Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Kloonit => Aiheen aloitti: Otou - 21 Lokakuu, 2013, 10:21:46
-
Postimies kävi juuri työpaikalla ja kiikutti otsikon mukaisen kitin kouraan! :) Sen verran avasin ja tutkin että hyvältä vaikuttaa!
Ideana rakentaa tästä budjetti 700 kokoinen ilman kiirettä. Osia haalitaan käytettynä ja uusina muttei ihan halvinta kuraa kuitenkaan.
Palataan tähän aiheeseen myöhemmin kun pääsen kotia. Niin ja toivon ettei tänne tulla avautumaan että sä tapat tolla ittes tai jonkun muun koska toi ei voi toimia kerran tuli kiinasta. ;)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__37562__Assault_700_DFC_Electric_Flybarless_3D_Helicopter_Kit.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__37562__Assault_700_DFC_Electric_Flybarless_3D_Helicopter_Kit.html)
-Otto
-
Millaset sähköt ajattelit laittaa?
Onko kitti miten yhtensopiva TREX 700E dfc kanssa, näyttää monelta osin samalta.
Odotan milenkiinnolla kasaus kokemuksia.
-
Juu laitahan kuvia ja tarinaa sitte reilusti. Tiiä vaikka nuo ois eri valmistajalta kun aiemmat HK koput ja siitä voi tulla vaikka lentävä. Tai jotain tällästä oon lukenu. Oot varmaan suomen ensimmäinen omistaja. :D
-
Mää jään kans innolla seuraamaan tämän HK insult tarinaa ;)
-
Nuppi ainakin oli hyvälaatuisen oloinen, mitä nyt äkkiä ehdin tutkailla. Ja suora kopio Alignin 700-kokoisen DFC nupista näytti olevan. Ei ilmeisesti tullut paljoa kitille hintaa :)
-
Juu laitahan kuvia ja tarinaa sitte reilusti. Tiiä vaikka nuo ois eri valmistajalta kun aiemmat HK koput ja siitä voi tulla vaikka lentävä. Tai jotain tällästä oon lukenu. Oot varmaan suomen ensimmäinen omistaja. :D
Tässä kävi silleen et olin juuri myynyt sähkörummut kun HK laitto mailia et nyt olis tämmöinen julkaistu. No tilaushan siitä tuli ja ei menny kuin muuta tunti niin oli backorderissa:)
Paha sanoa mistä tehtaalta nämä tulevat? Työstöjälki on todella siistiä tai oikeastaan kaikki näyttää hyvältä:)
Millaset sähköt ajattelit laittaa?
Onko kitti miten yhtensopiva TREX 700E dfc kanssa, näyttää monelta osin samalta.
Odotan milenkiinnolla kasaus kokemuksia.
Sähköjä ei vielä ole joten valinnan varaa on paljon. Alignin motti ja castlen nopari pitäisi saapua piakkoin.
Luulen että suurin osa rojuista käy alignin vastaavien kanssa sekaisin.
-
Nyt kun kauniimpi osapuoli lähti yövuoroon voi kamat levittää keittiön pöydälle ja napsia muutamat kuvat :) Sen verran iso värkki tämä ettei mahdu kivasti puuhahuoneen pöydälle..
Ainoa juttu mitkä vähän epäilyttää on perälavat ja tt. Eikös noissa allun 700tt vehkeissä ole hiilukuitunen versio?
Siinä muutama kuva: https://www.dropbox.com/sh/6pr3fadjfsejjdm/eHJnt-u9z0 (https://www.dropbox.com/sh/6pr3fadjfsejjdm/eHJnt-u9z0)
Jos jollain pyörii ylimääräisenä seuraavia juttuja voisin olla kiinnostunut ostamaan:
-690fbl päälavat
-vbar
-2 kpl spektrum satellitteja
-nuppiservot
-peräservo
-
Jännä seurata vierestä millainen tuommoinen iso kiinasähkö on projektina. Meillä kaikilla on ennakkoluulomme, joten päivittele tätä ahkerasti ja todista että olemme väärässä! ;D
Ja laske piruuttasi lopullinen hintalappu tälle projektille, kun olet sen ilmaan ja säätöihin saanut. Tätä halvemmalla ei taida 700:sta tänä päivänä ilmaan saada.
-
Kyllä taidan mäkin kytätä tätä. Jotain kommenttia hk:n sivuilla vähän perästä oli, mutta muuten aika hyvännäköistä jälkeä näyttää olevan.
-
Jännä seurata vierestä millainen tuommoinen iso kiinasähkö on projektina. Meillä kaikilla on ennakkoluulomme, joten päivittele tätä ahkerasti ja todista että olemme väärässä! ;D
Ja laske piruuttasi lopullinen hintalappu tälle projektille, kun olet sen ilmaan ja säätöihin saanut. Tätä halvemmalla ei taida 700:sta tänä päivänä ilmaan saada.
Yksi lentävä hk700 ei kyllä niitä ennakkoluuloja poista. Se kun ei vielä kerro tuotteen laadusta mitään. Hyvä, että kilpailua tulee lisää, mutta toivottavasti tässä ei ole sitten tingitty esim. materiaalien lujuuksista.
Eipä tuossa nyt kovin kummoista laskemista tarvita, tämä maksaa sen $215 + postit + alv. Seuraavaksi halvin ns. merkkikitti taitaa olla TT E700, 530€. Molempiin voi samat sähköt laittaa. Ja eipä tätä näköjään tehdä ihan edullisimmilla osilla kun on tulossa Castlea, Vbaria jne..
-
Yksi lentävä hk700 ei kyllä niitä ennakkoluuloja poista. Se kun ei vielä kerro tuotteen laadusta mitään. Hyvä, että kilpailua tulee lisää, mutta toivottavasti tässä ei ole sitten tingitty esim. materiaalien lujuuksista.
Eipä tuossa nyt kovin kummoista laskemista tarvita, tämä maksaa sen $215 + postit + alv. Seuraavaksi halvin ns. merkkikitti taitaa olla TT E700, 530€. Molempiin voi samat sähköt laittaa. Ja eipä tätä näköjään tehdä ihan edullisimmilla osilla kun on tulossa Castlea, Vbaria jne..
Toivotaan näin että alumiini on kovaa ja rauta sopivan rautaa :) Hyvin noi kiinan sähkötkin on toimineet esim fu-bar, mutta sitä en ihan oman mielenterveyden kannalta viitti tähän laittaa.. Mekaniikka on kuitenkin mekaniikkaa ja olen ihan varma et tämä lentää hyvin mutta se miten paljon rääkkiä kestää kertoo varmaan totuuden laadusta. No se selviää myöhemmin.
Noita "kalliita" merkkisähköjä saa kuitenkin kohtuullista korvausta vastaan käytettynä:)
-
Ainoa juttu mitkä vähän epäilyttää on perälavat ja tt. Eikös noissa allun 700tt vehkeissä ole hiilukuitunen versio?
Allun 700 tt on alumiinia kahdella tukilaakerilla. Peräputken saa hiilipinnalla tai alumiinisena.
Perälavat ovat hiiltä ja niiden täytyy olla kevyet jos on nopea perän välitys. Esim. Allun peruslapojan kanssa on ollut värähtely ongelmaa.
-
Allun 700 tt on alumiinia kahdella tukilaakerilla. Peräputken saa hiilipinnalla tai alumiinisena.
Perälavat ovat hiiltä ja niiden täytyy olla kevyet jos on nopea perän välitys. Esim. Allun peruslapojan kanssa on ollut värähtely ongelmaa.
Okei, en tiedä mistä toi hiilikuitu tuli mieleen? Varmaan ton 450 trexin tt:stä. Tässä boom alumiinia kuin tt myös ja kahdella laakerilla..
-
Juu ei niissä varmasti mitään vikaa ole. Itse olisin huolisani peräakselista ja rattaista. Niitä on ilmaan hajonnut. Nyt onneksi saa 800:sen perähilppeet, joten johan kestää.
-
Juu ei niissä varmasti mitään vikaa ole. Itse olisin huolisani peräakselista ja rattaista. Niitä on ilmaan hajonnut. Nyt onneksi saa 800:sen perähilppeet, joten johan kestää.
Nyt on perä purettu tutkittu ja kasattu. Yllätyksenä tuli 3kpl laakereita perälavanpitimessä. Hyvältähän toi kaikinpuolin vaikutti eikä tullut hetkeksikään sellaista fiilistä että tähän tarvittais nyt jotain muuta :)
Siinä kuvia: https://www.dropbox.com/sh/exwjatmuzpmo0j6/kYQufVFxL- (https://www.dropbox.com/sh/exwjatmuzpmo0j6/kYQufVFxL-)
Alkaa toi vanha pokkari olla vähän huonossa hapessa..
Sit seuraavaksi nupin kimppuun!
-
Hyvältähän tuo näyttää ja ihan linjassa näyttäs reiät sun muut olevan. ;D
Laitappas siitä nupista kans lähikuvia. :o
-
Hyvältähän tuo näyttää ja ihan linjassa näyttäs reiät sun muut olevan. ;D
Laitappas siitä nupista kans lähikuvia. :o
Nyt on nuppikin purettu ja kasattu. Ei ollut siinäkään mitään valittamista 8) Kivan isoja osat tän kokosessa! Varsinkin kun tottunut nypräämään noita mikroista 450 kokoiseen.
Hauska havainto lavanpitimestä. Painelaakerille pystyy lisäämään rasvaa tarvittaessa irroittamalla toisen ruuvin rod traysta mikähän suomeksi?
Nippu kuvia: https://www.dropbox.com/sh/y7c5jzgtoxvglkg/aDxMcxGXvm (https://www.dropbox.com/sh/y7c5jzgtoxvglkg/aDxMcxGXvm)
-
Nyt on perä purettu tutkittu ja kasattu. Yllätyksenä tuli 3kpl laakereita perälavanpitimessä. Hyvältähän toi kaikinpuolin vaikutti eikä tullut hetkeksikään sellaista fiilistä että tähän tarvittais nyt jotain muuta :)
Siinä kuvia: https://www.dropbox.com/sh/exwjatmuzpmo0j6/kYQufVFxL- (https://www.dropbox.com/sh/exwjatmuzpmo0j6/kYQufVFxL-)
Alkaa toi vanha pokkari olla vähän huonossa hapessa..
Sit seuraavaksi nupin kimppuun!
Muutama kommentti perästä:
- laakerointi muutettu siten että painelaakerin tilalla on normaali laakeri. ??
- Lavanpitimen kiinnityspultin alla messinki prikka. Tätä prikkaa Aling on joutunut vahvistamaan
- Perä akseli on päästä kavennetu malli. Tämän Aling on vahvitanut siten että kavennusta ei ole.
- Mistä se ohut simmi levy on??
- Muuten perä on suora kopio Alignin uusimmasta versiosta
- Ilmeisesti alumiiniset koiranluut ovat liuku laakeroidut
-
Nyt on nuppikin purettu ja kasattu. Ei ollut siinäkään mitään valittamista 8) Kivan isoja osat tän kokosessa! Varsinkin kun tottunut nypräämään noita mikroista 450 kokoiseen.
Hauska havainto lavanpitimestä. Painelaakerille pystyy lisäämään rasvaa tarvittaessa irroittamalla toisen ruuvin rod traysta mikähän suomeksi?
Nippu kuvia: https://www.dropbox.com/sh/y7c5jzgtoxvglkg/aDxMcxGXvm (https://www.dropbox.com/sh/y7c5jzgtoxvglkg/aDxMcxGXvm)
Nuppi näyttäis suoralta DFC kopiolta:
- Millaista ainetta lepari muovit ovat
- Pelarin ruuvissa näyttäisi olevan prika jota allun osissa ei ole
- Alignin ohjeessa käytetään swash:n linkin sisempiä reikiä
-
Muutama kommentti perästä:
- laakerointi muutettu siten että painelaakerin tilalla on normaali laakeri. ??
- Lavanpitimen kiinnityspultin alla messinki prikka. Tätä prikkaa Aling on joutunut vahvistamaan
- Perä akseli on päästä kavennetu malli. Tämän Aling on vahvitanut siten että kavennusta ei ole.
- Mistä se ohut simmi levy on??
- Muuten perä on suora kopio Alignin uusimmasta versiosta
- Ilmeisesti alumiiniset koiranluut ovat liuku laakeroidut
Juu siinä on kolme laakeria per lavanpidin. Shimmit oli tt:n kulmarattaan molemmin puolin..
-
Nuppi näyttäis suoralta DFC kopiolta:
- Millaista ainetta lepari muovit ovat
- Pelarin ruuvissa näyttäisi olevan prika jota allun osissa ei ole
- Alignin ohjeessa käytetään swash:n linkin sisempiä reikiä
Noi muovit oli jotain kovaa muovia. En viittinyt yrittää runnoa niitä pois hubista.
Katsotaan sitten kun saan servot sopiiko paremmin sisempi reikä.
Kiitos kuitenkin Matti kommenteista!
Ei ole onneksi pahan hintainen toi perälavanpidinpaketti allullakaan:)
-
Noi muovit oli jotain kovaa muovia.
Hyvä sillä lepari ei saa lepattaa olenkaan vaan kaikki lepatus täytyy olla lavoissa.
Leparin ja nupin välissä ei saisi olla välystä ollenkaan. Mulla tulee joillakin lepari muoveilla juuri havaittava välys, tämä ei ole haitannut.
Luulen, että toi peräkin kestä kasassa kunhan perän kierrokset ovat maltilliset (700N luokkaa). Perä tulee kriittiseksi kun sitä kierrätetään kuten 700E DFC:ssä.
Olis kiva tietää käykö tohon esim Alignin pää- ja peräakseli ja pää- sekä tt- että peränrattaat?
Onko nupin mitat suoraan Alignilta?
-
Hyvä sillä lepari ei saa lepattaa olenkaan vaan kaikki lepatus täytyy olla lavoissa.
Leparin ja nupin välissä ei saisi olla välystä ollenkaan. Mulla tulee joillakin lepari muoveilla juuri havaittava välys, tämä ei ole haitannut.
Luulen, että toi peräkin kestä kasassa kunhan perän kierrokset ovat maltilliset (700N luokkaa). Perä tulee kriittiseksi kun sitä kierrätetään kuten 700E DFC:ssä.
Olis kiva tietää käykö tohon esim Alignin pää- ja peräakseli ja pää- sekä tt- että peränrattaat?
Onko nupin mitat suoraan Alignilta?
Juu näinhän se menee DFC nupissa..
Toi perä ei tuntunut siltä et pitäisi olla huolestunut. Tulossa kuitenkin ihan maltillinen setup tähän:)
Toi yhteensopivuus kinnostaa kyllä muakin. Varsinkin jos jotain rikkoo niin sais osia muualtakin kuin kiinasta. Tailboom oli ainakin samankokoinen joten tt käy ainakin.
Vois ehkä olla mahdollista vertailla näitä KL:n 700n DFC: kanssa?
No kuitenkin mitä allun osia käyttäneenä/hipelöineenä tämä ei häpeä yhtään sille! 8)
-
Onko peräakseli suora vai boordilla?
-
No nyt se on kasassa kaikkineen mitä pystyi nyt laittamaan. Jokainen osa sopi millilleen paikalleen ja mitään ei puuttunut!:)
Rattaat tuntuu olevan suoria, laakerit laadukkaita ja kaikki yleisesti siistiä. Ei pitäisi varmaan kehua näin paljoa jotain mitä sai halvalla :D No ei ainakaan kaduta että tilapäisessä mielenhäiriössä painon tilaa nappia ;)
Siinä vielä pari kuvaa: https://www.dropbox.com/sh/mbq8qndstq7912u/_e_E9eJBVA (https://www.dropbox.com/sh/mbq8qndstq7912u/_e_E9eJBVA)
Sitten sähköjä odotellessa. . . .
-
Vois ehkä olla mahdollista vertailla näitä KL:n 700n DFC: kanssa?
Kentällähän noita on jatkossa helppo vertailla.
Meinaatko että maltat odotella kevääseen asti tän kanssa? ;)
Tosiaan tuosta perästä; mulla on klappia perälavanpitimissä kyllä ja hyvin on toiminut varmaan tuommoiset reilu 100 lentoa. Oisko se sitten tuo uuden mallin perä kun kestää (sekä ne nitron maltilliset kiekat)?
-
Onko peräakseli suora vai boordilla?
On pykälä näköjään..
-
Vaihtaisin!
-
Tosiaan tuosta perästä; mulla on klappia perälavanpitimissä kyllä ja hyvin on toiminut varmaan tuommoiset reilu 100 lentoa. Oisko se sitten tuo uuden mallin perä kun kestää (sekä ne nitron maltilliset kiekat)?
Maltilliset kiekat auttaa varmasti. Mutta miksi sitä välystä ei ottaisi pois. Korjaus kestää max 15 min ja uudet kuulalaakerit maksaa laakerit muutaman euron. Ei noi välykset yleensä käytössä parane.
-
On se kyllä nätin näköinen kopukka. Koskakohan tuo tulee euroopan varastoon. ::)
-
Maltilliset kiekat auttaa varmasti. Mutta miksi sitä välystä ei ottaisi pois. Korjaus kestää max 15 min ja uudet kuulalaakerit maksaa laakerit muutaman euron. Ei noi välykset yleensä käytössä parane.
Jep, tarkoitus on toki vaihtaa noi laakerit pikimmiten.
-
Vaihtaisin!
Varmaan tarkoitit tätä settiä tilalle? : http://www.trex-store.com/torque-tube-rear-drive-gear-p-3790.html (http://www.trex-store.com/torque-tube-rear-drive-gear-p-3790.html)
-
Varmaan tarkoitit tätä settiä tilalle? : http://www.trex-store.com/torque-tube-rear-drive-gear-p-3790.html (http://www.trex-store.com/torque-tube-rear-drive-gear-p-3790.html)
Toihan se uusin on.
Voipi olla että menee myös lavanpitimet ja laakerit vaihtoon.
-
Toihan se uusin on.
Voipi olla että menee myös lavanpitimet ja laakerit vaihtoon.
No ei siihen kuole jos joutuu ostamaan myös ne.. Tai sitte poraan vanhaan hubiin isomman reijän :D
-
No ei siihen kuole jos joutuu ostamaan myös ne.. Tai sitte poraan vanhaan hubiin isomman reijän :D
Mieluumim lentele alkuperäisellä.
Hubia on muutetu muutenkin kun reiän osalta.
-
Mieluumim lentele alkuperäisellä.
Hubia on muutetu muutenkin kun reiän osalta.
En nyt tosissani ollut hubia modaamassa ;)
-
Lavanpitimet toki myös. Toi setti on alunperin 800:lle, mutta tuli upadetksi 700:lle. Kyllä kestää. Ite oon noita vanhoja hajottanut 3 ilmaan nitrolla.
-
Lavanpitimet toki myös. Toi setti on alunperin 800:lle, mutta tuli upadetksi 700:lle. Kyllä kestää. Ite oon noita vanhoja hajottanut 3 ilmaan nitrolla.
Täytyy laittaa nuo hankintalistalle.. Mikähän juoni alunperin edes tehdä akselista kapeampi hubin kohdalta??
-
Koska 600:sen perähubi on sama, mutta akseli ohuempi.
-
Tässä pohdiskelen paikkaa noparille. Jos laittaiskin noparin nupin takapuolelle? Siinä olis hyvä paikka muuten mutta joutuu johtoja jatkamaan.
Jäähtyis ainakin hyvin ja jos päättää palaa niin ei polta koko härveliä :) Mitä mieltä?
-
Juu on niitä tuossa kohtaa monet pitäneet.
-
Juu on niitä tuossa kohtaa monet pitäneet.
Näin olen ollut näkevinäni joskus jollain.. Heti kun saa akkuja niin pääsee testaamaan mahtuuko ne pois taka kautta. Tossa mikään muu ei ahdista kun noi boomin tuet. Olis hiton hienoa jos ei tarvitsisi canopyä iroittaa akkujen takia 8)
-
Mulla on Yge 160 HV siinä takana. Pikkasen lämpee, mutta oikein hyvä siinä. Akku mahtuu ainakin 700E:ssä takakautta oikeen hyvin.
-
Tässä pohdiskelen paikkaa noparille. Jos laittaiskin noparin nupin takapuolelle? Siinä olis hyvä paikka muuten mutta joutuu johtoja jatkamaan.
Jäähtyis ainakin hyvin ja jos päättää palaa niin ei polta koko härveliä :) Mitä mieltä?
Mulla on nopari 120 Castel kopan alla radio-osassa. Sillai ovat muutkin laittaneet.
Kesällä oli puhallin apuna jäähdyttelemässä.Cosmoll a ei ole edes puhlkua. Hyvin on toimineet.
-
Mulla on nopari 120 Castel kopan alla radio-osassa. Sillai ovat muutkin laittaneet.
Kesällä oli puhallin apuna jäähdyttelemässä.Cosmoll a ei ole edes puhlkua. Hyvin on toimineet.
Varmasti toimiikin. Mulla on vaan nyt toi castle80HV menossa tohon. Käy varmasti paljon kuumempana? 700mx 510kv + 80HV toimii kuitenkin ilmeisesti hyvin jollei smäkkiä lennätä :)
-
Varmasti toimiikin. Mulla on vaan nyt toi castle80HV menossa tohon. Käy varmasti paljon kuumempana? 700mx 510kv + 80HV toimii kuitenkin ilmeisesti hyvin jollei smäkkiä lennätä :)
Virta piikit ovat vain yksi noparin mitoitus peruste. Noita piikkejä tulee nopeista suunnanmuutoksista. Suuret ja pitkäaikaiset tehot vaaditaan taas nopeassa taivaslennossa kuten tuikat silmukat ja funnelit.
Mitoitukseen en ota kantaa mutta 700E DFC kitin mukana tulee 120 castle. Tunetusti Align ei laita liian isoja sähköosia kitteihinsä.
-
Joku mun mielestäni oli lentänyt 80 A noparilla 700 kokoista. En vaan kuolemaksenikaan muista kuka ja mikä nopari, mutta taitava lentäjä.
Kuitenkin, mun mielestä jää vähän rajalle tai oikeastaan alle, tuo tarkoittais noin 3,5 kW tehoja joka on aika vähän tuon kokoiselle. Juju on oikeastaan siinä miten lentää. Pehmeää 3d lentoa kestää vetää vähän pienemmillä kierroksilla todella mainiosti, mutta se vaatii taitoa. Taitamattomampi kaveri vetää helposti teholla ja silloin alkaa amppeerit juosta.
Jos lentotyyli on pehmeä ja todellisella pitch managmentilla tehtyä lentoa, se toimii varmasti. Esimerkiksi omalta kohdaltani en luottais, koska homman mennessä vähän pieleen, repaisen teholla korjauksen. Se ei tarvi kuin pari rajua korjausta tikulla, väärin tehty tik tok tms. niin virtaa lähtee. Kokemattomampi käyttää helposti enemmän tehoa kuin pro-pilotti.
Mitoita mielummin vähän yli kuin ali, jos se kärähtää, on parempi osata autorotaatio + toivoa ettei syty tuleen. Pelkkä epäonnistunut autorotaatio tekee kalliimman vahingon kuin nyt ostettuna riittävän iso nopari. Jos se palaa liekillä, siinä menee muutakin rikki kuin pelkästään törmäysksen voimasta hajoavia osia.
-
Joku mun mielestäni oli lentänyt 80 A noparilla 700 kokoista. En vaan kuolemaksenikaan muista kuka ja mikä nopari, mutta taitava lentäjä.
Kuitenkin, mun mielestä jää vähän rajalle tai oikeastaan alle, tuo tarkoittais noin 3,5 kW tehoja joka on aika vähän tuon kokoiselle. Juju on oikeastaan siinä miten lentää. Pehmeää 3d lentoa kestää vetää vähän pienemmillä kierroksilla todella mainiosti, mutta se vaatii taitoa. Taitamattomampi kaveri vetää helposti teholla ja silloin alkaa amppeerit juosta.
Jos lentotyyli on pehmeä ja todellisella pitch managmentilla tehtyä lentoa, se toimii varmasti. Esimerkiksi omalta kohdaltani en luottais, koska homman mennessä vähän pieleen, repaisen teholla korjauksen. Se ei tarvi kuin pari rajua korjausta tikulla, väärin tehty tik tok tms. niin virtaa lähtee. Kokemattomampi käyttää helposti enemmän tehoa kuin pro-pilotti.
Mitoita mielummin vähän yli kuin ali, jos se kärähtää, on parempi osata autorotaatio + toivoa ettei syty tuleen. Pelkkä epäonnistunut autorotaatio tekee kalliimman vahingon kuin nyt ostettuna riittävän iso nopari. Jos se palaa liekillä, siinä menee muutakin rikki kuin pelkästään törmäysksen voimasta hajoavia osia.
Se kaveri on Jonnis (Jönssi)
-
Joku mun mielestäni oli lentänyt 80 A noparilla 700 kokoista. En vaan kuolemaksenikaan muista kuka ja mikä nopari, mutta taitava lentäjä.
Kuitenkin, mun mielestä jää vähän rajalle tai oikeastaan alle, tuo tarkoittais noin 3,5 kW tehoja joka on aika vähän tuon kokoiselle. Juju on oikeastaan siinä miten lentää. Pehmeää 3d lentoa kestää vetää vähän pienemmillä kierroksilla todella mainiosti, mutta se vaatii taitoa. Taitamattomampi kaveri vetää helposti teholla ja silloin alkaa amppeerit juosta.
Jos lentotyyli on pehmeä ja todellisella pitch managmentilla tehtyä lentoa, se toimii varmasti. Esimerkiksi omalta kohdaltani en luottais, koska homman mennessä vähän pieleen, repaisen teholla korjauksen. Se ei tarvi kuin pari rajua korjausta tikulla, väärin tehty tik tok tms. niin virtaa lähtee. Kokemattomampi käyttää helposti enemmän tehoa kuin pro-pilotti.
Mitoita mielummin vähän yli kuin ali, jos se kärähtää, on parempi osata autorotaatio + toivoa ettei syty tuleen. Pelkkä epäonnistunut autorotaatio tekee kalliimman vahingon kuin nyt ostettuna riittävän iso nopari. Jos se palaa liekillä, siinä menee muutakin rikki kuin pelkästään törmäysksen voimasta hajoavia osia.
Luulen että tää setuppi toimii vallan mainiosti mulle. Nykyisellä lentotyylillä menee 450 rexillä 4.40min jälkeen noin 1450mah sisälle 2200mah akkuun. Eli sähkön kulutus varsin maltillista :)
Nopari sijoittuu tonne alumiiniselle takahyllylle juuri siitä syystä jos syttyy palamaan niin ei välttämättä polta koko roskaa. No sittenhän se selviää paljonko sähköä kuluu kun tän saa ilmaan ;) Hienoa kuitenkin kun porukat viitsii mun puolesta miettiä näitä älä tee näin säästät ehkä myöhemmin tyyppisiä skenaarioita. Kiitos siitä!
Tossa vielä miten ammattilainen lennättää vastaavalla setupilla: http://youtu.be/ROq0IvgmVBw (http://youtu.be/ROq0IvgmVBw)
-
Se kaveri on Jonnis (Jönssi)
Kiitos Jönssille mosasta ja noparista. Hienosti toimii(ainakin ilman nuppia ja perää:)
-
Kun tämä projektisi on valmis ja lentänyt ensimmäisen kerran niin minua kiinnostaisi tietää kuinka paljon kokosetti on tullut maksamaan :) Mielenkiintoinen setti :)
-
Kun tämä projektisi on valmis ja lentänyt ensimmäisen kerran niin minua kiinnostaisi tietää kuinka paljon kokosetti on tullut maksamaan :) Mielenkiintoinen setti :)
se pitää sitte verrata käytettyyn alluun koska osat on ilmeisesti käytettyjä. Kiva tietää myös mitä tulee jos laskee osien ovh hinnoilla. Veikkaan että allu on pakettina halvempi tai saman hintanen ku osat uutena ovh hinnoin.
Hyvät käytetyt osat on tietty tällaseen hyvä vaihtoehto.
-
Kysyin siksi tämän projektin hintaa että voin sitte hiljaa omassapäässäni vertailla sitä assaultiin samoilla, mutta uusilla osilla, käytettyyn alluun ja uuteen alluun. :D
Eli ihan tämän projektin hinta ilman veroineen, käytetyillä osilla :) Otou:n ei tietenkään tarvitse sitä kertoa jos ei halua. Ja tietty ensiksi pitää saaha kone ilmaan!
-
se pitää sitte verrata käytettyyn alluun koska osat on ilmeisesti käytettyjä. Kiva tietää myös mitä tulee jos laskee osien ovh hinnoilla. Veikkaan että allu on pakettina halvempi tai saman hintanen ku osat uutena ovh hinnoin.
Ladillä 700E DFC Super Combo on 1175€. Sen sähköt + päälavat ladilla 880€ (3GX tarjouksessa, normihinnalla + 70€). Ja HK700 kitti on n. 220€ veroineen. Eli tämä ei todellakaan kannata jos meinaa laittaa samat osa uusina.
Mutta noita Super Combon osia on ebay täynnä, eli sieltä kun ostelee niin pääsee huomattavasti halvemmalla.
-
se pitää sitte verrata käytettyyn alluun koska osat on ilmeisesti käytettyjä. Kiva tietää myös mitä tulee jos laskee osien ovh hinnoilla. Veikkaan että allu on pakettina halvempi tai saman hintanen ku osat uutena ovh hinnoin.
Hyvät käytetyt osat on tietty tällaseen hyvä vaihtoehto.
Toistaiseksi näyttää siltä että ainoastaan nopari ja mosa tuli käytettynä. Jos noita ei olis sattunut kohdalle olisi tällä hetkellä YEP120HV ja turnigy sk3 530KV.
Projektin ajatus ei ollut saada 700 sarjanen mahdollisimman halvalla vaan suurimmaksi osaksi ihan mielenkiinnosta rakentaa/väsätä. Jotenkin tylsä ajatus kasata jotain ohjeen mukaan step by step.. Se on tietty plussaa jos ton saa vielä lentämään nätisti. Mitään syytä tosin ei ole tullut vastaan tähän mennessä miksi ei lentäisi/toimisi niinkuin pitää :)
-
Ladillä 700E DFC Super Combo on 1175€. Sen sähköt + päälavat ladilla 880€ (3GX tarjouksessa, normihinnalla + 70€). Ja HK700 kitti on n. 220€ veroineen. Eli tämä ei todellakaan kannata jos meinaa laittaa samat osa uusina.
Mutta noita Super Combon osia on ebay täynnä, eli sieltä kun ostelee niin pääsee huomattavasti halvemmalla.
Noinhan se menee periaatteessa.. Tosin 3GX ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa ;D Tuleehan se halvemmaksi äkkiä esim. ostaa uusi kokonainen moottoripyörä kun alkaa kasailemaan sellaista erikseen osista.
-
Onko tää alikin suora klooni eli käykö ssamat osat, miten rungon mitata, kiinnityspisteet jne? Voisi olla edukas skaalan runkoaihio?
-
Onko tää alikin suora klooni eli käykö ssamat osat, miten rungon mitata, kiinnityspisteet jne? Voisi olla edukas skaalan runkoaihio?
En osaa tähän varmaksi vastata kun en ole päässyt vertaamaan trexin kanssa. Suurin osa liikkuvista osista todennäköisesti sopii alignin kanssa keskenään.
-
Lavanpitimet toki myös. Toi setti on alunperin 800:lle, mutta tuli upadetksi 700:lle. Kyllä kestää. Ite oon noita vanhoja hajottanut 3 ilmaan nitrolla.
Rane onnistui peloittelemaan tarpeeksi joten ruuvasin tänään ton 800 hubin ja rattaat paikalle. Hyvin sopivat paikalle :) Mitään syytä jollei tota kapeampaa akselin päätä lasketa miksi vanhat ei toimisi/kestäisi.. Tossa kitin mukana tulleessa akselissa oli 2kpl shimmiä ja muoviholkki kun taas allussa paksumpi akseli siinä kohtaa. Joka nyt tietysti on se oikea vaihtoehto tehdä toi..
No ei pahan hintainen tämä upgrade 15.79€..
Taas vähän kuvei: https://www.dropbox.com/sh/p5oa2nxaa3ezl7c/lyZ4kJqsLA (https://www.dropbox.com/sh/p5oa2nxaa3ezl7c/lyZ4kJqsLA)
-
Nyt enään odotellaan servoja ja säästetään rahaa akkuihin. Pieni sähköväännin on kyllä hyvä lukitebailuihin :)
-
Tässä on nyt parina iltana tullut väkerrettyä sähköjä tohon paikalleen. V-baria ja akkuja tarvitsee varmaan hetken odotella muiden "N" hankintojen takia:) Joten nyt siinä on fu-bar paikallaan ja testiakuksi tehty 4x3s 2200mah saa kelvata testileijutusta varten.
Mitäs raati sanoo kannaatoko suoraan sitten kun aika koittaa hankkia iso baari ton minin sijaan?
kuvei: https://www.dropbox.com/sh/nu2lykws9p3t156/vwaWD5EHBy (https://www.dropbox.com/sh/nu2lykws9p3t156/vwaWD5EHBy)
-
Vastarien paikat miettisin uusiksi. Ainakin kuvista päätellen tulee katvealue takaa oikealta.
Eikö Fubaria voi ajaa kahdella satelliitilla?
-
Vastarien paikat miettisin uusiksi. Ainakin kuvista päätellen tulee katvealue takaa oikealta.
Eikö Fubaria voi ajaa kahdella satelliitilla?
Olisko parempi jos vaihdan ton satelliitin oikealle puolelle runkoa? Voi ajaa kahdella satelliitilla, mutta en saanut toimimaan niitä niinkuin pitäisi..
Signaali oli jotenkin "pätkivää"?
-
Olisko parempi jos vaihdan ton satelliitin oikealle puolelle runkoa?
Saisitko käännettyä vastaria niin, että antennit tulisi ulos rungosta? Ja sitten satelliitti toiselle puolelle.
-
Saisitko käännettyä vastaria niin, että antennit tulisi ulos rungosta? Ja sitten satelliitti toiselle puolelle.
Saan käännettyä sen niin että noi viikset on runkolevyjen ulkopuolella mutta en usko sillä olevan suurta merkitystä.
Miten paljon tän kokoisen kopun on normaalia täristä massa täysillä rundeilla ilman lapoja? Peräputkessa kunnon vibra ja mut gyron päällä juuri mitään. Eikä korjaile itsekseen asentoa..
Jos ei mitään hälyttävää tule niin teippaan huomenna kameran päähän jotta saadaan todistusaineistoa ja koitan miten tää lentää 8)
-
Mul on yksi vastari pohjassa sillee, että viikset tulee yli molemmin puolin.
-
Mul on yksi vastari pohjassa sillee, että viikset tulee yli molemmin puolin.
Vaihdoin ton rungon toiselle puolelle joten eiköhän viiksien määrä piisaa molemmin puolin..
-
Ootko Otto menos Maskuun ?
Jos olet niin hihkase kellonaikaa.
Tulen ite paikalle jotain lennättämään ja tietty tsekkaan sun superkopterin ekalennon ;)
Voin toimittaa kameramiehen virkaakin jos tarvetta.
t:k
-
Ootko Otto menos Maskuun ?
Jos olet niin hihkase kellonaikaa.
Tulen ite paikalle jotain lennättämään ja tietty tsekkaan sun superkopterin ekalennon ;)
Voin toimittaa kameramiehen virkaakin jos tarvetta.
t:k
Pääsen tuleen vast noin 16.30. Ootko sillon vielä mestoilla?
-
Näin tänään ko. laitteen livenä, ja kyllä se ihan hyvältä näytti.
-
Näin tänään ko. laitteen livenä, ja kyllä se ihan hyvältä näytti.
Olisit nähnyt ilmassakin(ehkä) ellei joku kerpele olis eileen illalla ennen nukkumaan menoa säätänyt perän liikkumaan väärään suuntaan.. korjaus suunta oikein mutta mitä tikusta tapahtuu väärin. Aamulla vielä mietin lähteekö läppäri mukaan..
-
Niin sellainen vielä että rolle huomas kentällä että linkit oli aivan jumissa. Eileen illalla +20c lämpimämmässä tuntui vähän tahmealta ja annoin olla koska avarrin työkalua ollut. No nyt sellainen on sorvattu 5mm pallopäisestä kuusiokolosta joka sopii akkuporan istukkaan.. toimii:)
Jos huomenna onnistaisi paremmin ;D
-
Näin tänään ko. laitteen livenä, ja kyllä se ihan hyvältä näytti.
Joo. Kelpoisen näköinen tosiaan.
Huomenna sitten perä "oikeinpäin" taivaalle.
t:k
-
Akkuja pitäisi ostaa ja genssit ei nyt istu budjettiin :( Kolme vaihtoehtoa nyt olisi:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36011__Turnigy_5000mAh_6S_40C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36011__Turnigy_5000mAh_6S_40C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32640__Turnigy_nano_tech_5000mah_6S_25_50C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32640__Turnigy_nano_tech_5000mah_6S_25_50C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32674__Turnigy_nano_tech_5000mah_6S_45_90C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32674__Turnigy_nano_tech_5000mah_6S_45_90C_Lipo_Pack_EU_warehouse_.html)
Toki muitakin saa ehdottaa jos tulee mieleen. Lisäksi pari vastariakkua..
edit.lisätty yksi vaihtoehto
-
Ei tuossa kovin suurta eroa jää jos 4400mah riittää, itse lentelin vuosi sitten 4000mah akuilla ja nyt tänä kesänä 4400mah akuilla 7HV:ssa.
http://www.fast-lad.co.uk/store/advanced_search_result.php?keywords=4400+&x=-1019&y=-18 (http://www.fast-lad.co.uk/store/advanced_search_result.php?keywords=4400+&x=-1019&y=-18) ja siitä vielä -10% tän päivän loppuun. Taatusti parempi kuin yksikään Turnigy.
-
Ei tuossa kovin suurta eroa jää jos 4400mah riittää, itse lentelin vuosi sitten 4000mah akuilla ja nyt tänä kesänä 4400mah akuilla 7HV:ssa.
http://www.fast-lad.co.uk/store/advanced_search_result.php?keywords=4400+&x=-1019&y=-18 (http://www.fast-lad.co.uk/store/advanced_search_result.php?keywords=4400+&x=-1019&y=-18) ja siitä vielä -10% tän päivän loppuun. Taatusti parempi kuin yksikään Turnigy.
Näitä varmaan meinasit: http://www.fast-lad.co.uk/store/gens_4400mah_222v_6s1p_lipo_goblin_ga-b-45c-4400-6s1p-p-25759.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/gens_4400mah_222v_6s1p_lipo_goblin_ga-b-45c-4400-6s1p-p-25759.html)
Mulla on 6kpl noita 3s 2200mah 55c genssejä 450 rexiin ja tykkään kovasti mut yli satasen akuista tuntuu vaan karseelta :) Toki luulen että 2 hyvää akkua on parempi kuin 4 paskaa..
-
Näitä varmaan meinasit: http://www.fast-lad.co.uk/store/gens_4400mah_222v_6s1p_lipo_goblin_ga-b-45c-4400-6s1p-p-25759.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/gens_4400mah_222v_6s1p_lipo_goblin_ga-b-45c-4400-6s1p-p-25759.html)
Mulla on 6kpl noita 3s 2200mah 55c genssejä 450 rexiin ja tykkään kovasti mut yli satasen akuista tuntuu vaan karseelta :) Toki luulen että 2 hyvää akkua on parempi kuin 4 paskaa..
Juurikin noita ja eihän noi oo kuin 90e/kpl :)
-
Juurikin noita ja eihän noi oo kuin 90e/kpl :)
Mites pitkän lentoajan oot saanut noilla siihen 7HVseen? Eikös toi ale muuten jatku 1.11 puoleen yöhön asti? until midnight friday 1st of november
-
Mites pitkän lentoajan oot saanut noilla siihen 7HVseen? Eikös toi ale muuten jatku 1.11 puoleen yöhön asti? until midnight friday 1st of november
Totta, tänäänhän on vasta torstaina. 700MX 510kv vakiona niin akuista meni n. 2000mah 4 minuutissa. Sitten kun moottori käämittiin uusiksi, niin 4 minuutissa menee sellaiset 2500-2700mah. Nupissa kierrokset 1800-2000.
-
Totta, tänäänhän on vasta torstaina. 700MX 510kv vakiona niin akuista meni n. 2000mah 4 minuutissa. Sitten kun moottori käämittiin uusiksi, niin 4 minuutissa menee sellaiset 2500-2700mah. Nupissa kierrokset 1800-2000.
Eli piisais mullekkin varmasti hyvin:) Lisäksi ovat hivenen kevyempiä.. Taitaa lähteä tilaus
-
Oman kokemuksen mukaan genssit kestää moninkertasen määrän syklejä hookoon akkuihin joita en osta enää ikinä jos ei ole ihan pakko
Onko se sitte muka budjettimiehen ratkasu ostaa niitä hookoo akkuja? :D no ei todella. Ne tulee loppupeleissä kalliimmaksi ja ihan reilusti. Lisäksi lennätyksestä menee hohto ku vehkeet puutuu ja saat kytätä mitä akut tekee.
-
Oman kokemuksen mukaan genssit kestää moninkertasen määrän syklejä hookoon akkuihin joita en osta enää ikinä jos ei ole ihan pakko
Onko se sitte muka budjettimiehen ratkasu ostaa niitä hookoo akkuja? :D no ei todella. Ne tulee loppupeleissä kalliimmaksi ja ihan reilusti. Lisäksi lennätyksestä menee hohto ku vehkeet puutuu ja saat kytätä mitä akut tekee.
Tähän tulokseen tulin itsekin.. Ostetaan nyt aluksi yksi pari noita 4400 genssejä. Sitten olis kalustossa kaikki lentoakut genssejä ellei noita mikroja lasketa :)
-
Nämä sitte tuli tilattua: http://www.fast-lad.co.uk/store/gens_4400mah_222v_6s1p_lipo_goblin_ga-b-45c-4400-6s1p-p-25759.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/gens_4400mah_222v_6s1p_lipo_goblin_ga-b-45c-4400-6s1p-p-25759.html)
Toivottavasti ovat hintansa väärtti! :)
-
Olen nyt puolitoista vuotta lentäny samoilla gensseillä ja vieläkin pelaa paremmin kuin turnigy uutena. Ja voin kertoa että syklejä on useita satoja. Turnigy kestää oman kokemuksen mukaan max 100 sykliä jos sattuu hyvät pakat kohdalle. Sen jälkee ne kuolee ja pullistuu melko nopeasti.
Kovassa rasituksessa ero genssin ja turnipsin ero on vielä suurempi tietenkin.
Aloitteleva/kovassa oppiskäyrässä olevan lennättäjän ei koskaan kannattaisi ajatella että ei kannata ostaa hyviä akkuja kun en kuitenkaan lennä 3dtä. Voisin väittää että pilotti joka lentää sujuvaa 3D alle 2100 nuppikierroksilla rasittaa akkuja vähemmän kuin vielä temppuja harjoitteleva lennättäjä.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
-
Huonot ja hyvät akut aloittelijalla on mun mielestä sellainen kaksipiippuinen juttu. Aloittelijalla pakkaa sitä romua tulemaan herkemmin, niin siinä voi myöskin tuhoutua se kallis akku samassa rytäkässä. Sitten kun pelkästä leijuttelusta pääsee eroon, niin kannataa varmasti pähkäillä niitä parempia akkujakin..
-
Pitääköhän sitä itekki yrittää investoida edes yks setti noita genssin 6S 4400mah näin alustavasti. Siniset Turnigyt on ihan hyvin pelannu pienemmissä ja yllättävän kauanki. Nanot kyllä hyytyy äkkiä. Protoksessa on kyllä genssit potkinu kauan ja hyvin yhä edelleen.
-
Mulla on X-vitosessa noita genssin 4400 mAh 45C akkuja. Käyttökokemukset nyt ei vielä ole koivin pitkiä, tais olla reilut 60 sykliä/akku. Lentoaikaa on 5:30 ja kennojännite sen jälkee keskimäärin 3,8 volttia kun lennetään 2300 rpm. (mun matalimmat) Nuo kestää kuitenkin lentää saman ajan 2550 rpm jos ei koko ajan hakkaa tikkuja reunaan.
Tuosta zxiiccin tehon käytöstä. Toni ja Santtu kun lensi mun X:ää niin se ei puutunut missään liikkeessä, ei kuulostanut edes olevan rajalla vaikka sitä kurmotettiin mun mielestä paljon lujempaa kuin mihin itse pystyn. Mulla sen sijaan se tahtoi helposti puutua tik tokissa. Vasta ihan vasta opin tekemään sen niin ettei moottori puudu eikä se onnistu vieläkään läheskään joka kerta. Eli veikkaan että juuri taitamaton kaveri mittaa kaiken irti akusta ja moottorista ja siinä se akku on kovilla.
-
Juu se on hienoa miten taitava kaveri vetelee koneella niin ettei se puudu. Maikko täällä kävi meille taas näyttämässä pari viikkoa sitte mite kuuluu lentää ja jestas mite se 500 rekkula kulkee ja ei näytä puutuvan yhtään.
-
Nyt se on tehty. Assault lensi ensinmäisen kerran! 8) Miten voi olla et näin pieni juttu kun ensilento 700 kokoisella jännittää ihan sutena?:)
No liirum laarumit sikseen ja asiaan. Akkuina oli tosiaan 4x 3s2200mah 35-70c nanotechit yhdistettynä adapterijohdoilla jotka virkkasin. Alusta asti huomasi ettei noista irtoa sähköä riittävästi. Muuten kopu kyllä käyttäyty todella hienosti ja juuri niinkuin kuuluukin. Pikkasen täytyy rukata
agilityä ja styleä purkista jotta saadaan sopiva herkkyys menoon.
Sitten on vielä se mitä moni mietti mitä tämä leikki kustansi. Jollei akkuja lasketa niin alle 700€ :) Mosa ja nopari oli ainoot käytetyt osat mitä tohon siunaantui.
-700mx 510kv
-castle ice 80hv
-align ds615 nupissa ja ds655 perällä
-Fu-bar fbl purkki.. tää vaihtuu v-baarin jossain kohtaa
-alignin becci
-ar6210 + satelliitti
-align lavat
-align perän rattaat ja hubi
-align nupin linkit(tärvelin yhden alkuperäisen joten vaihdoin kaikki)
Sitten vielä se video: http://www.youtube.com/watch?v=IUYo4eNtumM# (http://www.youtube.com/watch?v=IUYo4eNtumM#) Kiitos Kekke henkisestä tuesta ja kuvaamisesta!
-
Aika hyvin. Kitin hinnalla lentävä kepakko ;D Voisitko punnita sen akulla tai ilman tai molemmilla :)
-
Aika hyvin. Kitin hinnalla lentävä kepakko ;D Voisitko punnita sen akulla tai ilman tai molemmilla :)
Oikeat lentoakut on vielä tulossa niin vastariakun 2200mah kanssa oli noin 3400g(henkilövaa-alla). Koitin asetella kotitalousvaa-an päälle mut ei toi siihen sovi ilman alustaa..
-
Jos se ketään kiinnostaa niin ajelen 700E:llä 5000-5300 mah Gensuilla. Lentoaika 4 min. Lataukset 3800-4000 mAh. Nuppikiekat 2130. Hyvin rokkaa vaikka koneessa on Castle ja Allun 750MX motti.
Mullan on myös kaksi sinistä turnipsi pakkaa. Niillä linee takana n. 200 sykliä. Toinen pakka alkaa olla selvä mutta toinen potii vielä kohtalaisesti.
Tossa Assautissa kannattaa seurata nupin välyksiä. Niitä ei saa tulla.
Paljonko sulla oli nuppi kiekkoja lennon aikana?
-
Jos se ketään kiinnostaa niin ajelen 700E:llä 5000-5300 mah Gensuilla. Lentoaika 4 min. Lataukset 3800-4000 mAh. Nuppikiekat 2130. Hyvin rokkaa vaikka koneessa on Castle ja Allun 750MX motti.
Mullan on myös kaksi sinistä turnipsi pakkaa. Niillä linee takana n. 200 sykliä. Toinen pakka alkaa olla selvä mutta toinen potii vielä kohtalaisesti.
Tossa Assautissa kannattaa seurata nupin välyksiä. Niitä ei saa tulla.
Paljonko sulla oli nuppi kiekkoja lennon aikana?
Juu tietty seurataan kulumia ja välyksiä kun lntoja alkaa kertyä.. Noista kiekoista ei tuon taivaallista hajua :) Arto oli hommannut mittarin ja ehkä alkuviikosta tsekkaillaan rundeja. Miksi ei rokkaisi castlella ja allulla? :)
-
Miksi ei rokkaisi castlella ja allulla?
Koska ne ei maksa tarpeeksi ;)
-
Kävin eileen vielä noparin asetuksia läpi castlen linkillä ja jostain syystä(mun kämmi) oli timing asetus lo vaikka laitoin sen viimeksi custom 8 Bert Kammererin ohjeiden mukaan. Mahtaakohan irrota enemmän löylyä tolla asetuksella? Huomasi muuten hyvän eron volteissa kun ekalla leijulla oli 4 x nano ja toisella 4x genssit :)
Gensseillä oli tasaista koko ajan kun taas nanolla kauhee tiputus heti alkuun ja tasanen suunta alas..
Joku fiksu voisi vielä hivenen valottaa mulle timing ja pwm asetusten vaikutuksista. Etten ole väärää tietoa opiskellut maailmalta :)
-
Joku fiksu voisi vielä hivenen valottaa mulle timing ja pwm asetusten vaikutuksista. Etten ole väärää tietoa opiskellut maailmalta :)
timing eli ns "ennakko": mitä enemmän sen kuumempana moottori käy mutta siitä saa myös enemmän löylyä. liika ennakko tulee vastaan niin että moottori ei enää lähde pyörimään vaan jää jurisemaan paikalleen. se voi tehdä myös rasituksessa sitä että veto häviää ja se käyttää tehoa siihen itsensä juristamiseen :D erittäin epätoivottu asia. myös liian pieni ennakko voi tehdä säätimestä riippuen ongelmia. yleensä se kuitenkin vaan viilentää moottoria.
PWM taajuus: tää on sen pulssinleveysmodulaation taajuus jolla säädin hakkaa moottoria. isompi taajuus on periaatteessa moottorin kannalta helpompi ja se myös käy tasasemmin mutta säädin saa lisää lämpökuormaa. se taas johtuu siitä että säädinhän on täynnä fettejä jotka teoriassa on joko johtavassa tai ei johtavassa tilassa. käytännössä näin ei ole vaan aina kun fettiä ohjataan joko johtavaksi tai ei johtavaksi muutos tapahtuu "pikkuhiljaa" eli se fetti on aina hetken puolijohtavassa tilassa jolloin sen yli tulee tehohäviötä (=lämpöä). freewheelingin puutteesta kärsivät säätimet saa tossa kohtaa lämpökuormaa myös siitä kun moottorista tulee piikki takas eikä säädin pysty vuotamaan sitä mihinkään. oleellista on kuitenkin se että mitä kovempi taajuus. sen enemmän noita lämmittäviä tapahtumia on.
pienempi taajuus taas tekee sen etä moottori voi käydä vähä karkeesti. säätimestä riippuen voi tietty tulla muitakin ongelmia jos mennään tarpeeksi alas.
monet säätimet tukee ns autotimingia joka toimii toisissa hyvin ja toisissa ei. sellanen säädin missä se toimii hyvin voi olla ihan yhtähyvin toimimattakin jollain tietyllä moottorilla jos auto asetukset on päällä.
esim kontronikin säätimet säätää kokoajan aktiivisesti molempia parametrejä ja sen takia niissä onkin muita parempi hyötysuhde. sitä moottoria kun on ihan turha ajaa kauheella ennakolla sillon ku sitä ei kuoormiteta. näin säästyy akkua ja kamat pysyy viileempänä.
eri säätimien timing asetukset ei ole vertailukelpoisia (ei sitte ollenkaan) esim yge ilmottaa outrunnerin perus asetukseksi 18 astetta joka vastaa jonkun toisen säätimen viittä astetta... kannattaa siis katella manuaaleja ja muiden kokemuksia ja vasta sitte alkaa sooloilemaan jos on jotain esim lämpöongelmia.
sun tapauksessa ku sulla on alimittanen ESC laittaisin PWM taajuuden aika pieneksi. esim 8khz ja koittaisin jos toimis niin. castlet lämpiää muutenkin helposti varsinkin osakaasulla ku niistä puuttuu se freewheeling.
avasko vai sekottiko :D
-
timing eli ns "ennakko": mitä enemmän sen kuumempana moottori käy mutta siitä saa myös enemmän löylyä. liika ennakko tulee vastaan niin että moottori ei enää lähde pyörimään vaan jää jurisemaan paikalleen. se voi tehdä myös rasituksessa sitä että veto häviää ja se käyttää tehoa siihen itsensä juristamiseen :D erittäin epätoivottu asia. myös liian pieni ennakko voi tehdä säätimestä riippuen ongelmia. yleensä se kuitenkin vaan viilentää moottoria.
PWM taajuus: tää on sen pulssinleveysmodulaation taajuus jolla säädin hakkaa moottoria. isompi taajuus on periaatteessa moottorin kannalta helpompi ja se myös käy tasasemmin mutta säädin saa lisää lämpökuormaa. se taas johtuu siitä että säädinhän on täynnä fettejä jotka teoriassa on joko johtavassa tai ei johtavassa tilassa. käytännössä näin ei ole vaan aina kun fettiä ohjataan joko johtavaksi tai ei johtavaksi muutos tapahtuu "pikkuhiljaa" eli se fetti on aina hetken puolijohtavassa tilassa jolloin sen yli tulee tehohäviötä (=lämpöä). freewheelingin puutteesta kärsivät säätimet saa tossa kohtaa lämpökuormaa myös siitä kun moottorista tulee piikki takas eikä säädin pysty vuotamaan sitä mihinkään. oleellista on kuitenkin se että mitä kovempi taajuus. sen enemmän noita lämmittäviä tapahtumia on.
pienempi taajuus taas tekee sen etä moottori voi käydä vähä karkeesti. säätimestä riippuen voi tietty tulla muitakin ongelmia jos mennään tarpeeksi alas.
monet säätimet tukee ns autotimingia joka toimii toisissa hyvin ja toisissa ei. sellanen säädin missä se toimii hyvin voi olla ihan yhtähyvin toimimattakin jollain tietyllä moottorilla jos auto asetukset on päällä.
esim kontronikin säätimet säätää kokoajan aktiivisesti molempia parametrejä ja sen takia niissä onkin muita parempi hyötysuhde. sitä moottoria kun on ihan turha ajaa kauheella ennakolla sillon ku sitä ei kuoormiteta. näin säästyy akkua ja kamat pysyy viileempänä.
eri säätimien timing asetukset ei ole vertailukelpoisia (ei sitte ollenkaan) esim yge ilmottaa outrunnerin perus asetukseksi 18 astetta joka vastaa jonkun toisen säätimen viittä astetta... kannattaa siis katella manuaaleja ja muiden kokemuksia ja vasta sitte alkaa sooloilemaan jos on jotain esim lämpöongelmia.
sun tapauksessa ku sulla on alimittanen ESC laittaisin PWM taajuuden aika pieneksi. esim 8khz ja koittaisin jos toimis niin. castlet lämpiää muutenkin helposti varsinkin osakaasulla ku niistä puuttuu se freewheeling.
avasko vai sekottiko :D
Kiitos Tohtori! Ei sekoittanut ollenkaan vaan avasi loputkin mitä en varmaksi ymmärtänyt :) Hituvirta koulun käyneenä asiat jotenkin tuttuja mutta siitäkin alkaa olla 10v aikaa ja "kovalevy" tyhjennetty tässä ajaassa riittävän monta kertaa :D
Jep eli seuraavaksi kentällä läppäri kiinni ja koittamaan käytännössä mitä vaikuttaa. Tosiaan tuolta löytyy noi verrokki asetukset samalle mosalle ja noparille http://www.rcheliresource.com/bert-kammerer-shares-his-700e-esc-setup-and-data-graphs/ (http://www.rcheliresource.com/bert-kammerer-shares-his-700e-esc-setup-and-data-graphs/)
Hyvä tästä vielä tulee! 8)
-
Aluksi voisit kokeilla näillä asetksilla.
http://www.castlecreations.com/support/align_heli_settings/align-700e-700mx-510kv.html (http://www.castlecreations.com/support/align_heli_settings/align-700e-700mx-510kv.html)
Virtarajat yms joudut jättämään alemmas. Kv yms ariat moottorin mukaan.
-
Jep eli seuraavaksi kentällä läppäri kiinni
Tota yritän välttää viimoseen asti....loppuu multa harrastefiilis... :)
Ja kohta läppäriinkin genssejä... ;)
-
Aluksi voisit kokeilla näillä asetksilla.
http://www.castlecreations.com/support/align_heli_settings/align-700e-700mx-510kv.html (http://www.castlecreations.com/support/align_heli_settings/align-700e-700mx-510kv.html)
Virtarajat yms joudut jättämään alemmas. Kv yms ariat moottorin mukaan.
Tämä on seuraavaksi sitten. Ekaksi testataan toi Kammarerin setup :)
-
Tota yritän välttää viimoseen asti....loppuu multa harrastefiilis... :)
Ja kohta läppäriinkin genssejä... ;)
Tietty miten ajattelee esim läppärin? Työkalu muiden joukossa :) Muutenkin joutuu kantamaan useesti mukana niin miksi ei kentällekkin? Tosin tää loppu syksy ei ole oikeen hyvää aikaa ulkokäytölle :D
-
Tietty miten ajattelee esim läppärin? Työkalu muiden joukossa :) Muutenkin joutuu kantamaan useesti mukana niin miksi ei kentällekkin? Tosin tää loppu syksy ei ole oikeen hyvää aikaa ulkokäytölle :D
No joo, kaikki mikä liittyy duuniin ei vaan kiinnostaisi kuljettaa lennokkikentälle...
-
Hommaa se veepaari ja bluetooth siihen ni voit näppäillä kännykällä :)
-
Hommaa se veepaari ja bluetooth siihen ni voit näppäillä kännykällä :)
Tanko on taikasana. ;D
-
Ei ole. Se on kirosana
-
Ei ole. Se on kirosana
Helppo ja vaivaton. ;)
-
Kunnes tarttee oikeesti muuttaa esim rollinopeutta tai käytöstä muutenvaan
-
Kunnes tarttee oikeesti muuttaa esim rollinopeutta tai käytöstä muutenvaan
Joojoo, ok, takaisin otsikon aiheeseen....sori.... :)
-
Tanko on taikasana. ;D
Joutuu hetkeksi sekaantumaan myös tohon tankohommaan 700N kanssa:) Äippä lahjoitti mulle vanhan acerin miniläppärin kopterisäätöläppäriksi :) Käy siihen hommaan enemmän ku hyvin
Kaikki muut ohjelmat veke paitsi vstabi, g31 ja castlen softat.
-
Naurahdin toisaalla:
I don't want to be in the same zip code when somebody spools an HK 700 up.
-
Maailmalta kohtuu hyvännäköistä settiä assaultilla: http://www.youtube.com/watch?v=U-Sy1QgKzq4#ws (http://www.youtube.com/watch?v=U-Sy1QgKzq4#ws)
Tuollaisella setupilla: Motor Align 750mx 530kv, castle creation 120 hv, savox2252mg tail 3x HK 15298 cyclic servo, Msh Brain, Torsion Blades Solid 690... 105mm TT tail blade
-
Mielenkiintoista. Tänään tuli mailia HK:lta:
Chris, Nov 21 21:13 (HKT):
Good day Otto!
We would like to inform you that due to quality issues that we encountered with Product ID: 9155000187, we are sending you replacement bearings for free. This is to avoid further inconvenience in your part. The order number for the replacement parts is xxxxxxxxxxxx. It is now in In Print Queue and will be processed for shipping shortly. We'll also send you a confirmation email once this has been posted.
Have a nice day.
Chris
Your friend from the HobbyKing Support team.
Eli laittoivat tulemaan painelaakerit perälavanpitimiin niiden tavallisten laakereiden tilalle. En ole siis mitään tonne suuntaan kitissyt vaan tämä tuli omaaloitteisesti heiltä! En olisi uskonut HKlta :)
Näytti olevan assault takasin stockissa..
-
Loytyihän tästä vikaakin :)
Vaivana ollut raskaissa liikkeissä esim. rainbow perän vägäys joka ei selvästikkään mikään gain ongelma. Otin ryökäleen puristuksiin jalkojen väliin ja vääntelin perää ja peräputken tuethan siellä eli selvästi. Alumiiniset holkit hiilikuitutangosta lähti irti ihan liian helposti vetämällä.
Korjauksena kunnon karhennus tankojen päihin ja liimaus kiinni niin että pysyy auttaa varmasti siihen vägäykseen:) Noi alkaa olemaan jo niin paksuja tankoja että pystyisi varmistamaan ruuvilla jos haluaisi..
-
Kyllähän noita on irtoillu liimauksista Gaueista ja Rekkuloistakin. Itse olen liimannut epoksilla takaisin paikoilleen, eikä ole enää sen jälkeen irtoillut.
-
Mielenkiintoista. Tänään tuli mailia HK:lta:
Chris, Nov 21 21:13 (HKT):
Good day Otto!
We would like to inform you that due to quality issues that we encountered with Product ID: 9155000187, we are sending you replacement bearings for free. This is to avoid further inconvenience in your part. The order number for the replacement parts is xxxxxxxxxxxx. It is now in In Print Queue and will be processed for shipping shortly. We'll also send you a confirmation email once this has been posted.
Have a nice day.
Chris
Your friend from the HobbyKing Support team.
Eli laittoivat tulemaan painelaakerit perälavanpitimiin niiden tavallisten laakereiden tilalle. En ole siis mitään tonne suuntaan kitissyt vaan tämä tuli omaaloitteisesti heiltä! En olisi uskonut HKlta :)
Näytti olevan assault takasin stockissa..
Tänään saapui HK:n lupaamat painelaakerit perään. Täytyy siis ruuvata ne paikalleen. Assault on saanut jonkin verran lentoja alleen ja täytyy vaan todeta, että oli kannattava ostos. Ihan mainiosti toimii 80A säätimelläkin. Käytössä 100% suora kaasukäppyrä. (ostan kyllä 120A säätimen jos edullisesti tulee vastaan:) Purin nupinkin tossa aikani kuluksi eikä sieltä mitään luonnollisestikaan löytynyt. V-baarikin tossa odottelisi pöydällä, mutta en ole jaksanut vaihtaa vielä kun fu-barkin toiminut :D
Ainoa miinus on se että varaosat täytyy tilata HK:n globalista. Plussaa taas se et melkeen kaikki on korvattavissa t-rexin osilla :)