Kopterit.net
Multikopterit => Asetukset, säädöt ja vinkit => Aiheen aloitti: japi - 20 Kesäkuu, 2013, 12:26:40
-
Nyt olisi tarkoitus ruveta kasaamaan DJI 450 sarjan multia, mankan säädöistä ei mitään käsitystä, eka ongelma onko heli vai lennu mode kun täytyy kytkeä...... Toi englanti voisi olla paremassa kunnossa. Mankkahan mulla oli Futaban T8FG. siinä perustiedot. Lisäksi ajattelin jo valmiiksi säätää ton kamera telineen kimpaalin ohjaukset, tästä tuleekin taas mielenkiintoinen projekti kun ei mitään käryä säädöistä....... No käytetään googlen kääntäjää hyödyksi mahdollisimman paljon ja naapurin englannin taitoa.
-
Lennokki asetustahan suositellaan, ittekin futaba systeemillä siirtyny siihen, mutta lentävät ihan ok myös heli modella.
-
Nyt on muuten multi valmis, enään tarvisi ajaa noi ohjelmat sinne. Tietty voisi aloittaa tosta mankasta. Kaasukäyrä on vissiin lineaarinen kaiken järjen mukaan :-\. Ainut mitä en oikein saanut selville täytyykö toi BEC/Led + ja - kanssa kytkeä joonki kiinni. Malli videossa ei näytetty että olisi kytketty...... Joten pientä hakua on vielä....
-
Sinnehän net akkuliittimen kans samaan kolvataan.
http://www.youtube.com/watch?v=pUTHIL_Xfcc#ws (http://www.youtube.com/watch?v=pUTHIL_Xfcc#ws)
-
Toi kohta meni ihan täysillä oli multa..... :'(. Joten suuret kiitokset taas auttaneille. Mankan kanssa painisin myös tovin että sain käyttöön yhden 3 askelisen katkaisijan tossa lennu puolella.
-
Nyt akku tuhjäki mankasta joten se siitä.... :'( Taitaa saada painia ton ohjelman kanssa huomenna kun noi ohje videot ei oikein toimi ton mun selaimen kanssa. Nyt näyttää punaisella sitä tekstiä joka pitäisi olla vihreä, jolloin käsitääkseni pääsee säätämään sielua. Kyl toi kopteri on helpompi säätää jo nykyään lentokuntoon kuin multi. Seuraava voikin olla helpompi sitten touhuta jos vaan puoliakaan muistaa ;D
-
Kyllä se valkenee toi säätöjuttu, kun parikertaa sen tekee.
Ittekin säätelin videoiden mukaan aikani, nyt ei enään videoita tartte.
Onko tuo semmonen sarja missä on kaikki vermeet mukana ?
-
Joo valmis sarja kaikilla ihmeen härpäkkeillä. Saa kattoa miten toi gps toimii ei mitään käryä näistä vehkeistä!
-
Nyt sain vihdoin ja viimein ton purkin yhdistetyksi koneeseen. Näemmä piti asentaa ajuri.... Vissiin se on jossain kohdassa näytettykin :-[.... Joten kohta pitäisi ruveta säätämään tota sielun elämää ;D
-
Mahtaako toi tx monitor kohdassa oleva kohta 4. sticks monitor juttu liittyä tohon gimbaalin ohjaukseen?
Ja mitenkä toi kohta 5. onko se sitten asetukset GPS / A / M. vai onko järkevämpää pistää fail-safe toimintaan? ja jos fail safe pistää niin mikä pois?
-
itse haluaisin että käytössä on toi gbs lejjunta ja ja kotiinpalutominto normaali lentotila. Elikkä visiin silloin pitää asettaa bgs/ A/ failsafe vai?
-
Mulla on noissa pienemmissä M,Atti,Gps ja toisessa namiskassa Off,CL,HL.
En ole jaksanut failsafee viel asennella. Isoissa on F/S käytössä.
Tuo manuaali mode on sitten melko räväkkä, kannattaa aloitella Atti modella alkuun ettei lennä multi puun oksalle.
-
hITTO MITÄ SÄÄTÖÄ.... IHMETTELIN MIKSI MOOTTORIT EIVÄT PYÖRI, EPÄILIN KOVIN ETTÄ MANKASSA VIKAA...... >:( sIT LÖYTYI VIDEO MITEN MOOTTORIT KÄYNNISTETÄÄN. NYT KAKSI PYÖRII VÄÄRIN PÄIN, YMMÄRIN ETTÄ JOHDOT KÄÄNNETÄÄN ECS:TÄ ??? ? Mitenkäs toi gps muuten galibroidaan että valo syttyy vihreäksi, ei kai auta kun kattoa löytyykö videota avuksi?? Sen jälkeen kun ne kunnossa uusin akkuihin uudet liitimet ja lataukseen. Sitten olisikin ensimmäsen torpin aika :'(.
-
Jep, esc:stä vaihdetaan 2 johtoa ja suunta muuttuu.
Gps menee kalibrointitilaan kun renkuttaa lentotilakytkintä 3-4 kertaa edestakaisin.
Manuaali kannattaa lukea ajatuksella, muuten asiat unohtuu helposti.
Atilla kun nostat reippaasti ilmaan, semmoseen 1-2 metrin korkeuteen niin ei potkurien ilmavirta kiusaa.
-
Missäspäin japi asustelet? Jos tuntuu ylivoimaselta niin tuurilla vois löytyä läheltä joku jelppaamaan ihan paikan päällä ja antamaan neuvoja. Oulun seudulla oon valmis auttamaan.
-
Turussa päin asustelen. Eiköhän toi jollain keinolla ilmaan saada. Simulla tyypässäsyt multia ja siinä se on ainakin helpompi kuin 6 kanavainen kopu. Nyt vaan meni tän päivän testileto homma sudeksi kun ruvetiin säätämään peugeotin saranoita ja siinä samalla tuli juoduksi lonkero, joten ylihuomenna uusi yritys. Oli pösön takaovien saranat kyllä yhtä puuta.....pari tuntia tehtiin hommia et saatiin liikkuviksi! No on nyt ainakin akut siinä välissä ehtinyt ladata ;D. Maanataina taas tarvis kuluttaa KL kanssa sen pakoputkea korjaten! Pistetään vaikka jossain vaiheessa muutama kuva mun rakennelmasta tänne kopupuolelle.
-
Nyt lueskennelut tota gps kaliprointia. Elikkä käännä katkaisijaa 6 tai 10 kertaa kunnes keltainen valo syttyy. pyöritä konetta 360 astetta ympäri. Vihreä salo syttyy käännnä kone nokka maahan päin ja käännä 360 astetta ympäri. Sen jälkeen kaliprointi on valmis tai punainen led vilkkuu nopeasti. Tohon vihreään asti olen pääsyt, tarvii visiin vaan treenata tota kaliprointi vielä lisää. Onkos noi mootoreiden käynnistys aina tehtävä tikkuja liikuttelemalla. Ohjeessa sanotaan väännä 1.molemmat kahvat vasemalla 2 oikealle 3 vasen tikku vasemalla ja oikea oikealle 4. vasen oikealla ja oikea vasemmalle. kun teen tossa järjetyksessä saan kyllä mootorit pyörimään mutta viimeiseksi sammuu ja ei vastaa kaasutikkuun? mitäköhän on väärin? moottori kyllä pyörii oikein ja kytkentä on kaavion mukainen elikkä 1 mootori on oikea ylä 2 vasen ylä 3 vasen ala 4 oikea ala kun katotaan perästä päin.
-
Tuli mieleen että kummoisilla tuulilla toi lentää. onko 6m/s likaa puuskissa? vai täytyykö olla tyvene keli että voi lennellä? 450 rekkula lentää (leijuu kohtalaiseti mun taidoilla)ainakin nätisti vielä tollaisella puuskilla
-
ei ymmärrä... en saa kaliproitia suoritetuksi. pysty asennon jälkeen rupee aina vilkkumaan punainen led >:(. Mitäköhän teen väärin?
-
Ei kai kalibrointi paikan läheisyydessä ole mitään kompassia haittaavia juttuja ?
Sähkölinjoja, metallia yms.
-
Tuli mieleen että kummoisilla tuulilla toi lentää. onko 6m/s likaa puuskissa? vai täytyykö olla tyvene keli että voi lennellä? 450 rekkula lentää (leijuu kohtalaiseti mun taidoilla)ainakin nätisti vielä tollaisella puuskilla
Eikait se tuo 6m/s ole vielä paha. Mulla ens lennolla oli 11m/s puuskat ja ihan hyvin pysty lentään. Vähän meinas pomputella.
-
Jos ensilento ja mielii samalla säätää konetta, tietenkin tuulesta on vähän haittaa.
-
ei ymmärrä... en saa kaliproitia suoritetuksi. pysty asennon jälkeen rupee aina vilkkumaan punainen led >:(. Mitäköhän teen väärin?
pidä kaliproidessa kopun keula eteen päin.
http://youtu.be/OxMjTjywbYc (http://youtu.be/OxMjTjywbYc)
-
Vihdoin ja viimein kaliprointi onnistui, tein vissiin sen liian lähellä seinää. Ensilentokin suoritettu, gps:äkin toimi hyvin kone leijui komeasti paikallaan. hitton kun akku hupeni vaan sikana tyhjäksi. Seuraavaksi akku lataukseen. Mitenkäs toi fail safe homma muuten tehdään tohon täytyykö asentaa lisäksi toinen katkaisija käytöön? Taidan seuraavaksi ruveta kolvaamaan y haara johtoa et saisi enemmän akkuja kerralla kiinni. Suuret kiitokset taas auttaneille
-
Mulla on noissa pienemmissä M,Atti,Gps ja toisessa namiskassa Off,CL,HL.
En ole jaksanut failsafee viel asennella. Isoissa on F/S käytössä.
Tuo manuaali mode on sitten melko räväkkä, kannattaa aloitella Atti modella alkuun ettei lennä multi puun oksalle.
toisessa namiskassa Off,CL,HL. mikäs juttu tämä on? Tossa tutkin tota fail safe hommaa en saanut toimimaan mulla näkyi fail safe kohdassa vain kanavalla kolme olevan se mahdollista. Mitenköhän niitä muutetaan kun tossa videossa ei ainakaan mitään näy. itsellä sopivasti juuri tuo t8fg.
-
Yhdessä kytkimessä on M, Atti, GPS ja toiseen kytkimeen noi HomeLock, CourseLock ja Off.
Kolmanteen sitten pakotettu FailSafe, niin ei tartte radioo sammuttaa välttämättä.
En oo tota FailSafea tosiaan futaballe viel tehny, joten en osaa sanoo viel mitään siitä.
Lue manuaalista toi IOC kohta, siinä on selitetty noi HL ja CL tilat.
Esim. GPS lentotilassa toinen kytkin HL asentoon, multi tulee kotiin vetämällä oikeeta tikkua taakse.
Helpottaa kotiin paluuta jos orientaatio katoo. Se siis tulee kotiin oli se mitenpäin tahansa, olettaen että on siis merkannu kotipaikkansa vilkuttamalla alussa vihreetä valoo.
-
Olipa helppo vaihdos kun vaan ekaksi ymmäri. mää luulin tota aluksi kareran kimpaalin ohjauskanavaksi!
-
Seuraavaa kun rakentelet niin se on jo paljon helpompaa :)
Hyvä että sait kalibreerattua ja ensilento onnistui.
-
Nyt on vain yksi säätö vielä tekemättä ehkä? mitä tohon akku kohtaan pitää syöttää sen olen kalibroinut, onko siinä jotain muita arvoja laitettava. Akkuina on tällä hetkellä 3s 1800mah. Tein adapterin jolla saan kaikki neljä samalla kytketyksi, tai vain kaksi. Lisäksi haluaisin jotkin led valot siihen, voikos simmoiset kolvat itse vai täytyykö ostaa joku sarja, näistä valo systeemeistä ei mitään käryä. Tänään olis tarkoitus tossa ehtoolla mennä kokeilemaan noita gps hommeleita?
-
Akun tason varoitus valo toimi hienosti. Nyt ongelmana miten toi go home juttu kytketään toimintaan. yritin tuolla lähikentällä mut en saanut toimimaan. Mitenkä toi juttu oikein tehdään? mikä lentotila pitää olla valittuna manual, atti mode vai gsp, ja mitä sen jälkeen tehdään? Joskus oli hienoa kun osaisi tota englantia kunnolla!! :-[
-
Ohjeesta en anna takua että kaikki teksi on oikein, joten käyttö omalla vastuula!!!!! Mutta itseäni ainakin selvensi toi homma paljon. Käänöksen tein google kääntäjän avulla. jos on virheitä niin ei kuin yv niin korjaa mahdollisimman pian....
-
https://www.dropbox.com/home (https://www.dropbox.com/home)
Tuota linkkisi ei oikein toimi. Heitä se mahdollinen ohje kotikoneellasi sinne dropboxin "public" nimiseen kansioon ja sen jälkeen sitä tiedostoia oikealla ja "copy public link". Se tänne niin ihmiset näkevät sen tekemäsi/kääntämäsi ohjeen
-
https://dl.dropboxusercontent.com/u/30878618/IOC%20eli%20Intelligent%20Orientation%20Control%20DJI.docx (https://dl.dropboxusercontent.com/u/30878618/IOC%20eli%20Intelligent%20Orientation%20Control%20DJI.docx)
Toivon mukaan nyt toimii!
-
Nyt rupesin miettimään tota fail safe asetusta. jos laitan sen päälle, niin toi manual asetustan häviää pois, mitenkäs toi gps sitten galiproidaan?
-
Johonkin kolmanteen kytkimeen pakotettu failsafe, säilyy kaikki lentotilat.
Tässä esim. yksi video asiasta http://www.youtube.com/watch?v=5nHuWZXwpXE#ws (http://www.youtube.com/watch?v=5nHuWZXwpXE#ws)
-
Nyt toimii fail safe katkaisijalla eri asia miten toimii luonnossa?
-
Tuli testattua tota manual modea tänään. on muuten aikast ärhäkkä sen kanssa, taidanpa vielä harjoitella ton atti moden kanssa tota lentoa. Tänään epäilin että jotain on mennyt poskeleen kun toi gps toiminnolla leiju koko ajan vaan taakse päin. Nyt testasin uusiksi ja toimi hyvin. Ei olisi saanut mennät kajoomaan noihin vanhoihin säätöihin. Vaihdoin päälavat isommisi ja samalla siirsin tota anturin paikkaa jotta sain akut mahtumaan kanssa uuteen paikkaan. Tarvii myös testata tota fail safe joku päivä. Katkaisijan ongelma on vain että pitää vääntää toisen kerran eds takaisin jos haluaan sen pois. mutta toivon mukaan se toimii tuolla luonnossa niin kuin pitää!
-
Jos mie vähän lainaan tätä säiettä.
Mistäs se johtuu, ku tuo quadi meinaa ilmassa vähän huojua.
voisko se tuo vähänen tuuli vaikuttaa asiaan?
-
Nyt täytyy varmistaa noin gps asetus arvot. katsotaan kopteria perästä päin ja perässä on gps aj oikealla reunassa. onko arvo silloin oikein kun laiton x=5, y=-9 ja z=-11. z on korkeus. Nämä asetukset mittasin mutta onko etu merkki oikein?
-
Pitäis kai olla: X -5 , Y 9 , Z -11
Pikaisesti manuskasta vilkaisten.
Kompassin korjaussuunta muutama ( 8ast.) sivuun keskilinjasta, tais olla oikeelle eli itäänpäin.
-
Noi vilkkuvat punainen ja vihreä on kyllä hyvät ehtoolla. näkyvät kuulemma sika kauvas. Pohjassa on lisäksi 20 punaista lediä.
-
Mistähän tuohon 450 sais noita jalkoja pikaissti? Videovarustella näyttäs olevan kaikki loppu paitsi musta bäckorderissa. Onko missään hyllyssä?
-
Mistähän tuohon 450 sais noita jalkoja pikaissti? Videovarustella näyttäs olevan kaikki loppu paitsi musta bäckorderissa. Onko missään hyllyssä?
Mulla lukee et mustaa olis saatavilla. http://www.videovaruste.fi/dji-flamewheel-moottorijalka-1.html (http://www.videovaruste.fi/dji-flamewheel-moottorijalka-1.html)
-
Mulla lukee et mustaa olis saatavilla. http://www.videovaruste.fi/dji-flamewheel-moottorijalka-1.html (http://www.videovaruste.fi/dji-flamewheel-moottorijalka-1.html)
Joo mutta ostoskorissa lukee pienellä: Tuotetta ei ole varastossa, toimitusaika on 1-2 viikkoa.
-
Joo mutta ostoskorissa lukee pienellä: Tuotetta ei ole varastossa, toimitusaika on 1-2 viikkoa.
Ai kato tuolla. Kannattaa kysellä Videovarusteesta. Toi nettikauppa ei aina pidä paikkaansa. Varsinkin kun lukee eka Saatavuus: Varastossa.
Jos joutuu ulkomailta tilaamaan, Electronica (http://www.electronicarc.com/catalogo/product_info.php?cPath=85_107_125&products_id=697) lähettää yleensä heti seuraavana päivänä. Ja posti tulee aika nopiaan.
-
Mitäs akkuja jengi on tässä käyttänyt. Itsellä kun pistän yhden 3s 1800a akun on lentoaika abaut jotain 6min. Vissiin haarotettuna kahteen akkuun on sit 12 Min. Kuinkas kauvan mahtaa lentää 2200A akulla? Täytyy vissiin tutkia mikä olis kunnollinen lentoajan kanssa. jos jonkun 30 min sais ilmassa pidetyksi olisi kova aika mun mielestä.
-
Mulla on saman kokoisessa rungossa 3S 4000mAh akku. Lentoaika 1,7 kilon painoisella kopterilla noin 8 minuuttia.
30 minuuttia on aika hankala saavuttaa ton kokoisella kopterilla. Käsittääkseni lentoaikaa suhteessa lisää ropellien koko. Akun kapasiteettia jos kasvattaa niin kasvaa paino joka taas vastaavasti haukkaa tehoa ja sitäkautta lyhentää lentoaikaa...
-
Moro
Mistä voisin löytää rautalanka ohjeet miten laitetaan asetukset esim. Ioc tuomoiseen 9xr mankkaan josta jo käytetty kolmiasentoine katkaisija m, atti ja gps atti.
Eli voisiko sen ohjelmoida silleen yhdestä napista päälle on/off ja toisesta sitten
Kumpi moodi ioc:sta?
Toinen kysymys koskien tuota puljua electronika, tuleeko kamppeet kuinka nopeastii? Kun näyttää täällä suomen liikeessä olevan todella hankalaa saada tavaraa liikkeelle vaikka kahteenkertaan puhelimessa vakuutellut että hyllyssä on ja lähtee tänään mut eipä näy saati saa esim. Jj seurantakoodia ei!!
-
Moro
Mistä voisin löytää rautalanka ohjeet miten laitetaan asetukset esim. Ioc tuomoiseen 9xr mankkaan josta jo käytetty kolmiasentoine katkaisija m, atti ja gps atti.
Eli voisiko sen ohjelmoida silleen yhdestä napista päälle on/off ja toisesta sitten
Kumpi moodi ioc:sta?
Toinen kysymys koskien tuota puljua electronika, tuleeko kamppeet kuinka nopeastii? Kun näyttää täällä suomen liikeessä olevan todella hankalaa saada tavaraa liikkeelle vaikka kahteenkertaan puhelimessa vakuutellut että hyllyssä on ja lähtee tänään mut eipä näy saati saa esim. Jj seurantakoodia ei!!
Veikkaan ettei tuolleen kahdella kytkimellä onnistu. Tuossa mankassa.
Jos mankkaan voi ohjelmoida niin että joku kytkin vaikuttaa tiettyyn kanavaan hiukan ja joku toinen siihen samaan kanavaan lisää, niin sen voi saada kikkailtua. Silloin tosin mankassa olis noita 3asentoisia tikkujakin varmaan jo vakiona enempi...
Aika rautalankaiset ohjeet on DJI:n sivuilla.
http://wiki.dji-innovations.com/en/index.php/Naza-M_Intelligent_Orientation_Control (http://wiki.dji-innovations.com/en/index.php/Naza-M_Intelligent_Orientation_Control)
Mahtaako suoraan tuohon mankkaan ohjeita kädestäpitäen olla... Googlessa ehkä, mahdollisesti täälläkin kun jaksaa hakea, mutta usein näissä joutuu vähän tai enempi soveltamaan...
Mikä kauppa nyt tolleen eioota myy varastotavarana? Ja vielä kotimainen. Hyh! :(
-
Katteleppa ohjeita tubesta. Saa niin että off tila sekä tila 2 toiseen vipuun ja toisesta vivusta puolittamalla arvo tilaan 1. Ehkä hankalasti selitetty, mut tubesta tuon löysin ja eipä nyt tule mieleen millä hakusanoilla hain.
-
Moroo
Nyt sain kikkailtua ton ioc:n kahdelle namiskalle :)
Ekasta napista on/off ja toisesta cl/hl. Elikkä mankka on turnigy 9xr.
Piti valita kanava johon sitten lisättiin uusi "rivi", ekana valittiin vipu jasille half,
Toiseen rivii samalle kanavalle full ja valittiin toinen vipu.
Empä kyllä osais tuon mukaan itekkään kyllä ohjelmoida ;) huhhuh
-
Moroo
Nyt sain kikkailtua ton ioc:n kahdelle namiskalle :)
Ekasta napista on/off ja toisesta cl/hl. Elikkä mankka on turnigy 9xr.
Piti valita kanava johon sitten lisättiin uusi "rivi", ekana valittiin vipu jasille half,
Toiseen rivii samalle kanavalle full ja valittiin toinen vipu.
Empä kyllä osais tuon mukaan itekkään kyllä ohjelmoida ;) huhhuh
Hienoa.
Vähän epäilin onnistuuko tuolla, mutta onneksi olin väärässä :)
-
Mulla samalla mankalla yks kytkin off-hl ja toisesta namiskasta saan vaihdettua hl ja cl tilojen välillä.
-
Onnistuuhan tuo vanhallekin TH9X mankalle ihan ok, pitää vaan tehdä itte noi miksaukset.
-
Oisko vinkkiä mistä säädöistä alkaisi hakemaan parannusta seuraavanlaiseen
Ongelmaan.
Kun oikeanpuoleisesta ohjaustikun laittaa keski asentoon 450 dji naza v1
Ei oikein mene vaateriin vaan jää aina vähän kallelleen? Jos taas tikun löysää silleen nopeasti että tikku jousen avulla nopeasti keskittyy niin silloin useimmiten kopteri palautuu vaakaan!
-
Oisko vinkkiä mistä säädöistä alkaisi hakemaan parannusta seuraavanlaiseen
Ongelmaan.
Kun oikeanpuoleisesta ohjaustikun laittaa keski asentoon 450 dji naza v1
Ei oikein mene vaateriin vaan jää aina vähän kallelleen? Jos taas tikun löysää silleen nopeasti että tikku jousen avulla nopeasti keskittyy niin silloin useimmiten kopteri palautuu vaakaan!
tikun potikka tulis mieleen.
-
Sitä vähän itsekkin arponut, mikähän voisi olla varmin tapa sen todentamiseen?
-
Sitä vähän itsekkin arponut, mikähän voisi olla varmin tapa sen todentamiseen?
Onko turnigyssä "servo monitor"-, tms. näkymä, mistä vois kurkkaa suoraan, missä asennossa softa luulee tikun olevan?
-
Onko turnigyssä "servo monitor"-, tms. näkymä, mistä vois kurkkaa suoraan, missä asennossa softa luulee tikun olevan?
kyllähän nuo palkit pitäis löytyä ihan aloitusruudusta... jos ei oo niin nuolilla sivuille(muistaakseni) sai vaihettua mitä näkyy... onko palkit, luvut ja jotain muuta
-
Kopteri rauhoittui ehkä nyt. Vasta muutaman akun kerinnyt testata mutta kaksi hommaa mitä kokeilin!
Eka oli että tasapainotteli hiilari lavat uusiksi sekä parantelin niiden kiinityksen!
Toinen minkä testasi samalla oli tuo ulkomaan foorumeilta lukemani aloitus ritutuaali.
Elikkä mankkaa ekaksi päälle sitten kopu, jonka jälkeen kopu pois päältä mutta jätän mankan päälle ja uudestaan kopteripäälle.
Näillä mennään nyt.
-
Mitä akkuja oikein suosittelette 10 tai 8 tuuman propelleille ?
Ja kummat propellit 10 vai 8 ovat paremmat gopro kameran kanssa ?
Ja vielä pitääkö siis tuo kopteri joka kerta ennen lentoa kalibroida tällä tavalla: http://wiki.dji.com/en/index.php/Naza-M_GPS_%26_Compass_Calibration (http://wiki.dji.com/en/index.php/Naza-M_GPS_%26_Compass_Calibration)
-
Minulla parhaat lento propelit on 9x45 tai 9x47 kun 920KV moottreilla ja 2200 --3300 S3 akuilla. AWG 1.2Kg
yleensä kompassi kalibroidaan vain kerran
-
Mulla noi perus 10" potkurit http://www.videovaruste.fi/multikopterit/potkurit/nylonhiillikuitu.html (http://www.videovaruste.fi/multikopterit/potkurit/nylonhiillikuitu.html) ja 5300mah gens ace akuilla n. 15min lento aika. Itse kalibroin yleensä aina kun jaksaa ennen lentoa ei ole iso vaiva kun kestää n. 30sek vaikkakin ihan samalla tavalla on aina lentänyt vaikka väliin jättäisikin joskus..
-
ohessa FPV kamera tuunailua 450 runkoon. Ahdasta on.
https://app.younited.com/?shareObject=fbabfbf3-120e-e6a8-076c-7daf0ab3406c
-
Pientä säätöä runkoon. Muutin keulan suuntaa frameen nähden. Hitton kun ei vaan muisti pelannut ollenkaan. Ihmettelin miksi corselock toiminto ei pelannut tossa tietokoneessa olessa kiinni, vika löytyi kun tunnin haki ohjeita ja ihmetteli. Ei kai se pela jos gps anturi on irti........ Pää asia et kamera on nyt keulassa eikä sivulla. Seuraavaksi testata noita pikku ledi säätöjä mahtaako toimia. Täytyy odotella et jätkä herää päivä unilta ensin, et pääsee tonkimaan missä mun ledi nauhat on? Tietty vielä täytyy kattoa et gps anturi on oikeella asetuksella tossa ohlemassa...... Mitäköhän vielä tulee vastaan? :'(
-
Mahtaisko tänään jaksaa säätää ton akkujen suojaus toiminnon abaut kohilleen. Nyt on konfattu 4s akuille ja tossa hankin juuri 3s akkuja joten jostain nyt metsästämään noi arvot tai ruveta vaan leikkimään noita akkuja tyhjemäksi jotta saan ne arvot tonne purkkiin sisälle. Kanssa tarttis kokella miten lento aika muutunut kun tungee nois isommat akut kyytipojaksi?
-
Helpointa käyttää erillistä hälyä.
-
Nyt näyttää kohtalaiselta 8 min lentoa ja akussa noin puolet jäljellä....... ::) Nyt vaan toi voltage homma kohilleen.......
-
Mulla F450 on 4s 4400 akuilla lentoaika 17min 11x5 potkureilla.