Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Beges - 29 Elokuu, 2012, 20:57:41
-
2 viikkoa tullu leijuteltua lähes päivittäin. Kopteri on vakio asetuksilla suoraa paketista otettu.Harjoitus jalakset oon laittanu siihen nippareilla. Hihnaan oon öljyä laittanu 2 päivää sitte ei pitääsi haitata ?
Ongelma siis lyhyesti: kun nostan kaasun puoleen väliin kopteri lähtee pyörii myötäpäivään. En myöskään pysty kääntää ollenkaa vastapäivään. Tuntuus siltä että perän toiminta muutenki kummallinen ??? silmä määräsesti katottuna kaikki näyttää olevan kunnossa.
-
Kuulostaa ettei perän liikkeitä ole säädetty kohdalleen eli gyro ei osaa käyttää lapakulmista koko aluetta hyväkseen. Lisäksi vielä kuulostais että gyro voi olla rate-tilassa. Silloin se ei korjaa suuntaa automaattisesti. Jos liikealue ei riitä, se ei voi korjata vaikka olisikin HH-tilassa.
Kun tikku on keskellä, mihn suuntaan perälavat vetää perää, mitä gyron gaini näyttää mankassa.
-
yhden tollasen samanlaisen "RTF" rekkulan oon ohjeistanu/säätäny iskuun alottelevalle kopteristille ja siinä ei kyllä olis voinu puhua mistään RTF statuksesta koska se oli siinä paketista otetussa kuosissa aikalailla epätoivosen huonossa säädössä. manuaalikin muistaakseni ehdotteli ihan hulluja käppyröitä ja asetuksia eli ainoa vaihtoehto jota itse kannatan on hankkiutua osaavan kopteristin seuraan ja säätää koko kikkare alusta loppuun niin mekaanisesti kuin ohjelmallisesti tai jos se ei ole mahdollista niin kopteri wikiä sun muita lukemalla koittaa ymmärtää mitä mistäkin tapahtuu ja mitä kannattaa laittaa. hetken ku on lukenu säätämisestä ni osaa kysellä foorumillakin jo niitä oikeita kysymyksiä ja apua varmasti löytyy!
-
Meen tänään kokeileen ja yritän säätää gyron gainia, trimmiä jos saisin perän hallintaan. kaks viikkoa se pelitti hienosti kunnes yhtäkkiä tällästä.
-
Kävin kokeilees ja yritin säätää trimmejä edest takas ei ollu vaikutusta. gyron gainiä kokeelin lisätä +10% mutta en huomannu eroa. Nyt ajattelin purkaa perän ja ottaa hihnan irti. Pitääs putsata ja kiristää jos se auttaas. Kaveri tuumas että kumi hihna ei tykkää öljystä ilmeisesti tästä johtuen perä valskaa ? toissapäivänä kun tuli laitettuu vähä joka puolelle öljyä.
-
Tuskin se perä sen öljyn takia valskaa. Perän trimmiin muuten ei sais koskea HH gyron kanssa eli keskelle pitää laittaa tai muuten se lukee sen signaalina. Veikkaisin tuota mitä JuhoV eli perän endpointit on väärin ja ehkä mahdollisesti perän työntötanko liian lyhyt/pitkä. Toinen mahis on, että gyron HH ei ole päällä vaan olis rate modissa mistä JuhoV myös puhui. Ehkä myös jos gyro on HH modissa ja siellä on trimmiä niin se vänkää sen takia.
Se on kyllä paras mahdollinen vaihtoehto että pääsisit jollekki kokeneelle näyttämään. Siinä jäis todella moni ongelma kokematta ja virhe tekemättä. Itselläni ei täällä päin apua ollu ku alottelin, nii kantapään kautta piti kaikki oppia, mutta wiki ja foorumi autto todella paljon.
-
Eikös toi Bekes lentele siä SUN mailla Toeh :)
-
Seinäjoen suunnalta siis oon. Olisin kiitollinen jos joku auttaas säätöjen kanssa. Perän purkamisen nyt jätin sitte vielä toistaiseksi jos sen sais vaa säätämällä kuntoon :)
-
Joo rukataan se porukalla tämmiin :) Seuraas muuten näitäkin ketjuja: http://www.kopterit.net/index.php/topic,16273.0.html (http://www.kopterit.net/index.php/topic,16273.0.html) ja http://www.kopterit.net/index.php/topic,12403.225.html (http://www.kopterit.net/index.php/topic,12403.225.html)
-
Eikös toi Bekes lentele siä SUN mailla Toeh :)
Ei sitä kaikkea kerkiä huomata. :D
Ja kyllähän myö laitetaan tuo reksi lentämään! Vaikka väkisin.
-
Syyksi lopulta paljastui hajonnut laakeri perän lapakulma säätimessä. Nyt kaikki toimii kiitokset Nubelle ja Toehille :)
-
Pienestä se oli kiinni, mutta hyvin lentää nyt tuo kone kieltämättä. Ei tankokone ole huono ei :D Viikonloppuna vois taas koittaa raahautua kentälle!
-
Ei tankokone ole huono ei :D Viikonloppuna vois taas koittaa raahautua kentälle!
Älä noita Pohjanmaan ukkoja usko,VKL:na ne leikkaa sivareilla ton sun tangon poikki ;D ;D ;D