Kopterit.net

Tekniikka => Radio-ohjaimet, servot, gyrot ja lisävarusteet => Aiheen aloitti: 338federal - 02 Syyskuu, 2013, 14:53:23

Otsikko: HV servojen kytkentä?
Kirjoitti: 338federal - 02 Syyskuu, 2013, 14:53:23
No niin! Nyt on 600 allussa hv mks servot. Testi lennot tai hooverit on tehty. 6v mennään tällä hetkellä. On oma beci joka toimii 2s. Elektroniikka kestää 8.4v jännitteen. Kysymys kuuluu että juotanko minä suoraan piuhaan 2s xt60 liitimen? Beci vaan välistä pois.
Otsikko: Vs: HV servojen kytkentä?
Kirjoitti: Anssi - 02 Syyskuu, 2013, 15:19:22
kestäähän vastarikin? Muuten toimitaan kuten pienemmilläkin jännitteillä. Akku vaan kiinni katkasijan kautta tai muulla vastaavalla tavalla. Itse olen käyttänyt katkasijoita jotka "järeämpiä" ja liittimet sen mukaan kuin tykkää. Osassa normi servoliittimet, osassa mpx, osassa jotain muuta.
Otsikko: Vs: HV servojen kytkentä?
Kirjoitti: 338federal - 02 Syyskuu, 2013, 17:27:16
Kaikki kestää hv jänniteen. Paras kysellä ennen kun menee testaan.
Otsikko: Vs: HV servojen kytkentä?
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 02 Syyskuu, 2013, 22:18:15
Ei muuta kun luotettava liitin akkuun ja vastari puihaan.
Itsellä on nirtossa t-haara, josta toinen menee vastarille ja toinen 3GX purkille.
Jotkut tekee sellaisen haaroituksen että kaikki servot saavat sähkön suoraan akulta.
Tällaisessa on se hyväpuoli että johto vastukset ovat varmasti minimissään. Tosin liitoksia tulee paljon.
Itsen en näe normi kopussa mitään syytä käyttää kytkimiä. Kopalliset FAI vehkeet ovat erikseen.
Otsikko: Vs: HV servojen kytkentä?
Kirjoitti: Anssi - 02 Syyskuu, 2013, 23:05:08
Liitoksien määrää aina hieman ujostelen ja tuosta katkasijan pois jättämisestä samaa mieltä mikä toiminnallisesti ei ole tarpeen.

Lennokissa on käytössä http://www.prorc.fi/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=503&virtuemart_category_id=38 (http://www.prorc.fi/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=503&virtuemart_category_id=38) johon on helppo laittaa akut suoraan kahdennetulla virransyötöllä.

Kopterissa kopan sisällä katkaisija backup akulle ja säätimeltä menee varsinainen virransyöttö vastarille. Eli vaihtoehtoja on yhtä monta kuin tekijää ja jokaisen mielestä oma on paras  ;)