Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Gaui => Aiheen aloitti: Sandu - 17 Elokuu, 2012, 20:28:19
-
Gaui julkisti tänään uuden NX sarjan kopterinsa ja arvatkaapa mikä koko. NX4 elikkäs: 425mm blade. Gaui 37Sz engine by O.S. Custom Gaui Full Flow custom pipe
Näyttää mielenkiintoiselta, tuohon kokoluokkaan ei nitroja ole pitkään aikaan tullut. Millainenkohan hintataso tulee olemaan....
http://helidaily.com/ircha-2012-gaui-team-setting-up-new-nx4-helicopter/ (http://helidaily.com/ircha-2012-gaui-team-setting-up-new-nx4-helicopter/)
http://helifreak.com/showthread.php?t=439469 (http://helifreak.com/showthread.php?t=439469)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/427431_400366823355973_844059008_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/246968_400350673357588_1209858753_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/523146_400348430024479_837799352_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/s720x720/215646_400351383357517_509866647_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/304723_400366263356029_886368385_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/297466_342909485794211_1767631676_n.jpg)
-
Eka yllätys että Gaui tekee Nitron. Vielä isompi yllätys että se on 500 kokoinen. Näyttää niin pieneltä tuon kaverin kädessä. Ajokustannukset pysyy varmaan aika pieninä, mutta mitenkähän toi poistuu? Tossahan voi olla ideaa tai sitten ei, mutta jokatapauksessa piristävää vaihtelua.
-
-
Jep ajokustannukset on varmaa pienet, tuossa on joku gaui brandatty OS ja putki suunniteltu ihan tätä varten. Todellakin piristävää vaihtelua ja luo lisää vaihtoehtoja :)
Gaui meni nyt markkinoille joilla ei oikeastaan ole ennestään ketään modernia valmistajaa. :)
-
Oho, heti heräsi kiinnostus Gauia kohtaan :) Olenkin ihmetellyt, että miksei tuollaista pienempää 3D-nitrokonetta ole markkinoilla. Ei mene tosiaan tuota fuiliakaan sitten niin pirusti.
-
Lisää photoja ja release datekin!
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/217825_400367273355928_1452919386_n.jpg)
ja jos nyt joku ihmettelee että tuo päivähän on mennyt jo niin ei, 5 marraskuuta 2012 ;)
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/409687_400375950021727_933140788_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/387167_400375473355108_1013072990_n.jpg)
-
Hinnaksi voisi veikata 650-700€ runko+moottori nyky-Gaui tyyliin.
-
videota
yllättävän tehokkaalta vaikuttais.
http://www.youtube.com/watch?v=T1-Ujs3ALFo#ws (http://www.youtube.com/watch?v=T1-Ujs3ALFo#ws)
-
Joo, näkyy olevan ihan hyvin tehoa. Bobbyllä on tietenkin tarkka käsi, mutta ihan hyvin kulkee. Videossa 6 min lento ja ainakin headerissa näkyi olevan polttoainetta.
http://www.youtube.com/watch?v=X_pn3svPKdI#ws (http://www.youtube.com/watch?v=X_pn3svPKdI#ws)
-
Hyvin kiinnostava vekotin ;) Sopiikohan siihen esim .46 moottori...
-
Aika vinkee vekotin. Mikähän mahtaa olla hintalappu? ;)
Kun on noin pieni ei vie visiin kovin paljon soppaa.
-
joo ei vie. Bobby sano tossa videolla että noin 15 lentoa saa gallonalla eli siitä kun laskee niin tankki on 2,5 desiä. Ei paha siis, ja lentoaika ja tehot on tollaset ni alkaa kyllä kiinnostamaan ;D
Hintaa ei ole vielä tiedossa...
-
Senverran mielenkiintoisen näköinen/kokoinen nitrokopu että menee väkisin ostoon. 8)
-
Eiköhän tuollaista oteta varastoon ja myös kaikki osat. Gauilta ei ole vielä tullut minkäänlaista infoa jälleenmyyjille. Ilmoittelemme sitten omassa osiossamme tai tässä kun tulee lisää tietoa, jota saa julkaista. :)
Oli kyllä Gauilta hyvä veto tehdä tuonkokoinen nitro.
Helipeople
-
Lisää videota :)
http://www.youtube.com/watch?v=mObHTCi8aUw#ws (http://www.youtube.com/watch?v=mObHTCi8aUw#ws)
-
Ei olis arvannut, mutta omistamisen halu kasvaa koko ajan vaikka en kuunaan ole omistanut nitrokopteria. Tuossa on jotain.
-
lisää videota nx4:sta, sen lento alkaa siinä 3min kohalla jos ei koko videota jaksa kattoo.
http://www.youtube.com/watch?v=kkVdFxF6qlg#ws (http://www.youtube.com/watch?v=kkVdFxF6qlg#ws)
-
Ehkä ostan ehkä en. 8)
Vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, ensi talven/kevään mahdollisia hankintoja kun Roottos on nyt tulossa.
-
Luin helifreakista että tuon Eitanin lennon jälkeen Gauin edustaja olis ripittänyt kaveria sitä siitä että toi on ainoa proto eikä osia saa. Olis ilmeisesti pitänyt ajaa "turvallisemmin" ;D.
-
Kaipa se on ostettava yksi pikku nitro itsellekkin ;D mutta isoihin nitroihin en koske!
-
Hienon näköinen peli :)
mutta isoihin nitroihin en koske!
Antaa pikkurillin, niin menee koko käsi ;)
-
Ei ollut kovin ihmeelliset servot tuossa, Futaba BLS257 nupissa, perässä ja kaasussa.
Operating Voltage: 4.8 Volts ONLY
Operating Speed (4.8V): 0.07sec/60 degrees at no load
Stall Torque (4.8V): 36 oz/in. (2.7kg/cm)
Äkkiseltään näyttää vähän heikoilta nuppiin mutta hyvinhän nuo toimii.
-
Operating Voltage: 4.8 Volts ONLY
Paitsi, että millä jännitteellä niitä oikeasti ajetaan? Tuolle servolle on joskus robben pdf:ssä (joka on sittemmin poistettu) ollu speksit 6v:lleki ja ne oli jotain 4kg/0.06sec. Aika yleisesti noita ajetaan tuolla kuuden voltin huiteilla.
-
NX4 videota, tällä kertaa hieman "smackimpää" lentoa ;)
http://www.youtube.com/watch?v=AkksHvtYp90#ws (http://www.youtube.com/watch?v=AkksHvtYp90#ws)
-
specs
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/564495_405207102871945_2097323110_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/294355_405206776205311_527388930_n.jpg)
-
Hoohhoo!
Nyt vast katoin ton smäkkäys videon ja pikkasen repesin tolle "do the wohou woohou"!! Huippu! 8) ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=Z3d_O-uqDgM#ws (http://www.youtube.com/watch?v=Z3d_O-uqDgM#ws)
http://www.youtube.com/watch?v=d4IQLESEK7U#ws (http://www.youtube.com/watch?v=d4IQLESEK7U#ws)
-
http://www.youtube.com/watch?v=Ynld1e9VUwc&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=Ynld1e9VUwc&feature=player_embedded#)!
-
Toihan oli ihan normi nitro meininkiä :o. Onse hyvä että muillakin on starttiakseli ongelmia.
-
Hieno mainosvideo NX4:sta! :)
http://www.youtube.com/watch?v=KTwg499IHiA#ws (http://www.youtube.com/watch?v=KTwg499IHiA#ws)
-
Hieno mainosvideo NX4:sta! :)
Upea!
Ei jaksais odottaa kun saan nähdä tollasen livenä... myös varaosa- eli torppikustannukset kiinnostaa?
-
Tosi hieno viideo, mutta hienointa oli huomata, että tankki näyttäs olevan kiinni kahdella hiilikuitupalalla molemmilta puolilta, eikä perinteisesti painamalla se tonne freimien väliin. Ei siis tarttis vissiin purkaa puolta kopteria, kun tankki porsii (nimim. Velocityn tankki vuotaa snadisti, eikä sitä saa irti muuten ku freimit irrottamalla). :D
-
Upea!
Ei jaksais odottaa kun saan nähdä tollasen livenä... myös varaosa- eli torppikustannukset kiinnostaa?
Gauilta ei oo tullu vielä minkäänlaista hinnastoa, saas nähdä (:
-
Nuppi näyttää samalta kuin X4:ssa, että eiköhän noista hinnoista saa aika hyvin suuntaa tuleville hinnoille:
http://www.fast-lad.co.uk/store/index.php?cPath=22_144_419_546&sort=1a&page=1 (http://www.fast-lad.co.uk/store/index.php?cPath=22_144_419_546&sort=1a&page=1)
-
gauilla tälläinen facebook päivitys:
CHECK OUT the power of this BAD boy!! GAUI NX4 425mm Nitro Heli Bobby Watts Argentina Funfly.
Available 11-5-2012 world wide
$499 USD KIT+425mm CF Blades +CF tail blades.
$449 USD Basic kit only
videokin siinä oli mutta padilla hankala linkata.
-
http://www.youtube.com/watch?v=Unx6-ZGjfMY#ws (http://www.youtube.com/watch?v=Unx6-ZGjfMY#ws)
Näyttää messevältä, onneksi oon pa. :)
-
Terve,
Gauilta tuli tänään pitkään odotettua postia, elikkäs hinnastot. Tälläiseksi hinnat nyt sitten muotoutuvat.
Gaui NX4 basic kit 449€ kauppaan (http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/gaui-nx4/preorder-gaui-nx4-basic-kit.html)
-NX4 Basic kit
Gaui NX4 kit 499€ kauppaan (http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/gaui-nx4/preorder-gaui-nx4-kit.html)
-NX4 Basic kit
-päälavat ja perälavat
Gaui NX4 A combo 1050€ kauppaan (http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/gaui-nx4/preorder-gaui-nx4-a-combo.html)
-NX4 Basic kit
-päälavat ja perälavat
-GS-303 HV Brushless servo *4 kpl
-GS-304 HV Brushless servo*1 kpl
-GAUI MiniVbar*1
Gauilta saamme myös moottoria ja putkea:
-GAUI Engine(MAX 37SZ-H) 172,19€
-GAUI 30 class muffler 63,96€
-GAUI Engine Governor 59,03€
ja linkkiä näihin http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/gaui-nx4/moottorit-ja-tarvikkeet.html (http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/gaui-nx4/moottorit-ja-tarvikkeet.html)
Helipeople
(http://thehelistore.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/i/kit.jpg)
-
hehhehheh ;D
http://www.youtube.com/watch?v=3Iy2LSjKHyw#ws (http://www.youtube.com/watch?v=3Iy2LSjKHyw#ws)
-
Nonni nyt alkaa näyttää valmiilta :)
(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/481020_421513051241350_389471798_n.jpg)
-
Siis 1345 egee?!?
-
jep, kombo+mosa+putki+vbar päivitys tekee ton verran...
mutta lasketaan mitä tossa jää tolle kitille hintaa...
eli 1050€ miinus:
peräservo on about 79€ kpl
nuppi ja kaasuservo on about 75€ kpl x4
vbar päivittämättömänä about 260€
lavat n. 50€
noin 361€
jos verrataan alignin 500 EFL super combo kopuun.
545€ ilman servoja, ilman FBL yksikköä.
siihen vbari päivitettynä 350€
ja gaui servot 75€ x3
peräservo 79€
eli hinnaksi alignille samoilla osilla kuin tuo gaui, paitsi alignin sähkömotti ja nopari
=1199€
ja tuo NX4 lentovalmiina vbar päivityksellä on noin 1345€, ei niin suuri ero.
jos ton ottaa trex-storesta ilman mitään pelkkänä kittinä, ilman lapoja niin hinta 430€,
eli jotenkin toi voi tuntua suuremmalta hinnalta, mutta todellisuus on jotai muuta, onhan siinä vbaria ja muuta parempaa ja kalliimpaa palikkaa. Hienomman näköinenkin vielä tuo NX4 ;)
-
Tämä on nähtävä livenä!!!
-
jep, kombo+mosa+putki+vbar päivitys tekee ton verran...
mutta lasketaan mitä tossa jää tolle kitille hintaa...
eli 1050€ miinus:
peräservo on about 79€ kpl
nuppi ja kaasuservo on about 75€ kpl x4
vbar päivittämättömänä about 260€
lavat n. 50€
noin 361€
jos verrataan alignin 500 EFL super combo kopuun.
545€ ilman servoja, ilman FBL yksikköä.
siihen vbari päivitettynä 350€
ja gaui servot 75€ x3
peräservo 79€
eli hinnaksi alignille samoilla osilla kuin tuo gaui, paitsi alignin sähkömotti ja nopari
=1199€
ja tuo NX4 lentovalmiina vbar päivityksellä on noin 1345€, ei niin suuri ero.
jos ton ottaa trex-storesta ilman mitään pelkkänä kittinä, ilman lapoja niin hinta 430€,
eli jotenkin toi voi tuntua suuremmalta hinnalta, mutta todellisuus on jotai muuta, onhan siinä vbaria ja muuta parempaa ja kalliimpaa palikkaa. Hienomman näköinenkin vielä tuo NX4 ;)
Onpas milenkiintoista matikkaa. :o
No ei toi kallis nirtroksi ole.
Naas nähdä miten saat ton pikkumotin säätöihin :)
-
pari photoa
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/10614_427194457341564_1543199312_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/559425_421874331205222_1856973920_n.jpg)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/550724_421875611205094_1493883376_n.jpg)
-
Hyvän näköinen vekotin.
Lentääkö jo viikonloppuna ;)
-
En oo vielä saanu omaani ;D
Joskus sitte lähempänä virallista julkasupäivää... Toki kyllähän se jo nyttekki kelpais :)
-
Häh, kerkesin jo luulla, että toi oli sulla kasauksessa..... :o
Niin, tuleeko se kasaukseen sitten julkaisupäivänä puolenyön aikaan kasaukseen -> 10min viveellä valmiiksi ;)
-
Häh, kerkesin jo luulla, että toi oli sulla kasauksessa..... :o
Niin, tuleeko se kasaukseen sitten julkaisupäivänä puolenyön aikaan kasaukseen -> 10min viveellä valmiiksi ;)
Kaipa se nopeammin kasautuu kun X7tkan kasautu alle 5 minuuttiin ;D
-
tällästä
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oByCqdfaUz0# (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oByCqdfaUz0#)!
-
NX4 unboxing
http://blog.flying-hobby.com/open-box-assembly/gaui-nx4-open-box (http://blog.flying-hobby.com/open-box-assembly/gaui-nx4-open-box)
-
Gaui NX 4 manual löytyy :)
http://gaui.com.tw/html/download.asp?darea=3&cat=89 (http://gaui.com.tw/html/download.asp?darea=3&cat=89)
-
http://www.youtube.com/watch?v=B4BWtb3X60I#ws (http://www.youtube.com/watch?v=B4BWtb3X60I#ws)
http://www.youtube.com/watch?v=mZa0KyP-2Dk#ws (http://www.youtube.com/watch?v=mZa0KyP-2Dk#ws)
-
Nooooh, missäs se ensimmäinen kotimaassa kasattu NX4 on?
Oletin sen lentävän Nummelan seutuvilla viimeistään 6.11.2012 ;D
-
gauilla ollu kiireitä ku lähetelly paketteja niin moneen paikkaan, mutta eiköhän ensi viikonlopuksi tule ;)
-
Pistä taas videoo, kun saat boxin:)
-
Ei paha mun mielestä: http://www.flying-hobby.com/shop/xmas-gaui-nx4-kit-with-beastx-gyro-p-10942.html (http://www.flying-hobby.com/shop/xmas-gaui-nx4-kit-with-beastx-gyro-p-10942.html)
Edit: Suurinpiirtein pari saman arvoista tilausta on tullut tuolta ilman tulleja kotiin. Ehkä on ollut tuuria mukana..
-
Tänään pääsin näkemään kuinka Gaui NX4 laitetaan tulille ja 'ajetaan sisään'. Sandu tietysti puikoissa ja muutaman tankillisen jälkeen voisin sanoa, että tässä kopterissa on sitä asennetta mikä monesta muusta puuttuu :o!
Todella rikkaalla lennettynä:
http://www.youtube.com/watch?v=o9hWi4OsS1w#ws (http://www.youtube.com/watch?v=o9hWi4OsS1w#ws)
Oisko tämä neljäs tankillinen ja edelleen vissiin hieman rikkaalla käyvä moottori...
http://www.youtube.com/watch?v=Jw9_qqC4V-g# (http://www.youtube.com/watch?v=Jw9_qqC4V-g#)
P.S. Rupes kyllä houkutteleen tää kopteri kun näin sen läheltä ja varsinkin lennossa ;)
-
Jep jep.
NX4 sai tosiaan tänään ilmaa alleen. Mielenkiintoisesti osu VBarin setupit about suoraan kohalleen, muutamaan asetukseen koskin ihan vähäsen kentällä. Paljoa eii viittinyt ettei mee piloille :D
Mini VBar toimii yllättävän hyvin nitrossa, en huomaa minkäänlaista ongelmaa. Ei näkyny kopun käytöksessä mitään tärinään viittaavaa, siihen vbarin alle tulee semmonen millin paksunen metallilätkä imemään tärinöitä. On todella tärinävapaa laite kun kokeilin. Ilmassa kopu toimii todella hyvin! tuntuu kokoistaan isommalta, varmaan hieman suurempi massa kuin normaalilla viissatkulla luo tuon tunteen. Laite menee kuin raiteilla. Tehoa piisaa. niinkuin varmaan noista juhan videoistakin näkyy ei vehje puudu, ja onhan tuo vielä sisäänajoissa ja rikkaalla. Olin todella yllättynyt tuosta lentotuntumasta ja tehon määrästä. Asenne on rock! Todella jykevän oloinen laitos ilmassa, ei tee muuta kuin mitä käsketään, niinhän sen kuuluukin olla. Tarkka lentotuntuma, ei hirveästi piitannut tuulestakaan. Canopy erottuu hyvin tummaakin taustaa vasten ja muutenkin kopteri on helppo hahmottaa, Kytkin vaikuttaa hyvältä ja nappaa äkäisesti kiinni. Mosan lämmöt pysy kaikissa noissa lennoissa alle kädenlämpösinä, ei paha. Gauin govi ei vakuuttanut toistaiseksi, säädöissäkin saattaa olla jotain vikaa, mutta veti pelin poikki ja meinas tulla romua kun mosa sammu viidessä metrissä leijuttelussa, sain onneks yhtenä palana alas. Vbar ei ollut moksiskaan mosan tärinöistä eikä vetänyt swashia vinoon. Sellainen pieni huomio tuosta Gaui baarista, että se on pakko päivittää, perussetuppia en ainakaan itse pystynyt tekemään, vaan heitti kaikki arvot aina takaisin samaan mistä lähtivätkin, homma rupes futaamaan kun teki prohon päivityksen. Kyllä tuohon vielä pikkusen tulee runtua, kunhan tuosta sisässnajautuu, lentoaika oli nyt sellasta 4,5min mutta maailmalla lentoaika on asettunut siihen 5-6 minsan paikkeille, ihan kelpo aika. En mä nyt oikein muuta tuosta lentotuntumasta osaa sanoa. Todella hauska ja mukava lennettävä, yllätyin todella kuinka hyvä se oikeasti oli. Videot puhuu puolestaan. Asenne laite niinkuin Juha sanoi ;D
Sitten siirrytään kasaamiseen:
laite oli lentokunnossa neljän illan puuhastamisella. Toki jäin hieromaan useaa asiaa, joten realistinen rakennusaika voisi olla semmoinen 5-6h. Elektroniikan saa tuohon siististi ja helposti asennettua, ja kaikelle on selkeä paikkansa. Tuossa laitteessa on 3 pientä mokaa mielestäni. Ja yksi moka liittyy hehkuun, siihen tulppapäähän, eli hehkutulppaan on vaikea saada se hauenleuka kiinni, asennusreikä on niin pieni ja runko kapea, joten tarttee pihtejä ja hieman yritystä että sen saa kiinni. Se canopynkiinnitys muovinen palikka laitetaan 2 puolisella tarralla kiinni, mulla se on jo puoliks irti, toinen moka on se uloke, johon tuo pala tulee, sain sen jo murtumaan tuon kovan laskun seurauksena, kaipaisi jotain vahviketta. Rakennus itsessään oli hyvin suoraviivainen, kaikki oli manuaalissa selkesti esitetty, muutama mokakin sieltä löytyi, kaikki liittyvät oikeastaan ruuveihin, eli ei mitään isoa, ne korjaantuvat aika nopeasti varmasti. Mosa meni kivasti rungon sisään. Runko itsessään on todella kapea ja vaikuttaa X-sarja tyyliin todella vahvalta. Rakennukseen tarvitsee kaikkia kuusiokolokokoja 1,5mm-3mm lisäksi tarvitsee sellaisen holkin joka menee perälavanpitimen sisään 5,5mm. Kaikki koneistus vaikutti todella hyvältä, eikä minkäänlaisia virheitä ollut, myöskin esim tankin sijoitus on hyvä, melkolailla suoraan pää-akselin alapuolella, joten painopiste ei muutu sen seurauksena, vehje on hieman takapainoinen kaikenkaikkiaan. Canopy on gaui tyyliin kevyt ja hyvää jälkeä, sekä lasikiuitu että maalaus. Nuppi ja perä olivat valmiiksi kasattuja, nupissa ei ollut ruuveissa lukitetta, mutta sen sai vääntää auki vipuvarren kanssa, painelaakereissa oli nupissa ja perässä rasvat. Peräänhän ei tartte lukitetta kun ne on nyloceilla. Kaikki oli myös nupissa ja perässä oikeassa järjestyksessä. Gaui servot vaikuttivat erittäin vahvoille ja nopeille. :)
Mutta muuten kaikki tarvittava löytyi paketista, muutama ylimääräinen ruuvi ja linkinpää jäi varaosaksi. Moottori ja putki vaikuttavat toistaiseksi toimivan erittäin hyvin yhteen ja tehoa on. Moottori myös käynnistyy erittäin helposti, eikä sen kanssa tarvitse hieroa. Tankissa on fuilimagneetti, kitissä tulee mukana semmonen metalliklunkki, jota en halunnut käyttää. Kitissä tulee myöskin kahdet eri leparikumit jäykät ja pehmeät. Lisää tarkempaa infoa löytyy videosta joka tässä latautuu, myös unpacking video tulee :)
Tähän mennessä laite on ollut erittäin hyvä, seuraiillaan miten kestää rääkkiä. Mukava rakennella, eikä omia virityksiä tartte tehdä. ;)
tässä linkki kuviin rakennuksesta. (http://sandu.pic.fi/kuvat/Gaui+NX4/)
(http://sandu.pic.fi/kuvat/Gaui+NX4/PB163410.JPG/_img900.jpg)
Videota luvassa...
-
Tässä on Santun NX4:n ensimmäinen käynnistys ja lento.
http://www.youtube.com/watch?v=OYtoWWUxMKA# (http://www.youtube.com/watch?v=OYtoWWUxMKA#)
P.S. Kun sanoin kuvaavani ekan lennon, Santtu sanoi, ettei se nyt mitää kiinnostavaa tule olemaan, kun meinaa vaan leijutella ekan tankillisen...
-
Kiitti videoista juha! :)
-
Ei paljon nuo nitro vehkeet sytytä, mutta tossa on vaan jotain. Tahtoo!! Pirun hieno laite ja pirun hienosti lennetty! :)
-
Ei paljon nuo nitro vehkeet sytytä, mutta tossa on vaan jotain. Tahtoo!! Pirun hieno laite ja pirun hienosti lennetty! :)
Olin myös jonkin verran skeptinen ja ajattelin enne tätä päivää lähinnä mahdollisesti josko tuo olisi kiva lelu.
Tämä päivä muutti käsitykseni tuon vekottimen luonteesta täysn - se on peto! - mutta hauska sellainen ;D
-
Tässäpä tämmönen pätkä. Huomioita kasauiksesta ja kopterista :)
mitäs pidätte introsta? ;D
http://www.youtube.com/watch?v=86jk38cg1uM# (http://www.youtube.com/watch?v=86jk38cg1uM#)
-
Hyvää settii!
2700 aika ujot runtut 425seen?
P.s. Taiwan ei oo kieli ;) Ihan kiinaa puhuvat/kirjoittavat..
-
Hieno ja hyvin informatiivinen kooste!
-
Tässäpä unboxingia :)
http://www.youtube.com/watch?v=dkaC7944m_4#ws (http://www.youtube.com/watch?v=dkaC7944m_4#ws)
-
Jep, elikkäs pusla tosiaan hajos, luulen että hieman löysty ja pääs hakkaamaan edestakaisin, joten meni sitten siinä poikki. X5:sen pusla/perätsydeemi meni tilalle, toivottavasti oli vain maanantaikappale :)
(http://sandu.pic.fi/kuvat/Gaui+NX4/PB243439.JPG/_img1280.jpg)
(http://sandu.pic.fi/kuvat/Gaui+NX4/PB243432.JPG/_img1280.jpg)
(http://sandu.pic.fi/kuvat/Gaui+NX4/PB243431.JPG/_img1280.jpg)
-
tällästä :)
http://www.youtube.com/watch?v=6E2uv1yb_eU#ws (http://www.youtube.com/watch?v=6E2uv1yb_eU#ws)
-
Löytypäs aika mielenkiintoinen pätkä. Kolme NX4 ilmassa samaan aikaan, mutta yksi torppaa. kopteri sattuu jäämää oikein päin ja tyyppi jatkaa lentoa, tosin menee hetki ja se hajoaa ilmassa. Mutta hieman viitteitä torppikestävyydestä ;D
Torppi kohdassa 2:45
http://youtu.be/3ndl1XnAU9U (http://youtu.be/3ndl1XnAU9U)
-
Luulenpa, että mikä tahansa 500:nen ois kestänyt tollasen "torpin". Säkää oli pelissä eikä voimia kohdistunut oikeestaan yhtään mihinkään. Kai tossakin perän rattaat porsi tms. koska, perän hallinta tais kadota.
-
En ihan välttämättä allekirjottais. Tais nitro pelastaa tossa tapauksessa. Kun osui maahan niin kytkin varmasti lupesi luistamaan, sähkö olisi vääntänyt rattaat rikki ja varmasti lavatkin siinä samalla. Ja muutenkin tuo NX4 on hieman jykevämpää tekoa kun rexi 500 mielestäni.
-
Spekulointia.
Mutta ei tuo silti näyttänyt yhtään pahalta, saati edes torpilta. Allekirjoittaneen 450 on kokenut aika rujoja kontakteja ja yleensä ilmaan on päästy niidenki jälkeen. Mun mielestä tossa ei edes lavat osunu mihinkään ennen holdia.
-
Voihan ?? kumpa oppis torppaa toilla lailla, että vois spekuloida lentääkö sen jälkeen vaiko ei. ;)
Meikä kun torppaa niin ei lennä, muutaku osia pajalla roskikseen. :)
Vrt syysleirin pikku hipaisu 600N:llä, ohan vaan pukkusen osu äitimaahan. 8)
-
Niinpä, säkästä se on kiinni, Tubessa on vaikka kuinka paljon videoita missä koneet lentää "torpin" jälkeen :D
-
En ihan välttämättä allekirjottais. Tais nitro pelastaa tossa tapauksessa. Kun osui maahan niin kytkin varmasti lupesi luistamaan, sähkö olisi vääntänyt rattaat rikki ja varmasti lavatkin siinä samalla. Ja muutenkin tuo NX4 on hieman jykevämpää tekoa kun rexi 500 mielestäni.
Kaikki sähköt ei ole 100% ratas vetoisia. ;)
-
Ootko Sandu saanut enexällä lentoja alle?
-
Kaikki sähköt ei ole 100% ratas vetoisia. ;)
totta tuokin :)
Onhan sitä semmonen kymmenisen lentoa kertynyt. enempää ei ole kerinnyt eikä päässyt kentälle, kun on ollut huonoja säitä. Mosaa en ole vielä laittanut kireälle. On vielä sisäänajoasetuksissa, mutta tuntus toimivan niin hyvin että ei sitä oikeen siitä muuttaa tarvitse. Täytys kattella ton gaui govin toimintaa kun bobby ja porukat maailmalla tuntunut sitä paljon kehuvan, mulla tuo aiheutti melkein silppua, saattoi tosin johtua vain mosan pätkäsystäkin. Aattelin siistiä johtoja tänään, kun oon vaan mytänny kaiken ylimääräsen. sais vähä painoo veks. Mutta kaikenkaikkiaan miellyttävä lennettävä, ja tuntuu ilmassa isommalta laitteelta ja menee kuin juna. Vbari tuntus futaavan hyvin. Ainoa ongelma tällä hetkellä on ollut, tuo perän pusla. Mukava tankatakkin kun ei pullo tyhjene puolilleen joka vedolla ;D raportoidaan lisää kun saa ilmaa alle, tällä hetkellä näyttää heikiolta...
-
tässä vähän mallia miten pyörii 20t pinioni setillä :)
http://vimeo.com/58029188 (http://vimeo.com/58029188)
-
Nyt sitä messuilta hankittua kopua on sitten pistetty nippuun. Ohjeitakin on ihmetelty syvästi, että miten Taiwanin pojat laittaa 255mm pitkään linkkitangon aihioon linkit, joiden reikien keskietäisyys on 245.5mm... :o No, eiköhän tuokin tuosta vielä selviä.
Ahdasta on rungon sisällä. Beast ei meinanut korkeutensa puolesta oikein mahtua, sekä regulle ei meinannut jäädä tilaa sivusuunnassa. Siirsin regua kolme kertaa ja aina koppa vain yksinkertaisesti meni liian alas. Asperiiniksi siirsin kopan kiinnikkeet hivenen eri paikkaan, eli tein uudet reijät, sekä kopan uusi muotoilu perästä. Siinä se.
Servojohdoille on kivasti tehty runkoon reitit ja nippusiteille reijät. Lisäsin itse vielä muutaman reiän vielä lisää.
Kaikki tehtaalla valmiiksi kasatut kokonaisuudet olen purkanut, ja tarkastanut lukitteet sekä vaseliinit. Osassa oli hyvin lukitetta, ja osassa rasvaset ruuvit vain kiristetty paikoilleen. Niille suoritin pesun, sitten pistin lukitetta perään. Nupin painelaakereissa oli rasvaa, mutta lisäsin vielä lisää. Lepatusakseli olikin hankala saada takaisin paikalleen, koska siellä oli shimmiprikka laakerin ja painelaakerin välissä, joka pääsi liikkumaan sivusuunnassa, ja oli tarkkasti mitoitettu akselin paksuudelle. Lepatusakselin uloimmat laakerit ovat avonaiset, eli mielestäni herkät epäpuhtauksille.
Tämä nyt on ollut sellaista perus kasaamista, vähän senkkauksia syvennetty, että ruuvit menisi syvemmälle jne,jne..
Ohjeissa ei kumminkaan ole mainittu esim. minimi- tai maksimi kulmia, tai esim. nupin kierroksia leijunnalle ja muulle sporttisemmalle lentelylle. Lavoissa kumminkin oli tarra, jossa neuvottiin kierroksia nuppiin ainakin 2000rpm....
-
Millä suoritit pesun? Eli millä saa parhaiten ton vanhan lukitteen putsattua?
-
Rasvat olen pessyt CRC Quickleenillä. Samaa ole näyttänyt lukitteillekkin. Ei tuo lukitteille täydellisesti iehoa, mutta jos jämää on paljon, niin olen lämmittänyt ruuvia, ja sitten pyörittänyt sitä kankaaseeen. Yksi vaihtoehto jämien poistamiselle ruuvata ruuvi yksinkertaisesti mutteriin.
-
Nyt sitä messuilta hankittua kopua on sitten pistetty nippuun. Ohjeitakin on ihmetelty syvästi, että miten Taiwanin pojat laittaa 255mm pitkään linkkitangon aihioon linkit, joiden reikien keskietäisyys on 245.5mm... :o No, eiköhän tuokin tuosta vielä selviä.
Joo, selvishän tuokin kun sai servot paikalleen, ja pääsi fyysisesti mittaamaan. On näköjään painovirhe manuaalissa...
-
Tänään mun yksilö suoritti ensilentonsa. BeastX hoiti mun lentotyylille hommansa hyvin. Muutaman tankin jälkeen moottorin ollessa vielä tosi rikkaalla, täysillä kulmilla (13 astetta) kepittäessä motti sammui kesken pystärin. Kopu oli savipellon päällä, joten koitin myötätuuleen saada takasin kentälle. No sainkin kopun kentälle, mutta inertia ja matkat ja muiden selitysten kera kopu lopuksi pomppasi kentältä ja kaatui/ teki voltin. Saldona landari, tail fin ja kopan muovinen kiinnike. Ruuvasin parempien/sopivien puutteessa 700:sen landarit, sekä tail finin uusien reikien kera kiinni, niin huomenna voi lennätykset jatkua. Tietty uudet osat on tilattu..
Kopu tuntui ihan kivalta lennättää, mutta ei se mitään massiivista WOW-ilmiötä tuonut. Kiva pieni kallis nitro.
-
Tänään testailtu ja säädelty lisää. Paremmaksi mennyt, ja kivalta kopulta tuntuu.
-
Gaui julkistanut tänään NX4:sta gasser proton.
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1653301_661144247278228_1141302206_n.jpg)
-
Taidankin hommata tälläisen gasserin, lentoaika ilmeisesti yli 10min.
Ei muuten olis enään polttoainekustannukset kovin ihmeelliset
http://www.youtube.com/watch?v=ZSj13crtpjw#ws (http://www.youtube.com/watch?v=ZSj13crtpjw#ws)
-
1kpl noita, kiitos ;D
mitenköhän mahtaa konvertoiminen onnistua....
-
1kpl noita, kiitos ;D
miksi? :o kauhee ääni!
-
Gaui julkistanut tänään NX4:sta gasser proton.
Liian pieni tahtoo isomman. 8)
Ei muuten olis enään polttoainekustannukset kovin ihmeelliset +1, ettei vaan olis liian halpaa! ;)
mitenköhän mahtaa konvertoiminen onnistua....Osta kokonaan uusi!
Kävisköhän tähän 55 OS HZ, olis muuten sitten tehoo. 8)
miksi? kauhee ääni!Kuulostaako sähkö formulat hyvältä ?? :)
-
ei kuullosta sähköformulat hyvältä. nitro dragsterit sen sijaan kuullostaa hyvältä. eri juttu. toi kuullostaa ihan kauheelta vinkumiselta :D
-
http://youtu.be/GnTwBGdurOM (http://youtu.be/GnTwBGdurOM)
-
Ei enää hehkutusvideoita. Seuraavaksi linkki, että mistä konversioroinaa moottoreineen voi mahdollisesti tilata...
-
tässä nyt on todennäköinen julkaisuaika.
"First UNVEILING of the F-50 Four Stroke Gas engine will be April 4, 14 at Toledo RC Show Ohio. USA"
https://www.facebook.com/pages/GPower/200518780158002 (https://www.facebook.com/pages/GPower/200518780158002)
eli 4. huhtikuuta.
-
Oliko tämä video jo jossain?
https://www.youtube.com/watch?v=l5Xr0GEFLzg (https://www.youtube.com/watch?v=l5Xr0GEFLzg)
Onhan siellä aavistuksen konetta puuduttaviakin liikkeitä mukana. Aika hyvin jaksaa 14 minuuttia. Bensiinin lämpöarvo on tietty metanoliin verrattuna noin tuplat.
EDIT: Painavan näköinenhän tuo kyllä on viissatkuksi
-
Gauilta tullu bensapannu ulos.
http://www.gaui.com.tw/shopping_view.asp?sn=2161 (http://www.gaui.com.tw/shopping_view.asp?sn=2161)
(https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1969398_692631357462850_5802487676413292183_n.jpg)
-
Nyt on jo aika pieneen kopteriin työnnetty tuo bansa pannu - hyvä, hyvä!
-
J@nin kokemusten perustella alkaa toi NX4 himottaa.
Sähköt hiukan mietityttää.
Jos haluaa kalliit (ja hyvät) täytyisi ostaa MKS:n servot n. 95€/kpl eli n 480€
Jos haluaa edulliset niin vois ostaa Allut hinta olis 37€/kpl eli 185€
Tähän väiin mahtuu stten muita merkkejä.
Gyroksi laitan tietty 3GX:n. Ja virtaa syöttämään servoista riippuen 2s lige tai lipo.
-
Joo, kyllä on ollut tosi hauska laite pikku alkukommellusten jälkeen.
Eilen tuli vedettyä 6 tankillista putkeen mikä vastaa yli puolen tunnin lennätystä, tai n. 12 akkua :)
Mulla oli pari patterikopua kans mukana ja sinne ne jäi auton takakonttiin ja yhtään lentoa ei tullu niillä.
Kyllä mä Matti sanoisin että osta kerralla kunnon servot niin ei tartte sen jälkeen ihmetellä.
-
Todella hauska pikku nitro. Teho/paino suhde ei tosin yllä 500 kokoisten sähkökoptereiden tasolle. Se nyt ei kyllä varsinaisesti haittaa. Vajaan 2 kk aikana tullut vähän yli 70 lentoa, teknisesti ei ole ollut mitään isompaa ongelmaa. Ainoastaan owb sanoi yhteistyö sopimuksen irti 60 lennon kohdalla.
Mikäs vika niissä Gauin kitti servoissa on? Minulla on toiminut moitteettomasti.
Onko nitro-miehillä käsitystä paljonko tuo O.S 37 kestää lentoja ennen kuin tulee laakeri/männän rengas kauppaan asiaa.
-
Tänään taas tuli vedettyä 9 tankillista ja jäi tosi hyvät fiilikset, tehoa on ihan riittävästi 3D lennätykseen :)
Toki tietty tehokas sähkö kopu on mukava, mutta monesti se on paljon kiukkuisempi lennätettävä ja sen hauskuuskerroin ei välttämättä ole niin iso kuin nitrossa ;)
Paha mennä sanomaan että mitä toi OS37 kestää lentoja, luulen että siihe vaikuttaa monet asiat, kuten se että kuinka hyvillä säädöillä sillä lennät ja kuinka usein sitä käytetään. Jos nitro motilla ei lennetä kovin usein, niin moottorin laakerit tahtoo näköjään syöpyä aika herkästi.
Mutta jos kaikki on kohdallaan, niin kyllä koneet kestää, viime kesänä ajoin OS105 moottorin läpi yli 100l fuilii 8)
Testi jatkuu...
-
Tänään tuli tuo sama 9 tankillista vedettyä. Hauskaa oli koko rahan edestä. Ajattelin laittaa NX4:n talviteloille ja kaivaa esille taas huhtikuussa. Täytyy vähän availla konetta ja katsoa miltä sisuskalut näyttää. Samalla voisi tietysti after run öljyä laittaa. 15 litraa on koneella nyt ajettu polttoainetta.
-
Mulla noita 37OSseja on ollut 5kpl, joista 3 jäljellä. Ei mitään murheita, eikä laakereita ole yhdestäkään tarvinnut vaihtaa. Ei ole mitään after runnejakaan laitettu..
Viimeksi Näksällä lentäessä, kone sammui ja romut tuli peltoon. En ole vielä selvittänyt syytä, mutta muistikuva on että putkesta taisi tulla liian vähän sauhua...
-
Tänään tuli tuo sama 9 tankillista vedettyä. Hauskaa oli koko rahan edestä. Ajattelin laittaa NX4:n talviteloille ja kaivaa esille taas huhtikuussa. Täytyy vähän availla konetta ja katsoa miltä sisuskalut näyttää. Samalla voisi tietysti after run öljyä laittaa. 15 litraa on koneella nyt ajettu polttoainetta.
Älä nyt ihmeessä pistä mihinkään talvihorrokseen hyviä laitteita, vaan anna palaa läpi talven! ;) ;D
-
Juu laite on loistava, mutta ei jaksaisi tuon polttoaineen kanssa värkkäillä pakkasessa. Tekisi mieli hommata talveksi X4 II, sehän on sama kopu, mutta sähköllä. Tiedä sitten onko se läheskään yhtä hauska kuin NX4. Tuskin on....
-
Näksän kopat on kyllä hävyttömän hintaisia... :o
-
Näksän kopat on kyllä hävyttömän hintaisia... :o
No eihän ne nyt maksa mitään verrattuna Porschen varaosiin ;) ;D
Fusunolta ostaa sit köyhät koppia ;D
-
No eihän ne nyt maksa mitään verrattuna Porschen varaosiin ;) ;D
Toi on totta! Vähän kun laittaa lisää, niin saa jo ilmanputsarin.. ;D
-
Paremmin tehty video!https://www.youtube.com/watch?v=ZdfgNjGqw10 (https://www.youtube.com/watch?v=ZdfgNjGqw10)
Hienot savut tummaa taustaa vasten. :)
-
Hyvin näyttäis menvän bensallakin
https://www.youtube.com/watch?v=l5Xr0GEFLzg (https://www.youtube.com/watch?v=l5Xr0GEFLzg)
Eipä olis juurikaan fuili kuluja!!
-
Paremmin tehty video!https://www.youtube.com/watch?v=ZdfgNjGqw10 (https://www.youtube.com/watch?v=ZdfgNjGqw10)
Hienot savut tummaa taustaa vasten. :)
Joo kyllä nitro on makee. Vastaava setti 500 sähkökopulla ei varmaan kummoisia tunteita herättäisi, mutta nitrolla todella hienoa katsottavaa.
-
Hyvin näyttäis menvän bensallakin
https://www.youtube.com/watch?v=l5Xr0GEFLzg (https://www.youtube.com/watch?v=l5Xr0GEFLzg)
Eipä olis juurikaan fuili kuluja!!
Olipa hienoja liikkeitä. Paljon semmosia mitä en ollu ennemmin nähnyt.
-
Ihan ok pirotusta ja hyvää hallintaa kaikin puolin, mutta eipä herättänyt mitään super fiiliksiä. Lentoaika kyllä kiehtoo.
-
Ihan ok pirotusta ja hyvää hallintaa kaikin puolin, mutta eipä herättänyt mitään super fiiliksiä. Lentoaika kyllä kiehtoo.
Noikohan bensamotit alkaa kehittyä käyttökelpoiseksi.
Jaksasitko Rane vetää 15min yhtä kyytiä.
Eiks olis kiva tulla kentälle. Kaverit kysyis, että eikös sulla oo fuilia mukana. Siihen vois vastata, että eikös se riitä jos kerran päivässä tankkaa.
-
Ääni on kyllä kaikissa bensakoneissa super rasittava mitä livenä tullu kuultua. Villi veikkaus että noin pienessä varsinkin. Onhan toi jotenki vähä pehmeen näkönen. Olisko aika painava?
Savun puute on kyllä hyvästä.
-
Saattaa olla painava... Nitrokin painaa tankki täynnä (header tankin kanssa) 2440g
-
Onhan se selvä että tuolle kertyy painoa, mutta haittaako se jos on hauska lennättää?
Jos tahtoo hillitöntä suorituskuykyä niin kannattaa suunnata katseet muualle ;)
-
Onhan se selvä että tuolle kertyy painoa, mutta haittaako se jos on hauska lennättää?
Jos tahtoo hillitöntä suorituskuykyä niin kannattaa suunnata katseet muualle ;)
näinhän se just on. videolla näytti että kulkupuoli on kyllä kunnossa mutta suunnanvaihdokset oli jotenki pehmeitä. vois selittyä painolla tai pienillä kierroksilla/kulmilla.
-
Just kauniin näköistä kun on vähän pehmeempää eikä hirveetä rempomista. Just sen takia nitroja on minusta kiva ajaa! ny kyllä rupes houkuttelemaan tommonen pensa-näksä... olis pähee. VOis ottaa kotoota tankki täynnä ja käyä lähipellolla vartin värkkäämässä ja sitte tulla takasi tai tankata siellä ja jatkaa menoa...
-
näinhän se just on. videolla näytti että kulkupuoli on kyllä kunnossa mutta suunnanvaihdokset oli jotenki pehmeitä. vois selittyä painolla tai pienillä kierroksilla/kulmilla.
Nirohan on aina hiukan pehmeämpi kun sähkö, varsinin pit suunnasa. Sen takia se on ilmeisesti mukavampi lennättää se kun ei säntäile likaa.
Tietyllä tavalla nirto on helpompi kun sähkö. Tietty tekniikka puolella on enemmän haasteita.
Toi pikku nitro näyttää mukavalta sekä luonnossa että videolla.
-
Tässä kun vartuskelee omansa niin tulee katseltua noita videoita.
https://www.youtube.com/watch?v=L0krMMPzxnA (https://www.youtube.com/watch?v=L0krMMPzxnA)
Odottavan aika tutuu todella pitkältä!
-
https://www.youtube.com/watch?v=q7q1nCOiOb4 (https://www.youtube.com/watch?v=q7q1nCOiOb4)
Tässä video 19 piikkisellä pinjonilla. Aika tiukille joutuu moottori välillä. Näyttäis kutenkin, että tämä tapahtuu helpoissa paikossa. Voisko toi johtua govisa.
3000 rpm nupissa 500 kokoselle linee ihan hyvä. Millaisilla kikekoilla sähköillä ajetaan 425 lavoilla?
-
Kaikki mitä lähtee eli 3000-3100 nykysellä pinjonilla. (T-Rex 500)
-
3000 rpm nupissa 500 kokoselle linee ihan hyvä. Millaisilla kikekoilla sähköillä ajetaan 425 lavoilla?
Protoksessa 2650 riittää kivaan neppailuun 2900 on sitten jo vähän omille taidoille liikaa. Tosin roottos painaa n. 800g vähemmän kuin nx4.
Edit: Olisko vedetty pidemmillä lavoilla kuin 430. Tuossa videon alla on sanottu HALO 460, Halolta on tulossa 450 lavat. Olisko jotkut proto lavat?
-
Tossa videolla taitaa olla tosiaan 460 lavat ja ei kauheen hyvin kyllä jaksa.
Tässä videolla 20t pinjoni ja 2900 kiekat, menee aika paljon paremmin
http://www.youtube.com/watch?v=edyFp5y00SQ#ws (http://www.youtube.com/watch?v=edyFp5y00SQ#ws)
-
Nätisti menee. ja tehoo tuntuu piisaavan vaikka onkin nitro. :) :)
Vielä muutama viikko osotusta :)
-
Lavat, vaastari ja akku pöydällä.
Kopu paketti tulee huomenna.
-
Paketti tuli ja kasaus on aloitettu.
Hyvin menevät osat paikoilleen.
Runko on kytkimeen asti kasssa (lukitteet puuttuu). Aikaa meni noin 1h. Illalla jatkuu.
Veikkaus kunka paljon on kassassa klo 22:00
Allluun verrattuna ruuveja joutuu haeskelemaan >:( [size=78%]. [/size]Esikootut osat kuten swash on ruuvattu tiukalle mutta lukitetta puuttuu osassa taas sitä on :( . Allun systeemi että ruuvit ovat löysällä mutta paikoilaan on minusta parempi. Lopulta molempi parempi pää asia että lopputulos on hyvä 8) 8) .
-
Veikkaan että oot jo koelentänyt sen klo 22 8)
-
Paketti tuli ja kasaus on aloitettu.
Hyvin menevät osat paikoilleen.
Runko on kytkimeen asti kasssa (lukitteet puuttuu). Aikaa meni noin 1h. Illalla jatkuu.
Veikkaus kunka paljon on kassassa klo 22:00
Allluun verrattuna ruuveja joutuu haeskelemaan >:( Esikootut osat kuten swash on ruuvattu tiukalle mutta lukitetta puuttuu osassa taas sitä on :( . Allun systeemi että ruuvit ovat löysällä mutta paikoilaan on minusta parempi. Lopulta molempi parempi pää asia että lopputulos on hyvä 8) 8) .
Ei voi käsittää tota miksi noita osia pitää ollenkaan esikasata. olis vaan irrallaan jossain pusseissa se olis paras. Goblinin tapauksessa muistaakseni oikein sanottiin manuaaleissa että ne on lukittu eikä niitä tule avata. silti sieltä puuttu lukitteita :D
no toi nyt on mitä on eikä vaikuta lopputulokseen paitsi niillä patalaiskoilla rakentajilla jotka ei jaksa kaikkea avata.
kerrohan mikä on kitin laatu verrattuna alluun. oma kokemus gauista on että sellaset osat missä on laakereita kuten swash on jämpteimpiä mitä oon missään merkissä nähny. alluissa jne tuppaa aina olemaan klappeja. se on yllättävän avartavaa ku alkaa kasaamaan ekaa ei allulaista ;) niin hyvässä ku huonossa koska onhan allussa paljon hyvääkin.
-
Mun mielestä toi allun osien löyhä esikasaus on todella hyvä systeemi. Eipä ainakaan käy kuten eräiden Italian ihmeiden kanssa, että osat eivät sovi yhteen ollenkaan ::)
Gaui on vetässy ton ainakin noissa pienemmissä koptereissa sitten toiseen ääripäähän, että esim X5:n nuppia ei saa purettua edes yrittämällä. Ilmeisesti vähän samaa vikaa tässä NX4:ssa.
-
Ei voi käsittää tota miksi noita osia pitää ollenkaan esikasata. olis vaan irrallaan jossain pusseissa se olis paras.
Eikä siinä mitään, mutta vois ne edes kasata oikein. Omassa NX4 oli ainakin lavanpitimien laakereiden välissä ylimääräisiä prikkoja lisäksi vielä väärissä väleissä...
Kannattaa Matti varmaan sun lento määrillä ja tyylillä laittaa rekkulakauppaan owb tilaus menemään samantien. Mulla tippu rullat irti lennolla nro 67...
Toi NX4 on mun mielestä laadullisesti todella hienoa tekoa (jos verrataan Aligniin/Protokseen ) Osat istuu just niin kuin pitää. Ei ole tuhia välyksiä (allu), eikä tarvi survoa puoli väkisin osaa, että saa paikalleen(MSH). Se on myöskin suunniteltu hienosti huotojen/ kunnossa pidon kannalta. Aina ei tarvitse purkaa koko kopteria, jos tarvitsee jokin lakru/osa vaihtaa.
-
Ilta on aherrettu.
Runko, nuppi ja perä on kasassa. Servot, gyro, vastari ja akku on paikoillaan.
Huomenna motti kiinni (kun govi anturin mgneetin liima on kuivunut) ja päästään linkkien asennukseen. Ja sähköjen testaukseen.
Ainut ongelma on että etu tt-rattaan akseli pyörii nakkeesti. Täytynee tutkia asiaa tai antaa sille moottorin koekäytössä vähän runtua.
Gauin laatu on joka paikassa hyvää. Lopullisesti asia nähdään aikanaan.
Yksi puute paketissa on polttoaine suodatin. Olis luullu, että reilun tonnin pakettiin sellainen kuuluu.
Edit!
Batteri kopu porukalle kerrottakoon että toi iso reikä rungossa on moottorin paikka. 8)
-
Ruuvasin aamulla motin kiinni kun liimat oli kuivuneet.
Nyt alkaa jo näyttää kopterilta!
-
Alkaa olla redy to crash.
Vielä yksi rakenteen tarkastus ja gyron asetusten tsekkaus PC:llä.
Motti toimi hienosti kun tein tärinää testiä.
Swash:n suoruus on katsottu slmällä vielä tehtäävä nupin pyöritys testi.
Huomenn vois olla ensi leijjutus.
-
Mikä govi sulla on tossa vai käytätkö 3GX:n govia?
-
Mulla on 3gx:n govi käytössä kaikissa nitroissa ja siis tossakin.
Allun anturi meni helposti paikoilleen.
-
Nyt on lennetty 11 tankillista.
Moottorin alkaa olla sinne päin.
Kopu voblaa vielä jonkun verran noipeissa stopeissa ja käänäöksissä. Sain sitää parannettua 3GX:n ko. säädöllä. Tätä parametria en ole enne jotunut 3GX:ssä käyttämään.
Mulla on nyt ne mustat leparikumit kiinnin. Täytyy vaihtaaa huomiseksi paketissa olleet punaiset.
Viimeisellä tankilla perä putki meni poikki. Tänä varmaa jotui siitä että peräsreivojen päät olivat löystyneet reilusti. Onneksi ei tapahtunut pahempaa.
Canobyn kiinnitys kumitkin tietty tärisivät väljäksi.
Ihan kivan tuntuinen pikku pörriäinen.
Kun noi pikki vaivat saa kunttoon niin tästä tulee työkalu.
Lentoaika on nyt 5 min/tankki
-
Mä korjasin omat tuet epoksilla. Ainakin vielä on kestänyt mun kaartelut.
-
Mä korjasin omat tuet epoksilla. Ainakin vielä on kestänyt mun kaartelut.
Niin tein myös, nyt kun huomasin puutteen.
-
Mites Matti, jos tuota vertaa 600n:ään. Niin onko niissä paljon eroa.
-
Mites Matti, jos tuota vertaa 600n:ään. Niin onko niissä paljon eroa.
On. :)
Toi NX4 on selvästi pienempi myös ilmassa. Molemmat on hauskoja mutta toi 600 on mulla vähän välikoko. Sillä tulee lenneltyä enemmän talvella. Kesallä se on 700N:n varalla.
NX4 ja 700N on vähän kun 450L ja 700E.
-
Mun mielestä toi tuntuu hivenen raskaammalta kuin 500E, mutta ketterämmältä kuin 600N.
-
Kyllähän tossa se iso discload tuntuu.
Kiva se on silti lennättää.
1450 vastariakulla pääsee varmaankin 6-8 tankillista.
Sähkön kulutus näyttäisi olevan siinä 150mAh tienoilla/lento. Tämäkin asia varmistuu ajan kanssa.
-
Mulla on ollut aika tarkka 100 mAh/ lento. Riippuu tietysti varmaan lentotyylistäkin.
-
Oon harkinnut NX4:n hankkimista. Mitäs servoja ootte käyttänyt? Laitan varmaan 3GX:n purkiksi.
-
Mulla on Gauin omat servot. Ainakaan vielä ei ole pahaa sanottavaa.
-
Laitatko numerot jos ei saa pakettina, katsotaan minkälaisen paketin saan aikaseksi.
-
Mulla on combo kitti, muuten paitsi gyrona 3GX. Noi Gauin servot saatais olla Savoxit, ainakin servo vivuissa lukee Savox.
Vielä en osaa sanoa servoista ainakaan paahaa. Hf:ssä on juttua NX4 servoista.
Jos haluaa parhaat osata uudet MKS:t.
-
Nupissa ja kaasussa GS-511 ja perällä GS-518
-
Nyt on kopula takana 20 tankillista.
Säädöt alkaa löytyä. Ne mustat leparikumit, jotka on kiinnin tehtaan jäljiltä voi tunkee vaikka roskiin. Ainakin jos meinaa 3D:tä ajella.
Punaisilla kumeilla nuppi näytäis pelaavan hyvin.
Tehoa vekottimessa näyttäis olevan hyvin. Motti tuntuis helpolta säätää.
Ainuat vaivat ovat pieniä ja halpohja osia:
- perän sterivat joiden päät lähtivät irti (liimattu epoxylla)
- peräputki katkesi melkein ilmassa, olisko johtunut edellisestä
- perän tönäri, rautalanka meni ilmassa poikki, olisko johtunut edelllisestä
- perän tönäri ohjuri perän campissa, kahdesta mennyt ohjuri reikä rikki, ja yksi ohjuri hajosi tänään.
Eli muutaman eruron osat vaivaavat.
-
Nyt on kopula takana 20 tankillista.
Säädöt alkaa löytyä. Ne mustat leparikumit, jotka on kiinnin tehtaan jäljiltä voi tunkee vaikka roskiin. Ainakin jos meinaa 3D:tä ajella.
Punaisilla kumeilla nuppi näytäis pelaavan hyvin.
Tehoa vekottimessa näyttäis olevan hyvin. Motti tuntuis helpolta säätää.
Ainuat vaivat ovat pieniä ja halpohja osia:
- perän sterivat joiden päät lähtivät irti (liimattu epoxylla)
- peräputki katkesi melkein ilmassa, olisko johtunut edellisestä
- perän tönäri, rautalanka meni ilmassa poikki, olisko johtunut edelllisestä
- perän tönäri ohjuri perän campissa, kahdesta mennyt ohjuri reikä rikki, ja yksi ohjuri hajosi tänään.
Eli muutaman eruron osat vaivaavat.
Kylläpä nyt Mattia koetellaan.
Ymmärsin että perässä olisi ollut isot värinät johtuen huonoista perälavoista?
Oisko tällä seurausta moisiin ongelmiin?
Mä oon nyt ajanut 15L läpi omasta joka on n. 70 lentoa ja alkukommellusten jälkeen (user error) ei ole ollut mitään ongelmaa.
Sanoisin että ehdottoman hauska laite! :D
-
Kylläpä nyt Mattia koetellaan.
Ymmärsin että perässä olisi ollut isot värinät johtuen huonoista perälavoista?
Oisko tällä seurausta moisiin ongelmiin?
Mä oon nyt ajanut 15L läpi omasta joka on n. 70 lentoa ja alkukommellusten jälkeen (user error) ei ole ollut mitään ongelmaa.
Sanoisin että ehdottoman hauska laite! :D
Uusi laite uudet ongelmat.
Eikököhän ne ongelmat ratkea kun tarpeeksi puuhataan.
-
Punaisilla kumeilla nuppi näytäis pelaavan hyvin.
Vaihdoin myös nuo punaiset kumit. Mites kireät ne oli paikalelleen(nuppiin)?. Kun minusta tuontui, että on aika väljät mustiin nähden. Samalla lavanpitimiin jäi hieman aksiaalista klappia. Punaiset kumit näyttävät menevän syvemmälle nuppiin kuin mustat, vaikka ovatkin saman paksuiset. Tästä syystä lavanpitimet ei kiristy kumeja vasten niin hyvin.
-
Vaihdoin myös nuo punaiset kumit. Mites kireät ne oli paikalelleen(nuppiin)?. Kun minusta tuontui, että on aika väljät mustiin nähden. Samalla lavanpitimiin jäi hieman aksiaalista klappia. Punaiset kumit näyttävät menevän syvemmälle nuppiin kuin mustat, vaikka ovatkin saman paksuiset. Tästä syystä lavanpitimet ei kiristy kumeja vasten niin hyvin.
Mulla punaiset olivat hiukka tiukemmat.
Kokonaisuudessa nupista tuli todella hyvä.
-
Onko kellään käytössä bensakonetta NX4:ssä? Miten on toiminut? Vaatii ainakin piiiitkän sisäänajon mitä oon lukenu.
-
Shimmaus hommiksi menee punaisilla leparinkumeilla. Parin tankin jälkeen lavanpitimestä vetämällä toiselle puolella oli millin klappi kun toisella puolella ei ole yhtään. Tai sitten tarvitsee lyhentää leparia millillä....
-
Kun ei niin ei. Tankillisen lopussa kuului outo ääni, niin kuin owb olisi luistanut ja ottanut takaisin kiinni. Kopu äkkiä alas ja peräkonttiin ja kotiin tutkimaan. Owb:n holkki oli laakerin kanssa yhtä puuta. Kun pihdeillä vähän auttoi niin holkki irtosi ja sen mukana tippui laakerinrullat pöydälle... Toi oli nyt jo toinen owb, joka luovutti. Lentoja on kasassa 104 kpl. Mitähän teen väärin kun owb:t ne ei näytä kestävän?
Harmi kun rekkula kauppa kerkisi lopettaa, tuli "vähän" varaosille hintaa kun otti 2 vrk:n Upsin Ladilta.
-
Toivottavasti kerkiää viikonlopuksi, kun voi olla jouluruuhkaa.
Mulla taitaa olla vielä se yks X5:n owb, jos se sopii. Yhden torpin läpikäynyt tosin.
-
Kyllä se sama pitäisi olla. 32€:n posti kuluilla olisi kyllä syytä keritä.
-
Kyllä se sama pitäisi olla. 32€:n posti kuluilla olisi kyllä syytä keritä.
Ei kerinny mulla. To tilasin Pe paketti oli Suomessa. UPS:n mukaan piti tulla jakoon Pe. KLo 15:30 tilamuuttui siten että jaetaan seuraavana työpäivänä. Posti kuljetti sistä siten että se oli Ti mulla.
-
NX4 seikkailut.
Perän tärinöiden kanssa oli ongelmia. Perä tönärin ohjurit ei kestänny.
En oikein paikallistanut vikaa ja viimein perän hubi katkesi. Jotain oli perässä pilessä??
Sain viimeiset osat eilen ja kopu taas nippuun.
Neljä lentoa tätä lystiä kesti. Nyt perä ei värrännyt ja kaikki osat kesti nipussa.
Sitten hajos kytkin. Sitähän ei saa tietty taas mistään.(Taivanista löytyi)
Kopu lienee telakalla seuraavat 4 viikkoa kun odotellaan osia Taivanista.
Tää NX4 on ihan kivantuntuinen laite. Kestäis vaan nipussa.
No eiköhän se toimi enne Juhannusta.
PS. Risa nitro on hyvä nitron säästäjä.
-
Mikä siitä kytkimestä hajosi, murtui?
-
Mikä siitä kytkimestä hajosi, murtui?
Normaali murtuma. Leuka nurtuu siitä reiäin kohdalta.
Olisko ollu valmistus vika vai olisko mottorin linjaus muuttunut torpissa.
-
Ei pettänyt UPS tällä kertaa. 31h tilauksesta kun oli paketti kädessä, ei paha. Taas on pikku nitro kasassa katsotaan montako lentoa tällä owb:llä pääsee. Samalla tuli vaihdettua pari washin linkkiä kun olivat kuluneet aika löysäksi.
-
No niin taas olis pikku nitro kasassa. Josko Hatori kestäisi vähän paremmin kuin alkuperäinen putki, joka siis kesti ratkeamatta 104 lentoa.
-
No niin taas olis pikku nitro kasassa. Josko Hatori kestäisi vähän paremmin kuin alkuperäinen putki, joka siis kesti ratkeamatta 104 lentoa.
Viikonloppuna sitten vaan kokeilemaan. Kumman nitro hajoo ennemmin? :)
-
Vähän gauin vastauksia kysymyksiin NX4:n pakarin kestosta ja tärinöistä.
Tää oli eka vastaus kun lähetin kuvan hajonneesta pakarista!
Thanks for the photo of the cracking muffler. Usually the muffler cracks by several causes, such as crash, bad vibration, or bad installation (sometime the tail part of muffler might touch the side frame body under some circumstance). The muffler doesn’t crack itself without unproper force on it, in your case, it looks more like the vibration causes it. For your reference.
Sitten kyselin kopun tärinä herkkyydestä.
Usually the NX4 is not so sensitive to vibration. But, I can’t say how many flights a heli (motor type or engine type) can fly. In most cases, pilots have flight over 500 flights on the same heli and the machinery condition still look good. In few cases, pilots got broken parts within dozen times of flight due to improper assembly or unknown reason. That’s why there is no guarantee by any heli makers in the world how many flights a heli can do.
Eli yhtä tyhjänkanssa koko keskustelu. Se on mun vika jos ja kun kopu ei kestä.
No uusi kardaani ja Hatori on tulossa.
Katotaan sit taas montako lentoo päästään.
-
Nuiha toi on. Valmistajat sanoo että "kyä meirän koput kestää, mitäs menit hajottaan".
(Sun viestin size-tagit kusee, miks sä ees käytät niitä, ne on ihan pepusta muutenki ;D)
-
Mistä hatori ostettu? tarviis kans katella ratkenneen tilalle uutta.
-
Mistä hatori ostettu? tarviis kans katella ratkenneen tilalle uutta.
Vaikkapa tuolta: http://www.amain.com/hatori-sab-6rs-3d-tuned-muffler-os-37/p191536 (http://www.amain.com/hatori-sab-6rs-3d-tuned-muffler-os-37/p191536)
-
Mistä hatori ostettu? tarviis kans katella ratkenneen tilalle uutta.
Ise olen asioinut Hatori asioissa.
http://www.hatoriusa.com/ (http://www.hatoriusa.com/)
Homma pelaa hienosti,
Ota sinne yhteyttä s-postilla.
-
Mistä hatori ostettu? tarviis kans katella ratkenneen tilalle uutta.
Mikä putki meni poikki ja mistä?
Paljonko lentoja takana?
Onko ollut tärinä ongelmia?
Laita kuva
-
Mites Matti onko sulla tärinä ongelma ratkennut? Oletko koittanut onko esim. lavanpitimetperällä tasapainossa?
-
Mites Matti onko sulla tärinä ongelma ratkennut? Oletko koittanut onko esim. lavanpitimetperällä tasapainossa?
Nyt ei ole päässyt testaamaan. Hatorilta tuli väärä putki. Uusi on tulossa.
Perään on vaihdettu kaikki osat ja nyt viimeksi kardaani.
Tänään KW:llä lensi kaksi NX4:sta hienosti. Pikkasen v..toi oma.
-
Tämä on Gauin oma putki ja 48 lentoa ja noin kävi!
Tosin siinä oli hajonnut tämä http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=22_144_419_724&products_id=21821 (http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=22_144_419_724&products_id=21821)
et olisiko se tehnyt sitten ton värinän mikä hajotti sitten taas ton putken!?
32 lentoa niin eka kytkin meni ja kerran on lennosta katkennut peränlavan pidin(tail hub)
ja siis lennetty nyt sen 48lentoa,hyllyllä ollut nyt pölyä keräämässä kun ei vaan oo tullut
osia hommattua ja just silloin kun toi tapahtu niin fastladi näytti nollaa joka saralla
et on vaan nyt jäänyt mutta eiköhän se kesäksi kuntoon tuu.
aika paljon ollut mun mielestä kaikkea pientä täs,siis toi kytkin homma ensin (32lentoa) ja sitten noi lavanpitimet ja
nyt taas toi kytkin hommat ja putki samalla kertaa.
kaverilta löytys hitsi missä on alumiinilanka et voishan sitä ensin kokeilla tohon!
-
Ihan on menny samanlailla kun mullakin. Mulla kesti kuitenkin 100 lentoa. Matilla tais katketa samanlailla.
edit: Osta kuitenkin se Hatori. On se ainakin minun silmään laadukkaampaa työnjälkeä kuin orggis.
-
Tärinä sen putken(laaduttoman) hajoittaa.
Onko toi pultti mennyt poikki ilmassa vaiko putkea irroitettaessa?
Kytkimen tärinän täytyis näkyä gyrossa.
Itse en vielä tiedä mikä tärinän aiheuttaa vai onko se nyt poistunut. Seuravaksi täytyy vaihtaa kytkimen osia jos tärinä ei lopu.
-
Pultti taisi mennä irottaessa.
En kyllä huomannut tota kytkimen tärinää gyrossa millään lailla
ja muutenkin tämä on lentänyt kyllä hienosti aina siihen saakka kun jotain hajonnut!
silloin kun tämä tuli niin oli jonkin aikaa kiinni mini-Vbar mutta muista enää nyt niitä lento kertoja
jonkun lennon jälkeen kuitenkin alkoi nyökyttelemään,siis sellaista tasaisin ajoin nenää ylös.
Pistin sen oman säätämis taidottomuuden piikkiin kun en ollut ennen Vbaarilla pelannut ja
vaihdoin cgy-750 tilalle ja hienosti on kyllä tolla pelannut,siis aina siihen saakka kun joku paikka pettänyt!!
-
En kyllä huomannut tota kytkimen tärinää gyrossa millään lailla
ja muutenkin tämä on lentänyt kyllä hienosti aina siihen saakka kun jotain hajonnut!
Miten se kytkimen hubi hajosi?
-
tossa vielä havainne kuvaa siitä
ruuvit päässy löystymään ja "syäny" samalla sitten kytkimen ruuvinreiät soikeiksi.
-
tossa vielä havainne kuvaa siitä
ruuvit päässy löystymään ja "syäny" samalla sitten kytkimen ruuvinreiät soikeiksi.
OK!
Täytyypä tarkastaa oma.
-
Kävin tänään KW:llä testaamassa kalustoa.
Noi gauin servot näyttävät menettävän voimaa pakkasesa. Nupi on heiladelut nopeissa stopeissa ja terävissä käännöksissä. Samaa vaiva on myös perässä.
NX4 nuppi parani kun siirsin linkkejä sisään päin. Vielä on liike alueissa pikusen varaa.
Perän linkki on niin sisällä kun sen saa, liike alue pikkusen päälle 100%. Ei toi perä vieläkään oikein kunnollinen ole mutta välttää toistaiseksi.
Parasta tässä on se, että NX4 näyttäisi kestävän mekaanisesti nipussa.
Viimeisen korjauksen jälkeen kopula on lennetty n. 20 tankilista ilman mekaanisia ongelmia.
Kopuun on myös laitetty Hatorin SB7 putki. Kyllähän tässä on vääntöä erlillailla. Keskialue lienee vielä rikkaalla. En ole koskenut mixture controll valveen ollenkaan vaan se on tehtaan jäljiltä.
Välillä tuntuu siltä, että tämä kopu huutaa vielä yhtä 500€ seteliä ja pikkusen päälle ennen kun tästä tulee hyvä.
Ei tää Gauin combo paketti ainakaan minua tyydytä.
Näyttää siltä että jos haluaa hyvän helposti kannatta tämä laite hommata Suomen olihin MSK:n servoilla ja tietysti putkeksi Hatori.
-
Pistin tilaten 19T pinioni kitin. Koitetaan millainen tästä tulee, jos sais nuppiin vähän enemmän kierroksia. Eriasia sitten on riittääkö moottorissa vääntö vai ei.
-
Pistin tilaten 19T pinioni kitin. Koitetaan millainen tästä tulee, jos sais nuppiin vähän enemmän kierroksia. Eriasia sitten on riittääkö moottorissa vääntö vai ei.
Mitä olen videoita katsellut niin hyvin jaksaa.
Paljonko sinulla on nyt nupissa kiekkoja?
Oletko kokeillut nostaa kiekkoja ihan govia säätämällä?
Toi käytetty 2700 rpm antaa motiin ainoastaan n.19000. Motissa on varaa 21000 asti.
Mun SB-7:n manuaalissa sanotaan, että se on vireessä 20 000 rpm saakka, joka tekiis nuppiin n.2800 rpm.
-
Nyt on ollut govissa 2690 rpm. Antaa moottorin rundeiksi nykyvälityksellä vissiin n.19000 rpm. Järkeilin tuota välitys asiaa lähinnä siltä kantilta, että moottorin huippu teho on 18000rpm. Tuolla pidemällä välityksellä pääsee n. 3000 nuppi kierroksen tuntumaan siten, että moottori olisi huippu tehon tuntumassa. Oletus siis olisi, että kierrokset pysyisivät rasituksessa paremmin vakiona. Kuin jos ulosmittaisi lyhemmällä välityksellä tuon n. 3000. Tiedä sitten käytännöstä....
-
Toi kierrosten nosto täytyy testata kunhan saa laitteen muuten vireeseen. Uudet servot ovat jo Suomessa.
2700 kiekoillakin kopu on melkosen ripee ja terävä laite.
3000 rpm toisi tietty molempia lisää.
Aika paljon menee osia uusiksi tossa päivtys kitissä.
-
Toi kierrosten nosto täytyy testata kunhan saa laitteen muuten vireeseen. Uudet servot ovat jo Suomessa.
2700 kiekoillakin kopu on melkosen ripee ja terävä laite.
3000 rpm toisi tietty molempia lisää.
Aika paljon menee osia uusiksi tossa päivtys kitissä.
Joo niin menee, no purkaa tuo pitäisi joka tapauksessa kytkimen owb on n. 120 käynnistyksen jälkeen ihan valmis. On startatessa ihan arpapeliä pitääkö vai ei... Eli kytkin menee vaihtoon samalla.
-
Joo niin menee, no purkaa tuo pitäisi joka tapauksessa kytkimen owb on n. 120 käynnistyksen jälkeen ihan valmis. On startatessa ihan arpapeliä pitääkö vai ei... Eli kytkin menee vaihtoon samalla.
Kullakin välillä luistaa kytkimen OBW. Täytyy katsoa miten sen kunto kehittyy. Onneksi sen voi vaihtaa.
-
Nyt toi NX4 alkaa olla iskussaan.
Tänä testailin laitetta kovassa tuulessa. Tämähän on kovassa tuulessa lähes yhtähyvä kun 700E.
Näyttää siltä, että tästä on tulossa mun "päätyökalu". Taitaa jäädä 450L toiseksi.
Tehoa laitteessa on todella hyvin. Lienee tehokkain nitro, joka minulla on. Melkein kun sähköllä lentäis.
Toivottavasti värki kestää kasasa ja tekniset ongelmat palaavat normaalille tasolle.
Kopuun piti vaihtaa vielä servot, että siittä tulin mun mieleinen.
Sen jälkeen kun sain uuden kardaanin ja uuden pakoputken ei mekaniasia ongelmia ole ollut.
Kopula on nyt lennetty 77 kentoa ja kardanin vaihdon jälkeen 45 lentoa.
Tuon combon mukana tulevat sähköt pelaavat hyvin taivaslennnossa, ongelmia tulee lähinnä stoppareissa ja terävissä suunnan muutoksisa. Sama pätee Gauin lapoihin.
Nyt gyrona on vanha tuttu 3GX. Kopu on sillä kohtuu hyvissä säädöissä. Perää voisi vielä pikkusen parantaa ja nupista hakea terävyyttä jos haluaa. Tämän värkin kanssa ole oppinut paljon lisää 3GX:n säädöistä..
Mieli tekisi kokeilla nitrosa muutakin gyroa. Mutta järki sanoo, että mitä sillä voittaa.
-
Tehoa laitteessa on todella hyvin. Lienee tehokkain nitro, joka minulla on. Melkein kun sähköllä lentäis.
Tarvii kyllä tutkia sitten omasta moottorin säätöjä. Lennätkö 30% nitrolla vai oletko sekoittanut itse tehokkaampaa soppaa? Minusta tuo on kyllä aika laiska esim. 500 Protokseen verrattuna. Tai sitten en uskalla vetää mottia tapeeksi piikille.....
-
Tarvii kyllä tutkia sitten omasta moottorin säätöjä. Lennätkö 30% nitrolla vai oletko sekoittanut itse tehokkaampaa soppaa? Minusta tuo on kyllä aika laiska esim. 500 Protokseen verrattuna. Tai sitten en uskalla vetää mottia tapeeksi piikille.....
Fuili on oma sekote nitroa n. 28% Öljyä n. 20%.
Lento aika 5 min. Sit on tankki melkotyhjä ja header vielä täynnä.
Ajattelin lisätä lentoajan 5:30, täytyy vielä tastailla keksi neulan asentoa.
Ajelen 2700 nuppi kiekoilla.
Joko sulla on se pitkä välitys kiinni?
-
Koittakaa ny Tampereen poijaat vaan säätää niitä motteja :) Vähän kerrallaan lämpöjä tarkkaillen, niin ei luulis menevän vikaan.
-
Koittakaa ny Tampereen poijaat vaan säätää niitä motteja :) Vähän kerrallaan lämpöjä tarkkaillen, niin ei luulis menevän vikaan.
Ei noita OS:n motteja voi oikein talvella lämmön mukaan säätää. Tai siis voi jos takakansi on lämmin on motti laihalla ja kohta palaa tulppa.
Parempi on säätää tehon tuoton mukaan.
Ensi rikastetaan, että on varmasti rikkaalla. Sitten laihennetan niin kauan kun tehon tuotto paranee.
Luulen, että en ole ottanut vielä OS37 motista kaikkea irti. Tai jos olen niin sitte on käynyt moukan tuuri.
En nääs ole säätänyt keskineulaa ollenkaan vaan se on tehtaan jäjiltä.
-
Ei ole pitkävälitys vielä saapunut. Ranskiksella meni koko viikko sen paketoimiseen ja postiin kiikuttamiseen. Toivottavasti ensi viikonloppuna pääsis testaamaan. Mulla on timerissa 5,34 sillä menee päätankki tyhjäksi, joskus vähän headeristakin.
Joo olen sen saanut laihallekin vedettyä (vakio putkella) on tulppiakin välillä palanut. Tuntuu vaan että ton hatorin kanssa saisi kiristää neulaa reippaasti enemmän kuin vakio putkella. Se nyt tietysti olisi loogistakin, mikäli putki toimii ideaalimmin.
-
Ei noita OS:n motteja voi oikein talvella lämmön mukaan säätää. Tai siis voi jos takakansi on lämmin on motti laihalla ja kohta palaa tulppa.
Parempi on säätää tehon tuoton mukaan.
Ensi rikastetaan, että on varmasti rikkaalla. Sitten laihennetan niin kauan kun tehon tuotto paranee.
Luulen, että en ole ottanut vielä OS37 motista kaikkea irti. Tai jos olen niin sitte on käynyt moukan tuuri.
En nääs ole säätänyt keskineulaa ollenkaan vaan se on tehtaan jäjiltä.
Niin ei tietenkään lämmön perusteella pelkästään säädetäkään. Tarkoitinkin, että jos ei ole tuttua puuhaa ja pelkää, että rikkoo motin, niin pikkuhiljaa etenemällä ja lämpöjä tarkkailemalla ei ainakaan saa mitään sählättyä. :) Äänestä ja kenties myös savusta saattaa saada hyvin osviittaa.
-
Hiisvata, mullakin himottais laittaa näxä... Muttaku ensiksi gobliniin sähköt ja jne. Mie pähkäilin tuossa myös tuota nitron säätöä. MIe en oo ihan päässy sisään siitä että mitenkä niitten lämpöje ny pitäis olla ja neulojen. Katosin yhden helkutin hyvän videon, jossa selitettiin aika hyvin jo, mutta jotenkin paremmin jäis mieleen kun säätäisi joskus jonkun muun nitroukon kanssa kentällä ja näkisi ja kuulisi ihan oikein säädetyn moottorin äänen niin pääsisi vähän hajulle siitä miltä sen kuuluu kuulostaa, näyttää, lämmetä ja savuta...
-
Noi OS:t on siittä kivoja, että ne polttaa tulpan ennen kun menee mäntä.
Tämä tietysti niin että säädetää naksu pari kerrallaan. Saattahan se hajota jos kääntää vartikiekan liian tiukalle.
Vain ysi mäntä on palanut, kesähelteellä meni kun paineletku paloi pakarista poikki. Varsinkin 91:n kanssa täytyy letkun kuntoa tarkkailla koko ajan.
Silloin 91HZ oli melko tiukalle säädetty.
Itse tykään ajella melko rikaalla. Näin luuken saavani enemmän väätöä motista.
-
No nyt :) :) :), sain lopullakin 19t kitin testattua. Nupissa on 2950 kierrosta, nyt se on melkein kuin sähköllä lentäisi, ei juuri puudu. Kierrokset tippuu varmaan siihen 2850 rpm tuntumaan raskaammin kuormitettaessa, jossa on laskennallisesti moottorin huipputeho. Muutenkin tuntui, että laitos ei tunnu niin raskaan oloiselta kuin ennen. Ainakin minun mielestä hintansa väärti upgrade.
-
Nyt sitten laukes perä ilmassa jo toisen kerran.
Ilmeisesti perälavat poikki. Perälavan pitimissä oli pelkät holkit jäljellä.
Kopussa oli kiinni Gauin hiilari perälavat
-
Nyt sitten laukes perä ilmassa jo toisen kerran.
Ilmeisesti perälavat poikki. Perälavan pitimissä oli pelkät holkit jäljellä.
Kopussa oli kiinni Gauin hiilari perälavat
No oho,
vastaavaa tapahtui aikoinaan Torsionin perälavoilla ja vain siinä tapauksessa, että holkki ei 'nojannut' lavanpitimeen vaan pääsi siirtymään sivusuunnassa lavanpitimessä olevan uran (keskireikä, mistä lavanpitimen laakerit ja ruuvi laitetaan paikoilleen) takia. Kun sitten holkki siirtyi sivuun niin paljon, että sen toinen pää ei enää olut lavan pinnalla, niin ruuvi alkoi kaivaa uraa hiilikuituun ja lapa irtosi. Kaikki tämä varmaan muutamassa sekunnissa ja sitten kun toinen lähtee, niin lähtee toinenkin.
Sylettää tuollainen lennättäjän puolesta kun laitteet ei kestä ! 8)
4Dee
-
Joo sylettää.>:( En edes keksi mitään sen ihmeempää sanottavaa.
-
Oisit Matti vaan pysyny Alluissa ;)
No ei, ikävä homma, korpeaahan tuollainen.
-
Oisit Matti vaan pysyny Alluissa ;)
No ei, ikävä homma, korpeaahan tuollainen.
Niinpä!
Allulla ei ole ton kokoista nitroa!
Toi on kiva koko. Tehoa mukavasti, menee hyvin tuulessa, sopan kulutus kohtulinen mutta pikkusen raskaan tutunen.
Sinällään kopu on tukevasti tehty ja näyttäis kestävän hyvin kulutusta.
Alun ongelmat johtuivat kierosta tt-akselista. Ilmeisesti jäykkö ja tukeva akseli saa aikaiseksi melkosen vibran jos on vähänkään kiero.
Tämän korjauksen jälken kopu toimi miltei 100 tankkia hyvin.
Eniten harmittaa, että sain just sisäänajettua uuden motin ja laite oli ollu SK540 gyrolla valmis kunnon kurmmutukseen.
On kiva kentää nitrolla jolaa voi vetää 4-5 tankkia putkeen. Eikä harmita PA kulut yhtään.
Nyt täytyy tehdän invertaario tilata osat laittaa laite nippuun.
Seuravaksi testaan muovi perälapoja.
-
Menikö pahastikkin hajalle?
-
Menikö pahastikkin hajalle?
Ei!
Runkolevyt takaa, täytyy korjata, ei ollut sitä vahvike sarjaa kiinni.
Landarit
Perän hubi
Peräpuomi ??
Lavat
Rungon pohjassa olevat välipalikat
Laakereita??
Kopaan tuli lisää käytön jälkiä!
Muuta ??
Pehmeä pelto :)
-
Mikäs On Matin saanut vaihtamaan skookumiin?
-
Mikäs On Matin saanut vaihtamaan skookumiin?
Test IF it is THE best.
In fact it is RED.
-
Mun NX4:jän taru päättyi tänään.Olin saanut kopun viimein vireeseen.
Tenin pystyliike hässäkkää nostin ylös ja käänsin kopun jollain hässäkällä. Perä petti ja kopu pyörähti. Lähti alaspäin kuten oli jatellut.
Katselin siinä ja ajattelin asennon. Meinasin tehdä oikaisun n.5m korkeuteen mittutta eihän kopu olut siinä asennossa kun ajattelin.
Sitten kävi poks. Kopu pystyyn nurmikolle ja lunastukseen.
Ei olis pitänny lennättää valoa vaastaan. Kirkkaat pilvet ja aurionkolasien puute edesauttoivat orjentaation menetystä.
Servot, gyro yms jävät ehjäksi.
Minulla on koko ajan ollut huno karma tän kanssa.
Eiköhän tää nitron säästäminen ole tässä. Nitron polttaminen 700 ja 600N:llä on halvempaa.
Ei niin huonoo taoausta että kö ei jotain hyvääkin.
Olen tässä mietinyt, että minkä gyron laitan 600N:ään. Nyt tämäkin ongelma on ratkaistu.
Toisaalta mistä löytyy kohde servoille. Joku mini servoilla oleva kopu??
-
Eiköhän ne menis Goblin 380 :) eihän sulta puutu kuin nopari ja motti.
-
Mun NX4:jän taru päättyi tänään.Olin saanut kopun viimein vireeseen.
Tenin pystyliike hässäkkää nostin ylös ja käänsin kopun jollain hässäkällä. Perä petti ja kopu pyörähti. Lähti alaspäin kuten oli jatellut.
Katselin siinä ja ajattelin asennon. Meinasin tehdä oikaisun n.5m korkeuteen mittutta eihän kopu olut siinä asennossa kun ajattelin.
Sitten kävi poks. Kopu pystyyn nurmikolle ja lunastukseen.
Ei olis pitänny lennättää valoa vaastaan. Kirkkaat pilvet ja aurionkolasien puute edesauttoivat orjentaation menetystä.
Servot, gyro yms jävät ehjäksi.
Minulla on koko ajan ollut huno karma tän kanssa.
Eiköhän tää nitron säästäminen ole tässä. Nitron polttaminen 700 ja 600N:llä on halvempaa.
Ei niin huonoo taoausta että kö ei jotain hyvääkin.
Olen tässä mietinyt, että minkä gyron laitan 600N:ään. Nyt tämäkin ongelma on ratkaistu.
Toisaalta mistä löytyy kohde servoille. Joku mini servoilla oleva kopu??
-
Eiköhän ne menis Goblin 380 :) eihän sulta puutu kuin nopari ja motti.
Ei mene ei.
-
Ok. Sitten vähän isompi Goppels :)
-
No voi rähmä :(
Toisaalta mistä löytyy kohde servoille. Joku mini servoilla oleva kopu??
Goblin 500
-
No voi rähmä :(
Goblin 500
Ei toimi tässä tapauksessa. :)
-
Oho, onpas pahan näkösesti menny :(
-
Laitammako 500N levyt tuotantoon... ;D
-
Mun NX4:jän taru päättyi tänään.Olin saanut kopun viimein vireeseen.
Tenin pystyliike hässäkkää nostin ylös ja käänsin kopun jollain hässäkällä. Perä petti ja kopu pyörähti. Lähti alaspäin kuten oli jatellut.
Katselin siinä ja ajattelin asennon. Meinasin tehdä oikaisun n.5m korkeuteen mittutta eihän kopu olut siinä asennossa kun ajattelin.
Sitten kävi poks. Kopu pystyyn nurmikolle ja lunastukseen.
Ei olis pitänny lennättää valoa vaastaan. Kirkkaat pilvet ja aurionkolasien puute edesauttoivat orjentaation menetystä.
Servot, gyro yms jävät ehjäksi.
Minulla on koko ajan ollut huno karma tän kanssa.
Eiköhän tää nitron säästäminen ole tässä. Nitron polttaminen 700 ja 600N:llä on halvempaa.
Ei kiva. :(
-
Laitammako 500N levyt tuotantoon... ;D
Ei, ei vielä. Katotaan miten sulla kestää.
Mulla on kaksi nitroo se saa nyt riittää sitä laatua.
-
Siis jos ton haluis kasaan osat maksaisi n. 300€ ja uusi kitti 400€ eli normi 700:n pikku torppi.
-
Laitammako 500N levyt tuotantoon... ;D
Kokeile kestävyys, sen jälkeen olen yksi kiinnostunut. Sopiva kokoluokka.
-
kaksi rauhallista leijutus lentoa jo takana, tänään mennään marjalaan kokeilemaan miten se selvii oikeesti ilmassa. siinä on gauia: pääratas, moottorin kiinnikkeet, puhallin koppa, starttiakseli kinnikkeineen, tankki ja moottori tietty 37 os. kaikkiin rungon kiinnikkeisiin pitää vain tehdä 7,8mm täyttöpalat molemmin puolin alumiinista, kun esp runko on niin paljon leveempi. muuten periaatteessa kokonaan allu. mulla on vielä osa osista kiina osia, mut päivitän ne kyllä pois vielä. cädikuviin pitää vielä päivittää kaikki muutokset mitä jouduin runkoon tekemään et kaikki mahtu paikoilleen. ;)
-
Jummalauta kun näyttää saavan toi Bobby tohon änäxxään vauhtia.
http://www.youtube.com/watch?v=QWGIHV2r-E4 (http://www.youtube.com/watch?v=QWGIHV2r-E4)