/nm.html
Oman 450 motin tilasin aikoinaan kanadasta, paikan nimeä en muista....
-
Castlekin myy nykyisin NEUta:
http://www.castlecreations.com/products/neumotors/nm.html
Oman 450 motin tilasin aikoinaan kanadasta, paikan nimeä en muista....
Ei liity ihan tähän aiheeseen, mutta mitä sulla on noissa kopukan lavoissa vai ihan vaan "folio"-tarroja???