Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Kuntsari - 08 Syyskuu, 2011, 19:03:27
-
Moi. En tiedä kiinnostaako ketään, mutta itseäni ainakin. Tää varmaa olis ollu johonki kopteri kohtasiin, mutta toisaalta vois olla ihan yleistäkin koskien kaikkea ilmassa liikkuvaan. Eli sain tossa hetki sitten idean ja koittaa kopterin huipuit. Eli laitoin GPS:n kopteriin kiinni, idlen päälle, nuppi pystyyn, keula alas. Lensin jotakuinkin siinä kulmasa, että kopteri ei mene ylös, eikä alas. Koperina oli T-Rex 450 Sportti ja huiput oli voisi sanoa täysin tyynessä säässä 69km/h. Onko muut testaillu? Kiinnostaisi vähän millä paketeilla mennää mitenki kovaa 8)
ja tässä vielä lentodata (http://kuntsari.galleria.fi/kuvat/turhaa/kopteri_nopeus.JPG/_smaller.jpg) (jos nyt jotain kiinnosti) :D
-
Minkälaiset kapistukset sulla oli käytössä tässä testissä? Mikä GPS ja softa?
-
tollanen traxmeet my loggeri http://www.mylogger.fi/product/1/mylogger (http://www.mylogger.fi/product/1/mylogger) ja googlemappiin tekee reitit ;D
edit: testi vehje oli tällänen http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_sport_super_combo_spektrum_ready_full_package-p-12986.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_sport_super_combo_spektrum_ready_full_package-p-12986.html) lapakulmista en osaa sanoa, ku paketti oli koottu, eikä vielä lapakulma mittaria. servot ja lavat vaihdettu toisiin, mutta ne ei varmaan hirveesti vauhtiin vaikuta ???
-
Ottakaaahan niistä TDRstä ne huiput jo johonkin loggeriin :D
Voi olla että sporrti jää.. "me ollaan jo eellä"
-
Eihän tää ollukkaan kilpailu kenel mennöö eniten kovvoo... mielestäni jo hyvä nopeus noin pienelle, mutta jos sitä jotain kisaa haluu pitää, ni tietenki olisi suotavaa tuulen mittaus kunnolla, että keli olisi kaikilla kutakuinkin sama ja sitten samankokoiset värkit tietysti. Ihan turhaa sitä on autolla haastaa moottoripyörää ;)
-
Eihän tää ollukkaan kilpailu kenel mennöö eniten kovvoo... mielestäni jo hyvä nopeus noin pienelle, mutta jos sitä jotain kisaa haluu pitää, ni tietenki olisi suotavaa tuulen mittaus kunnolla, että keli olisi kaikilla kutakuinkin sama ja sitten samankokoiset värkit tietysti. Ihan turhaa sitä on autolla haastaa moottoripyörää ;)
[spoiler]
Niin on ku ne moottoripyörät tahtoo jäädä tehokkaille autoille :)[/spoiler]
Mutta asiaan, jos haluaisi kisailla huippunopeudessa niin pitäisi mittaus ottaa myötätuuleen ja vastatuuleen. Näistä mittauksista sitten laskettaisiin keskiarvo.
Eli gps kyytiin ja menoksi. Sitten foorumille nopeudet ja myöskin login pätkä missä näkyy suunnat, että on ajettu vastakkaisiin suuntiin ja ne nopeudet tietty. Tyynelläkin kelillä ajetaan siis vastakkaisiin suuntiin samalla tavalla ja lasketaan keskiarvo.
-
no se on vähä mopokohtanen, mutta juu. Ihan miten, jos kisailla haluutte, mutta tää oli vaan ihan omasta mielenkiinnosta ja testin halusta testattu juttu. En väitä, että sportilla mitään asiaa, ellei sitten kokoluokat kisaile keskenään ::)
-
no se on vähä mopokohtanen, mutta juu. Ihan miten, jos kisailla haluutte, mutta tää oli vaan ihan omasta mielenkiinnosta ja testin halusta testattu juttu. En väitä, että sportilla mitään asiaa, ellei sitten kokoluokat kisaile keskenään ::)
Joo nimenomaan tänne kaikki logatut/tutkatut nopeudet ylös vaan! Itsekkin kun joskus hamassa tulevaisuudessa kun ostan eagletreen niin laitain tänne.
Tolla edellisellä kirjoituksella tarkoitin vaan "hyväksyttyjä" kisasuorituksia.
Tietty kisat luokittain. Tai oikeestaan ei mitkään "kisat" vaan sellanen ranking -lista, johon saisit nimesi, kopterisi ja nopeutesi hyväksytyllä suorituksella.
-
No tää ei oo logattu mutta melkein ja kerrompa silti.
Arvioisin että mulla 500 kokoinen Hirobo Lepton EX menee semmosen 100 tai vähän alle.
Perustan arvion sille kun poijjaat mittailivat lentokoneidensa nopeuksia gps:llä ja kulkivat semmosta n.120.
Ja silmämääräisesti kurvailin kopterilla pikkusen hiljempaa. Notta hatusta vetäsen 100km/h.
-
Tutkalla kevätleirillä otettiin ja katottiin, ni Mnentwig tais vetää jonku 180km/h Seiskasatasella reksillä ... Muistanko väärin?
-
Tutkalla kevätleirillä otettiin ja katottiin, ni Mnentwig tais vetää jonku 180km/h Seiskasatasella reksillä ... Muistanko väärin?
Taisi kemisti heittää imatralaisen kalatroolarin tapaan silakkajuttuja ja vaihtaa kalan pituuden silmien väliksi ja unohti saalista punnittaessa miinustaa itsensä vaa'alta.
Mä kuulin juttua 170 km/h... :) Mutta kuitenkin lujaa mäni.
-
Tutkalla kevätleirillä otettiin ja katottiin, ni Mnentwig tais vetää jonku 180km/h Seiskasatasella reksillä ... Muistanko väärin?
Muistat väärin, ellei sitten vetänyt itse tietämäni vedon jälkeen parempaa. Olin silloin itse tutkan varressa ja huiput oli 163km/h. Se oli yhden vedon repäsy, kun aikasemmat oli tasasta ~140km/h. Ei sillä että mikään huono suoritus olis ollu sekään :D
Asiaan: Omalla T-Rex 500esp:llä on huiput otettu todistetusti 111.4km/h wahnalla p-askalla moottorilla ja lavoilla, sekä huonolla lentotaidolla. Uudella setupilla ja isommilla nuppikierroksilla en oo ottanut vauhteja, mutta syysleirillä sekin voidaan todeta.
Otan syysleirille mukaan tuon oman loggerin, jonka voi teipata/nippusidettää vaakafinin päälle. Pulikalla on painoa 64,5grammaa, ettei taida juuri painopisteeseen ja ajettavuuteen vaikuttaa... varsinkaan isommilla vehkeillä, kun ei tuo 500:nenkaan ollu moksiskaan moisesta. Datan saa saman tien läppärille ulos. Kiinnostusta kenelläkään? ;)
-
voishan sen 700:seen teippaa kiinni, jos ei haittaa että se hieman "limaantuu" ;D voihan sen toki johki pussii laittaa :)
-
voihan sen toki johki pussii laittaa
Mutta eihän se sitten saa yhteyttä satelliittiin ...
-
Muistat väärin, ellei sitten vetänyt itse tietämäni vedon jälkeen parempaa. Olin silloin itse tutkan varressa ja huiput oli 163km/h. Se oli yhden vedon repäsy, kun aikasemmat oli tasasta ~140km/h. Ei sillä että mikään huono suoritus olis ollu sekään :D
Asiaan: Omalla T-Rex 500esp:llä on huiput otettu todistetusti 111.4km/h wahnalla p-askalla moottorilla ja lavoilla, sekä huonolla lentotaidolla. Uudella setupilla ja isommilla nuppikierroksilla en oo ottanut vauhteja, mutta syysleirillä sekin voidaan todeta.
Otan syysleirille mukaan tuon oman loggerin, jonka voi teipata/nippusidettää vaakafinin päälle. Pulikalla on painoa 64,5grammaa, ettei taida juuri painopisteeseen ja ajettavuuteen vaikuttaa... varsinkaan isommilla vehkeillä, kun ei tuo 500:nenkaan ollu moksiskaan moisesta. Datan saa saman tien läppärille ulos. Kiinnostusta kenelläkään? ;)
Noniin ja sitten edes takaisin lentelemään ja laskemaan kesinopeuksia niin päästään rankinglistan tekoon :) Itse en pääse leirille kun on kaikenmaailman ratailua autoilla (tosin itse kuvailemassa) ja laivareissua..
-
Mutta eihän se sitten saa yhteyttä satelliittiin ...
No ei sitä mihinkään ydinjätepussiin tartte laittaa.
-
Mutta eihän se sitten saa yhteyttä satelliittiin ...
haitanneeko läpinäkyvä muovipussi? no voihan sen toki teippaa kylkeenkin :)
No ei sitä mihinkään ydinjätepussiin tartte laittaa.
totta ;D
-
No ei sitä mihinkään ydinjätepussiin tartte laittaa.
Mie heitin läpällä tän! .. ;D
Meni läpi ku mutakiila voileivästä.
-
X5nen ja trex pro ilmoittautuvat vaapaaehtoisiksi koe kaniineiksi :D
-
haitanneeko läpinäkyvä muovipussi? no voihan sen toki teippaa kylkeenkin :)
totta ;D
Ei pitäis haitata.
-
Mie heitin läpällä tän! .. ;D
Meni läpi ku mutakiila voileivästä.
Niinhän sä luulet ;)
Yrität vaan nyt korjailla tilanteen.
-
Hohhoh, Kemisti kyllä trollaa taidolla. Aina on joku joka tarraa kiinni ;D
On tolle pulikalle ihan minigrippipussi olemassa, että ei Sandun limat haittaa :P. Ei tosiaan vaikuta yhteyksiin mitenkään. Tutkimusten perusteella tosin ainoa luotettava paikka on vaakafinin päällä. Kyljessä, landarissa, kopan alla akun kaverina tai gyron nurkilla ei ole hyvä paikka. Siellä peräputken päässä se on parhaiten yhteydessä taivahalle oli kopteri miten päin tahansa, paitsi jos joku haluaa välttämättä tehä nopeusennätyksiä peräeellä (?) ;D
-
Hohhoh, Kemisti kyllä trollaa taidolla. Aina on joku joka tarraa kiinni ;D
On tolle pulikalle ihan minigrippipussi olemassa, että ei Sandun limat haittaa :P. Ei tosiaan vaikuta yhteyksiin mitenkään. Tutkimusten perusteella tosin ainoa luotettava paikka on vaakafinin päällä. Kyljessä, landarissa, kopan alla akun kaverina tai gyron nurkilla ei ole hyvä paikka. Siellä peräputken päässä se on parhaiten yhteydessä taivahalle oli kopteri miten päin tahansa, paitsi jos joku haluaa välttämättä tehä nopeusennätyksiä peräeellä (?) ;D
Mikä estäisi perä edellä ajettavan nopeuden loggauksen? Kyllä kait se silti taivasta kohden osoittaa..
-
onko kopterissa tarpeeksi metallia tutkalla mittailuun? mun aquaskipperistä ei poliisit saaneet nopeutta tutkattua, koska liian vähän metalli pinta-alaa kuulemma ja laite on tässä? (http://kuntsari.galleria.fi/kuvat/turhaa/Skipperrr+076.jpg/_smaller.jpg) ???
-
Ei se välttämättä sitä estäisi, mutta kun loggeri ottaa paikkatiedon 5 kertaa sekunnissa, niin aina kun laite on huonossa asennossa taivaalle, on virhe paikkatiedon mahdollisuus suurempi. Eli, jos vedetään nopeutta peräeellä, niin sieltä ylhäältä vauhtia otettaessa on perä lähes suoraan alaspäin ja näin ehkä huonoimmassa mahdollisessa asennossa :)
Noh, kaikkee pitää kokeilla, paitsi kemistiä... joten voidaan sitä koittaa onko peräeellä vaikutusta paikkatietoihin.
EDIT: Kyllä sitä saatiin kevätleirillä ihan 450:sestakin tutkalla nopeutta. Sen paikkansa pitävyydestä en sano mittään, mutta lukemia tuli :)
-
ainaki toi mikä mulla oli mittas sekunnin välein... pysty valitsee 1-6 sekkaa
-
Ei se välttämättä sitä estäisi, mutta kun loggeri ottaa paikkatiedon 5 kertaa sekunnissa, niin aina kun laite on huonossa asennossa taivaalle, on virhe paikkatiedon mahdollisuus suurempi. Eli, jos vedetään nopeutta peräeellä, niin sieltä ylhäältä vauhtia otettaessa on perä lähes suoraan alaspäin ja näin ehkä huonoimmassa mahdollisessa asennossa :)
Noh, kaikkee pitää kokeilla, paitsi kemistiä... joten voidaan sitä koittaa onko peräeellä vaikutusta paikkatietoihin.
EDIT: Kyllä sitä saatiin kevätleirillä ihan 450:sestakin tutkalla nopeutta. Sen paikkansa pitävyydestä en sano mittään, mutta lukemia tuli :)
Muistelisin jostain lukeneeni, että kun kopteri menee vaaterissa niin sen nopeus olisi suurempi. Koska lapojen ilmanvastus on suuri jos menee roottori edellä.? (tämän voisi vielä joku varmistaa / kumota) Toki se vaatii varmaan alkuvauhdit syöksyllä, mutta kuitenkin.
Se joka nopeimman keinon keksii niin sitä käyttäköön, kunhan vastakkaisiin suuntiin menee, tietysti pystysuoraan alaspäin ei tulisi nopeutta mitata tai sitten pitää myös mitata pystysuoraan ylöspäin.
-
Juu totta, että lujempaa se menee vaaterissa. Yleensä vaan on taidettu ottaa pystysuoraan vauhtia. Jätetään tää homma nyt sikseen, jookostakookosta :) Jokanen tavallansa, jonka tuntee parhaaksi... sillähän se nähdään millä tekniikalla se vauhti parhaiten saadaan.
Voihan yksi koekaniini vaikka koittaa lähteä leijunnasta kiihdyttään (tietty sama molempiin suuntiin), jonka jälkeen samalla kopterilla heti perään vedot ottamalla vauhtia pystysuoraan. Jos joku haluu vielä koittaa vaikka jostain ympyrää lentämisestä ittensä matkaan linkoomisen, niin mikä jottei :)
-
pitääpä koittaa uudellee tollai vaakalennol... tänää muutenki sade yllätti, niin siks toi lentely jäi toho pariin minuuttiin... eiköhän toi 69 viel kumota ;D oli muilla vähä eri korkeudet ku mulla :D ite vedeän just jotain 30m, ni näyttää jollai olevan 200m ;D
-
Jos joku haluaa testata kopunsa nopeutta tutkalla tai halutessaan myös kisata niin sunnuntaina olisi Räyskälässä tarjolla kansanpylonikisat. Niissä on ennenkin kilpailtu myös kopuilla, vaikkei kovin ihmeellisellä menestyksellä.
Tuosta linkkiä lennunetin puolelle, jos joku muukin on menossa katselemaan 350-400+ km/h huitelevia härveleitä tai vaikka kisaamaankin.
http://lennokit.net/showthread.php?t=50485 (http://lennokit.net/showthread.php?t=50485)
-
Olis kiva saada tietää paljonko kulkee tuommoset pikkukopterit. Esim. tuo Walkeran 4G6 tuntuu menevän kokoonsa nähden sairaan kovaa. Mutta milläs mittaat?
Onko jollain tietoa tai arvausta miten nopeasti nämä Henseleitit ja vastaavat kiihtyy nollasta sataan ja kahteensataan? Aina puhutaan niistä huipuista mutta entä se kiihtyvyys.
-
Onko jollain tietoa tai arvausta miten nopeasti nämä Henseleitit ja vastaavat kiihtyy nollasta sataan ja kahteensataan? Aina puhutaan niistä huipuista mutta entä se kiihtyvyys.
Tuolla ameriikan ihmemaassa muuten harrastavat kovasti drag racingia näillä koptereilla, eli kaksi kopua vierekkäin maassa, idlet päällä ja kun lähtömerkki tulee on voittaja se joka pääsee ensin maaliviivan yli.
-
Onhän nämä pojat kokeillu tuotaki jollain leirillä :P
500 reksä tais haribon reijan voittaa? ::)
-
Juutuuppissa noita kiihdytysvideoita on, mutta niitä kiihtyvyyslukemia en ole löytänyt.
Lähtevät muuten aika rivakasti :o Aivan kun pupu makookselta.
-
Tosa (http://www.kopterit.net/index.php?topic=11584.msg103440#msg103440) noi ois
-
Tuolla ameriikan ihmemaassa muuten harrastavat kovasti drag racingia näillä koptereilla, eli kaksi kopua vierekkäin maassa, idlet päällä ja kun lähtömerkki tulee on voittaja se joka pääsee ensin maaliviivan yli.
Dragracejahan on järjestetty aika monella leirillä. Itse muistan kolme eri tapausta. Pari vuotta sitten syysleirillä tais olla oikeen iso setti tätä puuhaa.
-
Olis kiva saada tietää paljonko kulkee tuommoset pikkukopterit. Esim. tuo Walkeran 4G6 tuntuu menevän kokoonsa nähden sairaan kovaa. Mutta milläs mittaat?
Onko jollain tietoa tai arvausta miten nopeasti nämä Henseleitit ja vastaavat kiihtyy nollasta sataan ja kahteensataan? Aina puhutaan niistä huipuista mutta entä se kiihtyvyys.
Tarvii jaksaa mainostaa vaan tuota omaa GPS-loggeria. Sillä onnistuu myöskin kiihdytysten mittaaminen toki. Logista saa exel-tiedoston, jota tutkimalla saa vaikka 40-92km/h kiihdytyksen laskettua. Puhelimessa olis valmiskin softa (Race Chrono), joka on just tohon hommaan suunniteltu, mutta vaatis Bluetooth yhteyden pulikkaan, eli joko lennätys (liian) lähellä tai puhelin kyytiin. Tietysti ilman SIM-korttia, ettei tule hääääriööötä.
Tuo dragrace kyllä kuullostaa varsin mageelta, jota vois leirillä kaiken sunnuntaisuhaamisen ohella kokeilla :)
-
GPS-mittauksessa on se huono ja hyvä, että nopeudeksi pitää ottaa riittävän pitkän matkan keskinopeus. Yksittäisten GPS-paikkamittausten virheet ovat usein tuntuvia, joten hetkittäisiin huippunopeuksiin ei voi luottaa millään tasolla. Mikä sitten on "riittävän pitkä matka"? Pari sataa metriä?
-
Dumle, mitä tarkoitat häiriöllä? Joku soittaa keskenkaiken vai verkon sekoilu? Puhelimesta yleensä löytyy "lentotila", niin se "kadottaa" verkon siitä, niin ei tarvii kortteja repiä vaan sen voi sitte hukata helpommin puhelimen mukana ;D
-
GPS-mittauksessa on se huono ja hyvä, että nopeudeksi pitää ottaa riittävän pitkän matkan keskinopeus. Yksittäisten GPS-paikkamittausten virheet ovat usein tuntuvia, joten hetkittäisiin huippunopeuksiin ei voi luottaa millään tasolla. Mikä sitten on "riittävän pitkä matka"? Pari sataa metriä?
GPS-mittauksessa on se huono ja hyvä, että nopeudeksi pitää ottaa riittävän pitkän matkan keskinopeus. Yksittäisten GPS-paikkamittausten virheet ovat usein tuntuvia, joten hetkittäisiin huippunopeuksiin ei voi luottaa millään tasolla. Mikä sitten on "riittävän pitkä matka"? Pari sataa metriä?
Totta... Oon mm. saanu 1.3litrasella Corollalla huippunopeudeks 281km/h tunneliin ajamalla ;D En tosin ole huomannu kopterikäytössä kovin suuria virheottoja, jotka olis vaikuttanut kahden reittipisteen väliseen nopeuteen kuin korkeintaan "muutamia" km/h. Silloinkin asento on ollut huonoin mahdollinen, eli uskoisin että tässä harrasteluokan kilpailussa tarkkuus on riittävä. Voihan sitä aina kisavedon jälkeen tarkistaa kartasta onko reittipisteet uskottavat eikä isoja heittoja :) Ja jos päädytään jonkin tietyn matkan/reittipistemäärän keskiarvoon, niin onnistuuhan sekin. Vähentää virheitä.
Hyvää keskustelua kyllä aiheesta tänne saatu, tuntuu ihmisiä kiinnostavan kopterin suorituskyky muutenkin kuin paperilla watteina.
Kuntsari: maailmalla on raportoitu torpeista kun matkassa oleva puhelin sekottaa ohjauksen. Usein siitä syystä, että tulee puhelu, jolloin taivas on täynnä taajuuksia ja ilmeisesti riittävä häiritsemään. Tuo lentokone-tila ei tullukaan mieleen, mutta mielessä olikin käyttää vanhaa puhelinta, eikä tätä käyttöluuria kortteineen :)
-
Hyvää keskustelua kyllä aiheesta tänne saatu, tuntuu ihmisiä kiinnostavan kopterin suorituskyky muutenkin kuin paperilla watteina.
Kyllä koska nämähän juuri puhuvat asiaa esim. autoissakin. Onhan sitä tehoa, mutta miten nopeesti ne kiertää radan tai kuinka kauan kestää 100 - 200 km/h väli kiihdyttää :)
-
Siellä olis taas tyyni keli... Pitääpäs katsoa, jos sitä lähtis koittaa uudet huiput tolla enempi suorassa lentelyllä, kuin lapakulmat täysillä lavat edellä .... linkittelen, jos jotain saan aikaseks tolla virvokkeiden haku reissulla ;D
edit: sataa... saas nähä
-
Paljonkos muuten tuommosesta seiskasatasen polttomoottorista lähtee tehoja maksimissaan?
Ja paljonko niissä yleensä on ?
-
OS91HZ-R:lle lupaavat 3,4heppaa @ 15k rpm
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZGN7 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXZGN7)
edit: Vanha malli näköjään.
O.S. 91HZ-R 3D Speed:lle annetaan arvot 3,6hp @ 15,500rpm
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAZGH&P=6 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAZGH&P=6)
-
Vertailun vuoksi gasseriin suurin mahdollinen vakio-Zenoah eli bensakone tuottaa kuulopuheiden mukaan 2,7 heppaa. Ja sitten kovimmat henkselinpaukuttajat lupaavat samaan runkoon tehdystä kevennetystä, avarretusta, hoonatusta ja puunatusta ihmekoneesta 6,9+ hevosta (http://shop.performanceunlimitedproducts.com/Zenoah-G270RC-285cc-Dominator-DG-290.htm)... :)
Katselin äsken muutamat FPV-videot männävuosilta ja niissä suurin hetkellinen (eli parin GPS-mittauksen välinen) nopeus oli karvan verran vajaa 70km/h. Tämä siis lakikorkeudesta syöksyen alas ja siitä kaarto vaakalentoon. Kopterina CopterX 450. Tasaisessa vaakalennossa huippunopeus huiteli jossain siellä 50 korvilla, vähän alle. En tosin koskaan kokeillut mitään huippunopeuksia sillä edes saavuttaa, joten nuo lukemat ovat tavallisesta "sunnuntailentelystä".
-
Asia harvinaisen kirkas.
-
No niin. Kotio on päästy ja emäntä hoideltu, niin pääsin vihdoin käsittelemään noita vauhtivetojen logeja.
Ohessa on screenshotit logien kriittisimmistä tiedoista. Itse logeja eri muodoissa en laita, sillä kaikilla ei ole tarvittavia ohjelmia niiden lukemiseen. Myöskin tuo exel-muodossa exportattu tieto on melkosta "matrix-ohjelmaa" kuten joku leirillä pätevästi totesi ja varmaan turhaa kaikkien opetella sitä lukemaan, otin siitäkin kuvankaappauksen vain tuon huippunopeuden osoittavalta kohdalta näin niinku todisteeksi :)
Olen myöskin tutkinut vedot nyt tarkemmin ja "virallistan" nyt kilpailijoiden tulokset. Hyvä uutinen kaikille on se, että kenenkään huippunopeustuloksessa ei lopulta ollut epäilyksen hiventäkään. Nyt uusina tietoina on tuo aikaisemmin puhuttu erisuuntaisten vetojen keskiarvo niiden kohdalla joilla tämä on järkeä laskea. Kaikki osallistujat kun eivät yrittäneen ottaa vauhtivetoa kuin yhteen suuntaan, nyt koitettiin vaan todellakin ottaa vain se kärkitulos. Keskiarvo on laskettu käyttäen vain nopeinta tulosta molempiin suuntiin, ei siis kaikkia vetoja!
Nopea yhteenveto lopputuloksista:
J@nin hensu
Ehdottomasti nopein sekä molempien suuntien keskiarvon osalta kuin myös huippunopeuden suhteen. Mainittakoon, että J@ni oli porukasta ainoa joka ei ajanut täysin myötä- ja vastatuuleen vaan kevyesti sivutuulessa.
Huippunopeus: 231,6km/h
Keskiarvo: 214km/h (nopein vastakkaiseen suuntaan 198km/h)
Sjo1n hensu:
Huippunopeus: 203,4km/h
Ei keskiarvoa
Maikon 700E
Huippunopeus: 182,4km/h
Ei keskiarvoa
Egen Hirobo Nova4-kopalla
Huippunopeus: 155,1km/h
Keskiarvo: 136km/h (nopein vastakkaiseen suuntaan 117km/h)
Egellä pisimpään pidetty huippunopeus, 1sekunnin. Näkee selvästi Egen taulukkokuvasta verrattuna muihin.
-
Minun mielestäni.. kopterin huippunopeus pitäisi mitata piroflippeinä minuutissa.
Valitettavasti omalla kopterillani tuo on vielä nolla. :P
-
Kova tulos toi Janin 231km/h!! En olisi uskonut että noin kovaa päästäisiin heti ekoilla kerroilla.
Omassa tekniikassani on parannettavaa, joten ilman teknisiäkin muutoksia saa varmaan muutaman kilometrin lisää.
-
-
Jes, nytton tuloksia, Kiitos! Kova tulos tosiaan 214 km/h!! Eli nyt todistettavasti nopein kopteri foorumilla.
-
Jes, nytton tuloksia, Kiitos! Kova tulos tosiaan 214 km/h!! Eli nyt todistettavasti nopein kopteri foorumilla.
Öö niin mikä kopu on nopein???
-Samppa
-
J@nin keskiarvo 214km/h.
-
Olen itsekkin hieman yllättynyt että tuli noinkin hyviä tuloksia, toi keskiarvo olisi varmaan jonkinverran suurempi kun keskityin ehkä enemmän saamaan sen parhaan piikkinopeuden ajamalla vasemmalta oikealle ja toisessa päädyssä en nostanut kopua niin ylös kuin olisi pitänyt.
Täytyypä harjoitella tuota nopeusajoa hieman enemmän ja keskittyä ajamaan kumpaankin suuntaan täysiä.
Mut kiitokset mittaajille, oli kiva päästä kellottaan kopuja :)
-
Olis pitänyt logata ne sun SLS 4000mAh 45C pakat samalla.
Nythän tuo lento meni Billowy Power X5 5200mAh 50C (1540gr) pakalla (http://www.billowy-battery.com/products/pro_detail688.html).
J@ni käytti kyseisellä lennolla akun kapasiteetistä 52%, ennen akun puutumista oli jo lennetty 4 nopeaa lentoa.
-Samppa
-
Joo ei välttämättä ihan totuudenmukainen ole tuo keskiarvo kopterin todellisesta suorituskyvystä.
Kuten videollakin näkyy niin nopeimmat vedot lähtee vasemmalta oikealle, sitten oikalta vasemmalle on vain pikainen paluulento.
Jos siis haluaisi jotain hyvää lukemaa niin pitäisi lentää myötä- ja vastatuuleen niin kovin kun lähtee ja niistä ottaa se keskinopeus.
-
Kuten tuossa Johnykin totesi, niin tällä kertaa ei tosiaan ollut tarkoitus edes vetää kunnon "kisasuorituksia" vaan uteliasuuttaan kattoa kuinka lujaa kenenkin kone menee parhaimmillaan.
Laskin tuon keskiarvon vain antaakseni parista suorituksesta vähän kuvaa, että mitä tulos voisi olla tavallaan vähintään. J@nihan teki vaan hätäisen paluulennon, jolla ei ollut edes tarkoitus olla nopea veto :D
Ajattelin tässä kaavailla kevätleirille ihan kunnon kilpailun porukalle tarjoamalla välineet joilla nopeuksia mitata. Kokoluokat, FB/FBL, tuulimittarilla tuulensuunta ja molempiin suuntiin nopeimpien lentojen keskiarvo ratkaisee. Tasatuloksessa isomman huippunopeuden saanut voittaa. Jotain tuollaisia sääntöjä tulee mieleen tällä hetkellä, mutta näitähän hierotaan vielä :)
Laitan tähän ketjuun myös linkin tuohon GPS-loggeriin kun mökkireissulta palailen, jotta innokkaimmat voi kans moisen hankkia.
-
Kuten tuossa Johnykin totesi, niin tällä kertaa ei tosiaan ollut tarkoitus edes vetää kunnon "kisasuorituksia" vaan uteliasuuttaan kattoa kuinka lujaa kenenkin kone menee parhaimmillaan.
Laskin tuon keskiarvon vain antaakseni parista suorituksesta vähän kuvaa, että mitä tulos voisi olla tavallaan vähintään. J@nihan teki vaan hätäisen paluulennon, jolla ei ollut edes tarkoitus olla nopea veto :D
Ajattelin tässä kaavailla kevätleirille ihan kunnon kilpailun porukalle tarjoamalla välineet joilla nopeuksia mitata. Kokoluokat, FB/FBL, tuulimittarilla tuulensuunta ja molempiin suuntiin nopeimpien lentojen keskiarvo ratkaisee. Tasatuloksessa isomman huippunopeuden saanut voittaa. Jotain tuollaisia sääntöjä tulee mieleen tällä hetkellä, mutta näitähän hierotaan vielä :)
Laitan tähän ketjuun myös linkin tuohon GPS-loggeriin kun mökkireissulta palailen, jotta innokkaimmat voi kans moisen hankkia.
Jep, sitten voisi vaikka jotain listaa laittaa tänne foorumille. Vaikka sellaseen säikeeseen joka olisi sitten lukossa ja me moteraattorit/adminit lisäillään sitten hyväksytystä suorituksesta nopeudet sinne. Tosiaan lista voisi olla sellainen "yleinen" ja lisäksi myöskin tuo kokoluokittain perään. Mun mielestä pienempää jaottelua ei tarvittaisiin kuten FB/FBL, toki listaan voisi sellaisen maininnan laittaa niin sitten jokainen voisi itse katsoa mikä on nopein FBL kopu jne. Kun kuitenkaan mikään virallinen "kilpailu" tämä ei ole. Vain listaus nopeista ja hitaista koptereista.
Kaikki keskustelu tapahtuisi vaikka tässä säikeessä niin pysyisi se listaus sitten siistinä.
Tosiaan keskiarvo olisi juuri se mistä se otettaisiin ja juuri kuten Dumle sanoi, että tasatuloksen sattuessa parempi piikkivauhti ratkaisee.
-
Miettikääs ku se hensu tulee tonttiin 200km/h. Saa ruveta lapiota pitämään kentällä mukana. Jääköhän oikeasti mitään ehjäks jos noin huonosti kävis?
-
Miettikääs ku se hensu tulee tonttiin 200km/h. Saa ruveta lapiota pitämään kentällä mukana. Jääköhän oikeasti mitään ehjäks jos noin huonosti kävis?
Turhaa spekulaatiota. Ei kopterista tarvitse lähteä leijunnassakaan kuin koppa irti ja nousta roottorikehään, niin on jo haravalle käyttöä osia keräillessä. :D Jos nyt kuitenkin spekuloidaan, niin tuossa vauhdissa ja Hensun sliikillä kopalla kopukka kuitenkin "heittäisi leipiä" nurtsilla ja päätyisi vain parilla naarmulla varustettuna ensimmäiseen puskaan. ;)
-
Jos nyt kuitenkin spekuloidaan, niin tuossa vauhdissa ja Hensun sliikillä kopalla kopukka kuitenkin "heittäisi leipiä" nurtsilla ja päätyisi vain parilla naarmulla varustettuna ensimmäiseen puskaan. ;)
**reps**
onhan se tosiaan niin koptereitten kingi ettei sille sen kummemmin käy,ei voi käydä!! ;D
-
On muuten tosi ohutta kusilaitua tuo canopy. Se ei isoa tälliä tarvi kun saa tilata uuden.
Tuon saa rikki jo ihan liian kovakouraisella käsittelyllä. Mutta ei se paljoa sitten painakkaan.