Kopterit.net
Helikopterit => Thunder Tiger => Kopterivalmistajat => Thunder Tiger Sähkö => Aiheen aloitti: JiriK - 12 Huhtikuu, 2008, 20:47:40
-
Setup:
MiniTitan, Futaba S9257, Logictech 2100 gyro.
Scorpion HK2221-6 motti, ACE-40 nopari, 4S A123 akkupakka.
Ennen torppia kopu pelasi mainiosti.
Nyt torpin jälkeen perä ei pidä kunnolla. Saattaa ihan leijunnassakin ryömiä vasemmalle (nokka kääntyy oikealle)
Vaihdettu on pää-, lepatus- ja peräakseli, stabbaritanko, päälavat ja perälavat, päälavanpitimet...
Lavat tasapainotettu.. Silti vaan ryömii.
Torpissa meni mutkalle päärattaan lisäksi myös pinjoni. Kun toista 10t pinjonia ei ollu, laitoin 11t pinjonin paikalle.
Nopari vaihtui CC45 -> ACE-40. CC45 läks huoltoon rapakon taakse.
Olisko gyro mennyttä vai mikä tuossa mahtaa mättää..?
-
Kävin lentämässä pari akullista.. ekalla perä oli lähes ookoo, mutta toisella ryömi taas aika paljon.
Tällä kertaa oli loggeri mittaamassa kierroksia, akkujännitettä ja virtaa.
Governor piti olla päällä, mutta tuo eka käyrä ei kyllä ihan siltä näytä..
-
Taitaa vähän "bugittaa" loggeri
terävät piikit taitavat olla enemmän häiriötä?
-
Tuo sukellus ekan lennon keskivaiheilla on selkeä härö, mutta muuten tuo näyttää aikalailla samalta kuin ilman governoria ajetut käyrät.
Outoa sinänsä, ekalla lennolla ääni oli jotenkin tasaisempi. Toisella kuului jonkinlaista nykivää tai hakkaavaa ääntä.
-
On ainakin kierroksia, joten siitä ei ole kiinni.
Omalla Logictechillä huomasin, että perä pitää keskittää ensin pirun tarkasti rate-tilassa, jonka jälkeen holdingilla pysyy kuin betonissa.
-
Kävin päivällä taas koittamassa pari akullista..
Tällaisen pikku jutun huomasin. Tiedä sitten, vaikuttaako moinen "pikku halkeama" tuohon peräongelmaan mutta ei siitä hyötyäkään voi olla.
-
Uskoisin, että vaikuttaa... ;D
Jos ei olisi merkitystä niin kai tossa kohdassa olis gäppi vakiona. 8)
-
Ei tuo ainakaan moottorin vedon kautta perään vaikuta, koska se näkyisi nupissakin, mutta tärinöitä tulee varmasti, kun koko koneen nopeiten pyörivä osa on puoliksi irti. Ei ihme jos gyro ei hoida hommiaan...
-
Tilapäisfiksaan tuon nyt liimalla. Jos se edes pari lentoa kestäisi että näkisi loppuuko perän ryömintä.
Vaihdan sitten ..joskus uuden rungon.
-
Liimaus ei kestänyt kuin puoli akullista. Nyt on uusi runko ja pohjalevy kiinni.
Huomasin tosin että vehjes tärisee aika paljon kun pelkkä moottori pyörii. Olisko moottorin akseli päässy vääntymään..
-
..Kele!
Testiä taas pari akullista. Ryömii, ryömii, pyörii..
Normimoodissa kyllä pysyy suht paikallaan, mutta holdissa pyörii.
-
Jaa... Teoria: Normimoodissa servo varmaan keskittyy, ja kone pysyy suorassa. HH-tilassa servo ei keskity, perä alkaa ryömiä. Normaalisti gyro korjaa tämän, mutta nyt jostain syystä se jättää homman tekemättä.
Saatko käsiisi jostain toisen Locigtechin? Vaihda gyro, ja naputtele sähköiset säädöt identtisiksi, niin näkyy onko vika gyrossa vai muualla.
-
Jaa... Teoria: Normimoodissa servo varmaan keskittyy, ja kone pysyy suorassa. HH-tilassa servo ei keskity, perä alkaa ryömiä. Normaalisti gyro korjaa tämän, mutta nyt jostain syystä se jättää homman tekemättä.
Saatko käsiisi jostain toisen Locigtechin? Vaihda gyro, ja naputtele sähköiset säädöt identtisiksi, niin näkyy onko vika gyrossa vai muualla.
Toista Logictechiä ei oo.. Mutta nyt on kopussa kiinni 401. Saa nähdä miten toimii.
-
Edellisiä sen enempää lukematta katso ettei varmasti kumpikaan hihnan ratas pääse pyörimään akselilla tai muuten perä driftaa mukavasti.
-op-
-
401:llä perä ei ryöminyt.
Logictechissä on joko vikaa tai sitten kopussa on joku tärinäongelma.
Eniveis, oli niin kiva lentää että päärattaasta lähti hampaat...