Kopterit.net
Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: vinotintto - 25 Elokuu, 2013, 13:21:58
-
no nii nohevat nitroilijat , onko vinkkiä ku kone käy tyhjäkäyntiä hyvin mut kun rupee nostaa kierroksia niin sammuu heti. olen pyöritelly ruuveja suuntaan ja toiseen mut ei lupaa. aina käy tyhjäkäyntiä kyllä ja lähtee tosi herkästi käyntii. >:(
-
Paljonko koneella on ajettu? Mulla oli muutama eka tankillinen kohtuu hankalaa, poltti pari tulppaakin. Osaatko sanoa sammuuko kone liikaan polttoaineeseen vai ennemminkin polttoaineen puutteeseen? Nouseeko paine, yksisuuntaventtiili tarkistettu?
madman
-
Ysseissä tuo ongelma on vissiin aika yleinen, sulla on tuon alaneulan ja keski/yläneulan välinen ero vähän turhan suuri todennäköisesti, mulla ainakin aika usein meinaa tukehtua juuri tuossa kohtaa, eli keskineulaa laihemmalle ja alaneulaa jos mahdollista niin vähän rikkaammalle.
-
Mulla toi on toiminu just toisinpäin, eli tyhjäkäyntineulaa kiinnipäin ja keskineulaa aukipäin.
Jokainen moottori/putki/fuili kombinaatio on vaatii omat säädöt.
madman
-
Yksisuuntaisventtiili ryytynyt ehkä jumiin. Huuhtele fuilipumpulla pumppaamalla fuilia tankin suuntaan. aika yleinen oire YSseissä.
-
juu ensikin yksisuunta venttiili oli iha väärässä letkussa ja si viel väärinpäin... ::) sit letkut korjattu ja nitro toimii taas, op sääti hetken ja kokeili nostaa ilmaan nii 3gx härvelissä ilmeisesti korjaus liikkeet väärinpäin :o ja sen jälkeen kopteri kallisti niin et lapaset otti nurtsiin ja koko viikon aherrus hukkaan.... kuunneltiin muutama minuutti ku yssi huutaa ku päätärevittäis ( osuman jälkeen vastarin akun johto irtos niin ei sammu millää) kunnes ilmeisesti tulppa kärähti ( onneks) ja suostu sammumaan. sit ihaillaa hetki romua ja paikalliselle ABC asemalle torppikahville. mut otti yssi kierroksii.... ;D uudet mustat align lapaset ei ehtiny nähdä ilmaa ikinä....
kallita nää oppirahat 600 kopulla. ( terveisii kaardianille )
-
uudet mustat align lapaset ei ehtiny nähdä ilmaa ikinä....
Kyllä ne pienen tuulahduksen sai siinä maassa pyöriessä :) Ja tais se sekunnin olla ilmassakin.
Tankonuppi vaan kiinni.
-
Lainataas tätä topikkia:
Vähän käytetty Ys56sr kyseessä. Ihmetyttää todella pienet puristukset. Pystyy pyörittämään hexistä sormilla ympäri. Avasin motin ja kaikki näyttäisi olevan kuitenkin kunnossa. Ainoastaan männänrengas on aika kiiltävä. Oisin sen vaihtanutkin, mutta Sabe oli just tänään kiinni.
Myöskin neulojen asennot ihmetyttää. Olen käsittänyt että Yssissä saa yleensä ajella reilusti rikkaammalla mitä ohjekirja neuvoo? Tässäkin tapauksessa saa kaikki neulat olla reilusti yli ohjekirjan arvojen jotta käy suht viileänä. Vaihdoin kaikki letkut sekä tarkastin filtterin ja yksisuuntaventtiilin, mutta kunnossa näyttäisi olevan. Onko siis vika vai ominaisuus? :)
-
pitääpä tarkistaa omasta. pysyykö se käynnissä/kautta muuten toimii?
-
pitääpä tarkistaa omasta. pysyykö se käynnissä/kautta muuten toimii?
Käy ja kukkuu noin niinkuin muuten. Tehoista en osaa sanoa kun en saanut vielä kunnolla säätöihin.
-
KL, Tilaa uus männänrengas, laita neulat sisäänajo asetuksiin ja säädä ohjeenmukaan sopivaksi.
Aivan varmasti on kone viileä, jos neulat on tehdasasetuksista rikkaammalla.
-Samppa
-
Rengas tuli vaihdettua ja puristuksiakin alkoi taas löytymään hiukan enempi. Siltikin himorikkaallakin lämpenee oudosti. M.o.a.sin laitan jahka se saapuu ladilta. Mikä siellä nyt mahtaa tota lämpöä oikein tuottaa? Vai voiskohan toi nykyinen filtteri ahdistaa kuitenkin?
-
Jos sulla on tankin ja kaasarin välissä suodatin, se voi olla tukossa. Yks suuntaventtiili putsaus ja toiminta. Toki neulat ja kanavat olis myös hyvä tarkistaa. Neulojen o-renkaat pitää olla myös kunnossa.
Nyt kun männänrengas on vaihdettu, sisäänajo asetuksiin neulat ja ohjeen mukaan neuloja tankki tankilta kireämmälle.
-Samppa
-
Rengas tuli vaihdettua ja puristuksiakin alkoi taas löytymään hiukan enempi. Siltikin himorikkaallakin lämpenee oudosti. M.o.a.sin laitan jahka se saapuu ladilta. Mikä siellä nyt mahtaa tota lämpöä oikein tuottaa? Vai voiskohan toi nykyinen filtteri ahdistaa kuitenkin?
Mistä tiedät että on rikkaalla?
Jos lämpenee niin on laihalla.
-
Onhan löpö tuoretta, ettei ole saanut kosteutta. Oli yksi auton kone joka ei toiminut polttoaineen takia, ja tuoreella oikuttelu loppui
Sent from Tapatalk
-
Mitä fuilia KL käyttää?
-
Mitä fuilia KL käyttää?
Jotain "Minnan" special blendiä, muistaakseni 25% nitroa. Täytyy toikin vaihtoehtoa tarkastaa ja varmistaa jollain toisella kopterilla fuilin toimivuus.
Niin, siis tarkoitin että neulojen puolesta pitäisi olla rikkaalla, mutta jostain syystä näin ei ole. Kierroksia nostaessa on selvästi rikkaalla kun meinaa tukehtua, mutta ilmassa sitten menee mahdollisesti laihalle? Täytyy kokeilla huomenna uudella filtterillä ja klunkilla.
-
Special mixin öljy lähinnä kiinnostaa, jos vähänkin rissaa seoksessa, ei YSsi toimi.....
Ja polttoainepuolen pitää olla OIKEASTI tiivis, onko tankissa selvästi painetta jäljellä, kun motti on sammunut?
Mihin aikaan oot menossa maskuun huomenna, jos ajelen kattoon, kun ei toi matka pitkä ole?
-
Special mixin öljy lähinnä kiinnostaa, jos vähänkin rissaa seoksessa, ei YSsi toimi.....
Ja polttoainepuolen pitää olla OIKEASTI tiivis, onko tankissa selvästi painetta jäljellä, kun motti on sammunut?
Mihin aikaan oot menossa maskuun huomenna, jos ajelen kattoon, kun ei toi matka pitkä ole?
Pitäisi olla pelkkää synteettistä. Hyvä tieto sikäli, kun mulla on monta pönttöä Sabesta ostettua nitrotonta tavaraa odottamassa jossa on rissaa joukossa.
Varmaan jossain puolenpäivän kintaalla menen, mikäli saan sähkökopterinkin kasaan. Laitan viestiä tuonne Maskun ketjuun jos olen menossa.
-
Pitäisi olla pelkkää synteettistä. Hyvä tieto sikäli, kun mulla on monta pönttöä Sabesta ostettua nitrotonta tavaraa odottamassa jossa on rissaa joukossa.
Varmaan jossain puolenpäivän kintaalla menen, mikäli saan sähkökopterinkin kasaan. Laitan viestiä tuonne Maskun ketjuun jos olen menossa.
Juu Tosiaan pelkkää synt. klotzia (onko edes Klotzilla ei synteettistä?). Tosa mun litkussa noin 21-22% ölppää / 25% nitroa.
Itseeni mietittää vielä se että kun se mosa lämpee niiiiiiin pirusti, vaik ois neulat auki ihan hulluna.
Voisko kuitenkiin olla joku laakeri sökö tms....Eli mistä se lämpö on peräisin.. ?
Tolla fuililla oon ajanu yssiä ja ossia pientä ja isoo, uskaltaisin sanoo että siitä ei oo kiinni.
Nää on taas näitä kuun ja planeettojen asennot osastoja, selvii kyllä ku rämppää kaik. vaihtoehdot läpi :o
t: k
-
Regu voi myös olla paska (kalvo?) Tai kaasarissa roskaa.Tai neulojen O-renkaat paskat. Kannattaa kattoo kaikki. Ei isoa vikaa tarvi.
Fuili poissuljettu, jos toisessa moottorissa on toiminut.
Ja paska laakeri syö tulppia kuin leipää.