Kopterit.net
Kuvagalleria => Kuvia torppauksista ja vahingoista => Aiheen aloitti: TosiHessu - 22 Huhtikuu, 2008, 19:08:31
-
Tuli ensimmäinen pieni nurmen leikkuu kotipihalla, ei takuulla viimeinen mutta takuulla pieni vahinkoisin. Hitusen rajumpi alastulo (tarkoitukseton) perä edellä. Perälapa otti ja hyppäsi peräevän vakoon ja jäi sinne jumiin... :D Nuppineulan pään kokoinen kolhu lapaan ja peräservo vaihtoi asentoa kun oli locktite päässy unohtumaan :) Halvaksi tuli siis toistaiseksi.
-
Ilmeisesti seurausta pikku kolhusta, alko kopu kallistaa oikeelle. Efekti vahvin kun nupissa vähän kierroksia. Ennen tätä kopu toimi kun unelma, on se vieläki lennettävä mut selkee ero aikasempaan. Mitäs mahto sattua tossa ja mikä auttas ongelmaan?
-
pääakseli, lepatusakseli kieroksi tömäyksessä? ååpagin kanssa tullaan kattelemaan sun lennätystä joku pv :P
-
Veikkaisin että peräakseli on vääntynyt menee yllättävän helposti kieroks jos osuu maahan.
-
Olisko peräkasetti pyörähtäny vähäsen peräputken ympäri tai sitten putken etupäästä? Tällöinhän kepa kampee jonnekin päin.
-
Peräservotelineen kuusiokoloruuvi pyöreeks kun kiristin sen väärään kohtaan kaikenlisäks... Oli kyllä melko susikappale tuo ruuvi. Samalla kun kopua pyöritteli kädessä ni huomasin hauska seikan että pitch servon horni ylsi päärattaaseen asti tikku oikeella ylhäällä. Ongelma selvis pätkäsemällä ylimääräset pois hornista. Huomenna hakemaan servoteline josko sais sen sitten kohdilleen. Saa nähdä mitä kaikkea tosta nyt sit loppujenlopuks menee tupeloidessa uusiks :D
-
Hint:
preorder
- V2 feathering shaft (picture)
- main bearings
- anti-rotation bracket
They are hard to get in Finland (if there -is- a shop that has either on stock, please let me know)
-
Hint:
preorder
- V2 feathering shaft (picture)
- main bearings
- anti-rotation bracket
They are hard to get in Finland (if there -is- a shop that has either on stock, please let me know)
Got plenty of spares but no anti-rotation bracket or bearings, those are waiting in shopping cart on helidirect... 0 stock on anti-rotation bracket.
-
call me heavy-handed, but I broke my anti-rotation bracket on the ground, struggling with that stubborn screw in the swash plate.
Now the one stolen from my copterX fits so nicely that I ordered a bunch of those from ehiboro at $8 apiece... maybe not CNC, but definitely metal.
Their shipping charges are actually quite OK, although the shop is slow.
-
Ylös mennään, alas tullaan (vauhdilla). Kopu oli kunnossa ja pihassa tuli leijuteltua muutama akullinen, sitten voimain tunnossa läheiselle koulun hiekkakentälle lentelemään hitusen isommin ja vauhdikkaammin. Eka akullinen meni komeesti mutta toisella akulla tuli stoppi. Noin 3 metristä nokka edellä tonttiin, hävis kopterin asento hetkeks ja nykäsin holdin päälle: kopu suoraan nokalleen kun pilotti tais jäätyä totaalisesti. Alkuun näyttäs romulista seuraavalta:
-päälavat
-stabbaritanko kiero
-etuländäri
-pohjalevyn nokka murtui (kelpaa vielä käyttöön)
-harjotustelineen 4mm hiilaritanko (esti varmasti isommat vahingot)
-2 linkkiä kieroksi
Tutkimatta vielä pääakseli mutta vahva veikkaus että kiero on. EDIT: Kierohan se oli, ei paljoa mutta sen verran että silmällä huomasi lasipinnalla, ja sehän on kaiketi jo liikaa. Taitaa olla parempi vaan jatkaa rauhallista leijuttelua ja simulla leikkimistä ni ei käy kukkaron päälle :D
Upea punanen viiva osottaa murtumaa pohjalevyssä :)
-
Joo noin se menee ku innostuu liikaa. Leijjutusta vaan se on se hankalin, varsinki jos pitää sitä jossain paikassa kauemmin ku 2 sekunttia...
-
Torpin jälkeen kone tuntu olevan kunnossa kun leijuttelin rauhassa pihalla, sitten kuulu erikoinen ääni ja heti kone alas. Kuva kertoo mitä kävi mutta miksi? Hihna liian kireä vai löysä vai jotain muuta?
EDIT: Huom servoteline modi :)
-
Varovainen veikkaus että siinä ekassa vahingossa on hihna saanut kipeää ja nyt päätti sitten irtisanoa työsuhteen....
-
A known problem on the US forums, and the same happened to me.
In the tail there is one aluminium wheel on top of the belt ("tail pulley"). Remove that completely and you should be fine.
My T-Rex killed three belts before I removed the pulley, now it hasn't given any more problems ever since.
The picture shows the part you should remove (in a copterX, my T-Rex is still in the car...)
-
Ja taas haukattiin nurmea. Kopterin asento hävis ja oltiin tulossa vauhdilla alaspäin kjoten holdi vaan päälle: jostain halvatun syystä vetäsin tikunkin alas. Tuloksena stabbaritanko, päälavat, ländärit ja 2 linkkiä ainakin vaihtoon. Ilman tikun nykäsyä siitä olis syntyny jonkinnäkönen autorotaatioräpellys. Tyhmästä päästä kärsii kukkaro, jälleen.
-
Joo oliko vasen tikku eli kaasu ja lapakulmat, tuntuu niin tutulta ja niin kärsi tääkin tyhmä pää. Liikaa lennokki taustaa ni tuli vaistomaisesti pistettyä vasen tikku alas...
-
Joo oliko vasen tikku eli kaasu ja lapakulmat, tuntuu niin tutulta ja niin kärsi tääkin tyhmä pää. Liikaa lennokki taustaa ni tuli vaistomaisesti pistettyä vasen tikku alas...
Juurikin näin :-[
-
Argh! no eise mitään uudestaan vaan kopu kuntoon ku rahat antaa myöden. Niin minäki tein mutta seuraava torppi tietää sitte jo pitempää taukoa...