Kopterit.net
UUSI HARRASTAJA, aloita tästä => Kopterit - Aloittelijan kysymykset ja vastaukset => Aiheen aloitti: entropy - 10 Syyskuu, 2011, 13:03:46
-
Pitääkö 450 sähkökoptereidin tehdä aina jotain pientä huoltoa lennon jälkeen? Vai riittääkö että tarkistaa että ruuvit on kiinni? Pitääkö öljytä, onko väliä minkälaista öljyä käyttää, tai tehdä jotain muuta?
Kyllä, olen täysi noob näiden kanssa. Kysymyksiä olisi tuhansia, vastauksia etsin koko ajan.
-
Itse en tee mitään, ennen lentoja tarkistan että hommat on kiinni ja vehkeet pelaa oikeisiin suuntiin.
Rasvauksiakaan en näe tarpeelliseksi ollenkaan, hihnalle silikonisprayta laitoin. nykyään kardaani niin "huoltovapaa".
-
Peräslideriin voi kans laittaa tipan silikonisprayta jos kinnaa. Muuten ei mitään rasvoja tai öljyjä kuulu käyttää.
Riittää että kattoo että nupin linkit on ehjiä, ruuvit kiinni. Ja muistakaa, ruuveja ei tarvitse kiertää hampaat irvessä kiinni. Lukitetta kans kohtuudella, se ei paljoa tarvi tollanen 450 reksin tms. ruuvi.
-
Peräslideriin voi kans laittaa tipan silikonisprayta jos kinnaa. Muuten ei mitään rasvoja tai öljyjä kuulu käyttää.
Riittää että kattoo että nupin linkit on ehjiä, ruuvit kiinni. Ja muistakaa, ruuveja ei tarvitse kiertää hampaat irvessä kiinni. Lukitetta kans kohtuudella, se ei paljoa tarvi tollanen 450 reksin tms. ruuvi.
Mikäs se semmonen peräslider on?
-
Se on se peräakselin päällä liukuva holkki joka muuttaa lapakulmia takana. Joskus tuo kohta saattaa olla vähän nihkeä jos akseli on kuiva. Nitroissa tätä ongelmaa ei ole koska pakokaasun mukana tuleva öljysumu hoitaa voitelun. ;D
-
Näin juuri, siksi ei hirveästi niitä rasvoja jos pölisee hiekka jne se tarttuu heti siihen.
-
Sopiskohan joku teflon spray?
Fillarin ketjuja olen rasvaillut teflon sprayllä ja taitaa kuivua sen verran ettei pöly tartu kovin hyvin.