Kopterit.net

Multikopterit => Asetukset, säädöt ja vinkit => Aiheen aloitti: varis - 31 Elokuu, 2013, 09:25:52

Otsikko: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 31 Elokuu, 2013, 09:25:52
Kopu kasassa ja koitin bindata. Vastaanottimessa (D8R-II+) välkkyi punainen ledi eli olisi pitänyt onnistua. Virrat uudestaan päälle ja FC:stä Receiver Test, sanoo No Signal.

Mikähän mättää, ei mennyt putkeen 2-3 yrityksen jälkeen?
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä (bindaus)
Kirjoitti: varis - 31 Elokuu, 2013, 10:06:07
Protokolla lähettimessä on PPM 8ch 300?sec ; 22.5?sec

Tavaa vastarin manuaalia eri kohdasta, niin puhuvat jostain vihreästä ledistä. Ei ole näkynyt, eipä tainnut bindaus onnistua.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: proffa84 - 31 Elokuu, 2013, 10:10:45
katoppas löytyykö tuolta (http://www.kopterit.net/index.php/topic,19983.msg188776.html#msg188776)apua.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 31 Elokuu, 2013, 10:20:39
Tarvitseekohan päivittää softia  ::) Tavarat on bräniköitä HK-vimpaimia. Turnigy 9XR + HK:n telemetriacombo, tän jälkimmäisen tuotekuvauksissa oli V2 mutta noissa ei oo mitään tarroja. Lähettimen modulissa on merkintä 29JUL 2013.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 31 Elokuu, 2013, 10:34:08
Nyt onnistui! Vastarin nappi ei ollutkaan painettuna pohjaan  ::)  :-[

Painoin sitä pinseteillä ja luulin että on pohjassa, mutta ei ollutkaan, kun vastari ei ollut tukevasti paikallaan. Nappi naksahtaa kun on pohjassa.

LEDienkin merkitys taitaa vaihdella versiosta toiseen. Mulla vastarissa:

Punainen palaa = normaalitila
Punainen välkkyy = ei toimi
Punainen ja vihreä palaa tms = valmis bindaukseen ; kun onnistuu, niin punainen alkaa välkkymään
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: proffa84 - 31 Elokuu, 2013, 10:51:02
Nyt onnistui! Vastarin nappi ei ollutkaan painettuna pohjaan  ::)  :-[

tärkeintä et lähti pelittämään... otatko telemetriadataa jollain ulos?
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 31 Elokuu, 2013, 15:10:37
tärkeintä et lähti pelittämään... otatko telemetriadataa jollain ulos?

Enpä kovin alkuun ainakaan, KK2.0:n kautta saa akun jännitteestä tiedon kun on tarvis. Kunhan ostin hifistelyvehkeet heti kärkeen  :o
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: proffa84 - 31 Elokuu, 2013, 16:10:08
Enpä kovin alkuun ainakaan, KK2.0:n kautta saa akun jännitteestä tiedon kun on tarvis. Kunhan ostin hifistelyvehkeet heti kärkeen  :o

hyvähän se on jo valmiiks ostaa jos tulee myöhemmin tarvetta.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 10 Syyskuu, 2013, 00:52:45
Uusi ongelma - kun lentää suoraan ylöspäin taivaalle urku auki (80+ % kaasua?), pyrkii flippaamaan tietyssä vaiheessa takaoikealle. Sama vielä 70% kaasulla millä noustaan rivakasti, ei mitään ongelmia.

RCG:ssä ehdottivat että johtuu tärinästä. Pitää saada paremmin tasapainotetut potkurit.  ???
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: proffa84 - 10 Syyskuu, 2013, 08:07:40
Uusi ongelma - kun lentää suoraan ylöspäin taivaalle urku auki (80+ % kaasua?), pyrkii flippaamaan tietyssä vaiheessa takaoikealle. Sama vielä 70% kaasulla millä noustaan rivakasti, ei mitään ongelmia.

RCG:ssä ehdottivat että johtuu tärinästä. Pitää saada paremmin tasapainotetut potkurit.  ???

tasapainotus ehkä, mut miten on ohjainkortti eristetty rungosta?
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: mikek - 10 Syyskuu, 2013, 08:57:43
Uusi ongelma - kun lentää suoraan ylöspäin taivaalle urku auki (80+ % kaasua?), pyrkii flippaamaan tietyssä vaiheessa takaoikealle. Sama vielä 70% kaasulla millä noustaan rivakasti, ei mitään ongelmia.

RCG:ssä ehdottivat että johtuu tärinästä. Pitää saada paremmin tasapainotetut potkurit.  ???
Itsellä pyrki kaatumaan eteenpäin kun kiskasi kunnolla ylös. Self levelin ACC trimmillä saa asian kondikseen.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 10 Syyskuu, 2013, 17:10:22
SL ei päällä, onko siis merkitystä? FC on oman vaahtomuovinsa päällä tiukasti nippusiteil kiinni. Pitää laittaa  tarralla tai jotain tyynyä alle.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: mikek - 10 Syyskuu, 2013, 18:39:04
SL ei päällä, onko siis merkitystä? FC on oman vaahtomuovinsa päällä tiukasti nippusiteil kiinni. Pitää laittaa  tarralla tai jotain tyynyä alle.
Jos lennät acro tilassa, silloinhan gyrot ei ole mukana vakauttamassa menoa? Eli tärinän ei pitäis vaikuttaa. Miten käyttäytyy SL päällä?
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: kekke - 10 Syyskuu, 2013, 18:52:32
Kopu kasassa ja koitin bindata. Vastaanottimessa (D8R-II+) välkkyi punainen ledi eli olisi pitänyt onnistua. Virrat uudestaan päälle ja FC:stä Receiver Test, sanoo No Signal.

Mikähän mättää, ei mennyt putkeen 2-3 yrityksen jälkeen?

Asiaan liittyen, olen huomannut että kun koettaa bindata Futten sfhss vastaria mankkaan sillai että likellä on läppäri jossa päällä wlan niin ei onnistu....
jos joku joskus kiroilee ja etsii syytä, niin tässäkin yksi.


t:k
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 10 Syyskuu, 2013, 21:29:14
Pari kertaa ehdin kokeilla 3.7Ah paristolla ennen kuin rysähti. Näytti että 3.7Ah/25C Zippyllä ei esiinny niin helpolla kuin 2.7Ah/25C versiolla. Mitä lie kiinalaista kuraa, parempi ostaa laatua acrolentelyyn, näemmä. 1.8Ah/25C (25/50C) Genssi on vasta lennetty sisään, ei ole vielä voinut kokeilla.

Turnigy plusheissa on timing Medium ja Cutoff High/Soft. Nyt alan vahvasti epäillä että Zippyissä laskee jännite kun on lähes täydellä kaasulla mennyt hetki, sitten ESC päättelee että aha, paristo alkaa olla lopussa kun voltit laskee, ja laskee tehoja siinä motissa - ja sitten mennään...
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: mikek - 10 Syyskuu, 2013, 21:43:47
Jos kaikki noparit samoissa asetuksissa, eikö kaikkien koneiden pitäis kyykätä samaan aikaan jos virrat vähenee? Ootko laittanu akkuhälytysmodia KK2.0 korttin? Kun puskee täydellä kaasulla, alkaa varoittelemaan että nyt ei ihan riitä enään puhti akuissa. Tuolloin voi vielä leijutella yllättävän pitkään, mutta heti kun vähänkin antaa "lämää", alkaa piippaamaan kunnolla.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 10 Syyskuu, 2013, 22:01:57
Jos kaikki noparit samoissa asetuksissa, eikö kaikkien koneiden pitäis kyykätä samaan aikaan jos virrat vähenee? Ootko laittanu akkuhälytysmodia KK2.0 korttin? Kun puskee täydellä kaasulla, alkaa varoittelemaan että nyt ei ihan riitä enään puhti akuissa. Tuolloin voi vielä leijutella yllättävän pitkään, mutta heti kun vähänkin antaa "lämää", alkaa piippaamaan kunnolla.

En juottanu sitä piuhaa kiinni heti kättelyssä. Mutta tulee varmaan mukaan tähän rebuildiin joka oli muutenkin suunnitelmissa jo  ;D Ja balanssiliittimistä roikkumaan ebayn tai HK:n akkuhäläri niin on vähän ilmeisempi kun tapahtuu.

Kiinalaiset ESCit voi olla ihan yhtä yksilöitä kuin mun juotoksetkin, kuvittelen. Toi jännitteen lasku on hyvin äkillinen vrt. siihen että akkua on kulunut ja sen takia noparit alkais säätää asioita. Pitää kokeilla ohjelmoida noi noparit uudelleen tai pistää kopu takaisin testiin "kidutuspenkissä"  ;)
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: mikek - 10 Syyskuu, 2013, 22:58:59
Tulee kans mielee et onko min-max kaasut asetettu oikein nopareille. 1.6++ pystyy tekemään ton ilman ohjainta noparit kiinni kortissa ja kaikki on silloin samoissa asetuksissa. Itsellä kans Plushit ja hyvin pelaavat yhteen.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: oskuk - 12 Syyskuu, 2013, 21:51:00
Asiaan liittyen, olen huomannut että kun koettaa bindata Futten sfhss vastaria mankkaan sillai että likellä on läppäri jossa päällä wlan niin ei onnistu....
jos joku joskus kiroilee ja etsii syytä, niin tässäkin yksi.


t:k

Toivottavasti ei vaikuta muuten lennon turvallisuuteen.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: oskuk - 12 Syyskuu, 2013, 21:52:05
1.8Ah/25C (25/50C) Genssi on vasta lennetty sisään, ei ole vielä voinut kokeilla.

Miten sisäänajat lipoja? En ole koskaan moisesta kuullutkaan, että uusi akku olisi lentokelvoton.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 13 Syyskuu, 2013, 01:04:18
Miten sisäänajat lipoja? En ole koskaan moisesta kuullutkaan, että uusi akku olisi lentokelvoton.

Latausta max 1C, lennetään vain noin puoleen/storageen, ja lennetään kevyesti, eli ei mitään maksimikaasulla kokeiluja.
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: oskuk - 17 Syyskuu, 2013, 23:29:20
Latausta max 1C, lennetään vain noin puoleen/storageen, ja lennetään kevyesti, eli ei mitään maksimikaasulla kokeiluja.

Ok, onko tästä siis jotain hyötyä?
Otsikko: Vs: FrSky + KK2.0 säätöä
Kirjoitti: varis - 18 Syyskuu, 2013, 00:18:50
Ok, onko tästä siis jotain hyötyä?

Mitä lie nykyajan taikauskoa. Samaa sarjaa talousennusteiden ja pörssivinkkien kanssa.

Lipo-akkujen käytöstä on kyllä paljon ristiriitaista tietoa, että mikä on oikeasti paras lähestymistapa. Tuollahan tavoitellaan sitä että akun parhaat ominaisuudet tulisi hyvin esiin eikä se vanhenisi ennen aikojaan.

Mun akut on vielä halpoja, mutta haluan pelata varman päälle siksi, että on luotettava baseline, mihin verrata. Jos zippyt uuvahtaa jo ennen kevättä ja genssi jaksaa painaa, päättelen siitä jotain. Mitään akkua ei ole rääkätty. Jos ostan vielä uuden akun ja latailen sitä 5C:llä ja se kyykähtää alkumetreillä, päättelen siitäkin jotain. Tieto on valtaa mutta se voi olla myös addiktio  ;)