Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Xen - 26 Huhtikuu, 2013, 09:23:48
-
Uuden 450Pro DFC:n mukana tulee uusi laakeripukkisysteemi jolloin etuservot saa irti ilman että purkaa koko vehjettä. Näyttää kätevälle eikä hintakaan päätä huimaa (n. 15e). Löytyy koodilla H45H002XXW (http://www.trex-store.com/main-shaft-bearing-block-p-3415.html)
(http://volframi.com/images/h4/h45h002xxw_1.jpg)
-
Sopiikohan tää kaikkiin 450 Pro malleihin? V2 oli jotain eri osia kuin V1. DFC:hen en oo ees perehtyny.
-
Ainakin helifreakin ketjun (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=453664) mukaan sopis. Ja miksipä ne reiät ois paikkaa vaihtanu rungossa..
-
Eipä ton 450 pron runko ole tolta osin muuttunnu. Suurin muutos on eleservon siirto laakeripukkien välistä pois.
Tämän modin voipi helposti tehdä parilla hiilari levyn palasella vahenpaankin runkoon.
Itse en näe noissa uusissa laakeripukeissa suurtakaan hyötyä.
Viimeksi ole ottannu servon irti joskus syksyllä.
Kopulla lennetään lähes päivittäin ja torppejakin on tullu.
-
Itse en näe noissa uusissa laakeripukeissa suurtakaan hyötyä.
Viimeksi ole ottannu servon irti joskus syksyllä.
Eihän tuosta juurikaan iloa ole jos etuservon joutuu vaihtamaan, lisää työtä vaan. Mutta koetappa vaihtaa mottia/pinjonia tai säätää pinjonin välystä. Silloin tuosta on jo iloakin, mieluummin avaa 5 ruuvia sivusta kuin irroittelee servoja.
-
Mutta koetappa vaihtaa mottia/pinjonia tai säätää pinjonin välystä. Silloin tuosta on jo iloakin, mieluummin avaa 5 ruuvia sivusta kuin irroittelee servoja.
Pallopäiset avaimet ja KDE Directin akkuteline, ei tartte irrotella mitään servoja.
-
Eihän tuosta juurikaan iloa ole jos etuservon joutuu vaihtamaan, lisää työtä vaan. Mutta koetappa vaihtaa mottia/pinjonia tai säätää pinjonin välystä. Silloin tuosta on jo iloakin, mieluummin avaa 5 ruuvia sivusta kuin irroittelee servoja.
Mulla on pallopäiset kuusiokolo avaimet. Niillä homma hoituu hienosti. :)
-
Hmmh, ite huomasin tän kanssa semmosen ongelman että isoilla negatiivisilla kulmilla (-10) alkaa eleservon pallolinkki hinkkaamaan servon kylkeen (ds92a+), kun antaa hiukan cyclic liikettä (-3 astetta tai enemmän).
Tämähän johtuu siitä että pallolinkin täytyy olla servoon päin varressa eikä poispäin servosta kuten aileron ja pitch servoissa. Tämä taas johtuu siitä että servo upotetaan pidemmälle rungon sisään... Kai muilla tullu samaa ongelmaa, vai oonko missannu jotai?
-
Hmmh, ite huomasin tän kanssa semmosen ongelman että isoilla negatiivisilla kulmilla (-10) alkaa eleservon pallolinkki hinkkaamaan servon kylkeen (ds92a+), kun antaa hiukan cyclic liikettä (-3 astetta tai enemmän).
Tämähän johtuu siitä että pallolinkin täytyy olla servoon päin varressa eikä poispäin servosta kuten aileron ja pitch servoissa. Tämä taas johtuu siitä että servo upotetaan pidemmälle rungon sisään... Kai muilla tullu samaa ongelmaa, vai oonko missannu jotai?
Eikö tosiaa muilla? Kattelin DFC manuskaa ja asennettu kyllä oikein... Ihmetyttää.