Kopterit.net
Helikopterit => Skaalakopterit => Aiheen aloitti: Dutchman - 06 Lokakuu, 2011, 19:55:04
-
Tuollainen kitti tuli hankittua. Ajattelin tehdä jonkinmoisen säikeen kasaamisesta, vaikka näitähän on Suomessakin melkein saman verran kuin TDRiä, ja 700Etä..., vai onko sittenkään? ;D
Kitti tuli maalattomamalla kopalla, ja sevoiksi hankkisin 7 Kpl Spektrumin 6010 digejä. Motiksi on hankittu OS 50 SX-h Hyper.
Looda on revitty auki, ja romut on levitetty sängylle kuvaamista varten, joka ilmestyy varmasti vasta huomenissa..
Ajattelin ottaa jonkun kuvan myös valmistusvaiheistakin.
Taitaa olla aika kaivaa työkalut esille.. ;D
-
Näitähän alkaa vilistä nurkissa jo vaikka kuinka :D
Koppa kuulemma maalataan rämemajavan ja vesinokkaeläimen väreihin...
6 nuppiservoa ja kaasu, vai miten noi menee?
-
Noinhan ne servosysteemit taitaa mennä.
Olen tuota manuaalia nyt tihrustellut, ja tullut siihen tulokseen, että ei taida ihan huomenna vielä olla tekniikka kokonaan kasassa saatikka säätökunnossa.
Mikä on kivaa, niin kopteri on 98% muttereina!
Kopan väritys ja ulkoasu muutenkin on vielä kysymysmerkki. Koppa on tällä hetkellä aika ruman värinen "konepajaharmaa"..
-
Kieltämättä aika hienosti osaset lopsahtaa paikalleen Hirobossa!
Ei ole swashplateissa klappia yhtään, jota Aligneissa on hivenen (omasta mielestä normaali välys), ja HK:n välykset onkin sitten jo aivan eri planeetalla..
Kaikki ruuvaaminen ei ole tuottanut ongelmia. Ei ole tarvinut käyttää voimaa, eikä mitään "painamista" ole tarvinut suorittaa.
Ehkä tuo paljon hehkutettu laatu yllättää meikäläisenkin..
-
Muutama kuva maistiaisiksi:
-
tosi hieno kampe. ja nyt se tyypillinen kysymykset mistä tilasit/ostit??
-
Sebesta lähti tilaus. Ostopaikka tietty sama. :)
-
Sebesta lähti tilaus. Ostopaikka tietty sama. :)
Mistäs myö turkulaiset muualta noita tilaamaan, kun maahantuoja on nurkilla.
Täytyypä heittää visiittiä Sabeen, ja hakea uusi fuili pumppu. Vanha antautui aika huolella jo 200 litran pumppauksen jälkeen :D.
-
Onko tää talven projekti vai meinaatko saada koska ilmaan? Väritykseksi sellainen aavikkocamo mun mielestä. Tai sitten se jossa on oranssia keulassa ja perässä, saattaa helpottaa hahmottamista.
-
Täyttä vauhtia kasaan, ja koneet käyntiin. Kopan valmistuminen on jossain vaiheessa. Ei koppaa voi laittaa kumminkaan paikalleen ennen kuin kopteri on kunnolla säädetty.
-
no ei sitä kumminkaan tuola saben sivuilla ole >:(
-
Oli erikoistilaus. Sabe on Hirobon maahantuoja. Tilaa pos vain, niin saadaan Suomeen toinenkin Chinook. Vertoleja taitaakin olla jopa kaksi..
Nyt Chinook nököttää omilla pyörillä! Seuraavaksi pitäisi kiinnittää "pääkone" kiinni..
Myöhemmin lisää kuvia..
-
Lisää kuvia:
-
minkämoista hintaa se sabe tuolla pitää??
-
Noniin, taas on tullut rompetta lisää runkoon kiinni. Motti, änkkäri, remmi ja ajoitus on säädetty. Nupitkin löysi paikkansa.
Seuraavaksi servot ja linkit.
Kuvia:
-
minkämoista hintaa se sabe tuolla pitää??
Laatikossa on 3077,70€:n hintalappu.. Ei pidä sisällään servoja ja moottoria.
Tonilta kanattaa tietty pyytää tarjousta.
-
Noniin, servot on löytänyt paikkansa. Muutama "vastamutteripala" oli todella hankala asennettava, mutta apuvälineillä sai pidettyä paikallaan että ruuvit sai kiristettyä... Seuraavaksi linkit.
-
Joko alkaa vannoutunut alignmies tykkäämään Hirobosta? Seuraavaksi Freÿa niin saat lennätyksen nautintoa... :)
-
Itseasiassa äsken kun sain nuppien linkit laitettua paikalleen, niin ei tarvinut avartaa linkkejä. Ajattelinkin että onkohan tullut leikittyä väärillä vehkeillä... :D
Tuollainen Chinookki oli muuten myynnissä vähän aikaa takaperin Englannissa. Hinta oli muistaakseni jotain toista tuhatta puntaa.. Koppa oli siinä käsittelemätön, eli ihan helkutin ruma!!
-
Tyly, todella tyly!
Hienoa kun saadaan katsella kuvia kokoonpanosta.
-
Tyly, todella tyly!
Hienoa kun saadaan katsella kuvia kokoonpanosta.
Onneksi Lille hoitaa nuo pienennykset. Muuten olisi todella vähän kuvia...
-
Noniin, linkit on veivattu, paitsi kaasarin linkki puuttuu. Ei kuulunut toimitukseen. Elektroniikka-boksit on kiinnitetty. Sähköjä ei ole vielä kytketty. Alignin gyro-teippi oli paksuutensa puolesta sopivaa tavaraa bokseille. Voipi olla, että Hirobo hylkii Alignin teippiä, ja aamulla on boksit lattialla.. ;D
Painoa näytti olevan tällä hetkellä tasan 4kg...
-
Lisää kuvia:
-
miten tuo painopiste kun näyttää että eturoottorille tulee paljo enempi painoa? ja voisit johonki kuvaan laittaa jotain että näkis vhä tuota kokoa vaikka onhan tula tuo ossi jossain piilossa niin pienen näköisenä ;D on kyllä hieno.
-
Se on kyllä todellakin paljon etupainoinen. Mittasuhteesta voi sanoa että Gaui-vainaan koppa on 50cm pitkä ja 15cm korkea ilman pyöriä.
-
Tässä verrokki hintaa rcjapan (https://rcjapan.net/index.php?main_page=product_info&cPath=70_162&products_id=10300&zenid=ggcnopkd3re9bas90d95cbspc2) ¥248,400 = 2419Eur + tullit ja alvi+ rahdit:)
-Samppa
-
Tässä verrokki hintaa rcjapan (https://rcjapan.net/index.php?main_page=product_info&cPath=70_162&products_id=10300&zenid=ggcnopkd3re9bas90d95cbspc2) ¥248,400 = 2419Eur + tullit ja alvi+ rahdit:)
-Samppa
Saahan niitä tuoltakin... http://www.ehirobo.com/shop/index.php?cPath=330_331_44 (http://www.ehirobo.com/shop/index.php?cPath=330_331_44)
-
Ainiin, sähköt on kytketty ja kopteri heräsi eloon. Elektroniikaboksin säätäminen ei ole vielä oikein auennut, mutta eiköhän se tuosta vielä tokene kun aikani näpyttelen..., toivottavasti. :D
-
Muuten, värityksestä puheen ollen...
Miten olis MediHelin väreihin? Vois olla hiukan hieno... :)
-
Jotenkin mulla kummittelee ajatus imitoida gaui-vainaan koppaa.. No, katsotaan mitä visioita tulee eteen.
-
Hiroboa ei kannata tilata ulkomailta, ovat poikkeuksetta kalliimpia kuin Tonilla. Samalla kannattaa suomalaista hobbykauppaa, ja mikä parasta, säästää samalla rahaa!
- Jukka
-
Ainiin, sähköt on kytkerrt ja kopteri heräsi eloon. Elektroniikaboksin säätäminen ei ole vielä oikein auennut, mutta eiköhän se tuosta vielä tokene kun aikani näpyttelen..., toivottavasti. :D
joko boxin säädöt alkaa aukeaan. vähä tekis mieli soittaa sabeen maanantaina....
-
joko boxin säädöt alkaa aukeaan. vähä tekis mieli soittaa sabeen maanantaina....
No joo, vähän ollaan jo kärryillä. Nupit alkaa liikkumaan niin kuin pitäisikin. Seuraavaksi pitäsi koittaa saada swashit suoraan, ja sitten tietty lapakulmat nollille...
Siinä sitä onkin sitten vielä askaretta. On sitä boksia kyllä näpytelttykkin aikas paljon!! ;D
Soita maanantaina Sabeen. Vodaan sitten vaikka pitää kokoontumislennätykset. Ei taida olla silloin ruuhkaa kentällä.... ;)
-
Kopterin lavat on kasattu ja liimattu ja merkattu. Samassa tietty laitoin ne paikalleen.. :)
On se vain aika iso laitos jo nyt, vaikka koppa puuttuu päältä.
-
Swashit säädetty. Olikin aika vääntäminen omasta mielestä. Työkaluksi sopi Alignin 500 levelleri. Elektroniikkaboksista en löytänyt endpoint-valikkoa, eli säätö tapahtui linkeistä. Ensiviikonloppuna kotan saada lapakulmat kohdilleen. Ainiin, manuaalin linkkien pituudet ei ole vielä osunut kohdilleen, tai sitten olen säätänyt jotain päin mäntyä... :)
-
Empä sitten malttanutkaan odottaa ensiviikonloppua, joten sääsin lapakulmat ja muutkin siihen pisteeseen minkä kotona voi tehdä. Kopteri on sisäänajo kunnossa, kunhan piuhat on niputettu kiinni, ja vastari on hakenut paikkansa.
Edit: Eipäs olekkaan valmis, kun lavat on vielä tasapainottamatta..
-
onko tämä edisynyt? KUVIA
-
Ei ole edistynyt. Viikko oltu maailmalla duunissa, ja ainoastaan kenttäpakki on saatu siihen pisteeseen, että on loppuruuvamista vaille valmis.
Koppaan alkaa huomenna pohjatyöt, ja lapojen tasapainotus ehkä jo tänään, viimeistään kumminkin huomenna. Voi olla, että ostan nitroa huomenna Sabesta...., ihan vain varmuuden vuoksi. ;)
-
Lavat on punnittu.
Etu-nupin lavoille tuli painoa vaaàn mukaan 108.7, 108.8 ja 108.5 grammaa, sekä taka-nupille 107.3, 107.4 ja 107.2 grammaa. Ei paha heitto, mutta sitten kuin merkkasi painopisteet paikalleen, ja pisti lavat levellirelle niin heitto olikin jo aika iso! Pätkä pakkausteippiä, ja skaaloihin "sopivaa" hologrammiteippiä korjasi painoerot. Vaihdan myöhemmin mustat teipit nykyisten tilalle.
Saas katsoa joutuuko kopterin pistämään tulille viikonloppuna...
-
kuvia odotellessa ;)
-
Tosi mielenkiintoinen projekti :P
Melkein polvillaan pyytää paljon kuva ja videomateriaalia :-[
-
Ei ole uutta kuvattavaa vielä. Koppa sai tänään käsittelyä, eli saumojen tasoittelua ja kittausta 2-K, ja nitrokiteillä, sekä täyttävä Kentin pohjamaali. Kopassa on aikamoinen hiominen, ennenkuin on kelpuutan sen maalattavaksi.
Kopassa on sellaisia n.1mm uria, jotka tarkoittavat oikeassa kopterissa luukkujen, ovien ja vaikkapa lasien saumoja, niin niihin kävin teettämässä 0,5mm mustaa teippirainaa, jotka sitten ehkä (riippuen jos miellyttää silmää) liimaan uriin, ennen viimeistä lakkausta.
-
Mä voin tulla sitten koelennättämään tota kun sä et kuitenkaan uskalla...;)
zelfs een lafaard! ;D
EDITH: Tää olis kova väriskeema
(http://www.milavia.net/downloads/wallpapers/previews/71.jpg)
-
zelfs een lafaard! ;D
Voin olla tuota, mutta olin kumminkin ensimmäinen joka uskalsi tilata tuollaisen... ;)
-
Perkelsson, tuo on totta. =)
Mutta tuo väritys, olis vähän v...n makee!
EDITOIN: Mutta olet ainoa jolla on massia, ainakin tästä meidän sakista. Jaa no, on tossa yks toinenkin mutta se on rakkaansa kanssa italiassa viettämässä romattista lomaa. Vai tuliks se jo pois....?
-
Kieltämättä aikas porno väritys!! Väritys on vielä auki, vaikka olenkin joteski mieltynyt tuohon gaui-vainaan väritykseen..
-
Ropelli, se yksi kerää rahaa tulevaan lennätyskauteen ja ei aja isolohko Chevyllä kahteen viikkoon, saa rahat sillä lennätykseen ja ulkomaan matkaan ;D
Sorry Off topic
-
Jaa no, on tossa yks toinenkin mutta se on rakkaansa kanssa italiassa viettämässä romattista lomaa. Vai tuliks se jo pois....?
Kuka?? Onko jo joku lähtenyt katsomaan uutta Saabia, ja vielä vaimonsa kanssa!!!!
Edit: Sitäpaitsi ei mulla mitään rahaa ole! Lille hoitaa ostokset..... ;D
-
Ai niin olikin joo, sulla oli se Align-kodinkone. Jaria mä tarkoitin mutta se ei kyllä edes kuse sähkökoneisiin päin. Lantraa viinankin nitrolla...
-
Rahtarihan siitä sitten tuli
-
Vähän W....N hieno! :o
TNT:ltä sitten vaan sponssia hakemaan...
-
Kieltämättä aikas hieno! Oliko ehkä toista tai kolmatta vaihtoehtoa....
-
Tolle jos ei tule pystiä ensi model expoissa niin jo on. Ja tuohan on ens expoissa esillä!!! ;)
-
Noniin. Servojen piuhat on niputettu ja kiinnitetty. Tein varmuudeksi 1.5M apulandarin. Eiköhän siitä oteta huomenna savut, jos on nätti keli...
-
Maskussako vaiko missä? Minä tulen paikalle niin saadaan totistajiakin tälle näytökselle. Mihin aikaan?
-
Makea on! Ainoa tylsä juttu vaan että, tolla ei kai voi osallistua mihinkään pienoismallikisaan. En ihan heti löytänyt ilma-alusrekisteristä ensimmäistäkään muuta Suomeen OH -rekisteröityä Chinookia kuin jonkun ultrakevyen (U510). Tosin tunnus OH-CNK olisi vapaana.. Ties vaikka joku päivä tuosta tehtäisiin isonnusmalli ::)
Joo, ilmoittelehan milloin olet valmis tekemään julkisen esittelyn.
-
Ottakaa joku videota ja kuvia ensilennosta :)
-
Huomenna Maskussa johonkin aikaa koitetaan ajaa sisäänajoa. Sitä ei tiedä yritänkö nostaa ilmaan, mutta roottorien kierroksia pitäisi koittaa saada paikalleen.
Mulle ei ole väliä saako sitä johonkin kisaan. Toiveena olisi luotettava, lentävä laitos, muut jutskat on kakkossijalla.
-
Laitoin toisen viestin joka ei näyttänyt tänne päätyvän, huiskastaas uusiksi
-
Laitoin toisen viestin joka ei näyttänyt tänne päätyvän, huiskastaas uusiksi
hienoja koppia. ootko sammy ite ruiskuttanu nuo?
-
hienoja koppia. ootko sammy ite ruiskuttanu nuo?
En oo, Rollen koppa sai vähän photarilla sävyjä kylkeen, jotta on helpompi hahmotella millaselta näyttäis eri variaatioina
-
Pompopottelua maskussa
(http://tapatalk.com/mu/554eeadd-b65b-c572.jpg)
-Sammy
-
Jumankekka sitä näkyä kun nuo lavat pussaa toisiaan ilmassa.
-
En oo, Rollen koppa sai vähän photarilla sävyjä kylkeen, jotta on helpompi hahmotella millaselta näyttäis eri variaatioina
just just oot varmaan joskus ennenki näpytelly ;D
mutta missä viipyy kuvat säätöhommista??
-
Annoin Sammylle vapaat kädet heittää haluessaan stooria päivän säätösessiosta, koska hän hääräsi kameran kanssa.
On siinä kopterissa vielä aika säätäminen ennen kuin on valmis. Nyt ollaan kumminkin jo lähempänä, koska pisin lentoaika oli ehkä jopa 1-2sek. ;D
Uskon, että mekaaninen säätö on suurinpiirtein kohdillaan, mutta loppusäädöt tehdään sitten sieltä mystisestä elektroniikkapurkista..
-
Karkeasti ottaen. Miten tuollaisen säätöhommelit poikkeaa yksiroottorisesta ?
-
Mankasta valitaan Swash Type 1 Servo. Loput säädöt tapahtuu kopterista, ja sen elektroniikkapurkista. Noin niinkuin karkeasti.. Kaasukäyränä on muuten: 0,18,18,18,18. Tällöin kopterissa on 1640rpm nupeissa.. Tehtaan mukaan kiekkoja pitää olla leijussa 1600, ja lennossa 1700, koska muuten on kuulemma epästabiili.. Maailmalla ovat leijutelleet 1550rpm ilman ongelmia...
Edit: Tarvitsee muistaa että nuppeja on kaksi, jotka mm. rudderia käytettäessä kääntyilevät päinvastoin..
-
Käyn saunassa ja ast.. naisen tossa välissä.
Palailen sitten koneelle ja kirjoittelen aavistuksen millaisessa tuulessa Hiroboilla oikein Maskussa vedettiinkään.
Saatampa lisätä kuvan tai videonkin toulta.
-
Käyn saunassa ja ast.. naisen tossa välissä.
Palailen sitten koneelle ja kirjoittelen aavistuksen millaisessa tuulessa Hiroboilla oikein Maskussa vedettiinkään.
Saatampa lisätä kuvan tai videonkin toulta.
Hyvä odotetaan innolla. Kuvia tai videota.
-
Hyvä odotetaan innolla. Kuvia tai videota.
Tuosta saunassa ja ast.. naisen vai? ;)
-
Tuosta saunassa ja ast.. naisen vai? ;)
Hssst. Odotellaan nyt ;D
-
Hyvä odotetaan innolla. Kuvia tai videota.
Kuvat saunasta ja ast.. kuuluu sitten Ege sinne kumiukko-osastolle. Ei skaalaan. :D
-
Kuvat saunasta ja ast.. kuuluu sitten Ege sinne kumiukko-osastolle. Ei skaalaan. :D
Heh joo ihan Chinookista halusin niitä kuvia nähdä nyt.
-
Nyt on uitu, puitu ja nautiskeltu iltapala.
Chinook, lyhythermoisille ihmisille :D
On se vaan aikamoinen vempele säätöjen suhteen.
Ossi oli positiivinen yllätys uutena tyhjäkäynnin suhteen, nyt 'loppuunajettunahan' toi ei enää käy ku lämpimänä, eli Yssiä vastaava kapine.
Ite tuosta kopterin säätämisestä, mitä tuosta nyt osaisi sanoa, kun muutaman tunnin aikana kahteen pekkaan ei kapinetta saatu paria sekuntia kauempaa ilmassa pysymään. Tosin Rolle ei suostunut mun ehdotukseen sen vasemman tikun yläreunaan huitasun suhteen, vaikka siten olisi saatu uusi ennätys 2011 valmistettujen Chinookkien lennätyksessä Suamen maalla?
Asiaan, saatiin hieman säätöjä lähemmäs oikeaa ilmeisesti, koska kopteri kevenee ilmeisestikin oikealla tavalla: Ensin keula ylös kymmenen senttiä ja sitten perä seuraa perässä.
Rudderi hoituu perinteisesti: vastapäivään pirotetaan kallistamalla etummainen swashi vasemmalle ja takimmainen oikeallle 8)
Swashien ohjailun hoitaa harmaa laatikko jossa on nappeja ja pieni nestekidenäyttö. Apulaisena tuolla röökiaskin kokoisella, vaikkakin puolet ohuemmalla laatikolla sykkii hieman pienempi anturi laatikko (harmaa väriltään tuokin).
Swashien välillä vallitsee eläinmaailmasta tuttu Alfauros-meininki. Etummainen swashi saa ja käyttää kaiken saadun kallistusinformaation, kun taas takimmainen joutuu liikuskelemaan jäänteiden mukaan. Jos etummainen kippaa 7 astetta, takimmainen tekee saman perässä rinsessamaisesti 3,5 asteen nyrkkisäännöllä.
Tästä taas poikkeuksena muistaakseni oli rudderin toiminta.
Tuohon harmaaseen laatikkoon sitten määritellään muistaakseni viidellä tai kuudella painikkeella koko roskan ohjaus erilaisine riippuvaisuussuhteineen. Tähän ei toistaiseksi ole toteutettu noita DX8'sta tuttuja graafisia esimerkkejä eri valintojen selkeyttämiseksi, vaan asiat on esitetty lähinnä taulukkolaskentaa muistuttavassa kirjallisessa osuudessa esimerkkeineen.
Otetaan esimerkiksi CCPM miksaus. Normistihan se säädetään radiosta parin yrityksen kautta kuntoon, tässä pitää säätää kaksi swashhia ja niiden välinen toiminta.
Ei mitää rakettiteknologiaa, mutta Rollen puhelin soi koko ajan ja äijä opasti jotain ESA'n ukkoja crawlerin henkimaailmaan pikku pakkasessa ja kallistuneden kraatereiden reunalla ajamiseen.
Ei maar, pirun mielenkiintoinen laitos kaikkine haasteineen päivineen. Kyllä se vielä joku päivä lentää, vaikka saattaa jäädä säätelyt sille kymmenen astetta lämpimämmälle kevätpäivälle.
Liitteenä pari räpsyä (Maskusta), videoita tuli 30 joista tarjolla on yksi sellaisenaan upittu pätkä. kyseessä on palttiarallaa viidenneksi viimeinen otos.
http://www.youtube.com/watch?v=NeqLIGAZ3a0#ws (http://www.youtube.com/watch?v=NeqLIGAZ3a0#ws)
-
hienoa hienoa ;D kyllä se siitä.
-
On se huimalaitos tollasen säätäminen onki sitte eri juttu, tsemppiä kovasti säätelyyn. Olis toi hieno nähdä leijjunnassa ja taivasajossa miten käyttäytyy.
-
Seuraavaksi pitää koittaa säädellä gyrojen herkkyyksiä. Siinä on sellainen 3cmX 5cmX 7.5cm (3axis?) gyro jonka pitäisi hoitaa milempien nuppien säätely. Tarvitsee vai pelottomasti tiputtaa tai korottaa arvoja, eiköhän se kultainen keskitie jossain vaiheessa löydy..
Niinkuin Sammykin sanoi, alkaa kelit olla (ainakin omasta mielestä) vähän liian kylmiä näpyttelyihin...
No, ensi perjantain voi keskittuä taas kopan viimeistelyyn, että sen saisi maalauskuntoon. Tämä viikonloppu pyhitetään kalastukseen, paitsi kalaretkellä pitää tietty olla pari kopteria tietty mukana... ;D
-
Ei olis lapis asujaksi ei ;D Tai ainakin jäis lennätyskausi lyhyeksi.
-
Ei olis mun kohdalla tuo kausi kuin ehkä 3 viikkoa! Olisi mäkäräisiä, hyttysiä ja muita....keleen sääskiä. Hillan kerääjiä, sekä vielä pitkä matka Turkkusseen vaikka kesä-ja pikkujoululereille.. ;D
-
Tänään kävin opettelemassa Chinookia 1,5 tankillista. Taisi tulla ennätys lentämisessä.. ehkä 1.5sek, ja 0.5m irti maasta! ;D
Elektroniikkapurkkia opin lisää säätämään, joten puran molemmat nupit ja säädän mekaniikan nuppien osalta uusiksi.
Eräältä Vertolin omistajalta sain lisää "apupyöriä", ja kullan arvoista vinkkiä! Kiitokset vain Saku..
Aikaa kentällä tuli vietettyä n. 3.5 tuntia, ja jo toinen Voltspy hajosi. Erinlainen voltspy on tilattu.
-
Chinook kävi tänään retkellä kentän lisäksi myös Sakun luona. Helkutin hyvä stoori on kopioitu säköpostista... :D
Ja näin se alkoi:
Made in Japan!
"Rolle kävi näyttämässä ”maanmiestä” Chinookkia Verttoilille...
Sukulaiset puhelivat keskenään ja Cino sanoi, että hän on lukenut paljon sähköoppia ja heiluttelee lapasia sähköisten käskyjen kanssa.
Hänellä on myös uusi tasapainoaisti.
Taas vanhus Verto sanoi että hän on ihan kansakoulupohjalta ja huitoo lapasia mekaanisten tankojen kanssa.
Mutta kyllä he sukulaisia ovat, on niin paljon samaa näköä….isä on ainakin sama, itse HIROBO.
Verto kertoi että hän pääsi tänä kesänä vain kerran heiluttamaan lapoja.
Nuori Cino sanoi että hän on vasta konttaus vaiheessa ja olisi kiva päästä irti maanvetovoimasta.
Ensin pitää kuulemma käydä monesti neuvolassa.
Verto ei kehdannut ottaa vaateita pois nuoren Cinon rinnalla.
Tässä he ovat sukukuvassa. Velipuoli p..kele."
Sakun sanoin: Pöydällä on kallis lasti... :)
Huomattiin jonkin verran tekniikan muuttuneen nuppien ja lapojen osalta 20 vuoden aikana..
-
Siitähän puutuu 2 lapaa *RÖYH*
-
Siitähän puutuu 2 lapaa *RÖYH*
Halusivat jäädä autoon....Ei kuulemma sopinut samaan sukukuvaan.. Taisivat olla äpäriä?
-
Tänään on taas koppaan hiottu pohjia. Ensi sessiolla luulen että alkaa pohjat kelpaamaan. En ole vieläkään päättänyt väritystä. Toi Sammyn TNT-visio olisi ihan hieno, tai sitten tuon Gaui chinook-vainaan väritys olisi kanssa hieno...
Mitä mieltä on raati?
-
Tänään on taas koppaan hiottu pohjia. Ensi sessiolla luulen että alkaa pohjat kelpaamaan. En ole vieläkään päättänyt väritystä. Toi Sammyn TNT-visio olisi ihan hieno, tai sitten tuon Gaui chinook-vainaan väritys olisi kanssa hieno...
Mitä mieltä on raati?
No jos KLM-väritys ei onnistu niin ilman muuta tuo TNT! :D
-
tuo hustler tv ois hieno ;D
-
Dutch F16 demo team. Paint scheme löytyy tuolta.
http://www.f16demoteam.nl/pages/multimedia/paintscheme-j-015.php (http://www.f16demoteam.nl/pages/multimedia/paintscheme-j-015.php)
-
Kävimme herra R:n kanssa keskustelun värityksistä ja ilmaisin näkemykseni jonka mukaan väri tulisi valita omistajan mukaan, ei sen mukaan mikä on hienoin. No, toki mulla on oma lehmä ojassa koska tuo demo team on lähellä sydäntä...
-
Chinook on taas saanut aikaa osakseen, koska muut rojut on lentokunnossa..
Tänään oli koppa päällä! Yläosa meni melkein heittämällä paikalleen. Pohjalevyssä olikin sitten hieromista. Nyt ei siitä puutu enää kuin reikä räkäletkulle.
Muutama kittaus enää yläosalle, sitten se saa kelvata mulle.
Moottoreihin ei ole vielä koskettukkaan, mutta kyllä niissäkin kittaamista riittää. Kittaamisen jälkeen tarvitsisi koittaa vääntää moottoreihin ilmanotto-verkot. Sen verran sitäkin asiaa olen tutkaillut, että ei tule olemaan mikään "niks-naks" juttu...
-
Tänään sai Chinookkikin vähän tiimaa muiden koptereitten joukossa. Moottoreiden ilmaottoaukoille sovitin metalliverkkoa, jotka löysin prisman keittiötarvikehyllystä. Siellä ne olivat nimikkeellä sihti.. :D
Leikkelin verkkoja aika suurpiirteisesti, mutta näyttää siltä, että maltilla niistä varmasti tulee ihan hyvät. Ennen liimaamista tarvitsee kuitenkin moottorit tietysti maalata..
-
Chinook sai tänään päällensä kolme kerrosta maalia ja yhden kerroksen lakkaa, eli ei ihan hyydyksissä ole tuokaan rojekti..
-
Tänään on mm. esisovitettu varovasti ikkunoita pakalleen.. Ei ole lähelläkään vielä koppa valmis...
-
Voiko saada kuvia ;D
-
Voiko saada kuvia ;D
Ei voi. ;)
Sitten kun koppa on valmis, niin pistän pari kuvaa...
Veikkaan, että koppa on valmis messujen lähestyessä..
-
Moottoreiden ilmanottoaukkoihin on liimattu verkot. Ei ollut mikään "niksnaks"-operaatio omasta mielestä.. Moottorin etuverkko on liimattu yhdestä palasta..
Maalausoperaatiota hankaloittaa se, että kopan keskikohdan katto ei ole symmetrisesti keskellä etu-ja takamastoihin verrattuna.. Joutuu tekemään hassuja kompromisseja, mutta kelpaa ainakin itselleni.
No pari huonoa fotoa maistiaisiksi:
-
Taisipa käydäkkin niin, että koppa ei menekkään TNT:n väreihin, vaan tylsäksi army vihreäksi.. On sen verran murheita maalauksen kanssa, että en viittsi murehtia. Maalari itse pisti kyllä hanttiin, mutta annoin vapaat kädet toimia...
-
Koppan kanssa tulikin murheita. Vesiväri ei ottanutkaan hyvin lasikuituun kiinni, vaikka pohjatyöt tehtiin kunnolla. Pestiin, hiottiin, pestiin rasvanpoistolla useaan otteeseen, sai päällensä praimerinkin, mutta maali irtosi.
Käytin kopan soodapuhalluksessa, joka toi aika paljon jumppaa lisää mutta toivotaan että nyt maali pysyy paremmin kiinni. Väriksi tuli matta vihreä. Värinä oli tälläkertaa akryyli.
Tarra-osastollta pistin muunmuassa US-armyn maakotkan pään tuomaan hiukan kiintopistettä kulaan. Tarrat olikin hankalat asentaa, vaikka käytin saippuavettä apuna. Vaikka illalla näytti siltä, että asennus onnistui lähes täydellisesti, niin aamulla oli ilmestynyt kuplia tarrojen alle joita en saanut pois. Harmi.
Tällä hetkellä toiselle puolelle on liimattu ikkunat, ja moottoreiden etuosat on liimauksessa itse moottoreiden runkoon. Moottorit ovat vielä irti rungosta.
-
Nyppäsin kostoksi pari kuvaa. Vähän tarroja, ja rajauksia. En vielä tiedä mikä on lopputulos, mutta tuollainen on ainakin alku...
-
Komialta näyttää!
-
Komialta näyttää!
Toivottavasti lopputulos mielyttää ainakin itseäni..
Nyt on tuulilasit ja loput sivulasit liimattu. Tuulilasien kanssa olikin aika jumppa! Eivät istuneet ihan "tosta kinni, niksnaks"! Hyvänä apuna olisi ollut yksi käsipari lisää, joissa olisi apuna ollu muutama ekstra nivel barbapapa-ominaisuudella...
Kaikkea tarra-matskua olisi jäljellä, mutta jotenkin ideat on tällä hetkellä loppu. Pitäisikö noita "rajauksia" tehdä lisää, vai antaa olla.. Mitä sanoo raati?
-
Toivottavasti lopputulos mielyttää ainakin itseäni..
Nyt on tuulilasit ja loput sivulasit liimattu. Tuulilasien kanssa olikin aika jumppa! Eivät istuneet ihan "tosta kinni, niksnaks"! Hyvänä apuna olisi ollut yksi käsipari lisää, joissa olisi apuna ollu muutama ekstra nivel barbapapa-ominaisuudella...
Kaikkea tarra-matskua olisi jäljellä, mutta jotenkin ideat on tällä hetkellä loppu. Pitäisikö noita "rajauksia" tehdä lisää, vai antaa olla.. Mitä sanoo raati?
Laita vaan jos ne kerta kuuluu tohon malliin.
-
On siinä hyvän kokoinen rajaustyömaa
-
Laita vaan jos ne kerta kuuluu tohon malliin.
Netin syövereistä löytyy vaikka mitä, paitsi nuo kotkanpäillä varustettu. Ohjekirjan mukaan oikeita malleja ei ole kuin kolme..
Tuolla rajauksella voisi tehdä kaikki nuo "luukut" jotka varmasti oikeassakin on, mutta tulisiko siitä jotenkin liian palapeli? Koppa on kumminkin 96cm pitkä, ja nuo rajaukset ovat 0,5mm leveätä matskua...
-
Netin syövereistä löytyy vaikka mitä, paitsi nuo kotkanpäillä varustettu. Ohjekirjan mukaan oikeita malleja ei ole kuin kolme..
Tuolla rajauksella voisi tehdä kaikki nuo "luukut" jotka varmasti oikeassakin on, mutta tulisiko siitä jotenkin liian palapeli? Koppa on kumminkin 96cm pitkä, ja nuo rajaukset ovat 0,5mm leveätä matskua...
Joo ei ihan kaikkea varmaan kannata rajata.
-
Mä olen nyt todella pettynyt tuohon väritykseen... :)
No, ei se mun kone ole notta turpa tukkoon, ropellihattu.
-
Mä olen nyt todella pettynyt tuohon väritykseen... :)
No, ei se mun kone ole notta turpa tukkoon, ropellihattu.
Olen mä vähän itsekkin.., ja kyllä mä sen arvasin, ja moni muukin on varmasti samaa mieltä. Siitä piti tulla jotain muuta...
Mutta gotsa voisi olla se oikea suunnan näyttäjä, ja lompsia maanantaina Sabeen ja tehdä itselleen tilauksen... ;D
-
Juu, ei tässä ole varaa näyttää esimerkkiä joten olen nyt hiljaa. Piti vaan aukoa päätä niin kuin aina.
Hitto ku sais edes skeduun sellasen kopan ku haluaa. Mutta kun on laiska, tyhmä ja saamaton.
Älä Rolle ota nokkiis, hieno tuo sun konees on joka tapauksessa.
-
Älä Rolle ota nokkiis, hieno tuo sun konees on joka tapauksessa.
Juu, en ota! Tosta nyt tulee sellainen ku tulee..
Jos mä tilaan uuden kopan, niin haluatko näyttää minkälainen sen olisi pitänyt olla?? ;D
Sabesta saa tilattua uusia koppia koodinumerolla 0406-801... ;)
-
Mä olen jo kerran näyttänyt millanen sen olis pitänyt olla... ;)
Eri asia kuka sen maalaa.
-
Päätin jatkaa rajauksella. Äsken sain toisen puolen valmiiksi, ja annan jo tältä illalta periksi. Moottorit ovat muuten valmiit, paitsi ovat vielä irti kopasta. Löytävät kyllä paikkansa vielä tämän viikonlopun aikana...
-
Tuollaisen siitä sitten tein. Saa ne teipit pois, jos tulen katumapäälle.
-
Kuva ei oikein kerro mittasuhteita niin voisitko sanoa ton upean skaalakopan pituuden ja korkeuden?
-
Kuva ei oikein kerro mittasuhteita niin voisitko sanoa ton upean skaalakopan pituuden ja korkeuden?
Kopan max mitat: pit. 96cm, lev. 24cm, kork. 34cm
-
Oho!
Ompas huolella rajattu/teipattu. Montako kerrosta lakkaa päälle?
Hieno.
-
En osaa vielä sanoa että tuleeko lakkaa päälle, vai muutanko jotain rajausta. Antaa silmän vähän tottua, ja ideoiden tulla. Sitten kun se on "valmis", niin sitten lakkaa päälle.
-
Chinookkikin sai jälleen tiimaa. Revin molemmat nupit irti, ja tilalle pistin 500-luokan swash-työkalun. Tunteja meni, että pääsin jyvälle Hirobon säätöpurkin saloista. Joo, kyllä ohjeetkin oli, mutta se mitä siinä oli mielestäni pitänyt tapahtua, niin ei mennyt ihan putkeen koska kaikki vaikutti kaikkeen. Esim subtrimmillä pystyi säätämään servon kohdalle, mutta se ei riittänyt työkalulle, vaan sitten piti vielä käyttää reverseä. Reverseä kun käytti, niin muut servot menikin sitten muihin asentoihin.
No, nupit on nyt säädetty, ja lapakulmat on molemmissa nupeissa 9astetta. Loput onkin sitten taas sitä gainien hakemista. Mahdollisuuksia on niissä 8kpl väleiltä +200 ja -200.
-
Tänään koitin taas saada Chinookkia ilmaan. Ei mennyt ihan putkeen testit...
Nyt joutuukin säätämään vähän enemmin kun testeissä hajosi etunuppi ja 4 lapaa, ja ainakin etu-pääakseli meni hivenen vinoksi. Syynä oli swashien virheellinen korjaus-suunta. Tuota en tietystikkään ollut älynyt katsoa p##k##een hölmö kun olin! Kaikki servot tietty toimi oikein mutta gyro korjasi väärään suuntaan. Vika ainakin löytyi, jos jotai positiivista pitää hakea. Mulle ekat flybarles-oppirahat.
Tohtori sai torpin videolle, jonka voi laittaa mun puolesta näkyville jos haluaa.
Edit: Tihrustelin noita varaosia, niin Sabesta löytyy joitain osia heti, mutta jonkin verran erikois-osia joutuu Toni tilailemaan. Hyvällä tuurilla selviää juuri alle 300€..
-
Tosta! https://www.youtube.com/watch?v=cdqkSc_CTBA&feature=youtube_gdata_player
-
Chinookki on saanut taas osia. Vielä niitä puuttuu, mutta eiköhän ne jossain vaiheessa saada kaikki kokoon. ETamiya ei sitten toimittanut mitään varaosia, eivätkä sen enempään vastailleet kyselyihin.
-
Hienoa, että Chinookin korjaus nytkähti taas eteenpäin :)
toivottavasti saat siihen kaikki osat ja yrittään uudestaan taivaalle mahdollisimman pian.
-
Joo, nuokin tilasin silloin heinäkuussa, eivätkä olleet backorderissa!
-
Noniin. Chinookkiin tuli viimeiset tarpeelliset osat torstaina. Jäljellä olisi vain lapojen kasaaminen, lapojen merkkaaminen, ajoituksen varmistaminen ja elektroniikka-boksin säätöä jälleen kerran. Sitten se olisi taas torppaamista vaille. Pikkunippelit oli tilauksen jälkeen pari kuukautta reissussa, vaikka kaikki piti olla tilattaessa hyllyssä...
-
Jäljellä olisi vain lapojen kasaaminen
Nii sillei sentin pätkistä pienistä saranoista taitellaan suoraks ja lukitusruuveilla, vai? ;D sori, oli pakko..! :D
Sehän vielä tälle syssyä lentää. Tsemiä!
-
elektroniikka-boksin säätöä jälleen kerran. Sitten se olisi taas torppaamista vaille.
Muistakaahan nyt tällä kertaa kattoa tarkkaan molempien nuppien sekä korjaus että ohjaussuunnat :p
Ja ottakaa videota ensilennosta. Epäilen että on tosi rauhallinen käytökseltään sen verta kankeesti se kampes ympäri sillon vaikka oli elevatorin korjaussuunta pielessä.
-
Korjaussuunnista ei jää enää kiinni. Joka suunnaalle pitäisi vielä pähkäillä gainit erikseen, ja jokainen Chinookin kasannut tietää, että manuaali ei ole noille antanut mitään ohjearvoja... :)
-
Korjaussuunnista ei jää enää kiinni. Joka suunnaalle pitäisi vielä pähkäillä gainit erikseen, ja jokainen Chinookin kasannut tietää, että manuaali ei ole noille antanut mitään ohjearvoja... :)
Muista sitte mainita paattisten threadissa koska testaat...
Voin tulla vaikka ottamaan hoodee videoo.
t:k
-
Chinookki on saanut taas tiimaa. Eilen kasasin lapoja pari tuntia, ja tänään sain ne merkattua erinvärisillä teipeillä, että pääsee katselemaan lapauria. Sain myös laitteen bindattua uuteen mankkaan.
Päätin pistää purkista kaikki asetukset nollille, ja sen jälkeen koitan saada mekaanisen säädön kohdalleen. Mittasin kaikki linkit uusiksi, ja nyt ne on puolen kierroksen kompromissilla manuaalin mitoissa. Etupään swashi on kyllä selvästi vinossa, vaikka nyt sen pitäisi olla manuaalin mukaan suorassa. Perä swashi on aika lähellä. Levelleri paljastaa loput.
Akku on latauksessa, ja pähkäily jatkuu....
-
Otathan sitten videoo kun otat sen ilmaan. Täytyy olla upean näköinen kun lentää 8)
-
Uudesta mahdollisesta torpista ei ehkä tule kuvaa, paitsi ehkä Paattisten torpit-osioon.. ;D
-
Uudesta mahdollisesta torpista ei ehkä tule kuvaa, paitsi ehkä Paattisten torpit-osioon.. ;D
Jos menee lento tuubiin, menee video tuubiin.
Käyn sunnuntaina töistä kameran ja jalustan. (jos siis teikäläisestä on jees että kuvataan)
t:k
-
On se hankalaa tuo purkin säätäminen. Tänään säätelin purkkia noin 5 tuntia, ja nyt sain levellerillä nupit kulkemaan tasaisesti. Muutaman tehtaan arvon joutui säätämään päinvastaiseksi, johtuen esiarvojen annettu futaballe. Näin ainakin luulen.
Swashit korjaavat nyt oikein. Nuppien gainit (aile, ele, rudd) pitää säätää säätää erikseen mankasta yksi kerrallaan, jotka ovat dippien takana. Heitin lonkalta kaikkiin 65%... Joku päivä kasaan nupit, ja koitan saada lapakulmat paikoilleen.
-
Eilen kasasin nupit, ja koitin saada jotain kulmia aikaiseksi nelisen tuntia. Ei, ei mitään järkevää vieläkään aikaiseksi. En saa jostain syystä yläpäätä ja alapäätä erikseen säädettyä. Alkaa jo vähän masennuttamaan. Pitäisiköhän jo antaa periksi, ja laittaa romuksi koko laitos....
-
Taas on näpytelty ja tahkottu muutama tunti. Nyt näyttäisi siltä, että se olisi kentällä mankasta nupin kierroksien hakua ja nuppien lapauransäätöä vaille.
-
Taas on näpytelty ja tahkottu muutama tunti. Nyt näyttäisi siltä, että se olisi kentällä mankasta nupin kierroksien hakua ja nuppien lapauransäätöä vaille.
Herra soittaa, kun herra menee säätään jookosta :) ?
t:k
-
Taas on näpytelty ja tahkottu muutama tunti. Nyt näyttäisi siltä, että se olisi kentällä mankasta nupin kierroksien hakua ja nuppien lapauransäätöä vaille.
lapaurahan säädetään pöydällä lapakulmamittariilla eikä lentämällä ::)
-
lapaurahan säädetään pöydällä lapakulmamittariilla eikä lentämällä ::)
Etunuppi on kallistettu noin 3 astetta eteenpäin, ja molemmat nupit tarkastetaan samaan aikaan. Takanuppi on myös hivenen kallistettu eteen. Kierrokset pitää olla max. 1700. Lisää neuvoja, että miten ne muut kallistetut lavat saa mitattua, koska mitattaessa nupit pitää olla "lukittuna".
-
Etunuppi on kallistettu noin 3 astetta eteenpäin, ja molemmat nupit tarkastetaan samaan aikaan. Takanuppi on myös hivenen kallistettu eteen. Kierrokset pitää olla max. 1700. Lisää neuvoja, että miten ne muut kallistetut lavat saa mitattua, koska mitattaessa nupit pitää olla "lukittuna".
:o
en vänkää vastaan koska tossa voi olla jotain erikoisuuksia mitä ei osaa ottaa huomioon mutta kiinnostaa silti...
mitä toi tarkottaa että pitää olla lukittuna? onhan isossa osassa ihan tavallisiakin nykykopuja nuppi maassa eteenpäin kallelleen. (protokset, hensu, goblin jne) eikä se mitään haittaa ku mitataan aina rungon suuntasesti. eli lapa kopteriin nähden pitkittäin ja mittarilla lukema. sitte vaan pyörittää roottoria sen verran että toinen tai tässä tapauksessa seuraava lapa on samassa kohdassa ja ottaa taas lukeman. sitte ku ne on molemmat/kaikki samoja niin lapaura on suora jos lavat ja nupit on ehjät ja suorat jne
miksi tässä ei voi toimia noin? tässä tietty pitää saada vielä sama lukema toisestakin nupista (tietty samalla lailla lapa rungon suuntasesti)
aina on lapaurat tähän asti mittaamalla säädetty. mä oon aina ihmetelly miksi ihmiset toimii niin vaikeesti että teippailee ja kokeilee jne. ei kovin tarkkaa touhua jos multa kysellään ::)
en silti väitä ettei tän laitteen kohalla vois olla joku pointi mitä ei nyt vaan hokaa
-
Kyllähän ne lavat voi erikseen mitata, niinkuin oon tehnytkin. Lapojen mittaus tapahtuu siten, että etu-ja takanupin lapapari mitataan samaan aikaan kopterin edestä siten, että lavat sojottavat eteenpäin. Mittaria siirrettäessä nupit jotenkin liikkuvat, niin mielestäni mittauksestta ei saa niin tarkkaa. Siksi ne pitää koittaa lukita. Lavat ovat puuta, ja epäsymmetriset. Lavat ovat alunperinkin merkattu kolmella erinvärisellä teipillä, että voidaan pähkäillä lapaura kohdalleen. Lopun mahdollisen lapauran säädän sitten kun nuppien kierrokset alkaa olla ohjeessa annetun leijuntakierrosten mukaiset.
Shutlessa vaikka kuinka sääsi lavat kohdalleen pöydällä, niin lennossa voi olla parinkin sentin heitto. Ei puulapoihin paljoa sen enempää kannattanut satsata tarkisteluun, koska melkein joka päivä oli jotain uraa. Toivottavasti Chinookin lavat ovat siinäsuhteessa paremmat.
-
"Nupit jotenkin liikkuvat" meinaatko että fbl purkki kallistelee swashia vai?
Onko sulla digimittari? Äärettömän kätevä noiden fbl koneiden kanssa. Sen kun laittaa vaan varovasti lapaan ni heti näyttää arvon. Ei tartte nyhrätä mitään missä kone pääsis mahdollisesti liikahtamaan jota fbl purkki sitte kompensoi.
Itse säädän aina nollakulmat niin että veepaari on ohjelmointitilassa kohdassa jossa se laittaa nollakulmat. Sillon ulkopuoliset tekijät esim koneen liikahtaminen ei aja servoja. Kaikissa fbl purkeissa on toistaseksi ollu tollanen setupin kohta. Luulis että tossakin olis??
-
Liikkuvat taisi olla väärä sana, liikahtavat/pyörähtävät taitaa olla parempi. Siis mahdollisesti pyörähtävät vähän, ellei ole jotenkin lukittu. Digimittari on. Kopuun kun pistää virrat, niin purkkia ei pysty ohjelmoimaan titystikkään, eikä kuulukkaan päästä. Ekan kohdan kun pistää ohjelmointitilaan, niin kaikki 31 paikkaa ovat tyrkyllä. En vain ole siitä löytänyt sellaista logiikkaa, vaikka sitä purkkia oon mielestäni aika paljon näpytellyt, että + kulmat ja - kulmat saisi erikseen säädettyä. Voin ihan mielelläni tuoda ohjeen muillekkin pähkäiltäväksi pikkujouluihin.
-
Eikös toi ongelma sitten ratkea kahdella digimittarilla?
-
Eikös toi ongelma sitten ratkea kahdella digimittarilla?
Tottakai onnistuu kahdella mittarilla...
-
Chinookki sai taas tänään tiimaa. Pitkästä aikaa oli kone tulilla, ja sitten kun piti alkaa säätelemään niin eikös mankka piipannut tyhjää akkua. Sen verran pääsin lapoja pyörittelemään, että lapaura oli etunupissa aika hyvä, ja takana kakkoslapa olisi ollut linkistä säädettynä ehkä puoli kierrosta- kierroksen ylhäällä. Kierroksia ei päästy säätämään.
Kotona otin lavat käsittelyyn, ja lämmitin päälysteet föönillä kireiksi koska kylmässä näyttivät löysiltä. Nyt näyttävät nekin hyviltä.
-
On se vaan komea peli. Ainut oikea multikopteri tuo Chinook :D
-
Kuvia? Videoo?
-
Otetaan videota sitten kun se vehje edes leijuu..
-
On se vaan komea peli. Ainut oikea multikopteri tuo Chinook :D
ja tästä ei totuus enää totuudemmaksi muutu! :D
-
ja tästä ei totuus enää totuudemmaksi muutu! :D
Onhan se Ospreykin veikeä peli.. Mutta lieneekö tuo kopterikaan.
Mutta kyllä se on herkumpaa pitkittäin kuin poikittain. Ääni Chinookille vaan täältäkin ;)
-
Leijuuko tämä jo ?
-
Ei ole motti käynyt sitten viime syksyn. Valmiudet torppaamiseen ovat esteettömät... ;D
-
antaa palaa! Just luin koko helevetin ketjun uuden videon toivossa! Äkkiäkkiäkkiä!!! :D
-
antaa palaa! Just luin koko helevetin ketjun uuden videon toivossa! Äkkiäkkiäkkiä!!! :D
Tuolta tilaus itsellesi: http://www.singahobby.com/?q=node/33140 (http://www.singahobby.com/?q=node/33140)
Älä unohda pistää koriin mottia, ja 7kpl servoja. Sitten vain sitä videota... ;D
-
Ei mulla rahat riitä! Muttaku riittäs nii ois kyä komia!
-
Vuodet vierii, mites chinook ?
-
Nököttää hyllyllä ehjänä.
-
Hieno homma, mutta vielä hienompi jos näkyis videota.
-
Tuubista löytyy videoita.
-
mitä ootko saanu uudestaan ilmaan ton? linkkiä? kerran nähny livenä ja se ei päättyny hyvin.
-
Ei oo koitettu sen jälkeen, eipäs ku on, ja piti ilmaankin koittaa, mutta kesken testailujen loppu lähettimestä akku, joten leikki jäi kesken.
Antaa muhia hyllyllä, ei se siellä leipää huuda... Tiedä vaikka joku haluaisi ostaa harvinaisuuden pois. ;)