Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: LoneWolf - 01 Syyskuu, 2011, 01:51:46

Otsikko: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: LoneWolf - 01 Syyskuu, 2011, 01:51:46
UPS toi paketin tänään, joten ruuvailu pääsi alkamaan.

Setupiksi on siis tulossa:

Runko: Align T-Rex 600EFL Pro
Lavat: Align 600 3G Carbon Fiber
Moottori: Align 600MX 510kV
Nopari: Kontronik Jive 80+ HV
Akut: 2x Turnigy 6S 3000mAh
BEC: Castle CC BEC
Vastariakku: 2S 2000mAh
Nuppiservot: Align DS610
Peräservo: Align DS650
FBL-yksikkö: BeastX Microbeast
Vastari: Futaba R6023SB

Pientä epävarmuutta vielä haluanko käyttää tuota erillistä BECiä ja vastariakkua vai käyttäisinkö sittenki Jiven BECiä, sitä kun on kovasti maailmalla kehuttu. Pitää tutkailla miten painopiste asettuu myös koska tuo on suunniteltu niin että vastariakku on painopisteen etupuolella...

Muutaman tunnin ruuvailun jälkeen runko on kasassa, huomenna lisää ruuvailua...
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Tohtori R - 01 Syyskuu, 2011, 08:02:19
noni hyvähyvä :)

tosta BECistä...

ton kokonen kone ottaa jo sen verran virtaa servoille että vois olla hyvä laittaa BEC kiinni kahdella liittimellä vastariin!
CC BEC ulostulossahan on vaan yksi johto... vai tarkoititko CC BEC PROta jossa on 2 johtoa?

käsittääkseni JIVEn BEC on hakkuri ja varsin hyvä sellainen :) miksei siis käyttäisi sitä? ::) näin mä ainakin tekisin ::)
CC BEC ei kestä 12s käyttöä joten joutuisit ottamaan johdotuksen vaan "alemmalta" 6s akulta joka monimutkaistaa johdotusta ja akkujen vaihtoa! vaikka CC BEC PROn pitäis kestää 12s on niitäkin palanu muailmalla enkä ite uskaltanu sitä ainakaan omassa 700Essäni käyttää 12s setupilla vaan kytkin vaan "alemman" akun rinnalle... vaihdoin sen sitte pois ja tilalle tuli:
http://www.fast-lad.co.uk/store/western_robotics_hercules_super_10a/15a_peak_wrl-hbecs-p-11615.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/western_robotics_hercules_super_10a/15a_peak_wrl-hbecs-p-11615.html)
on kallis pala mutta maailmalla kehuttu ja kestää varmasti 12s käytön joten sain johdotuksen ja akun vaihdon helpommaksi! :)
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 01 Syyskuu, 2011, 08:31:58
Jiven bec pitäis olla ihan riittävä, laitat sen slave kaapelin käyttöön kans.
Mulla ainakin toiminut moitteetta.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: LoneWolf - 01 Syyskuu, 2011, 09:23:43
käsittääkseni JIVEn BEC on hakkuri ja varsin hyvä sellainen :) miksei siis käyttäisi sitä? ::) näin mä ainakin tekisin ::)
CC BEC ei kestä 12s käyttöä joten joutuisit ottamaan johdotuksen vaan "alemmalta" 6s akulta joka monimutkaistaa johdotusta ja akkujen vaihtoa! vaikka CC BEC PROn pitäis kestää 12s on niitäkin palanu muailmalla enkä ite uskaltanu sitä ainakaan omassa 700Essäni käyttää 12s setupilla vaan kytkin vaan "alemman" akun rinnalle... vaihdoin sen sitte pois ja tilalle tuli:
http://www.fast-lad.co.uk/store/western_robotics_hercules_super_10a/15a_peak_wrl-hbecs-p-11615.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/western_robotics_hercules_super_10a/15a_peak_wrl-hbecs-p-11615.html)
on kallis pala mutta maailmalla kehuttu ja kestää varmasti 12s käytön joten sain johdotuksen ja akun vaihdon helpommaksi! :)

Tarkoitus oli siis käyttää erillistä vastariakkua tuon CC BECin kanssa, koska kone on suunniteltu siten - en ole varma saanko painopistettä kohdalleen suht "kevyillä" 3000mAh akuilla jos jätän erillisen vastariakun pois. Pitää tutkia...
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Tohtori R - 01 Syyskuu, 2011, 09:53:39
tää on taas näitä...

moni pitää vastariakkua ylimääräsenä turvana mutta ite miellän kyllä vaaratekijäksi ::)
yksi latauskohde lisää jonka takia on monella kepakko pudonnu ku on unohtunu lataus...
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Falconi - 01 Syyskuu, 2011, 17:05:50
tää on taas näitä...

moni pitää vastariakkua ylimääräsenä turvana mutta ite miellän kyllä vaaratekijäksi ::)
yksi latauskohde lisää jonka takia on monella kepakko pudonnu ku on unohtunu lataus...

Aika monella on myös kepakko pudonnut becin pettäessä..

Miks tota vastarin akkua ei muistais ladata kun ajoakutki pitää ladata, vai unohteleeko porukka ladata sähkökopuista akkujaan yleisesti??

Nitroissa ton unohtamisen ymmärrän jotenkin paremmin.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Mikka - 01 Syyskuu, 2011, 17:50:45
Miks tota vastarin akkua ei muistais ladata kun ajoakutki pitää ladata, vai unohteleeko porukka ladata sähkökopuista akkujaan yleisesti??
No siksi, että vastariakkua ei vaihdeta joka lennolle, kuten ajoakkua. Tokihan tuossa becin valot auttaa, mutta tuleeko niitäkään katsottua, saatika muistaa mitä tarkoittavat.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: MIKKELSONNI - 01 Syyskuu, 2011, 19:04:47
Mun vakkari kysymys aina kun joku kertoo ostaneensa uuden kopun  ;D mut mistä lonewolf ostit kopusi kun ups oli kuljetus firmana?
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: LoneWolf - 01 Syyskuu, 2011, 20:39:19
Mun vakkari kysymys aina kun joku kertoo ostaneensa uuden kopun  ;D mut mistä lonewolf ostit kopusi kun ups oli kuljetus firmana?

Fast Ladilta, heillä on erittäin hyvä tarjous tuosta super combosta johon oli vaihdettu Castlen surullisenkuuluisan noparin tilalle tuo Kontronik.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Falconi - 01 Syyskuu, 2011, 20:42:05
No siksi, että vastariakkua ei vaihdeta joka lennolle, kuten ajoakkua. Tokihan tuossa becin valot auttaa, mutta tuleeko niitäkään katsottua, saatika muistaa mitä tarkoittavat.

Eipä latailla ei, mutta kyllähän se täytyy jokatapauksessa vaihtaa vaikka sitten n akullisen jälkeen. Vois äkkiä kuvitella et tekee akuista sellasia sarjoja ja aina kun on sarjan lennätellyt niin vaihtaa myös vastarin akun.

Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Tohtori R - 01 Syyskuu, 2011, 20:43:25
Eipä latailla ei, mutta kyllähän se täytyy jokatapauksessa vaihtaa vaikka sitten n akullisen jälkeen. Vois äkkiä kuvitella et tekee akuista sellasia sarjoja ja aina kun on sarjan lennätellyt niin vaihtaa myös vastarin akun.



oli miten oli isompi inhimillisen erehdyksen mahdollisuus siinä silti piilee!
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Falconi - 01 Syyskuu, 2011, 20:45:12
oli miten oli isompi inhimillisen erehdyksen mahdollisuus siinä silti piilee!

Tämä on totta. Sama koskee joka kohtaa kopterissa mitä joudut itse säätämään / kokoamaan.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: rane78 - 01 Syyskuu, 2011, 21:50:43
No siksi, että vastariakkua ei vaihdeta joka lennolle, kuten ajoakkua. Tokihan tuossa becin valot auttaa, mutta tuleeko niitäkään katsottua, saatika muistaa mitä tarkoittavat.

Arvasin, että keskustelu menee tähän, kun tämä becjuttu tuli esille. Mielestäni turvallisuus etusijalla, joten täytyy olla kyllä vähä-älynen lennättäjä, jos ei vastariakkua "muista" ladata. Onhan niitä aika käteviä laitteita millä näkee akkujen jännitteet, jos ei kykene muistamaan milloin vastariakku on viimeksi ladattu. Vähän sama kun ei muistais käydä tankkaamassa autoa, eikä edes pääsisi kentälle asti :D

-R
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Vispilä - 03 Syyskuu, 2011, 16:31:17
Kaks kertaa oon nähny kun erillinen vastariakku pelastaa koneen, omasta 700:sta sytty tuleen ajoakku ja toisesta 700:sta säädin. Myös yhestä pienemmästä kopterista on syttyny säädin tuleen, mutta onneks maassa joten ei tullut sen suurempia vaurioita. Alottelija ajaa tommosella 5000sella akulla varmaan 15-20 lentoa ja eiköhän sen akun nyt muista ladata ainakin joka toisen lennätyskerran jälkeen. Toki jos laittaa niin pienen akun että ei riitä edes yhdeksi lennätyspäiväksi ja on matkassa "kyllä se vielä yhden lennon kestää" asenteella niin sit voi tulla ongelmaa. Lipoakun saa kyllä ajaa melko tyhjäksi että jännite ei riitä ohjaukseen. Jos haluu yhtäaikaa BEC:in ja erillisen akun hyvät puolet niin oon nähny FAI kuskeilla koneissa pieniä neljän kennon nikkeliakkuja (noin 1000mAh) siltä varalta että BEC pettää. Ilmeisesti ovat suoraan kiinni vastarissa ja latautuvat kätevästi lennon aikana.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: LoneWolf - 06 Lokakuu, 2011, 12:33:27
Päivitetäänpäs tänne nyt muutamia kommentteja kun kopteri on ensilentonsa saanut ja hyväksi todettu.

Eli setupiksi päätyi lopulta seuraavaa:

Runko: Align T-Rex 600EFL Pro
Lavat: Align 600 3G Carbon Fiber
Moottori: Align 600MX 510kV
Nopari: Kontronik Jive 80+ HV
Akut: 2x Turnigy 6S 3000mAh / 2x Turnigy Nano-Tech 6S 3000mAh
Nuppiservot: Align DS610
Peräservo: Align DS650
FBL-yksikkö: BeastX Microbeast
Vastari: Futaba R6023SB

Eli päädyin kuitenkin siihen että Jiven BECillä mennään, toistaiseksi on toiminut erittäin vakuuttavasti.

Muutamia huomioita:

Kasausohje on melko huono, mielestäni huonompi kun vanhassa 450SEv2:ssani. Kannattaa tutkia koko rakenne läpi ennenkuin alkaa käyttämään ruuvilukitetta...

Canopyn kiinnitys on aivan käsittämättömän huono. Quick UK:n ratkaisua odotellessa...

Rungossa on yllättävän ahdasta, nuo Nano-Techit mahtuvat hyvin mutta normi-Turnigyjen kanssa on tiukkaa saada canopyä kiinni. Nano-Techit ovat 200g kevyemmät, niillä koneesta tulee hieman peräpainoinen mutta se ei tunnu Beastia häiritsevän.

Maailmalla on valitettu elevatorin jumittumisesta, ja koin itsekin tämän pöydällä testaillessani. Eli se alumiinikollari joka tulee elevator shaftin ympärille elevatorin A-armin viereen on juuri sen kokoinen että jumittuu laakerin ulkokehää vasten pahasti. Ratkaisuna voi joko jättää koko kollarin pois (näin tein itse koska työstömahdollisuuksia ei ole, pitää olla aika tarkkana A-armin sijoituksen kanssa jotta saa phasingin oikein) tai työstää kollarin toiseen päähän viisteen jolloin se nojaa vain laakerin sisäkehään eikä enää jumitu. Sopivan kokoinen prikka toimii kuulemma myös kunhan kollaria lyhentää vastaavan määrän.

Laittamalla lyhyemmät linkkipallot servoarmien sisempiin reikiin saa FBL-nupin geometrian lähes Beastille optimaaliseksi (sininen löytyisi noin 6.2 asteen kohdalla), mutta kulmat jäävät melko pieniksi, itselläni on nyt 11.5 astetta collectivea ja noin 11 cycliciä ja ollaan aivan rajoilla etteikö joissain kohtaa liikettä bindaisi.

Perä ei tosiaan vakiosetupilla pidä kovin hyvin matalilla nuppikierroksilla kuten maailmalla on todettu. Nostamalla kierroksia pito parani selvästi. Testaan vielä ehtiessäni pidempiä perälapoja koska minulla moiset (ja korkeammat landarit) laatikossa on.

Tällä hetkellä ajan 75% kuvernöörillä, kierroksia en ole mitannut. Liikahtaa kyllä aivan tarpeeksi meikäläisen makuun näillä kierroksilla ja kulmilla... Timerissä 4:30, akkuihin menee noin 70% kapasiteetistä sisään riippuen lentotyylistä. Akut tulevat alas noin kädenlämpöisinä, nopari myös, moottori lämpiää selvästi tässä setupissa eniten muttei sekään liiaksi ainakaan näillä kierroksilla ja kulmilla.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 06 Lokakuu, 2011, 22:11:29
Ajattelin tuoda esiin tämän kopterin kanssa touhuaville seuraavanlaisen pikku huomion, että seuratkaa sitä perän front umbrella ratasta!
Jos rattaasta lähtee valkoista pölyä, niin se kuluu aika vauhdilla ja on vain ajan kysymys että milloin se korkkaa ilmassa, niinkuin minulle kävi ja autorotaatio ei onnistunut tälläkertaa niin hyvin kuin olisin toivonut  :(  Pirottaa yllättäen aika vauhdilla  ;D
Lentoja kopussa oli varmaan se n.20

Kopu muuten on oiken mukava lennellä ja on suorituskyvyltään ihan ok.
 
 
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Tohtori R - 06 Lokakuu, 2011, 22:13:24
Ajattelin tuoda esiin tämän kopterin kanssa touhuaville seuraavanlaisen pikku huomion, että seuratkaa sitä perän front umbrella ratasta!
Jos rattaasta lähtee valkoista pölyä, niin se kuluu aika vauhdilla ja on vain ajan kysymys että milloin se korkkaa ilmassa, niinkuin minulle kävi ja autorotaatio ei onnistunut tälläkertaa niin hyvin kuin olisin toivonut  :(  Pirottaa yllättäen aika vauhdilla  ;D
Lentoja kopussa oli varmaan se n.20

Kopu muuten on oiken mukava lennellä ja on suorituskyvyltään ihan ok.
 
 

samaa kannattaa tarkkailla 700e kepakoissa! itsellä kestäny noi rattaat sadan lennon luokkaa...
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: arin - 20 Tammikuu, 2012, 10:56:42
Moi,

Voisitko sinä LoneWolf tai joku ko. kopterin omistajista mitata laakeripukkien välisen keskeltä-keskelle -etäisyyden?

(https://lh5.googleusercontent.com/-9wj9hkRhCn0/Txkr3lEhY4I/AAAAAAAABqk/uWNC2kzyY_I/s640/img3219av.jpg)

Kiitti paljon!
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 20 Tammikuu, 2012, 17:17:31
Moi,

Voisitko sinä LoneWolf tai joku ko. kopterin omistajista mitata laakeripukkien välisen keskeltä-keskelle -etäisyyden?

(https://lh5.googleusercontent.com/-9wj9hkRhCn0/Txkr3lEhY4I/AAAAAAAABqk/uWNC2kzyY_I/s640/img3219av.jpg)

Kiitti paljon!

51mm
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 13 Helmikuu, 2012, 15:06:01
Moro,

Mitkä reiät teillä muilla BeastX+600EFL comboa lentävillä on käytössä nupissa? Siis käytättekö servo armeissa sisempiä vai ulompia reikiä? Ja kummat reitä teillä on käytössä tuossa elevator levelerissä? Manuaali kehottaa käyttämään kaikissa ulompia reikiä, mutta Helifreakissa kirjoitellaan että sisemmät toimisivat paremmin Beastilla.

Lonewolf ja J@ni taitavat ainakin käyttää tätä samaa BeastX+600EFL setuppia?

Muuten alkaa kopteri olla kasassa ja johdotuksetkin vedettynä. Vielä nopari paikalleen ja saa alkaa säätämään.  :)

EDIT: Vielä sellainen kysymys tuli mieleen, että kuinka kaukana teillä on peräservon linkkipallo servoarmin keskeltä mitattuna? Tästä ei manuaalissa (nopealla vilkaisulla) ole mitään tietoa.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 13 Helmikuu, 2012, 18:50:08
Moro,

Mitkä reiät teillä muilla BeastX+600EFL comboa lentävillä on käytössä nupissa? Siis käytättekö servo armeissa sisempiä vai ulompia reikiä? Ja kummat reitä teillä on käytössä tuossa elevator levelerissä? Manuaali kehottaa käyttämään kaikissa ulompia reikiä, mutta Helifreakissa kirjoitellaan että sisemmät toimisivat paremmin Beastilla.

Lonewolf ja J@ni taitavat ainakin käyttää tätä samaa BeastX+600EFL setuppia?

Muuten alkaa kopteri olla kasassa ja johdotuksetkin vedettynä. Vielä nopari paikalleen ja saa alkaa säätämään.  :)

EDIT: Vielä sellainen kysymys tuli mieleen, että kuinka kaukana teillä on peräservon linkkipallo servoarmin keskeltä mitattuna? Tästä ei manuaalissa (nopealla vilkaisulla) ole mitään tietoa.

Mulla on pallolinkit sisemmissä reijissä ja silti biistin sininen valo ei ihan tule esiin sillä kuudella asteella, mutta hyvin lähellä se on (toimii hienosti).
Peräservon pallolinkin etäisyys nopeesti mitattuna on 16mm

 
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 13 Helmikuu, 2012, 18:54:55
Kiitos!

Onko sulla ne sisemmät reiät käytössä myös siinä elevator levelerissä?
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 13 Helmikuu, 2012, 18:58:31
Kiitos!

Onko sulla ne sisemmät reiät käytössä myös siinä elevator levelerissä?

Juu, sisemmät reijät käytössä jotta symmetria säilyy.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 15 Helmikuu, 2012, 22:04:28
Ja jälleen olisi apu tarpeen...
Ongelma on seuraava: Käytössä on servoarmeissa sisemmät reiät. Kun laitan nuppiin täydet miinuskulmat (n. -13 astetta) ja lisään vielä hieman aileron-kallistusta, alkaa servon linkkipallo bindata servo koteloa vasten. Pari kertaa bindaamisen tuloksena linkki ponnahti irti pallosta... Aileron-kallistusta ei siis täysillä miinuskulmilla saa käytännössä ollenkaan

Miten olette ratkaisseet tämän ongelman? Servoarmit ovat 90 asteen kulmassa ja linkit manuaalin mitoissa.

Kiitos jälleen jo etukäteen!
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 15 Helmikuu, 2012, 22:28:44
Noi limitit swashille voi säätää L valikosta.
Kannattaa lukasta manuskasta toi kohta.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: taski63 - 16 Helmikuu, 2012, 07:48:00
Lainaus
Ongelma on seuraava: Käytössä on servoarmeissa sisemmät reiät. Kun laitan nuppiin täydet miinuskulmat (n. -13 astetta) ja lisään vielä hieman aileron-kallistusta, alkaa servon linkkipallo bindata servo koteloa vasten. Pari kertaa bindaamisen tuloksena linkki ponnahti irti pallosta... Aileron-kallistusta ei siis täysillä miinuskulmilla saa käytännössä ollenkaan

Quick-and-dirty ratkaisuna tulee mieleen vain, että pallot armin ulompiin reikiin ja servoille vähemmän liikettä. Siinä sitten menettää resoluutiossa ym.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: LoneWolf - 16 Helmikuu, 2012, 08:31:29
Ongelma on seuraava: Käytössä on servoarmeissa sisemmät reiät. Kun laitan nuppiin täydet miinuskulmat (n. -13 astetta) ja lisään vielä hieman aileron-kallistusta, alkaa servon linkkipallo bindata servo koteloa vasten. Pari kertaa bindaamisen tuloksena linkki ponnahti irti pallosta... Aileron-kallistusta ei siis täysillä miinuskulmilla saa käytännössä ollenkaan

Miten olette ratkaisseet tämän ongelman? Servoarmit ovat 90 asteen kulmassa ja linkit manuaalin mitoissa.

Laittamalla vähemmän kulmia... +-11.5 löytyy muistaakseni collectivesta ja cyclicistä sen verran kun tuon kanssa saa ilman että bindaa. Liikahtaa aivan tarpeeksi (tai oikeastaan liikaa) meikäläisen taidoille...
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 16 Helmikuu, 2012, 11:45:57
Mulla on muistaakseni 12 kulmia ja kopu liikkuu ihan kivasti niilläkin ja saa sen puutumaankin noilla kulmilla jos tekee jotain sellaista missä tarvii paljon tehoa.
Mutta se L valikko on se mistä säädetään noi swashin äärikulmat.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 16 Helmikuu, 2012, 13:23:40
Kiitokset avusta!

Ajattelinkin tuon -13 astetta olevan liikaa, -11 riittää vallan mainiosti. Nopealla vilkaisulla näytti siltä, että edes -11 kulmilla ei swashiin saisi tarpeeksi liikettä, mutta täytyy koettaa.
Olisiko cycliciin ~10 astetta sopiva? Beastin manuaali puhuu 10-12 asteesta 3D koptereille?

Muuten tämä kopteri oli oikein ilo kasata, kaikki meni paikalleen ilman väkivaltaa.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: LoneWolf - 16 Helmikuu, 2012, 14:12:54
Ajattelinkin tuon -13 astetta olevan liikaa, -11 riittää vallan mainiosti. Nopealla vilkaisulla näytti siltä, että edes -11 kulmilla ei swashiin saisi tarpeeksi liikettä, mutta täytyy koettaa.
Olisiko cycliciin ~10 astetta sopiva? Beastin manuaali puhuu 10-12 asteesta 3D koptereille?

Muistelisin että minulla on myös cyclicissä about +-11 astetta ja ei ihan bindaa (joku millin murto-osa väliä pahimmassa asennossa). Kääntyvyys on ehkä vähän turhankin hyvä tällä setupilla, ainakin minun makuuni, mutta sitähän voi toki säätää myös Beastin puolelta.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 16 Helmikuu, 2012, 18:55:32
Kiitokset avusta J@ni ja LoneWolf!

Nyt on nupissa +/-11 collectivea ja cycliciä, eikä mikään bindaa! Kovasti säätöä vaati, suurin tekijä oli se, että pyörittelin kaikkia servo-swash linkkejä kiinni n. 5 kierrosta, jolloin servon ei tarvinnut liikkua niin alas täysillä miinuksilla -> ei bindaa! :)
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: arin - 03 Elokuu, 2012, 09:41:42
Muistelenkö väärin, vai oliko korkkarissa joku jumiutumisongelma, piti viilata jotain osaa..?

Kohta kopu DFC-nupilla testilentoa vaille.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 03 Elokuu, 2012, 09:52:34
Muistelenkö väärin, vai oliko korkkarissa joku jumiutumisongelma, piti viilata jotain osaa..?

Kohta kopu DFC-nupilla testilentoa vaille.

Lonewolf tästä kirjoitteli tonne edelliselle sivulle näin: "Maailmalla on valitettu elevatorin jumittumisesta, ja koin itsekin tämän pöydällä testaillessani. Eli se alumiinikollari joka tulee elevator shaftin ympärille elevatorin A-armin viereen on juuri sen kokoinen että jumittuu laakerin ulkokehää vasten pahasti. Ratkaisuna voi joko jättää koko kollarin pois (näin tein itse koska työstömahdollisuuksia ei ole, pitää olla aika tarkkana A-armin sijoituksen kanssa jotta saa phasingin oikein) tai työstää kollarin toiseen päähän viisteen jolloin se nojaa vain laakerin sisäkehään eikä enää jumitu. Sopivan kokoinen prikka toimii kuulemma myös kunhan kollaria lyhentää vastaavan määrän."

Itselläni ei ole ollut tuon kanssa mitään ongelmaa, oma veikkaukseni on että se on näissä uudemmissa kiteissä korjattu.

Onnea matkaan testilennolle, toivottavasti tulee takaisin ehjänä! :)
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 11 Elokuu, 2012, 02:08:02
Moi! Ostin käytetyn 600e pron. Mitä lipoja te käytätte näissä? On jo tilaus tehty 6kpl 4000mah 40c 6s turnigyt Saksaan maalta. Pari beci lipoja 2kpl 2200 2s. Pääse kohta ilmaan.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: TuukkaJK - 11 Elokuu, 2012, 13:37:11
Mulla on Turnigy 3600mAh ja 3300mAh akut. Lentoaika noilla on enemmän kuin riittävä ja noi 3600mAh akut alkavat olla jo aika tiukassa että mahtuvat. Toivottavasti noi sun 4000mAh akut ovat sen muotoset että mahtuvat.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Ves@ - 11 Elokuu, 2012, 14:31:06
Mulla on 4000mAh akut (Turnigy), just ja just mahtuu kiskon työntään paikalleen.
Takimmainen akku on piuhat alaspäin, etummainen piuhat sivulle, noin mahtuu parhaiten paikalleen.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 11 Elokuu, 2012, 16:16:20
Moro,

Mulla on 600:sessa Turnigyn 3300mAh 30C akut. Akuilla takana ~50 sykliä ja akut edelleen uudenveroisessa kunnossa. Lentoaikaa noilla saa ~5,5min F3N ohjelmaa 2300RPM ja 3D revittelyä 2500RPM nupissa saa ajella 4min. :)
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Waldemar - 11 Elokuu, 2012, 18:39:10
3300 Genssit mahtuu. Isompien Genssien kanssa tulee ahdasta mutta saattaa saada mahtumaan.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 12 Elokuu, 2012, 00:47:49
Mulla on 4000mAh akut (Turnigy), just ja just mahtuu kiskon työntään paikalleen.
Takimmainen akku on piuhat alaspäin, etummainen piuhat sivulle, noin mahtuu parhaiten paikalleen.
Kiitos vinkistä.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 12 Elokuu, 2012, 00:52:18
En oikein tiedä kannateko sotkea vaikka mitä tähän topikiin. Pitch ja throttle kurvit näin eka aloittelian lennoille. Sopivat kiekat että ei lähde kuin hornet. Millä uskaltais lähteä.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 23 Elokuu, 2012, 00:01:11
En saa mahtuun 4000 turnigyt alle. Joutuu ostaan 3300 tai 3600 p*rkele. Eiku uutta tilausta ja 4000 säilöön jos tarvii jonain päivänä. Just tilasin 40c ne on liian suuret 30c olis voinu mennä. Nyt ottaa pattiin.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Jussi. - 23 Elokuu, 2012, 00:13:04
En saa mahtuun 4000 turnigyt alle. Joutuu ostaan 3300 tai 3600 p*rkele. Eiku uutta tilausta ja 4000 säilöön jos tarvii jonain päivänä. Just tilasin 40c ne on liian suuret 30c olis voinu mennä. Nyt ottaa pattiin.
4000 40C 6s turnigyt vois kiinnostaa. Laitatko YV:llä asevelihinnan niin katsotaan...
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 24 Elokuu, 2012, 07:46:57
Lainaan ketjua ja korjaan 4000 lipo jutun. Ne saa mahtuun kun käyttää vain teippiä. Tarra pois. Ei jää paljon tilaa mutta ne menee. Turha sitä on ilmaa lennättää ;)
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: LoneWolf - 24 Elokuu, 2012, 09:02:11
Miten teillä asettuu painopiste noilla isoilla akuilla?

Omassani 3000mAh Turnigyt kyllä mahtuvat hyvin rungon sisälle, tilaa jää reilustikin, mutta ne joutuu viemään niin eteen painopisteen vuoksi että ottavat etureunasta canopyyn kiinni. Asiaa ei varmaan helpota että käytän Jiven sisäänrakennettua BECciä, joten keulassa ei ole kauheasti painoa.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 24 Elokuu, 2012, 09:17:12
Eilen illalla kokeilin niin aika hyvin tulee painopiste. Ekana kun en saanu lipoja rungon sisälle niin aika etupainossa. Tarrat pois ja teippiä tilalle niin avot. Maanantaina tulee maiden flight.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 24 Syyskuu, 2012, 00:51:21
Tuli tilattua align 600E prohon stretchkit. Ens kesänä 700 lavat.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: 338federal - 31 Tammikuu, 2013, 02:40:13
Nyt kun porukka lennätelee näitä eflejä niin olis ton escin paikka hakusessa. Kontronikin meinasin laitaa mutta minne? Minne porukka on sen piilottanu. Pitääkö akun johdot jatkaa. Jotku meinaa että ei kannate niin myös kontronik. Tänään lisää kokeiluu että miten ja minne. Vähän menee topikin laidasta mutta kasausta tää on.
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: Miika - 31 Tammikuu, 2013, 07:31:03
Moro,

Tälleen mulla on, ei tosin Kontronik vaan Castlen 80HV:
(https://0pfroq.dm1.livefilestore.com/y1p_2A3ljus8w_UgI_u2O-awEahDYWGCpfM5sXa9P3nS1YM3jAssv_e3ySokXZsdRt_K-IcKlh3l3UE5h3Cgr2ZAaocAYQnT5eD/WP_000447.jpg?psid=1)

Ja toisella puolella CC Bec Pro ja telemetria. Biisti ja vastari on tossa hyllyn päällä.
(https://lrhu0a.dm1.livefilestore.com/y1pvZKhGrSZTy8J8NfFH7zOK89j-enLEG71u74VfgYNxxZAjb3bcck18wCPKzEcz0S8UQfhv3n9n7uJ0cwZ1aW-4yrc8WzNfeo-/WP_000448.jpg?psid=1)
Otsikko: Vs: 600EFL Pro kasausta
Kirjoitti: J@ni - 31 Tammikuu, 2013, 11:55:33
Kontronik mahtuu hyvin samaan paikkaan.

(https://lh3.googleusercontent.com/-P71zz3vL5tI/UF4HKU_3JdI/AAAAAAAABOw/V2kjzX46oAg/s1197/4.jpg)