Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu polttiskoptereista => Aiheen aloitti: JPN - 30 Toukokuu, 2008, 17:01:09
-
Onko olemassa jotain nyrkkisääntöä tuolle seosruuvin asennolle?
Eikös se pääneulalle ollut 1 1/2 ?
Kuinka paljon noihin säätöihin vaikuttaa käytettävä polttoaine (esim. nitron määrä) ja lennätystapa?
Motti ois O.S.32
-
Voisiko joku vaikka laskea ne seosruuvin kierrokset?
Ohjeita mulla on vaikka minkälaisia, mutta olisi mukava tietää minkäverran ruuvit on auki
kun kone on oikeasti säädöisään.
-
Moi! Tohon vaikuttaa aika moni seikka eli onko kaks neulaa minkä kokosta polttoaine letkua ja tosiaan se polttoaine. Itse lähtisin säätämään jostain semmosesta että neula kiinni ja sitte puoltoista auki pääneulaa mikä tossa 32 taitaa ainoastaan olla.
-
Onko olemassa jotain nyrkkisääntöä tuolle seosruuvin asennolle?
Eikös se pääneulalle ollut 1 1/2 ?
Kuinka paljon noihin säätöihin vaikuttaa käytettävä polttoaine (esim. nitron määrä) ja lennätystapa?
Motti ois O.S.32
On siinä kaksi säätöä, pääneula ja seosruuvi. Tuolta löytyy tuon kolmekakkosen manuaali tosin amerikankielisenä:
http://manuals.hobbico.com/osm/32sx-h-manual.pdf
Sivulla 12 kerrotaan, kuinka seosruuvi palautetaan "keskiasentoon". Ohjeiden perussäädöillä motin ainakin pitäisi lähteä käyntiin. Siitä sitten lähdetään tarpeen mukaan säätämään. Säätöihin vaikuttavat kaikki nuo Egen mainitsemat seikat, eli omalle polttoaineelle, tulpalle, polttoainesysteemille ym. täsmällinen oikea säätö löytyy lopulta vain kokeilemalla. Jonkin verran käyntiin voi vaikuttaa myös ilmasto-olosuhteet. Varsinaista "nyrkkisääntöä" jolla motti laulaa kuin enkeli ei siis ole (tai jos on, niin joku voisi kertoa minullekin).
-
Kiitti vastauksista.
Kuinkahan paljon tuota seosruuvin säätöä täytyy muuttaa ajansaatossa vai kosketaanko siihen enään kun säädöt on löydetty?
-
Lähinnä jos lämpötila vaihtuu paljon eli kesällä ja talvella voi joutua säätämään erikseen.
-op-