Kopterit.net
Tekniikka => Radio-ohjaimet, servot, gyrot ja lisävarusteet => Aiheen aloitti: kekke - 13 Kesäkuu, 2013, 00:22:08
-
Jotain metallirattaista tietty......Mutta mitä?
Nuppiin/perään kai kannattaa olla melko "pro" settiä ?
Mitä idän tietäjät suosittelevat ?
Kaasulle riittää kai jokin hieman casuaalimpi vimputin ...
Auttakaa tyhmää.
t:.k
-
Jos haluaa järkevällä hinnalla päästä, niin nuppiin Align ds610, kaasulle ds620/joku perus futaba. Peräservoon kannattaa investoida vähän enemmän, esim. Futaba bls251 on toiminut loistavasti Spartanin ja Alignin gyrojen kanssa. Tosin, toimi Alignin ds650 ihan riittävän hyvin kanssa.
-
DS615 taitaa olla korvannut jo kokonaan DS610 servot...
-
DS615 taitaa olla korvannut jo kokonaan DS610 servot...
Kyllä noita 610 saa vielä. 615 rattaiden saatavuudessa on ollu ongelmia.
Mulla oli 700e:ssä 615 ja nyt on 610. En ole huomannu eroa.
Nyt 700n:ssä on 615 ennen oli 610 en ole huomannu eroa.
Itte ostaisin 610 nuppiin ja kaasulle joku perus servo.
-
mulla oli 700E rekkulassa 3* DS610 ja perällä DS650 ja ihan hyvin ne toimi sen 350 lentoa ja vielä seuraavasakin kopterissa mihin ne laitoin. lähtivät sittemmin toimivina kiertoon.
sinänsä noiden vääntö ei ole mitään maagista mutta ei se tainnu siitä koskaan jäädä kiinni. 10kg on kuitenkin "riittävästi".
jos noista huonoja puolia haluaa niin:
-todella kovaääniset ovat kun maassa kopteria kääntelee
-välystä niihin tulee reilusti kalliimpia kilpailijoita enemmän aika nopeesti
-harjallinen moottori joka on tietysti pieni heikennys luotettavuuteen (en kuitenkaan näkis ongelmaksi)
-peräservo ei spekseistään huolimatta taida olla kovin nopea koska ihan täydelliseksi sitä perää ei koskaan saanu vaikka riittäväksi kyllä.
-eivät ole punaiset
-liian halvat
:D
-
Oolrait thx.
Jos mun putjetti kestää kattelin :
Futaba BLS-451 nupille
Futaba BLS-251 perälle
Kaasulle sitte joku perus kitkutin.
Jollei rahat piisaa, niin mennään noilla alignin servoilla.
Kiitos vielä infosta.
t:k
-
Futaba BLS-251 perälle
Tuo ei sitten virallisesti kestä kuin 4.8V. Mieluummin BLS-256HV tilalle, sama nopeus 5V:lla, mutta alkaa laulaan HV-setupilla. BLS-451:siä ajetaan toisinaan ylijännitteillä: http://rc.runryder.com/helicopter/t672716p1/ (http://rc.runryder.com/helicopter/t672716p1/)
Allut (eli Savoxit) on perushyviä, kovasti saat lentää että saat ne kulumaan puhki ;D Paras (budjetti)vaihtoehto vois olla DS610:t nuppiin ja perälle esim BLS-256HV, MKS DS760 tai jokin muu hyvä peräservo joka kestää ajaa vähintään 6V jännitteellä ilman välipalikoita.
-
Ok, thx xen.
Näissä ei pahussoikoon tarvi mennä ku kirjain kax väärin ni jo on kopu metsikössä !
Mene ja tiedä olisinko huomannut tuota jänniteasiaa ajatella.
t:k
-
Tuo ei sitten virallisesti kestä kuin 4.8V.
http://www.futaba-rc.com/faq/product-faq.html#q26: (http://www.futaba-rc.com/faq/product-faq.html#q26:)
All Futaba systems are designed to operate on either 4.8 volts (NiCD 4 cells) or 6 volts (Alkaline 4 cells OR NiCD 5 cells), except certain servos which are specifically labeled for use at one voltage or the other only
Ja eikös täyteen ladattu 4 kennoinen NiCD ole yli 6V, joten jos BEC:iä käyttää niin kestää 6V, mutta ei mitään 2 kennoista Lifeä suoraan.
-
Ja eikös täyteen ladattu 4 kennoinen NiCD ole yli 6V, joten jos BEC:iä käyttää niin kestää 6V, mutta ei mitään 2 kennoista Lifeä suoraan.
Latauksessa kyllä, mutta lepojännite ei taida kyllä olla yli 1.4v/kenno (ainakaa nimh) jolloin puhutaan tasosta 5.6v täydellä akulla. Toisekseen reguloimaton toimii "sulakkeena" eli kun virta kasvaa niin jännite tippuu (resistanssi kun on vakio). Joten kuormitettu jännite ei luultavasti ole kuin 5 voltin luokkaa NiXX-akuilla. Ja tähän arvoon reguloitua (eli BEC:in läpi) arvoa pitää verrata. Kyllähän tota 251:sta ajetaan 6.0v reguloituna. Miten se sitä kestää, en tiedä.
-
Oolrait thx.
Jos mun putjetti kestää kattelin :
Futaba BLS-451 nupille
Futaba BLS-251 perälle
t:k
nimim. "J@ni" on lentäny henseleittiä tolla setupilla satoja lentoja. kysäse siltä mitä jännitteitä se on käyttäny.
noi on halvat ja harjattomat. ilmeisesti vielä ihan laadukkaatkin. kuullostaa siis hyvältä!
-
Futaba BLS-451 nupille
Futaba BLS-251 perälle
Mulla on 90-nitrossa yllämainitut servot 2S lifen kanssa, mutta 251:lle on lisäksi alignin step-down.
700E:ssä on 3x Align ds610 ja 1x fut S9256 samalla sähkösetupilla.
Molemmat servosetupit ovat kestäneet pitkään, toistasataa keikkaa. Alignin ds610 ja bls451 ovat 2S lifellä suunnilleen yhtä nopeat, vaikka speksien mukaan allut ovat nopeammat. Futteihin on ehkä tullut enemmän välystä, mutta nitro tietysti väriseekin enemmän.
-
Hankit regun, ja DS 615 servot nuppiin ja perälle. Ne kelpaa sun lennätystyyliin loistavasti. Käyhän se kaasullekkin, vaikka vääntöä onkin ainakin riittävästi. Sitten olisi kaikki saman laisia, jos vaikka sattumalta tarvitsisi jossain kohtaa varaosia...
-
Hankit regun, ja DS 615 servot nuppiin ja perälle. Ne kelpaa sun lennätystyyliin loistavasti. Käyhän se kaasullekkin, vaikka vääntöä onkin ainakin riittävästi. Sitten olisi kaikki saman laisia, jos vaikka sattumalta tarvitsisi jossain kohtaa varaosia...
Tai 2s lifen.
Itse ajan 700N:ää 2s lifellä. Nupissa on ds 615 servot.
-
Mulle on sama vaikka ajaisi klapeilla, mutta mielestäni alkutaipaleella voisi pitää servot samoina, niin ei tarvitsisi pähkäillä joka servoon eri varaosia. Kekkellä taitaa käsittääkseni noita lipoja olla moneen lähtöön, niin ehkä yksi kelpaisi liikenisi tuohon uuteen nitroonkin, kunhan väliin törkkää sen regun..
-
Futaban 451 & 255. Perään 251 & 256