Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => Gaui => Aiheen aloitti: Virtualtour - 18 Helmikuu, 2013, 22:28:11

Otsikko: GAUI 540H
Kirjoitti: Virtualtour - 18 Helmikuu, 2013, 22:28:11
Hei.
Tässä linkki Gaui 540H http://www.youtube.com/watch?v=5fAzyMAeRKA#ws (http://www.youtube.com/watch?v=5fAzyMAeRKA#ws)
Vielä kuin saisi pihalle ja kuvaa ilmasta, mutta odottelen hivenen parempaa keliä.
Mikäli tuuli on myöten, niin huomenna yritän.

Onko täällä paljonkin ketkä harrastaa Gaui 500X tai Gaui 540H laitteita.
Onko Tampereelta?
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: knot62 - 23 Helmikuu, 2013, 09:27:28
Lähinnä toi toinen treadi ;) http://www.kopterit.net/index.php/topic,18479.0.html (http://www.kopterit.net/index.php/topic,18479.0.html)
Otsikko: Vs: GAUI 540H CRANE SÄÄDÖT
Kirjoitti: Virtualtour - 23 Helmikuu, 2013, 17:58:04
Pitäisi saada Crane 2 jalustasta enämpi irti. Onko mahdollista saada kamerajalusta kääntymään 90 astetta suoraan alas, kun servo antaa vain 60 astetta. Pitääkö vaihtaa koko servo vai onko muita niksejä esim. ohjainsäädöt? Kun ajaa ääriasentoon, niin servo ei seuraa kopterin liikettä tai myötäile sitä kuin muutaman asteen verran. Rautakanki.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Sandu - 23 Helmikuu, 2013, 19:14:57
kyllä se servo kääntyy enemmän. pistäppä mankasta lisää end pointtia ja keskitä kamerateline 45 asteen kulmaa.
Otsikko: Vs: GAUI 540H ohjain säädöt.
Kirjoitti: Virtualtour - 24 Helmikuu, 2013, 11:38:10
Ok! Kunnossa tämä kamerasäätö. Mutta nyt toinen ongelma.
Mistä saisi Futaba T14SG:lle Gaui 500X säädöt, samat toimivat myös Gaui 540H:ssa.
Futaba T14SG sisäältää vanhaan säätimeeni verrattuna enemmän säätöä. Huvittavaa on että
arvot ovat vielä eri nimikkeillä kuin vanhassa Futabassani.

Onko muutoin olemassa pankkia mistä ladata näitä säätöarvoja. Jos ei, niin miksei tehdä tälläistä?
Vaikka säädöt eivät aina täsmääkkään, niin saisi jollaisenkin tajun missä mennään. Tästä olisi helpompi jatkaa kun
oli jollainenkin pohja samalle koneelle ja ohjaimelle.
Otsikko: Re: GAUI 540H
Kirjoitti: jesi - 24 Helmikuu, 2013, 13:03:27
En osaa ongelmassasi neuvoa mutta päädyit sittenkin tuohon ohjaimeen mitä suositin :)

Säätöpankki olisi hyvä lähtökohta tyhjälle pöydälle, tosin yleensä ilo ei ole pitkälle kun kopterissa tai olosuhteissa pieni muutos suuntaan tai toiseen vaatii muutoksia kopterin tai mankan säätöön.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Virtualtour - 24 Helmikuu, 2013, 14:18:00
Futaba 8FG on pitkälti samat asetukset kuin 14SG:ssä. Eli mistä saisi vaikka ladattavan tiedoston Gaui 500X asetuksiin. Ei kyse ole siitä, että enkö saisi säätöjä aikaiseksi, vaan siitä vit...n moisesta vaivasta rukata joka säätö kohdallen. Kun säädöt on saatu kohdalleen, ne itse asiassa kuitataan GU-INS:iin ja se on sit siinä. Voisin tehdä tätä toimintaa varten web-sivuston, jossa harrastajat voisivat koota ja ladata softia ja säätöjä. Olen seurannut, että matskua ei ole oikein saatavilla. Kamera päälle ja toimeksi.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Virtualtour - 25 Helmikuu, 2013, 16:28:03
Onko mitään tietoa. D/R, EXPO,EPA ja muista arvoista, ettei kone karkaa käsistä.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Sandu - 25 Helmikuu, 2013, 16:58:29
Dr on mulla 80% expoa 50% ja perällä 15%. eiköhän niillä pärjää ;D
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Virtualtour - 25 Helmikuu, 2013, 17:24:44
Oli aika yksinkertainen ongelma. Futaba T14SG:n ei tarvitse tehdä mitään sen ihmeelisempiä asetuksia kuin muutta CH3 REV:si.
Sitten lähettimeen virta päälle ja kaasu auki, kytke virta kopteriin ja odottele moottorikuittaukset ja varsinaiset kolme piipausta
jotka kertovat lähettimen ja kopterin yhteisymmärryksestä, jonka jälkeen kaasu alas ja virta pois kopterista. Sitten normaali startti.
Virta lähettimeen ja virtajohto kiinni kopterissa, odottelen suloista piipitysseremoniaa, kun se on päättynyt, niin lentoon vain.
Kaikki muut säätöherkut ovat sitten jokaisen oma valinta, mitä mihinkin tarvitsee.

Huomenna onkin sitten ensimmäinen työkeikka tilannearvioinnista tällä laitteella.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: jesi - 25 Helmikuu, 2013, 17:48:06
Mää ajaisin vaikka 50 akkua ensin koeajoa ennenku lähtee ihmisten ilmoille tuotantotyöhön :)
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Virtualtour - 25 Helmikuu, 2013, 18:35:48
Onhan mulla kokemusta Gaui 500X:llä, olen lennättänyt ulkomailla reissuillani ja kuvannut. Pitää vain muistaa kylmällä akun kesto, eli ei turhan pitkiä ajo minuutteja.
Repullinen akkuja mukaan, kyllä se siitä  :o
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: TuukkaJK - 25 Helmikuu, 2013, 18:38:47
Jesi varmaan tarkoitti että ajaisi uudella vehkeellä sen 50 akkua koeajoa. Siinä ei lentäjän aiemmat lentokokemukset auta, jos vehkeet tippuu taivaalta teknisen vian takia..
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Virtualtour - 25 Helmikuu, 2013, 19:25:13
Teknisille vialle ei tietenkään voi mitään. Toivotaan ettei tule kenttään.
Tässä koepenkki missä saa kone rimpuilla. Tämä ei rimpuillut, mutta 500X kylläkin ennen GU-INS asennusta.
Otsikko: Koteloasennus
Kirjoitti: Virtualtour - 01 Maaliskuu, 2013, 12:33:47
Tässä näppärä vinkki asentaa kotelo, niin että sen saa auki nopeasti tarpeentullen.
Asennusvanne, galvanoitu. Reikäjako täsmää kiinnityksen kanssa.
Koteloon laitoin myös asennusvanne laattaa, jonka kiinnitin Strong Epoxy liimalla.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: knot62 - 01 Maaliskuu, 2013, 18:18:37
Kerranko toi työjohdon kypärä on kiinni laitettu ni ei sinne alle ainakaan NAZA:n puolesta tartte mennä väijymään  ;D sori hieno on patentti.

kuva linkkitornista: (https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/530954_10151128873017168_365012803_n.jpg)

http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C3%A4skyvuoren_linkkitorni (http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C3%A4skyvuoren_linkkitorni)
Otsikko: Vs: GAUI 540H Kuljetus
Kirjoitti: Virtualtour - 01 Maaliskuu, 2013, 21:22:06
On helpompi laittaa kone kasaan, kun saa vaivatta kopan pois ja kuljetuskuntoon moottoripyörän takaboksiin. Jalakset ovat myös sokalla kiinni ja helpot poistaa kuvausta varten, ettei tule kuviin jalaksia. Helpoin tapa saattaa kone ilmaan on lähettää se suoraan kädestä.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: knot62 - 02 Maaliskuu, 2013, 06:43:59
Eiks näit lähetetäkkään limusiinin katolta? Ei vaa. Ite leikkasin tuon kopan niin ettei tartte ottaa irti ko taittaa puomit. Joku ilmeisesti suunnittelu vaiheessa on vähemmän ajatellut tuota kuljetus asentoon saattoa ja siitä poistamista ilman et koppaan tarttee koskea.
T: Fisheye  :P
Otsikko: GAUI 540H / video / projektit
Kirjoitti: Virtualtour - 03 Maaliskuu, 2013, 12:25:09
Hei.

Olen menossa kuvaamaan tuulivoimaloita Huittisiin, pitäisi tehdä mainosvideo ja samalla testata laitteita kuinka pelittävät.
Siksi tiedustelen että onko täällä Tampereella toista Gaui 540H omistajaa, joka olisi kiinnostunut lähtemään mukaan ja samalla
voisimme keskustella kuvausprojekteista. Koska ylläpidän virtuaalikierros.fi ja mototour.fi- sivustoja, tarvitsisin kumppania projekteihin.
Hankkeet sisältävät panoraamakuvauksia ja ilmakuvauksia, voisimme jakaa duunit. Ole yhteydessä. info@virtuaalikierros.fi tai soita
p. 0402513275

http://www.youtube.com/watch?v=kbh6_b7tnnM#ws (http://www.youtube.com/watch?v=kbh6_b7tnnM#ws)
Otsikko: Vs: GUEC GV-100 Vision 5.8GHz System
Kirjoitti: Virtualtour - 10 Maaliskuu, 2013, 10:53:19
Maanantai kappale. Lähetin lämpenee näppejä polttavaksi. Asennus tehty niin kuin pitää. Laitan vastaanottimen päälle ja kytken virrat lähettimeen ja myös goproon, kana 6 asennettu kumpaakin. Mutta kuvanlaatu on kuin mustavalko -tv:ssä anteniaikaan, joka on kohdistettu päin hel..... . Eli välillä näkyy varjo ja sitten ruutu on sinisenä " NO SIGNAL". Kaikilla kanavilla sama juttu.

PASKANKO MÖIVÄT.

Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Virtualtour - 17 Maaliskuu, 2013, 09:16:09
Gaui 1.31 päivityksessä ongelmia. Kun liität akkuun virranseurantajohdon ja kytket akunjohdot kiinni, niin (SET) valo syttyy. Syttyvät myös kaikki muutkin valot ja punainen, mikä tarkoittaa että heiluta konetta ja kuittaa. EIPÄ ONNISTUKKAAN.  Alusta! Älä laita muuta johtoa akkuun kuin pelkkä virtajohto, niin homma hoituu. Ainoa vain tässä on se, että et tiedä milloin akku on vähissä. Tai tietää silloin, kun on kone tontissa. Persemäinen laskea painot, kamera, akut, ym ja mahdollinen lentoaika. Eikä tässä ole ainoat Gaui:n ongelmat, niitä tulee esille GUEC GV-100 Vision kanssa. Lelut on leluja. Sorry.

Olen tullut GAUI tuotteista siihen tulokseen, että myyn nämä ja homman DJI S800 Spreading Wings kamat.
Otsikko: Re: GAUI 540H
Kirjoitti: jesi - 17 Maaliskuu, 2013, 11:17:13
Noh noh, ongelmansa kussakin laitteessa ;)

Koita vailla vähä pienempää djiitä ensin
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: okallio - 17 Maaliskuu, 2013, 11:17:56
Jos on Wingsiä hankkimassa niin kantsii lueskella Runryder läpi tuon S800 ja Wookongin osalta liittyen softapäivityksiin ja GPS-asennukseen. Siellä on viimeaikoina ollut paljon vinkkejä mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä.

Ja mitä leluihin tulee niin tommonenkin sieltä löytyy. Noita lukkotilanteita löytyy myös RCGroupsin puolelta. En niin pitkälle ole selvitellyt että mikä noissa olisi yhteinen tekijä (softaversio?) vai onko tuo ihan sattumanvaraista. Tämä ei tarkoita että DJI tai mikään muukaan huono olisi. Tarkoittaa vain että kaikissa vehkeissä on omat issuensa. Edit. jesi ehtikin ensin  :)

http://rc.runryder.com/helicopter/t720973p1/ (http://rc.runryder.com/helicopter/t720973p1/)

Otsikko: Vs: GAUI 540H alas tuli.
Kirjoitti: Virtualtour - 18 Maaliskuu, 2013, 10:58:53
Testi, tapahtumat ja viat.

Aloitin eilen testaamisen Gaui 540H:lla, että mikä tökkii. Koneessa paikoillaan perus setti, eli GU-INS, GA-608 Hexa & Octo Adapter. Akku kiinni, koneen heiluttaminen, satelliitit ja kuittaus. Kone toimi hienosti ja palasi takasin kun pistin kotiinpaluun. Nyt lisäsin pakettiin GUEC GV-100 Vision. Testasin ja huomasin ( jo aiemmin huomasin kun testailin) että kun kallistan konetta oikealle, niin näyttöruutu näyttää että kallistan vasemmalle, kun kallistan vasemmalle, niin näyttö näyttää että oikealle, kun olen laskemassa konetta, niin väittää että nostan, kun nostan, niin näyttää että lasken. Ruudun keskellä on piste mikä olet sinä, eli koti. Kun lennätän konetta pois päin, niin ruutu näyttää että olet tulossa kotiin päin. Eli kaikki toiminnot päinvastoin.
MIKSI?. ( Selitys tuli. Näytössä on ajateltu niin, että olisit itse koneessa ja ajaisit. Pitää ajatella asiaa niin.) Olen asentanut GU-INS kuvien osoittamalla tavalla menosuuntaan, en voi myöskään kääntää GU-INS:ä. Joutuisi kääntämään Crane 2:n johdotukset, jotta kamerajalka kallistuisi oikein. Tällä kertaa en kytkenyt välijohdolla GU-INS ja GUEC GV-100 yhteen, vaan kummatkin toimi omina yksikköinään. Lähetin koneen lentoon tuijottelematta sen enempää korkeuksia tai muita arvoja näyttöä, koska en kytkenyt sitä GU-INS:iin. Kone toimi hienosti ja kuva välittyi näytölle, niin kuin pitikin. Sitten alkoi ongelmat! Ajoin koneen pellon toiseen päähän ja takaisin ajattelin tulla kotiinpaluulla. Väänsin vivusta ja ajattelin nautin ajosta. Kone teki voltteja, siis täydet voltit ja useita. Äkkiä kotiinpaluu pois päältä ja satelliitti lukitus, onneksi oli korkeutta että sain hallittua silmukat. Mutta ongelmat evät loppuneet siihen, vaan tämä äskeinen vatkaus koneella aiheutti sen, että kone ei löytänyt enää tasapainoaan vaan vatkasi joka suuntaan. Sain kuitenkin koneen talojen, autojen ja muiden pahojen esteiden yli paikkaan, jossa kone kippasi lopulta jotenkin hallittuun paikaan. Potkureita ja putkia paskana, ilman täydellistä tuhoa. ( Selitys tuli. Virtahäviö. Johtoja uusiksi.)

Miinukset:

- GUEC GV-100 Vision näyttää ruudulla tiedot päinvastoin, eikä näytä myöskään akun jännitettä.
- päivitys GU-INS 1.31 ei anna käyttää akun jännite SET toimintoa. Mikäli asetat johdon, niin et voi kuitata konetta lentokuntoon.
- Kuinka GUEC GV-100 Vision voi sekoittaa järjestelmän noin pahasti.
- Kun käytät GUEC GV-100:taa, älä käytä kotiinpaluuta tai lukitusta. Kone sekoaa, ainakin minun koneeni tekee niin.

Yhteenveto on, että rahaa on kiinni mutta paketti ei palvele niin kuin pitäisi. Paluu takasin alkuun ja ajettava vain kerrallaan pieniä ajoja akun kestoista riippuen.
Huono homma.
Otsikko: Vs: GAUI 540H
Kirjoitti: Sandu - 18 Maaliskuu, 2013, 18:59:38
onhan sulla erillinen becci? muuten voi ilmetä erinäisiä ongelmia kameratelineen kanssa ja muutenkin. Kuulostas vähän siltä että GPS signaali ei toimi kunnolla.