Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: sami1308 - 12 Kesäkuu, 2008, 19:57:22
-
Moro
Napsautin radion vahingossa maassa taivaslentotilaan ja siipien pyöriessä kättä vasten menetin päärattaasta piikit. Olen vaihtanut aikaisemminkin päärattaan, helppo homma. Nyt laatikossa oli tosin vain main gear se jossa on molemmat rattaat ja sit vielä pikkuratas. Ongelmana että sarjan päärattaassa ei ole laakeria paikallaan eikä vanha laakeri tunnu helposti irtoavan (No ei kyllä vaikeestikkaan) Onks joku saanut vaihdettua ko. laakerin? Miten lähtee irti?
-
Vähän viturampi homma, riippuen tietty työkaluista. Vanhasta rattaasta laakeri lähtee vaikka dremelillä tahi sitten painaa sen sopivalla hylsyllä veks esim. pylväsporaa hyväksikäyttäen. Uuteen rattaaseen hylsyllä painaen em. poralla tai ruuvipenkissä. Huomaa, että laakerin pitäisi jäädä n. millin näkyviin rattaan alumiiniholkin kumminkin puolin, joten alle pitää laatia reilun 10mm reiällä varustettu vastin. Tippa vaikka crc:tä helpottaa laakerin työntelemistä.
-
Eli on hyvinkin vaihdettavissa.. No otanpa huomenna rattaan ja laakerin töihin mukaan niin on paremmat tilat ja saan tarvittaessa kylmäsprayllä kutistettua laakeria. Pääsia että tiedän sen onnistuvan, usko kun meinas loppua kesken. Kiitti neuvoista
-
Opettele sami laittamaan holdi päälle kun operoit kopteria maassa edellyttäen että holdi asetukset on kunnossa.
-
Ei pysty eikä kykene kun ei tossa E-skyn radiossa sellaista ole
-
Se holdin puuttuminen on kyllä varmaan suurin puute tuossa E-skyn vakioradiossa. Minä tuhosin kanssa HBK2:n kerran kun päräytin kopun kattoon sisällä turatessa. Hyvin pomppas keittiön pöydältä, ja tuhannen päreiks lattialle, sillo otti kyllä pattiin ;D
JRu
-
Kyllä noita Eskyn koptereita on tuhottu varmaan monia ihan sisä tiloissa. HBK2 on varmaan suosituin siihen hommaan. Muutama kaveri on pariinkin kertaan joutunut tilaamaan osia ennen kun on edes kokeillut lennättää. Minä poltin sen vakio moottorin keittiön pöydän ääressä.
-
se on kamalan ikävää että monet ihmiset menee retkuun tossa rtf hkb2sessa ja saa äkkiä väärän käsityksen koko harrastuksesta. pitäs kyllä melkein kieltää moisen vatkaimen myyminen ;)
siinä on kyllä niin monia puutteita että ei pieni tosikaan... ja joo moni uusi hbkn omistaja on rikkonu koneensa pelkästään ihmetellessä että mikähän tää idle up kytkinkin tässä oikeen on.. "naps ja swoooooorps ryskis. OHO mitä v.... tapahtu?!?!?" ;D ;D
hyvä että kukaan ei ole telonut itseään viellä noilla.
--jp
-
se on kamalan ikävää että monet ihmiset menee retkuun tossa rtf hkb2sessa ja saa äkkiä väärän käsityksen koko harrastuksesta. pitäs kyllä melkein kieltää moisen vatkaimen myyminen ;)
siinä on kyllä niin monia puutteita että ei pieni tosikaan... ja joo moni uusi hbkn omistaja on rikkonu koneensa pelkästään ihmetellessä että mikähän tää idle up kytkinkin tässä oikeen on.. "naps ja swoooooorps ryskis. OHO mitä v.... tapahtu?!?!?" ;D ;D
hyvä että kukaan ei ole telonut itseään viellä noilla.
--jp
Jep juuri näin, tai surkean ohjeen väärintulkaus aiheuttaa samaa.
-
Miten ne rattaat saa erotettua toisistaan?
e: no nyt se irtos siitä ihan melkein itsekseen :)
-
Tässä muuten video samasta jutusta:
http://www.youtube.com/watch?v=0LpKiT2QrYs]http://www.youtube.com/watch?v=0LpKiT2QrYs]http://www.youtube.com/watch?v=0LpKiT2QrYs (http://www.youtube.com/watch?v=0LpKiT2QrYs).
Musiikki tosin ärsyttää ja tempo turhan verkkainen. Itsekin sain main gearin hampaat rikki ihan omassa olohuoneessa. Pitääkin ottaa laatikosta varakopteri käyttöön (hommasin kaksi kerralla, niin voi toista aina korjailla lennätysharjoittelun häiriintymättä).
Täällä näköjään toinen säie samasta asiasta: http://www.kopterit.net/index.php?topic=2721.0