Kopterit.net

Helikopterit => Hirobo => Kopterivalmistajat => Hirobo Nitro => Aiheen aloitti: kekke - 10 Marraskuu, 2013, 21:31:12

Otsikko: Turbulencesta peränputken toisen tukitangon pääpoikki jo kolmannen kerran ?
Kirjoitti: kekke - 10 Marraskuu, 2013, 21:31:12
Otsikonmukainen tuska. Muovikilke perätuen päässä katkeaa aina samasta kohtaa ja samalta puolelta ja nimenomaan peräputken päästä.
Kakkamainen laskeutua kun toinen "tikku" roikkuu kopun alla pystysuorassa.
Laitoin taas prikkoja vähän eritavoin ja koetin muutenkin saada tuesta kaikki ylimääräisen väännön / jännityksen pois.
Onko jollain kokemusta tahikka ratkaisua ko. ongelmaan ?


t:k
Otsikko: Vs: Turbulencesta peränputken toisen tukitangon pääpoikki jo kolmannen kerran ?
Kirjoitti: Sami - 11 Marraskuu, 2013, 22:27:24
Tere!
Itsellä oli sama ongelma omassani ja vaihdoin peräputken tukien paikkaa rungossa. Ruuvit vaihdoin ainakin rungon päässä 4mm ja liimasin runkolevyihin prikat ehkäisemään kulumista. Täriseekö Turbu jstk syystä? Jos sinulla on paljon lennetty peräputki (kuitua/alumiinia), niin voisit kokeilla uutta. Onko peräputkentukien päät epoksilla tuissa kiinni. Keräävät klappia herkästi, jos eivät ole.
Samppa
Otsikko: Vs: Turbulencesta peränputken toisen tukitangon pääpoikki jo kolmannen kerran ?
Kirjoitti: kekke - 13 Marraskuu, 2013, 02:26:47
Oolrait thx Samppa, teen nuo mainitsemasi kikkailut.
Toi epoksihomma on ainakin varmasti paikallaan.
Tossa on yx hiilarinen uus perätuubikin, joten nyk, alumiininen saa lähteä.

Tattis vielä.

t:k
Otsikko: Vs: Turbulencesta peränputken toisen tukitangon pääpoikki jo kolmannen kerran ?
Kirjoitti: Sami - 13 Marraskuu, 2013, 09:00:49
Entäs ne tärinät?
Samppa
Otsikko: Vs: Turbulencesta peränputken toisen tukitangon pääpoikki jo kolmannen kerran ?
Kirjoitti: Juho - 15 Marraskuu, 2013, 22:17:44
Hiilariputki on löysempi kuin alumiininen. Sulla on tärinäongelma, se pitää saada pois. Hiiliputkella ongelma ei korjaannu vaan tod näk pahenee. Kannattaa kokeilla uudella alumiiniputkella, sampan vinkeillä, jos ei auta niin moottori irti, kytkinkenkä heittokellolla suoraan. Lisäksi voi kokeilla metritavarasta tehtyjä pidempiä peräputken tukia, niin pitkät vaan kun kehtaa laittaa. Ja sinne väliin sellanen "silta".

Been there done that... Kyllä se siitä lähtee pelittämään :)