Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Jyri - 13 Heinäkuu, 2008, 18:26:42
-
Olisivatko (nämä (http://www.screwsandmore.de/index.php?cPath=57_22_26_54)) laadukkaita ruuveja pääakselin kiinnitykseeen, jos eivät niin mitkä olisivat.
PS. Millä noista eri laatuluokista tai DIN se ja se tietäisi mitkä ovat hyviä?
-
Tuo DIN 912 on ainakin sama DIN-luokka mitä ovat ne minun myymäni mustat ruuvit.
Eli luultavasti nämä ovat hyviä.
Ja nuo ovat vielä sen verran halpoja että taidan itsekin tilata tuolta jotain malliksi.
Otanko sullekin noita 2x12?
-
Minä itse ajattelin kanssa tilata, kaikkia ruuveja joita Trex450seen menee, olin juuri aikeissa ruveta tekemään listaa, eli jos ovat hyviä ja olet tilaamassa niin voisin toki ottaa samalla, mutta eivät nuo postikulut vaikuttaneet kovinkaan pahoilta...
-
Joo,
Otin 2x6, 2x8 ja 2x12 ruuveja 100 kutakin ja sitten 2 ja 2,5 mm nylockeja
Vitosen maksoi noiden postikulut.
-
Jotain vastaavaa settiä olin itsekin ajatellut, vaikutti olevan aika hyvät valikoimat tuossa paikassa. Hinnoista en osaa sanoa kun ei ole vertailukohtaa, mutta aika kohtuullisilta nekin vaikuttivat.
-
Onko muuten mitä eroa;
(Button Head (http://www.screwsandmore.de/index.php?cPath=57_36))
ja
(Head Cap (http://www.screwsandmore.de/index.php?cPath=57_22)) ruuveilla??
Vakionahan 450sessä on enempi noita Button Head ruuveja, onko mitä hyötyä / haittaa jos käyttääkin Head Cap -ruuveja?
-
Ei ole.Kunhan kanta mahtuu olemaan paikallaan.
-
Ok, Minä jo mietiskelin mahdollista painoeroa, eroa siinä miten paljon kanta kestäää momenttia jne...
-
Tuleehan siihen pieni pakkomurtumakohta kun materiaalipaksuus muuttuu yhtäkkiä. Button headissa se ohenee tasaisesti ::)
Joten ota Button Headeja, ne parantavat rungon jäykkyyttä, lisäävät lentoaikaa, nostavat moottorin huipputehoja, opettavat koirasi sisäsiistiksi ja tekevät sinusta paremman ihmisen. ::) ;D
-
Sellaisiin kohteisiin joissa lukitaan holkki akselinpäälle tulee käyttää sellaista pulttia jonka kierre eli jenka alkaa vasta holkin ulkopinnasta.
Siis jos on 4mm pultti niin on tavallaan 4mm akseli reijässä. (aine vahvuus on maksimi)
Jos pulttisi ei kiristy tarpeeksi, eli jenkaosa on karvanverran liian kaukana. Välys poistetaan aluslevyillä.
Nylon mutteria käytettäessä riittää että pultti on karvanverran mutterista ulkona. Esim 1mm.
Ja näin pienet nylon mutteri on niin halpoja että kannatta käyttää vain kerran.
Sinullakin näyttäsi olevan juuri väärälainen pultti tuossa pääakselilla.
Sitten mitä tulee tuohon kovuuteen se ei aina ole hyvästä.
Joskus tarvitaan sitkeyttä joka puuttuu noilta kovilta ruuveilta.
Elikkä pääaksellin lukitukseen mielummin sitkeä kuin kova pultti. (kova rapsahtaa poikki mitenkään varoittamatta)
-
Tuo din912 ei sitten kerro mitään lujuusluokasta joten ottakaa ainakin 12.9 ruuveja...
Eikös ne sun ruuvit Seppo nuita vissiin olekin?
*EDIT* Tosin 450 reksissä varmaan voi kyllä käyttää 8.8 ruuvejakin. (Nuissa on 400 N/mm² ero murtolujuudessa)
-
On ne 8.8 vähintään. Ja kestävät taatusti pikkurexissä.
Ne minun ruuvini ovat DIN 912 12.9 vahvuisia.
Löysin yhden kaupan englannissa mistä saa noita 12.9 lujuisina. On vaan vähän kalliit hinnat ja älyttömät postikulut.
Jos jollain on vinkkejä tai suhteita niin tietoa minulle. Saisi noita pikkuruuvejakin myyntiin (2x8 loppui maahantuojan ohjelmasta).
Tuo ruuvimyynti muuten siirtyy kopterit.netin tukiyhdistyksen vastuulle tässä lähiaikoina. Minä sitä tulen jatkossakin tosin hoitelemaan.