Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Yleinen keskustelu sähkökoptereista => Aiheen aloitti: Arctikdiver - 20 Huhtikuu, 2008, 21:21:35
-
Tulipahan tänään eteen, kun onnessani harjoittelin sivuttain leijutusta kohtuullisessa tuulessa.
Siinä onnistumisen riemussa en sen enempää ajatellut... neljä tuntia tuli oltua pelipaikoilla. Noin kahdeksan akullista reeniä ja siin sivussa joutilaan lopisemistä. Kokonais kesto keikalle noin nelisen tuntia ehkä pikkasen rapiat... Eipähän ollut tullut mieleen pitää välillä autoo käynnissä kun akkuja latailin. Ei peijooni käynnistynyt!
Siis kenttä olosuhteissa kun latailette akkuja käyttäkää sitä autoo välillä.
Ehkä olis hyvä kipasta pikku ajelulenkki sillä kotilolla, senkin akku tykkä kun sitä välillä ladataan.
Terveiset kantapääopistosta.
ps. kiitti Juza apuvirrasta
-
yep... also my car battery was down to the point where the chargers refused to work. For the Bantam BC6-10 the default cutoff is 10 V.
Fortunately, my car engine (usually) still starts.
-
Hyvä muistutus, tosiaan jos MiniTitanin/Trex450:sen akut lataa pari kertaa, se ei vielä tunnu missään mutta TRex 600E:n latailu imee autonakkua rankemmalla kädellä. Eikä pelkkään mAh määrään ole tuijottelu, kun kopukan akussa on 22,2v ja sitä ladataan auton 12v akusta, amppeeritunteja menee "hieman" enemmän kuin akun tarrassa lukee ;D
Omat latailut on jääneet Raptorin vastariakkuun ja lipot on kaikki 700-2100mAh joten minulla ei tätä ongelmaa tule. Polttikset rulettaa! ;D ;D
-
Juu kuus satkua varten latailin.
Mutta saa sen akun hyytymään pienemmillä. Lataa vaan aktiivisesti ja lentää kuluttavalla käsialalla.
Olen nähnyt noin vajaata kymmentä pari tonnista kolmi kennosta ladattavan kerralla erään henkilöauton edessä.
-
Ja jos on uusi/ uudehko auto niin voipi mennä kaikki sähöt sekaisin kun antaa/ottaa apuvirtaa...
-
Niinpä, onneksi ainakaan minulle ei tule sitä vaaraa ;D
Eräs autoja myyvä tuttuni kertoi miten erästä asiakasta oli harmittanut, venäläinen työnsi Ladalla ohi puhuen puhelimeen, ja siksi hänen Mersunsa sammui ;) No, eihän ne saksalaiset Nokiasta niin välitäkkään. Eikä nokialaiset tykkää Nokiasta. Toisaalla on väärinpäin työvoimapolitiikka, toisaalla viemärin huuhteluventtiili.
Noniin, taas meni offtopiciksi, mutta menköön. Myöhäisen illan piikkin. ::)
-
Apuvirtaa annoin irtoakulla jota itse käytän laturien virtalähteenä kentällä (ei tarvi pelätä ettei auto starttaa), sen pääasiallinen käyttötarkotus on ollut kalastuksessa uistelu sähkömoottorin akkuna. Lisäksi akku on syväpurkauksen kestävää tyyppiä. Jos auton sähköt ei kestä akun tyhjentymistä edes sen verran että ei starttaa kunnolla niin on syytä harkita auton vaihtoa. Kyllä uudessakin autossa pitää olla mahdollista irrottaa akku.
-
Monet uudet autot tarkkailevat niitä akun voltteja tiukasti ja ei "anna" käynnistää, jos akussa ei ole tarpeeksi lepovoltteja. En nyt muista mitä tällä haluttiin varmistaa, mutta tämä on aiheuttanut muutamille automerkeille ongelmia täällä pohjoisessa kylmäkäynnistyksissä, kun tuppaa tuo pakkanen tiputtamaan niitä lepovoltteja reilusti.
-
Ja jos on uusi/ uudehko auto niin voipi mennä kaikki sähöt sekaisin kun antaa/ottaa apuvirtaa...
Ja juurikin tämän takia akulle ei KOSKAAN lyödä suoraan napoihin leukoja kiinni. Sieltä löytyy sitä varten oleva nänni johon nipistetään sitten toinen johto kiinni..
-
It happens that I drain my car battery charging T-Rex 450 flight batteries.
Well... sh*t happens... turn the Bantam charger around. LiPo to the input, output to the car battery, Pb program.
Couple of amps for a couple of minutes, then it starts again...
-
It happens that I drain my car battery charging T-Rex 450 flight batteries.
Well... sh*t happens... turn the Bantam charger around. LiPo to the input, output to the car battery, Pb program.
Couple of amps for a couple of minutes, then it starts again...
Heh ;D
-
Heh ;D
Unless some friendly soul with a spare battery is around, of course ...
-
Jos isompia akkuja lataa ja haluaa "Hifistellä", niin ehdoton hankinta on optima yellowtop akku!
Kestää syväpurkauksen, voi vaikka kaverit ladata samasta akusta ;D
Keventää myös kukkaroa hieman 8)
http://www.poppikoneet.com/default.asp?id=20061116160700 (http://www.poppikoneet.com/default.asp?id=20061116160700)
-
Joo eilen kysyin iskältä että sitten siellä selänpään lentokentällä kun latailee akkuja autosta niin auton akussa on 80A ja akku 2,2A + laturi niin muutamasti saa ladata jottei käynnisty, ja eiköhän me sillon tällön ajella, jos ei muuten niin vaikka rallia. ;) :) :D