Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Kloonit => Aiheen aloitti: mikkis34 - 30 Maaliskuu, 2012, 11:54:41
-
Elikka laitan nyt uuden aiheen , jossa ois tarkoitus laittaa kuvia kyseisn mallin sahkojen asennuksesta. Itse olen aivan noosipoika naitten rakentelussa , joten toivoisin kokeneilta harrastajilta vinkkeja ja kommentteja kuvista! esim.mika johto on vaarin ja mika oikein ym. ym. :) Tassa muutama kuva aluksi , milta noi nayttaa? http://aijaa.com/008049892123 (http://aijaa.com/008049892123) http://aijaa.com/000299892185 (http://aijaa.com/000299892185) http://aijaa.com/007389892186 (http://aijaa.com/007389892186) http://aijaa.com/005379892187 (http://aijaa.com/005379892187) http://aijaa.com/005789892188 (http://aijaa.com/005789892188) http://aijaa.com/003149892189 (http://aijaa.com/003149892189)
Siis en ole KOSKAAN aiemmin asentanut ainoatakaan osaa tallaisiin vekottimiin , eli ei kannata ihmetella jos tulee tyhmiakin kysymyksia... :)
-
muuhun en ota kantaa mutta onko toi optinen harha vai onko sun peräputki vääntynyt alaspäin? näyttää että olis aika reilustikkin!
-
Varmaan optinen harha... ;D Keulii hiukan kun painopiste on perassa......ilman akkua...
-
Jalaksien taaempi tuki taitaa olla väärin päin. Noparin liittimet on kivempi tinata ku ottaa sen irti rungosta. ;D Ei ny muuta pistäny silmään tästä 3,5" näytöltä.
-
Yhdessä kuvassa taustalla näkyy Turnigyn BEC? Itselleni ks.BEC ei riittänyt! Servoissa on toki eroja, mut kannattaa tsekata samalla toi kondikseen ettei tarttee myöhemmin ihmetellä kun servot pätkii, http://www.kopterit.net/index.php?topic=15340.0;topicseen (http://www.kopterit.net/index.php?topic=15340.0;topicseen)
-
Yhdessä kuvassa taustalla näkyy Turnigyn BEC? Itselleni ks.BEC ei riittänyt! Servoissa on toki eroja, mut kannattaa tsekata samalla toi kondikseen ettei tarttee myöhemmin ihmetellä kun servot pätkii, http://www.kopterit.net/index.php?topic=15340.0;topicseen (http://www.kopterit.net/index.php?topic=15340.0;topicseen)
Naa mun kysymykset on varmaan holmoja , mutta kuinka ma kytken servot etta voisin rumpata niita ja kattoo tuleeko hairioita..? ps. ma kokeilin kytkee 3 servoo vastariin ja bec.in kautta vastariin virta..... Sit laitoin ohjaimeen virrat ja veivasin tikkuja , servot ei halunnu liikkua mihinkaan...Virta tuli normaalisti vastariin eika savua nakynyt...:D
-
Onko vastari paritettu lähettimen kanssa?
-
Onko vastari paritettu lähettimen kanssa?
Sita ajattelin et pitaa varmaan "opettaa" ne yhteen... Eli ei ole , eika tietoa kuinka se kay...:D Oisko vinkkia... :-X
-
Naa mun kysymykset on varmaan holmoja , mutta kuinka ma kytken servot etta voisin rumpata niita ja kattoo tuleeko hairioita..? ps. ma kokeilin kytkee 3 servoo vastariin ja bec.in kautta vastariin virta..... Sit laitoin ohjaimeen virrat ja veivasin tikkuja , servot ei halunnu liikkua mihinkaan...Virta tuli normaalisti vastariin eika savua nakynyt...:D
Itse huomasin että häiriöitä ei tule ellei servoillaa ole kuormaa, pelkän nupin kääntely ilman lapoja ei paljoa virtaa servoilta niele. Tietenkin, jos maassa kääntelee lavat vinossa niin se vaatii virtaa mutta ei toisaalta paljoa vastaa todellista lennon aikaista kulutusta. Ongelma siis on että jos tuo servo joutuu vääntämään kuormaa voiman kanssa, se voi viedä enemmän virtaa mitä bec pystyy tarjoamaan. Sulla on ilmeisesti samanlaiset servot kuin minullakin. Ongelma siis tulee kun nuo servt saavat hetkellisesti BEC:in polvilleen ja vastarin sekä gyron sähkönsaantiin tulee hetkellinen katkos. Orangen vastarit resetoivat itsensä hetkessä mutta se riittää tekemään kopterille ilmassa hyvin ikävän näköisen ja tuntuisen nykäisyn, Samoin perän servossa pieni katkos vie perää hetkessä 90 astetta sivuun.
-
Itse huomasin että häiriöitä ei tule ellei servoillaa ole kuormaa, pelkän nupin kääntely ilman lapoja ei paljoa virtaa servoilta niele. Tietenkin, jos maassa kääntelee lavat vinossa niin se vaatii virtaa mutta ei toisaalta paljoa vastaa todellista lennon aikaista kulutusta. Ongelma siis on että jos tuo servo joutuu vääntämään kuormaa voiman kanssa, se voi viedä enemmän virtaa mitä bec pystyy tarjoamaan. Sulla on ilmeisesti samanlaiset servot kuin minullakin. Ongelma siis tulee kun nuo servt saavat hetkellisesti BEC:in polvilleen ja vastarin sekä gyron sähkönsaantiin tulee hetkellinen katkos. Orangen vastarit resetoivat itsensä hetkessä mutta se riittää tekemään kopterille ilmassa hyvin ikävän näköisen ja tuntuisen nykäisyn, Samoin perän servossa pieni katkos vie perää hetkessä 90 astetta sivuun.
Jos tuo ongelma tulee niin miten jos jattaa bec.in pois ja kayttaa pelkastaan noparin bec.ia.... Riittaneekohan se?
-
Jos tuo ongelma tulee niin miten jos jattaa bec.in pois ja kayttaa pelkastaan noparin bec.ia.... Riittaneekohan se?
Mulla on 125A RedBrick nopari jossa on 5A Bec ja tuota ongelmaa on silti esiintynyt. Pitää tutkia lisää.
-
Ootko lukenu wikin läpi?
Ohjekirjat joita tuli radion yms mukana?
Niistä ois kohtuu hyvä alottaa.
Varmaan oletki hoksannu että et voi noita johtoja tuolta vetää ku tulee voimansiirto sinne.
Googlette kuvia niin näät miten porukka on noita asennellu. Tosiaan helpottaa neuvontaaki ku pänttää wikistä noita asioita, sieltä löytyy säätöihinki ohjeet.
Ja sulle ei varmasti tuu becin kanssa ongelmaa, ehkä sitten ku alkaa kovempi rääkki... varmasti menee rauhallinen lentely ihan ongelmitta..
-
Onko vastari paritettu lähettimen kanssa?
Joo nyt on pariteltu..
-
ja kaikki servot toimii , ainakin viela...:)
-
Mihin valiin toi BEC pitais/kannattaa laittaa...? Nyt tallanen jarjestys AJOAKULTA NOPARIIN , NOPARILTA MOOTTORIIN JA VASTARIIN
Kaikki virrat tulee siis suoraan tosta nopeudensaatimen vastaanottimeen tulevasta piuhasta...
Onko mitaan hyotya jos laittaisin toisen pienen akun BEC.in kautta antamaan virtaa vastaanottimeen PAIKKAAN (BAT) ?
Kuuluu ehka sarjaan tyhmat kysymykset..
-
ei ole, koska noparin bec joutuu reguloimaan senkin+2 becciä ei missään nimessä saa laittaa.
600 sarjalaisessa kopussa pitää kohtuullisilla servoilla olla hyvä becci koska ne servot oikeasti ottavat yht jotain 30-40A piikkejä, hyvillä HV servoilla ei edes riitä, joten 5A becci ei oikeen riitäm, tulee cutoff kun se ylikuormittuu, becissä ei sinänsä kannata säästää, onhan se aika syvältä jos becci sulkee itsensä ilmassa, kaikki hallinta häviää kun radioyhteys katkeaa, loppu onkin sitten jonkun korkeamman päivän käsissä....
itselläni on Gaui X7:ssa gryphonin HV becii saa virtaa suoraan 12s ajopakasta specsit on 10A jatkuvaa ja 100A piikkiä. säädettävä jännite ja akun varoitusvalo, hintakin on sen mukainen.... ;)
-
Katkaisin noparin keskimmaisen johdon johon laiton liittimen jota pidan auki , sillon ei ole esc regulaattori kaytossa kasittaakseni..
-
juu, ei ole