Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Matti Häkkinen - 14 Maaliskuu, 2012, 21:37:11
-
Dfc nuppi tuli viimein.
Pitihän se kasata heti kiinni.
Liitteenä kuvia.
Kuvissa 550 päälavat ja 85 perälavat. Päälavat menevät tosi läheltä perälapoja.
Ainakin aluksi tulen käyttämään 525 päälapoja. Ovat maailmalla oikein yritämällä koettaneet saada lapoja osumaan yhteen mutta eivät visiin ole onnistuneet.
-
Ei ainakaa näytä siltä että ois ees mahollista osua.. ei niin paljo pääse lavat elämään että vois venähtää yhteen ::)
-
Sain taivuttamalla päälavat ja perälavat osumaan yhteen. Paljonkohan päälavat taipuvat lennon aikana?
Mulla on nupissa n 2500 rpm.
http://www.youtube.com/watch?v=rQNlvg8QUJc#ws (http://www.youtube.com/watch?v=rQNlvg8QUJc#ws)
Tossa linkissä kaveri yrittä todella saada Boomstrikea aikaiseksi mutta ei onnistu.
-
Ottamassas kuvassa ei sitte vissiin oo lähimmillään lavat toisiaan?
Riipuu hirveästi miten lennätät, ainahan ne elää.. tiedä lentokyvyistäs mutta videossa ainakin oli jo kova yritys, jos kovempaa vielä saat niin mene ja tiedä ;D
Onko ollu ees tapauksia jossa ois kolahtanu?
-
Dfc nuppi tuli viimein.
Pitihän se kasata heti kiinni.
Liitteenä kuvia.
Kuvissa 550 päälavat ja 85 perälavat. Päälavat menevät tosi läheltä perälapoja.
Ainakin aluksi tulen käyttämään 525 päälapoja. Ovat maailmalla oikein yritämällä koettaneet saada lapoja osumaan yhteen mutta eivät visiin ole onnistuneet.
kyllähän noi lavat näyttäis ton keskimmäisen kuvan perusteella osuvan yhteen ennen boomstrikeä ja onhan ihmiset niitä puomejakin saanu roottorin väliin ::) aika hurjaa.
-
Tänään tuli koelennettyä 550 DFC.
Gyrona 3GX V2.0 lapoina pyörii ALZRC:n 520 lavat.
Gyron set up ihan vakio ohjeen mukaan.
Perä oli parempi kuin tässä kopussa aiemmin.
Elev suunnassa pientä hakemista kun pysäyttää nopeasta roll likkestä. Ei vaappunut nopeassa lennossa edes selällään.
Eli pientä säätöä kaivataan.
Millä lavoilla porukka on lentänyt fbl:nä?
-
Kopu toimii nyt hyvin gyrona 3gx v 2.0 lapoina Alignin 520 lavat.
Onko kenelläkään kokemusta 550 lavoilla lentämisestä.
Paljonko pitäis olla nupissa keikkoja että päälavat eivät varmasti osu perälapoihin tai puomiin?
-
Eilen sain 17 piikkisen pinjonin paikoilleen. Tolla pinjonilla kopu on huomattavasti hiljaisempi kun mottia ei tartte ajaa täysillä kiekoilla ja silti nupissa on riitävästi jerkkua (ehkä likaakin). No lento aika näyttäis olevan vastaavasti lyhyempi.
Tänään viritten govin kierrosluku säädön peliin.
Idle 2 kiekat oli 2600, kyllä oli reipasliikeinen laite jopa liikaa mulle joten seuraava kokeilu tehdään pinemillä kiekoilla.
Idle 1 kiekat oli 2000, tällä oli kiva vetää pehmeätä balettia. Nostan kuitenki kiekkoja hiukan seuravaan kokeiluun. Pikki kiekoilla voipi lentää huonomillakin akuilla.
Noparina on Castle
Kiitos Tohtorille muutamasta vinkistä
-
Meinas hajota 550 perä.
Perä iorehti siten, että alkoi pitää kummaa vikinää välillä kesken lennon.
No välystä oli tullut perään mekoisesti.
Kun purin perän irti huomasin, että se linkin laakeri oli melkoisen väljä. Aloin kääntämään jakarilla irti sitä putkea, joka on laakerin sisällä ja liukuu perän akselin päällä. Putki katkesi miltei ilman voimaa. Myös tämä side bus holkki oli kulunut siten, että oli melkein poikki.
Minulta katkesi samainen putki talvella 600N kopusta.
550:n perällä oli lennetty n 500 lentoa.
Ostin uuden osan joka on 600 pron osa ja myydään päivitys osana 600 ja 550 kiopuihin.
Tässä osassa laakeri on huomattavasti suurempi ja holkin seinämä paksumpi. Lisäksi joutuu vaihtamaa sen perän L-muotoisen vivun joka on sekin tukoisampi kuin entinen.
Saas nähdä kuinka kauan nämä osat kestävät.
-
Tässä taitaa olla lääke 550: rugon jäykistämiseksi.
http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_118&products_id=4615 (http://www.align.com.tw/shop/product_info.php?cPath=22_72_118&products_id=4615)
-
550 myös vihdoin uudistunut: http://align.com.tw/alignhtml/EN/product_introduction/550E%20DFC_en.html (http://align.com.tw/alignhtml/EN/product_introduction/550E%20DFC_en.html)
Näyttäysi tulevan tuolla Castlen uudella Talon 90A noparilla ja DS615 / DS655 servoilla.
(http://align.com.tw/alignhtml/EN/images/201210-550E%20DFC_en.jpg)
-
550 myös vihdoin uudistunut: http://align.com.tw/alignhtml/EN/product_introduction/550E%20DFC_en.html (http://align.com.tw/alignhtml/EN/product_introduction/550E%20DFC_en.html)
Näyttäysi tulevan tuolla Castlen uudella Talon 90A noparilla ja DS615 / DS655 servoilla.
(http://align.com.tw/alignhtml/EN/images/201210-550E%20DFC_en.jpg)
Eipä tuossa näytä muttuneen kovinkaan paljon.
- DFC nuppi
- uusi perä
- se rugon jäykiste
- uudemalliset servot
-
Ja Trex 600:sen peräputki.
-
Ja Trex 600:sen peräputki.
Siis peräputken kiinnike ja putken halkaisija on sama kuten nytkin.
-
Siis peräputken kiinnike ja putken halkaisija on sama kuten nytkin.
Jep, mutta pitempi putki.
-
Jep, mutta pitempi putki.
Niinpäs onkin. Sinä syy miksi oikein mainostavat että voipi käyttää 550 pää lapoja.
Tarviipas joskus kokeilla saisko 600:n perään tönärin käymään 600:n peräputkella, niin voi sitte kokeilla miten lentää
pidemmällä peräputkella ja 550 lavoilla.