Kopterit.net
Tekniikka => Lavat => Aiheen aloitti: 338federal - 02 Huhtikuu, 2012, 22:51:50
-
Koppu on 480 allu rexi. Stabari lapoja jotka on hyvät ja vakaat? Nyt on orkkis mitkä tuli sportissa mukana. Sportilentoon ja leijuteluun. Näitä lapoja on vaikka mitä ja minkä laisia ???
-
Ostat tietty hienoimmat hiilikuituiset! ;D
Noi Allun omat on ilmeisesti suft ok ja vakaat.. noilla muovisilla kirkkaan värisillä olikohan kdde yms taas saa lisää nopeutta flippeihin ja rolleihin.. aloittelijoille normit varmaan ihan passelit.. voit kokeilla lisatä vähän painoa jos tuntuu 360 lavoilla kiikkerältä...
FB miehet kertokoon tarkemmin...
-
Kyllä koppu tuntuu aikaa vakaalta. Ei tiedä kun on eka koppu ja eka lennot. Ei ole verrannut mihinkään ja testaillut. Kyllä tässä ehtii. Ei ole vielä loppunu into. Jos vaikka testailis jotain uusia. Enemmän painoa lavoilla niin vakaampi? Niin se varmaan on. Mulla on toi tanko 220mm ja 480 kuuluis toi 250mm. Ne oli loppu kun tilasin stretchin. 250mm tulee varmaan lisää kikkeryyttä.
-
Vaihdoin mun 600NP:n Alignin 3D -päälavat ja viikkoa myöhemmin Alignin hiilikuituiset stabbarin lavat.
Molemmat muutokset tekivät kopterista nopeammin reagoivan ja tarkeman lentää.
Päälavat oli aiemmin Edget (hieman kärsineet...).
Tässä on varmaankin vastaavat hiilikuitu satabbarin lavat tohon 450(480) kokoluokkaan:
http://www.fast-lad.co.uk/store/hs1284_carbon_flybar_paddles-p-4153.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/hs1284_carbon_flybar_paddles-p-4153.html)
-
Mulla on toi tanko 220mm ja 480 kuuluis toi 250mm. Ne oli loppu kun tilasin stretchin. 250mm tulee varmaan lisää kikkeryyttä.
Veikkaisin kyllä lisää vakautta pidemmällä tangolla.
-
Veikkaisin kyllä lisää vakautta pidemmällä tangolla.
Komppaan taskia,pitemmällä tulee vakautta.
-
Pidemmän tangon vaikutus ei olekaan ihan simppeli juttu.
Toisaalta tulee hyrrävoimaa lisää, joka vakauttaa, mutta tulee myös vipua lisää stabbarin vääntää, joka taas "herkistää/nopeuttaa". Minusta se taisi mennä jopa niinpäin, että jos pidentää stabbaria eikä muuta mitään muuta, niin rolli- ja flippinnopeudet kasvaa.
Joku vois lyödä faktat pöytään meille mutuilijoille..
-
Mulla on ihan sama mutu kuin Jussilla. Kuussatasen ollessa vielä tankovehje totesin tuon myös käytännössä.
-
http://www.udac.net/forening/rfkfyris/pdf-doc/CM.pdf (http://www.udac.net/forening/rfkfyris/pdf-doc/CM.pdf)
search for "part 10" and check the following page.
-
http://www.udac.net/forening/rfkfyris/pdf-doc/CM.pdf (http://www.udac.net/forening/rfkfyris/pdf-doc/CM.pdf)
search for "part 10" and check the following page.
Kiitos,
Eli suomennettua tuo vipuvaikutus ja lisääntynyt hyrrävoima ovat saman suuruiset ja kumoavat toisensa, mutta paddlejen ilmanopeus myös kasvaa joka lisää voimaa -> liikettä lisää
-
Juu tätä olen testannut 600:ssa ja ravessa. Lyhenpi tanko ja painavat stabbarit tekivät vaakaan ja tarkan. Pitempi tanko ja kevyemmät stabbarit nopean rollaamaan ja flippaamaan, mutta rauhattoman (mulju). Pädien paksuus, paino ja muoto vaikuttaa myös paljon. Testailemalla löytyy se paras kombinaatio. Agressivisuutta saa siis kevyilla pädeillä+pitkällä tangolla, mutta liikkeet eivät pysähdy terävästi.
Nämä ovat vain kokemuksia muutaman setupin perusteella. Pitää muistaa, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Kierrokset, expot, liikealueet, lavat, kumet, ym. ja näiden kombinaatioilla saadaan paras tuntuma itse kullekkin.
-R
-
also the shape of the paddle is quite important. The Outrage 550 paddles for example have two mounting holes, with more / less leading edge. The difference is like day and night (the leading edge makes the paddle "cut" into the airstream).
-
Seisomma korjattuna ja kiitämmä kokemusperäisestä tiedosta, tätä tullee hyödynnettyä (lue: stabbari lyhenee) :) Mutuilussa ei tullut fundeerattua stabbarin toimintaa aivan loppuun saakka.
The Outrage 550 paddles for example have two mounting holes, with more / less leading edge. The difference is like day and night (the leading edge makes the paddle "cut" into the airstream).
Meaning that mounting paddles with less leading edge makes the copter more stable, and vice versa?
-
yes, that's correct.
-
http://www.fast-lad.co.uk/store/kbdd_neon_yellow_paddles_4209-p-8799.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/kbdd_neon_yellow_paddles_4209-p-8799.html) Laitoin nämä tulemaan ja muuta keltaista roinaa. Takapyrstöt ja perälavat. En tiedä miten keltainen näkyy. On kuiten saman värinen kuin minun LYNX rave. Uusia 350mm lapoja varalle.
-
Fastladin lähetys on nyt tukholmassa ja varmaan ensi viikolla täällä lapissa. Tulee noi keltaiset stabarit ja niissä on kahdet reijät. Mikä olis vakaampi? En oikein pääsy kärryille niistä reijistä. Täytyy testailla kun ne tulee.
-
Etummaiset reiät on vakaammat, ero taaempiin on kohtalaisen suuri, Mulla on ollut tuollaiset 450:ssä ja 600:ssa, ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
-
Nyt on stabarit paikoillaan. Uudet perä lavat ja tailfins. Kaikki neonin keltaiset jos koppu näkyis paremmin. Ehkä tänään vähän testi leijuntaa.
-
KBDD stabarit on hyvät jos halua äkäsen kopun. Testailen nyt Allun hiilikuitu stabaria. KBdd 3,8g ja allun 5,8g ja paljon paljon rauhalisenmpi. Lisää lentoa ja testailua :D