Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Flite helikopterit => Aiheen aloitti: Heptocopter - 13 Helmikuu, 2013, 11:55:43
-
Noniin elikkäs huomasin tänään tälläisen ongelman tuon nanon kanssa: joskus joulun aikoihin kun sain tämän kopun ja samalla tuon dx8 mankan niin bindasin kopun ja lähdin lentämään. Kaikki sujuivhyvin ja swash plate toimi hyvin. Nyt kuitenkin parin viikon tauon jälkeen huomasin, että mankan swash type valikossa on valikoituna se ensimmäinen vaihtoehto eli 1 normal servo. Eikö nanossa ole kuitenkin se 3servon 140 asteen swashi?
Noh koitin laittaa sen 140asteen typen, mutta nyt swash käyttäytyy aivan oudosti... Esim vasen servo ei mene yhtään synkassa muiden kanssa ja muutenkin koko swash on sekaisin....heti jos vaihdan takaisin siihen ensimmäiseen niin kaikki on ok, mutta tällöin en voi muokata servojen liike alueita, koska silloin mankassa lukee inhibit eikä voi muokata.
mikä olisi avuksi vai kuuluko sen olla jo alunperin näin?
-
Pitää olla 1 normal servo.
Mitä säätöjä haluat tehdä?
-
haluaisin saada sen flippaamaan hieman ärhäkämmin. sisällä saisi sillon pienemmässä tilassa helpommin pyöriteltyä.
-
haluaisin saada sen flippaamaan hieman ärhäkämmin. sisällä saisi sillon pienemmässä tilassa helpommin pyöriteltyä.
Jos oot laittanut ohjeen mukaisesti dual rateja niin ota ne pois. Auttaa ainakin jotain.
-
Travel adjustilla saa enemmän liikkeitä. Flippaa todella nätisti ja pienessä tilassa ku ottaa kaiken irti mitä saa. Flippaa kyllä nätisti myös out of the box.
-
Huomasi myös, että on enemmän lapakulmia positiivisella puolella kuin negatiivisella.. Ainakin lennättelyn perusteella ja silmämääräisesti. Välillä tuntuu, että negoilla lennättäessä kopu on tosi laiskan tuntunen. Moottorin oon parikertaa vaihtanut, joten siitä se ei ole kiinni ettei jaksais pyörittää...
Onko muilla ollut ulkona sitä ongelmaa, että akut kestää tosivähän aikaa ja lopuksi kopu ei edes jaksa nousta maasta?
-
Huomasi myös, että on enemmän lapakulmia positiivisella puolella kuin negatiivisella.. Ainakin lennättelyn perusteella ja silmämääräisesti. Välillä tuntuu, että negoilla lennättäessä kopu on tosi laiskan tuntunen. Moottorin oon parikertaa vaihtanut, joten siitä se ei ole kiinni ettei jaksais pyörittää...
Onko muilla ollut ulkona sitä ongelmaa, että akut kestää tosivähän aikaa ja lopuksi kopu ei edes jaksa nousta maasta?
Kylmässä ei nuo akut oikeen jaksa. Lapakulmat saa säädettyä subtrimmillä nollaan ja travel adjustilla molempiin suuntiin yhtä paljon.